- Vezetékes FEJhallgatók
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- NVIDIA® driverek topikja
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Házi hangfal építés
- Apple asztali gépek
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Közel 1 billió dollárt vesztettek a big tech óriásai
it Nagyot kaszáltak a shortolók, az úgynevezett Magnificent 7 közel 1 billió dollárt veszített a piaci értékéből a múlt héten.
-
Május 7-én lesz az új iPadek bemutatója
ma Online termékbemutatót tart az Apple május 7-én, a közvetítésen iPadek és hozzájuk tartozó kiegészítők lesznek a téma.
-
Kisebb lett a Kioxia új, UFS 4.0-s memóriája
ph A friss dizájn persze gyorsabb is az elődhöz viszonyítva.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kékes525
félisten
"Már évi 11 alkalommal rendelünk a netről"
Ezek szerint én nem tartozok az átlaghoz. 5 -nél többet nem rendeltem még éves viszonylatban a netről.
[ Szerkesztve ]
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
snecy20
veterán
Van, hogy ennyi havonta összejön.
Ha csak ezt a hónapot nézem, ruhanemű, étel, PC-s periféria, drogéria / egészségügyi készítmény, és minden olyan apróság, amit könnyebb külvárosi csomagpontra kérni, mint mondjuk bemennem érte a belvárosba.Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
-
Nyugis
senior tag
üdv!
ez az "átlag rendelés " olyan, mint az átlag fizetés. egy vicc
-
maci25
aktív tag
Amig a csomagküldés menete vevőként= kifizetem a vételárat-megnézem,hogy fél tégla vagy a kért dolog van a csomiba- ha tégla akkor lehet pattogni de a kapuban már nincs kinek vissza adni. Vagy ha csomagolás épp de a termék nem, na kb tuti bukó a dolog.
38év kb nulla futáros baromság -
őstag
Nekem egy termék jött meg úgy, hogy azt vissza kellett küldenem, de azt is visszavitték ingyen (kijött érte a futár, elvitte, majd legközelebb hozta a jót). Minden más hiba nélküli volt, pedig rendeltem már többször kínai boltból is (ott meg aztán nagyon nem lenne egyszerű a csere lerendezése).
Ezen kívül rengeteg helyen lehet egy minimális plusz felárral úgy kérni, hogy csomagbiztosítás van benne (akár úgy, hogy utána ingyen visszaküldhetőek, és cserélhetőek, akár úgy, hogy átvételkor a futár megvárja, amíg megnézed a csomagot és ellenőrzöd, hogy azt kaptad-e, amit kértél, akár más hasonló módon kikerülve a 'sérült termék' és 'hogy juttassam vissza' témaköröket). Vagyis az ilyen félelmek olyanok, mint a 'lezuhan a repülő', vagy 'elüt egy autós' és társai félelmek. Bár nem kizárt egyik sem, mégis elég kicsi az esély rá.
-
elithun
őstag
Én is szívesebben rendelek netről. Azt várom, hogy áltlánosan bárhol lehessen csomagpontra rendelni. Nekem soha nem volt kényelmes a futár, mert amikor jönnének, akkor általában nem vagyok otthon. Meg általánosságban nekem kényelmetlen a futárral szervezkedni, kényelmesebb az, ha a városban egy fix ponton, hozzám közel átvehetem bármikor.
Az áron túli szempontokból én hiányolok egy általam nagyon fontosnak tartott tényezőt, és az nem más, mint a termék leírás megbízhatósága, minősége. Vannak-e képek, videók, akár csak hivatkozásszerűen az adott termékre, hogy biztosan ne legyen zsákbamacska.
Számomra értéktelen egy olyan oldal, ahonnan szinte minden rendelhető, de a termékleírás nem megbízható.
(Pl. egyik nagy hardver webáruháznál, ahol laptopvétel kapcsán hitelintézés után derült ki, hogy nem is jár hozzá SSD, hopibocsi elírás a leírásban, jó buli volt visszafordítani az egész hitelintézést...)[ Szerkesztve ]
„Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”
-
#21346560
törölt tag
Azért a személyre szabott ajánlatok (personalizálás) még elég tágan vannak értelmezve.
Nézegettem a tv-ket, aztán vettem is egyet, de még 2 hónapig kedvező tv készülék ajánlatokat kaptam -
-
gabor7th
addikt
Ez a személyreszabott ajánlás nagyon félre tud menni és túlértékelt. Én pl. vettem valamit a neten, semmi reklám se segített, hanem én magam megkerestem. Aztán amikor már megvettem amit akartam és ezzel a következő több mint öt évre be is vásároltam belőle kaptam a hírdetéseket az ilyen árukról... túl késő, már megvettem és mostmár hiába küldi az ajánlatokat. Csak akkor jutott az info birtokába és kaptam az üzeneteket amikor már bevásoltam, pedig nem egy impulzív vásárlás volt, hanem körülnéztem a neten. Utánna meg kaptam a szerintük releváns hirdetéséket, miközben az utolsó dolog volt amit mostanában meg akarok venni.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
gabor7th
addikt
-
Dezsike
tag
Velem is pont ugyan ez van ami eléggé idegesítő. Vettem egy laptopot, erre mindenhol pont annak a webáruháznak a laptopjait dobálta ki hónapokig, ahonnan vettem. Pedig láthatták volna, hogy nem csak kattintgattam és továbbálltam (akkor még jogos is lenne, hogy vásárlásra akarnak buzdítani), hanem megvettem, így pont nem érdekel, hogy milyen más laptopok vannak. De a szállásfoglalással is pont ugyan ez van. Egy konkrét városba és időpontra kerestem szállást már megszervezett program miatt, találtam is egyet egy nagy foglalási oldalon ahol le is foglaltam, másnap ott várt a hirdetése pont annak a szállásnak amit lefoglaltam, arról az oldalról ahol foglaltam. Ez így felesleges pénzkidobás a hirdetőnek, mert olyanokat szólítanak meg akiket már nem érdekel az adott dolog. Pedig az adat rendelkezésre áll, hogy vásároltam/foglaltam.
-
RexMaximus
aktív tag
Jogos felvetesek, viszont ezt az adatot, a megtortent vasarlast nem lehet osszekotni azzal a hirdetessel. Ennyire nem tudnak perszonizalni, es vlsz nem is fognak tudni a szemelyes adatok vedelme miatt. Nem tudom, hogy erre milyen megoldast lehetne kiotleni.
Vlsz a remarketingre gondtoltok, bar egy resze ahogy irtatok kidobott penz, viszont amig az adatok azt mutatjak, hogy megeri csinalni egy adott hirdetonek, csinalni fogja (feltetelezzunk most megterules szamitast a hirdeto felol ).
-
Sinisi
senior tag
Na de legalább megéltük, hogy elismerésre került, hogy kellenek azok az adatok... amiket persze mindig erölcsileg is igazolható módon szereznek meg :-)
-
gabor.79
aktív tag
A személyre szabott ajánlás egy múlt évezredbeli találmány, és egyre többen kezdenek rájönni, hogy lejárt lemez, nem kéne erőltetni.
Egyrészt a fentebb írtak valós probléma (miután megvettem valamit, nem érdekel a többi hasonló termék), a hirdetők részéről pénzkidobás. De minek ajánlani valamit? Ha van egy jó kereső, ott a különböző kulcsszavakra szűkítve a vásárló úgyis megtalálja, amire szüksége van.
Másrészt a személyreszabott ajánlások, találatok lekorlátozzák a választási szabadságot, mert lehet, hogy most a hosszú szőke hajú lányok tetszenek, de ha egy év múlva megunom őket, és a rövidhajú barnák jobban fognak érdekelni, de az összes hirdető meg oldal az előbbieket sorolja előre, akkor egy csomó idő lesz, mire a barnák kerülnek előre a listában.
Egy-két éve már volt cikk a témában, pontosan nem emlékszem rá, de valami olyasmi volt, hogy ha mondjuk belgiumi nyaralást szervezek, akkor a keresőben mindenféle szállásajánlatok jönnek elő, de mondjuk az már nem jelenik meg, hogy Molenbeek tele van terroristával, és ha ezt nem tudom, simán tudok oda foglalni szállást. És ezt azért nem tudom esetleg, mert valami okos informatikus eldöntötte helyettem, hogy mik a fontos információk.
Ennél jobb lenne, ha a keresésnél magam határozhatnám meg mindig, mi az, ami érdekel.
-
RexMaximus
aktív tag
Adatok nelkul nem lehet dolgozni.
Picit altalanos amit irsz, igy nem tudom mit ertesz az alatt, hogy ki, mit es hogyan szerez meg.
Pl a ceg aki hirdet, nem tud rolad semmit komolyat. A platform amin keresztul hirdet, ott meg a felhasznalo adja meg, meg a viselkedese alapjan alakitjak az algoritmust. Pl. Google, Facebook. Semmi nincs ingyen, itt a toke a felhasznalok viselkedese, amibol monetizalhato es eredmenyes hirdetesi lehetoseget biztositanak a hirdetok szamara.
(#16) gabor.79
"egyre többen kezdenek rájönni, hogy lejárt lemez, nem kéne erőltetni."
Ennek pont az ellenkezoje az igaz a neten, a big data koraban. A kerdes az, hogy tudjak egyre szofisztikaltabban csinalni. Dolgoznak is rajta.
-
gabor.79
aktív tag
"a felhasználói felület kialakítása
a vásárlói visszajelzések mérése és az azokhoz való folyamatos igazodás
az egyénre szabott reklámok, hirdetések
a perszonalizált kedvezmények
a rugalmas és segítőkész, több csatornás ügyfélszolgálat
és összességében a vásárlói élmény minősége"Süket szöveg. A magyarokat egyvalami érdekli: hogy hol olcsóbb. Nem számít, ha lassú, nem számít, ha sokat kell kattintani, nem számít, ha nehéz használni, ezek ezredrangú kérdések az árhoz viszonyítva.
Viszont a kereskedők telerakják a webshopjaikat mindenféle plusz szolgáltatással, amit a kutya nem használ, cserébe lassú lesz és nehezen kezelhető. Valamint tele biztonsági és egyéb hibákkal.
-
gabor.79
aktív tag
válasz RexMaximus #17 üzenetére
"Ennek pont az ellenkezoje az igaz a neten, a big data koraban. A kerdes az, hogy tudjak egyre szofisztikaltabban csinalni. Dolgoznak is rajta."
Az internet jelenleg egy kőkorszaki technológián alapul, és emiatt nem fog nekik sikerülni. Nem véletlenül jönnek létre az olyan oldalak, mint ezt a cikket is ihlető vagy szponzoráló Árukereső és társaik.
-
RexMaximus
aktív tag
Az elozo kommentedet belertve azert gyorsan kiderul, hogy nincs ralatasod az online marketingre, marketing automatizalasra vagy eppen ezeknek a rendszereknek a mukodesere. De ugy erzem egy ROI szamitasra sem.
Ezzel onmagaban nincsen gond. En se konyitok mindenhez.
Csak akkor nem tudom mire epited ezeket a nagyon hatarozott velemenyeket. Merthogy nem adatokra az aztan tuti.
A mai kokorszaki neten is ra lehet barmire keresni mielott velemenyt alkotunk rola. Ezekrol a temakorokrol meg elekpeszto mennyisegu anyag talahato.
Csekkold le oket.
-
Sinisi
senior tag
válasz RexMaximus #17 üzenetére
Az adatok megszerzésének esetleges erkölcstelen módozatára (persze csakis teoretikusan) példa: a
munkáltatók, a dolgozóik személyes adataival való kufárkodásukkal segítik elő a személyreszabott megkeresést. -
RexMaximus
aktív tag
Ezt hogy kotod ossze a rendszereddel? Hova toltod fel az igy megszerzett adatokat, hogy utana valahogy celozni tudj. Hogy automatizalod? stb.
Ami fontosabb ez egy hideg lista lenne, akikrol igazabol azok az adatok nincsenek meg amik a vasarlast segitenek elo.
Ennel sokkal ertekesebb pl egy remarketing kampany. (ez az ami kovet, vlsz errol irtak tobben is )
-
Sinisi
senior tag
válasz RexMaximus #22 üzenetére
Igen, ezt újragondolva valóban "csak" a személyhez kötött megkeresésre lehet elég, onnantól peidg a viselkedés, szokások monitorizálása veszi át a szerepet.
-
gabor.79
aktív tag
válasz RexMaximus #20 üzenetére
Van egy termék, két weboldal, az egyiken 100 forint, a másikon 105. Melyiket fogja megvenni a magyar, ha mindkettőről tud?
-
gabor.79
aktív tag
válasz RexMaximus #22 üzenetére
A személyre szabott találatok függnek az algoritmustól, azaz, hogy kitől veszed őket:
"Epstein conducted five experiments in two countries to find that biased rankings in search results can shift the opinions of undecided voters. If Google tweaks its algorithm to show more positive search results for a candidate, the searcher may form a more positive opinion of that candidate."
Majd eljutunk odáig, hogy big data ide, big data oda, lesz olyan cég, aki megfinanszírozza, hogy az ő termékei előrébb kerüljenek abban a listában. Ráadásul az emberek rá fognak jönni, hogy manipulált eredményeket kapnak, amivel csökkentik a választási lehetőségeiket.
Ezért remélem, hogy hosszú távon a nyílt forrású keresőalgoritmusok nyernek, ahol mindenki maga határozhatja meg, hogy mit keres.
-
MaUser
addikt
És ez hogy jön a személyre szabott ajánláshoz Annak pont az a lényege, hogy megvegyél mást is.
A 100forintos helyen megveszed százért, de a másik helyen meg a 105forintost amikor olvasod, látod, hogy van ám ott hozzá töltő, meg kutyafüle, ami esetleg máshol meg nincs/nem éri meg külön rendelni, stb.
Already, 35 percent of what consumers purchase on Amazon and 75 percent of what they watch on Netflix come from product recommendations based on such algorithms.
Btw, annyire "értelmetlen", hogy itthon is van legalább két befutott startup aki ilyen engine-eket ad el a világpiacon...
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
snecy20
veterán
"Süket szöveg. A magyarokat egyvalami érdekli: hogy hol olcsóbb. Nem számít, ha lassú"
Ez a része azért nem teljesen áll. Simán megveszem olyan boltból néhány százalékkal drágábban a terméket, ami 1-2 napon belül biztosítja az átvételt. Ha meg azonnal, akkor pláne, és így picit még kitolódik %-osan az a tűréshatár, amennyivel többet rááldozok. És nem csak magamat ismerem aki ilyen hozzáállású.
Azért nem várok egy héttel többet, mert mondjuk a 7000ft-os termék máshol 7400ft.Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
-
gabor.79
aktív tag
Persze ebből nem lehet kiindulni, mert kicsi a minta, de még senki sem érvelt a személyre szabott ajánlatok mellett, hogy ő ezért vett bizonyos terméket. Pedig feltételezhető, hogy az átlag ITcafé olvasó tudatosabb, mint az átlagmagyar.
---
Nagy értékű termékeknél nincs értelme a személyre szabott ajánlatoknak, mert az ember jellemzően nem fog belátható időn belül újabb TV-t, mallorcai utazást, autót vásárolni. Inkább ott, amiből sokat és rendszeresen vásárol, mondjuk WC papírt.
[ Szerkesztve ]
-
gabor.79
aktív tag
"Already, 35 percent of what consumers purchase on Amazon and 75 percent of what they watch on Netflix come from product recommendations based on such algorithms."
Ebből csak annyit tudunk meg, amit leírtak: a vásárlók bizonyos százaléka bizonyos algoritmus által ajánlott termékeket vásárol. De nem tudjuk például, hogy egy kontrollcsoport, akik teljesen véletlenszerű reklámokat kapnak, hogyan vásárolnak?
De meg is fordíthatjuk: az Amazon vásárlóinak 65%-a nem ajánlott terméket vesz : )
Továbbá nem lehet elfelejtkezni Steve Jobsról, aki az iPhone-nal új kategóriát teremtett, vagy Henry Fordról a T-modellel, aki egyszer egy interjúban azt mondta, hogy "ha az embereket kérdeznénk meg arról, hogy mire van szükségük, akkor gyorsabb lovaskocsikat kérnének".
Szóval a személyre szabott ajánlatok korlátoznak.
[ Szerkesztve ]
-
MaUser
addikt
Mi alapján mondod meg, hogy neki mire van szüksége?
Veszed a jelenlegi adatbázisodat a korábbi vásárlásokról és megnézed mit vettek együtt; megnézed, hogy az oldaladon egy vásárló a saját termékei mellé még mikre keresett, stb. (Btw, elég jó ki matek van mögötte, egyetemen is tanulhatod, meg doktorálhatsz is belőle.)
Miért veszed el a választási lehetőséget a kezéből?
Te itt nagyon el vagy keveredve szvsz s kevered a keresők találati rangsorolását a recommendation engine-nel... Ezek nem azt csinálják, hogy rákeresel a "kicsi piros bizbasz"-ra a webshopban és akkor csak a drága "kicsi piros bizbasz"-ra kapsz találatot meg a "kicsi kék bizbasz"-ra, mert a kereskedőnek azt jobban megéri eladni. Ezek arról szólnak, hogy ha rámégy a kereskedő oldalán a "kicsi piros bizbasz"-ra, akkor mondjuk valahol a kijelzőn még látod azokat a dolgokat, amiket az algoritmus alapján megvenne még hozzá egy user. Itt meg arról van szó, hogy ennél továbblép a webáruház és az ajánlott dolgok már nem a tömegre, hanem rád vannak szabva, a te történeted alapján a webáruházban. Itt nem vesz el senki semmilyen választási lehetőséget, épp ellenkezőleg, inkább értesülsz gyakori együttváráslási ajánlatokról, alternatív termékekről, stb.
"Already, 35 percent of what consumers purchase on Amazon and 75 percent of what they watch on Netflix come from product recommendations based on such algorithms."
Ebből csak annyit tudunk meg, amit leírtak: a vásárlók bizonyos százaléka bizonyos algoritmus által ajánlott termékeket vásárol. De nem tudjuk például, hogy egy kontrollcsoport, akik teljesen véletlenszerű reklámokat kapnak, hogyan vásárolnak?
Onnan talán, hogy megnézik? Olvass már el legalább egy publikációt, ami ezzel foglalkozik...
De meg is fordíthatjuk: az Amazon vásárlóinak 65%-a nem ajánlott terméket vesz : )
Nem fordíthatjuk meg. Mert ezt a 35%-ot azért veszi a user, mert egyébként nem is akarta megvenni, csak az ajánlás miatt látta és rájött, hogy kell neki. Amit írsz akkor lenne igaz, ha az ajánlott termékek helyett a vásárló direkt másikat keresne. Btw, ez viszont pont ugyanúgy az ajánlásból születő vétel, s mindegy...
Továbbá nem lehet elfelejtkezni Steve Jobsról, aki az iPhone-nal új kategóriát teremtett, vagy Henry Fordról a T-modellel, aki egyszer egy interjúban azt mondta, hogy "ha az embereket kérdeznénk meg arról, hogy mire van szükségük, akkor gyorsabb lovaskocsikat kérnének".
Szóval a személyre szabott ajánlatok korlátoznak.Nem érted továbbra sem, értsd már meg, hogy a személyre szabott ajánlat egy extra lehetőség. Mutatok egy példát, mert nagyon el vagy kavarodva. Akarsz venni egy "I use this mug periodically" felirattal. Ajánlási engine nélkül az oldalán csak a bögrét látod, s megveszed. Ajánlási engin-nel felszerelt boltnál meg van alatt egy sáv, ahol látod, amit az algoritmus gondol, hogy mi érdekelhet még téged:
Az eredmény, hogy lehet, hogy nem csak azt a bögrét veszed meg, amire eredetileg gondoltál, de rájössz, hogy az antiszoc programozó havernak mekkora poén a "That's a Sharp not a Hashtag" bögre, s végül azt is megveszed.
Btw, egy nagy webáruháznál nem csak a vevőtől jön a pénz, ahogy fizikai boltoknál sem. A termék gyártói/forgalmazói fizetnek hogy bekerüljenek egyáltalán az ajánlási részbe, vagy pl. mint itt, hogy csak az adott forgalmazó cuccai legyenek ott. (vö. polcpénz, kirakat pénz, stb.) Gondolom fizikai boltnál sem reklamálsz, hogy befolyásolni akarnak azzal, hogy hová mit raknak a polcokon, kirakatban.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
gabor.79
aktív tag
Pontosan tudom, hogyan működnek a személyes ajánlások, de nem értek azzal egyet, hogy ez a vásárlóknak és a kereskedőknek jó.
Élő példa: ez az egész pont ellentétes azzal a gyakorlattal, ami az offline üzletekben szokásos. Mondjuk bemész egy Lidl-be, Aldiba vagy hasonlóba, az általános élelmiszerek, amikre mindenkinek szüksége van, az üzlet végében találhatóak, így végig kell vándorolnod az egész árukészleten, elkalandozik a tekinteted, és jobb eséllyel fogsz mást is venni, mint amiért elindultál.
Ezzel szemben az általad beszúrt képen hasonló bögréket látsz. Ezekből egy sokkal teljesebb listát kaphatsz, ha használod a keresőt, és beírod, hogy vicces feliratú csészét keresel. Tehát ha egy kereskedő így valósítja meg az oldalát, ami a képen van, szerintem kevésbé hatékony, mint az előző bekezdésben leírt offline módszer.
-
MaUser
addikt
Pontosan tudom, hogyan működnek a személyes ajánlások,
Az eddig leírtakból nem igazán úgy tűnik.
de nem értek azzal egyet, hogy ez a vásárlóknak és a kereskedőknek jó.
Tehát a kereskedőnek nem jó, hogy többet ad el és nagyobb hasznot hoz, illetve a vevőknek is rossz, hogy így jóval nagyobb eséllyel megtalálja a számára legjobb terméket.
Élő példa: ez az egész pont ellentétes azzal a gyakorlattal, ami az offline üzletekben szokásos. Mondjuk bemész egy Lidl-be, Aldiba vagy hasonlóba, az általános élelmiszerek, amikre mindenkinek szüksége van, az üzlet végében találhatóak, így végig kell vándorolnod az egész árukészleten, elkalandozik a tekinteted, és jobb eséllyel fogsz mást is venni, mint amiért elindultál.
Mi van? Mi ellentéte mivel? Előbb még az offline volt nálad a jó példa, most meg már ez sem jó...
Ezzel szemben az általad beszúrt képen hasonló bögréket látsz. Ezekből egy sokkal teljesebb listát kaphatsz, ha használod a keresőt, és beírod, hogy vicces feliratú csészét keresel.
Szerinted hány ilyen bögrét kapsz az amazonon ha rákeresel? Te esetleg ilyenkor végignézed mind a 15 ezret vagy örülnél, ha a számodra relevánsakat megtalálnád valahol kigyűjtve?
Tehát ha egy kereskedő így valósítja meg az oldalát, ami a képen van, szerintem kevésbé hatékony, mint az előző bekezdésben leírt offline módszer.
Ezt az eddigi hozzászólásasidból is látom, mert nagyon nem érted miről van szó. Az megvan, hogy ezzel robbantott az amazon és innen indult az egész ajánlási piac?
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
Sinisi
senior tag
Személy szerint nagyon szurkolok az algoritmusoknak. A tapasztalataim azt mutatják, hogy van még hova fejlődniük, amellett, hogy már a kínai oldalak java része és az Amazon stb... is úgy tűnik, hogy jó úton járnak.
Az meg, hogy milyen a kínálat és mennyiért vannak a dolgok,szolgáltatások a csokorban (shopban), és ezek közül melyek kerülnek felkínálásra szerintem megint egy másik kérdéskör (de gondolom ez valami olyasmi lehet mint a fizikai világban, pl. a hipermarketekben, annak a terméke(i) kerül(nek) "előkelő" helyre/helyekre akivel jobb üzeltet kötött a gazda) .
-
gabor.79
aktív tag
Erre hoztam az offline példát: amíg a vevő keresztülmegy az áruházon, ezer más termékbe botlik, és jóval nagyobb eséllyel vesz azokból (tehát a bögre mellé egy füzetet, egy akciós sonkát, egy újfajta teát), mint egy webshopnál, ahol bögrére keresel, és csak hasonló bögréket ajánl az algoritmus, akkor végül csak ezt fogod megvenni.
Térjünk át arra, amit te írtál: veszel egy tyúklétrás bögrét a kocka barátodnak. Amikor legközelebb visszamész a boltba, megint ilyet fogsz keresni? Hisz neki még megvan, nem olyan fogyóeszköz ez, mint a banán. Valószínűleg a másik barátodnak veszel valamit. Ő is kocka? Nem biztos, lehet, hogy kertész. Akkor a tyúklétrás bögréket hiába ajánlja neked a rendszer, nem fogja értékelni az illető, neki valami virágos kell.
-
Sinisi
senior tag
A hsz-ed második felére reagálva: ez nálam is felmerült kérdésként, hogy mi az ami miatt újravenném azt amit egyszer már megvettem ("rövid" időn belül) ... Azaz nem szükséges sőt olykor zavaró, hogy azokat ajánlja
a webshop amiket már korábban megvettem.Ellenben volt olyan, hogy jól jött mert egy kiegészítőt kerestem hozz (hiszen addig nem akartam rá beruházni amíg az alapdolg be nem válik), de erre az jutott eszembe, hogyha ott van (nem időkorlátosan tárolva) a korábbi rendeléseim menüben a termék akkor én dönthetnék, hogy mikor árasszanak el a termékhez kapcsolódó csatolmányokkal azzal, hogy rányomok a korábban megvásárolt termékre.
Valami köztes út is lehetne, talán olyasmi ami már létezik a shopokban. Fő/Al/Mellék kategóriák szerinti jobb, átláthatóbb kereshetőség... persze ez nem biztos, hogy mindenkinek megfelel (hiszen vannak olyanok is akik nem szeretnek keresgélni...).
Az már jó, hogy ott tartunk, hogy nem keresnek föl (hacsak nem járulunk hozzá) ajánlatokkal. Korábban, időnként nem kis melóba került mire végre sikerült "lemondani" egyes cégek hírleveleit... (azért még mindig belefutok időnként abba, hogy valahonnan kiszivárogó személyes adatomat felhasználva kapok egy-egy hívást ajánlattételre... :/ )
-
bigz
tag
"új" varazsszo? Az Amazon pl majdnem a kezdetektol fogva ezzel fut...
I <3 Razer Mantis Control.
-
saelin
veterán
Használt üzleti notival jártam hasonlóan. A két HP gép között csak annyi volt a különbség, hogy az egyikben Intel HD, a másikban AMD dedikált vga volt. A leírásban az erősebb vga-val felszerelt változat volt feltüntetve és a telefonban is megerősítették, hogy igen van benne AMD vga.
Megrendeltem, kifizettem és itthon derült ki hogy mégsincs benne. Telefonálás, egy sor értetlenkedés és végül mondták h a dvga-val szerelt változat egy 50e-el drágább, nekem jót küldtek ki. Mikor mondtam, hogy az oldalukon más van írva és még a munkatársuk is megerősítette azt, akkor felajanlották h ráfizetéssel kicserélik. Persze én ebbe nem mentem bele, mert annyit nem ért már nekem a gép.Csak azt nem értem, hogy ez törvényileg nem a vásárló megtévesztésének számít? Ugyan így jártam majdnem pár hónapja egy másik (ed**ital) nagy webáruházban, ahol elektromos borotvát vettem volna és a képen nem az a termék volt, mint amiről a specifikációk és a leírás szólt. Szóltam nekik mailben és direkt figyeltem mikor cserélik le... 2 nap telt el míg válaszoltak a mailre és még egy nap mire lecserélték a szóban forgó képet.
Szóval ha az ember neten vásárol nagyon oda kell figyelni, mert utólag sokkal macerásabb ennek az intézése, mint inkább elálláni a terméktől.
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
Somatom
veterán
A grafikus processzor a számítógép egyik fő alkotóeleme. Aki egy termék főbb tulajdonságairól szándékosan hamis adatokat közöl, az megtéveszti a vásárlót. Tudomásom szerint ez bűncselekmény, ami nem fogyasztóvédelmi, hanem rendőrségi ügy. Tegyél feljelentést ismeretlen tettes ellen!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
saelin
veterán
Ez már egy másfél éves story. Akkor kellett volna tennem valamit nem most, de rájuk hagytam az egészet.
Nekem annyi elég volt, hogy bizonyították nem a vga-s változat árat fizettem ki, hanem annak a termékét amit kiküldtek.
Csak megörültem, hogy milyen olcsó egy gép és jött a csalódás. Azóta ha veszek valamit több oldalon is lecsekkolom, hogy minden stimmel-e."It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
elithun
őstag
Nem számít megtévesztésnek, az ilyen hibák beleférnek. Még úgy érződik gyerekcipőben van ez az online vásárlás dolog itthon. Sok dolog van elnézve az üzleteknek is és a vásárlónak is.
Ezért van a 14 napos elállási jog is. Legalább ilyen esetben szó nélkül elállhatsz a vételtől és visszakapod a pénzed. (Persze miután saját költségre visszajuttattad az üzletnek a terméket.)De tény, hogy nagy csalódás tud lenni mikor remélsz valamit, hogy érkezni fog és végül nem az, amit kinéztél.
„Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”
-
#33253120
törölt tag
Sub.
Új hozzászólás Aktív témák
- HP ENVY x360 15-fh0755ng Convertible - ÚJ - 15,6" notebook - Ryzen 5, 16GB, 512SSD, Win11
- Iphone 12 64GB független 94% akku
- HP PROBOOK 450 G9 (6A150EA) - ÚJ - 15,6" FullHD IPS üzleti notebook - i3-1215U, W11pro
- fehér RTX3060Ti Gamer PC Intel i5-11400F, Zotac Gaming RTX3060Ti 8GB, 16GB Corsair RAM, vízhűtés!
- PlayStation 5 825GB - 1 év garancia, vállalkozástól!