- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- SSD kibeszélő
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
Hirdetés
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hiftu
senior tag
válasz janinitez45 #96 üzenetére
Pedig egyszerű a válasz: az AIDA sem tökéletes. Majd biztos jön patch rá.
Tessék mondani, lehet itt hazudni? - Kaszt: Decker, Faj: Troll, Működési Terület: Prohardver
-
pkornel
aktív tag
válasz janinitez45 #89 üzenetére
Egy Gtx 970 van mellet elég sokszor kevés neki sajnos a proci remélem most jobb lesz a helyzet
-
Petykemano
veterán
Arra van ötleted, hogy ha már a LibreOffice támogatja a HSA-t, akkor a microsoft miért nem épít az Office-ba (Excel, Access) mondjuk opencl támogatást? Most mindegy, hogy az opencl halott, vagy hsa halott.
Ennek a felhő inkább az oka, vagy az, hogy azokon a gépeken, ahol MS Office fut, ezt nem is lehetne kihasználni?A DX12-n kívül épült-e bele bármi a Window10-be, ami IGP gyorsítást ki tud használni?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Reggie0
félisten
Ertelmetlen dolgot nem lehet kormonfontan sem kerdezni. Ez olyan, mint ha azt kerdezned, hogy ha ket dvd irot raksz a gepbe, akkor gyorsabban megirja-e a lemezt.
Tehat: nem adodik ossze semmi(vram sosem adodott ossze), meg a szamitasi kapacitas sem. A CF/SLI megszunik, es csak a programtol fugg, hogy mire hasznalja a kartyakat, a gyartonak mar semmi koze sem lesz hozza. Tehat ha keszul olyan jatek, ami mind a kettot hasznalja renderelesre, akkor gyorsabb lesz, de ez fuggetlen lesz attol, hogy CF/SLI kepes a kartya, vagy van-e rajtuk hid. Azaz, ha a ugy tervezed, hogy inkabb veszel meg egy olyan kartyat ami mar van a gepedben, mint hogy egy erosebbet vegyel, akkor nagyon szomoru napjaid lesznek, mert az egyik nagyreszt hasznalatlanul fog allni a gepben.
Viszont linux alatt tudsz ramdrive-ot csinalni a nem hasznalt kartya memoriajabol, ha az segit
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
Ha alacsony szinten nézzük, akkor ahogy megírják a programot, úgy fog működni.
Ha ezt elfedi az api, akkor pedig az apin múlik.Azért nincs rá egzakt válasz, mert attól függ, hogy milyen programot írnak rá.
Az összeadódás már eddig is lehetséges lett volna, hiszen semmi akadálya nem volt, hogy két kártyát külön vezéreljenek, és bármelyiket teljesértékűként használják, ezek között adatot is lehet megosztani, csak éppen nem volt kialakítva az ehhez szükséges háttér és mindkettő egy memóriába dolgozott.Ha elég alacsony szinten hozzáférsz, vagy az api támogatja, akkor semmilyen elméleti akadálya nincs a dolognak.
El kell dönteni, hogy a több memória megéri-e az adatkonzisztencia megtartásához szükséges többlet teljesítményt. -
Reggie0
félisten
Ott sem adodik ossze, de PCIe-n keresztul ha akarjak el tudjak erni egymas memoriajat, de annak megvan a szokasos savszelesseg korlatja, ami a 16 lane PCIe-nek felel meg, azaz 15.75GB/s. Ez joval lassabb, mint ha a sajat memoriajat hasznalna, tehat ertelme nincsen az egesznek. Ennyit tudna barmelyik masik kartya, de egy jobb gep eseten a rendszermemoriat is ennyivel eri el, szoval ezzel az erovel a 32GB ddr3 ramot is hozza lehet adni. Semmi ertelme sincs.
DX12 eseten ez a jatek irojan mulik, nem a DX-en, tehat valoszinuleg nem lesz ilyen vagy csak nagyon elvetve.
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Ezt a baromságot hol olvastad? Nyugodtan lehet azt is mondani, hogy a ph-s cikkekből és amd-s PR slideokból jött a sugallat.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Sir Ny
senior tag
válasz CyberPunk666 #112 üzenetére
"El kell dönteni, hogy a több memória megéri-e az adatkonzisztencia megtartásához szükséges többlet teljesítményt."
IMO nem az adatkonzisztencia, hanem az elérési idő az, ami limitál. Ha van egy textúra az egyik memóriában, akkor azt a másik lassabban éri el.
Konzisztálni meg, első nekifutásra, nem látom hogy mit vagy hol kéne -- majdnem minden folyamat jól szeparálható. (és akkor nem számolnak ketten vizet/hajat/sokrészecskés ütközést, hanem csak az egyikük)-
-
Morph76
aktív tag
Ezt a bullshitet ,ha minden igaz ez alapján a videó alapján kérdezném.Ha megnézitek a furix cf alatt a memory usage bőven 4gb vram fölé megy tehát összeadódik.Akkor kérlek rakjuk ezt tisztába ,hogy ,hogy is van ez!
Olyan 7. perctől jól látható ,amiről beszélek.[link][ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #109 üzenetére
A Microsoftot a C++AMP érdekli és nem az OpenCL.
A LibreOffice fejlesztéseit ők is lenyomták az Excelre, csak ők az AVX és AVX2-t akarták kihasználni és nem a GPGPU-t. Ez viszont nem hozott eredményt, míg a LibreOffice megcsinálta, amit eltervezett.A DX12 csak egy eszköz, ami miatt az IGP használható az a WDDM 2.0. Ezen belül is az IOMMU címzési mód. Ennél több nem is kell, mert erre annyi eszközt lehet építeni, amennyit akarnak.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azok a dolgok, amelyeket a 3rd party programok kiírnak a memóriahasználatra csak tippek. Valójában sokszor a közelében sem járnak az igazságnak.
A CF és az SLI aktuális működése mellett nem adódik össze a memória, ez az AFR esetében lehetetlen és ez az ami megakadályozza, hogy számos elterjedőben lévő temporális effekt normálisan működjön AFR-rel. Ezért nem is támogatja ezt a módot az Unreal Engine 4 sem. DX12-ben már nincs CF és SLI, hanem leváltja ezeket a multiadapter. Ilyen formában mindenki olyan multi-GPU rendszert írhat, ami jólesik az adott motornak, és nagyrészt igen az lesz a fő szempont, hogy a memória ne legyen duplikált, hogy működhessenek a temporális effektek. Ilyenkor a memória mennyisége valóban összeadódik, még akkor is, ha ezt nem lehet szó szerint érteni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #119 üzenetére
A Microsoftnak ez nem annyira kritikus, mint a LibreOffice-nak. Ahol igazából a GPGPU-s táblázatkezelős gyorsításra szükség van az pár kormányzati intézmény, illetve a pénzügyi szektor. Itt számítanak az 500-szoros gyorsulások. Ez nem akkora jelentőségű terület, hogy a Microsoft nem mondhatná rá, hogy vigye el a LibreOffice. Már eleve hátrányban van az Excel, hogy rossz irányba indult, így nem biztos, hogy megéri újrakezdeni a fejlesztéseket, csak azért, hogy pár részpiacot kiszolgáljanak. Lesz inkább -1% a részesedésben és kész.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
pkornel
aktív tag
Ez a teszt progi mikor jön?
-
Jack@l
veterán
CF-ben mind a két kártyán ugyanannyi memóriát használ kb egy játék, tükrözve. (Az X2 is CF)
Fogta a monitorozó progi és összeadta, hülyeséget ír ki, külön-külön kéne a gpu-k vramját kiiratni ott is.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
#16939776
törölt tag
válasz Ren Hoek #123 üzenetére
Plx csipp nélküli alaplapban, Non"K"-s CPU val is van IOMMU. Szóval az IGP nem támogatja "csak".
Szerintem kicsit előre szaladtunk az időben, egy W/Wo tesztet kellene, ami megerősíti, hogy holnaptól Kaveri, Godavari, Carrizo, Broadwell (heterogén multiadapter) nélkül nem érdemes elindítani egy játékot sem.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Ren Hoek #123 üzenetére
Ha úgy írták meg a programot, hogy ne igényeljen IOMMU címzést, akkor elég a GPUMMU címzés is. A Haswell egy speciális eset, mert a GPUMMU címzése 32 bites módra van korlátozva, tehát le kell kezelnie az alkalmazásnak, hogy 64 bites módban fut, de a Haswellre van egy korlátozás, amire egy külön kód kell. Vagy alternatív lehetőség ezt meg sem írni, és akkor a Haswell IGP-je nem használható. Vagy Haswellen csak 32 bites állomány indítását szabad engedélyezni. Ez a három opció van a fejlesztők előtt. A negyediket nem ajánlják, mert attól lefagyhat a program és az OS is, mindenképpen kezelni kell, hogy a Haswell még 64 bites Windows 10 mellett sem támogatja a WDDM 2.0 64 bites módját.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Ren Hoek
veterán
Pedig nagyon sok Hasi van az embereknél... és pont az amit nem szívesen cserélnek le, fôleg ha DX12 csökkenti a terhelést még sokáig elég lehet... vagy most ezért majd mindenki szalad Skylake-ért? APU-k száma kb elenyészô. FX-ben meg nincs.
Szóval az IOMMU még nagyon korai, ha csak elenyészô, mondjuk pár % PC-ben van mélyen integrált IGP. Értelme se lesz belevágni a nehéz kódba emiatt. Csak akkor lesz értelme emiatt procit cserélni, ha minden játékban aktívan használják.
-
Cassi
senior tag
Ma megjelentek az első teszteredmények, pl. jó táblázat van a pcgameshardware.de -n. Abszolút értelemben elég gyengék az fps-értékek minden kártyán, de az DX11-hez képest jól látható az AMD előnye.
-
Parano1d
aktív tag
Megmondom őszintén én csalódott vagyok, mert bár arra számítottam, hogy az AMD kártyák fognak gyorsulni jobban, arra nem számítottam, hogy csak a felső kategóriás karik. HD7870-nél alig 10-15%-ot javult csak. Igaz ez csak az első játék, és abból is csak korai béta előtti teszt.
-
Parano1d
aktív tag
válasz SpongyaBob #131 üzenetére
http://www.computerbase.de/2015-08/directx-12-benchmarks-ashes-of-the-singularity-unterschiede-amd-nvidia/2/
A tesztben igaz R7 370 szerepel, de nem kell jóstehetség hozzá, hogy a HD7870 is kb ugyanazt a teljesítmény hozza.
[ Szerkesztve ]
-
Cassi
senior tag
válasz wjbhbdux #129 üzenetére
Igen, azt lehet mondani, hogy az AMD teljesen behozta a driverek közötti különbséget, és teljesen pariban vannak a kategóriákon belül a kártyák.
Nem láttam sehol Skylake IGP vagy AMD APU tesztet, gondolom a demó még nem támogatja.
Nagyon ígéretes lenne, ha hasonló módon, Linux alatt Vulkannal szintén létrejönne a paritás a Windows-zal.
-
Parano1d
aktív tag
Azt azért észre kell venni, hogy az AMD-nek van 3 év előnye ezen a téren.
Kezdetben a Mantle sem volt diadalmenet, konkrétan emlékszem, hogy amikor megjelent a Thief, akkor inkább DX-et használtam, mert akkora akadások voltak, hogy az fantasztikus.
A múlthéten elővettem megint, legújabb pachel/driverrel már Mantle-val olyan a minimum fps, mint DX alatt az átlag... Összességében kb 50% plusz van.
Szóval csak azt szeretném mondani, hogy Nvidia még fog fejlődni sokat szerintem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nők, nőügyek (18+)
- Autós topik
- Ukrajnai háború
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Gitáros topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- További aktív témák...
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- 10x R5 430 2GB DDR5 egybe (zörgő ventis)
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210
- Újszerű PowerColor Fighter AMD Radeon RX 6600XT 8GB GDDR6 ÁR/ÉRTÉK BAJNOK! Bolti Garanciával!
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen