Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tyrel

    őstag

    válasz GypsFulvus2 #135 üzenetére

    Szerintem két oka van, az egyik hogy a többi stúdió erősen félrevezette a népet az "alpha verzió" fogalmát illetően. Pl. az MMO-k fénykorában az "alpha test" jellemzően csak simán egy olyan bétateszt volt amit pay wall mögé rejtettek... Istenigazából egyszeri halandó nagyon ritkán kapott a kezei közé tényleges alpha verziót bármiből is, jellemzően amik ilyen név alatt futottak azok valójában inkább kései, feature-complete béták voltak.

    SC-ből a szokásosnál évekkel korábban kezdtek publikálni játszható verziókat, trailereket, mindent. Ez vezet az egyik félreértéshez, hozzá vannak szoktatva az emberek hogy pl. EA bejelent idén egy játékot, akkor az legkésőbb jövőre kész, esetleg megelőzi egy kemény 2 hetes "bétateszt". (ami igazából már rohadtul nem is bétateszt hanem sima pay wall mögé rejtett demó)

    A fenti miatt istenigazából fogalmuk sincs az embereknek mennyi ideig tart egy - SC-nél egyébként jellemzően sokkal egyszerűbb - játék lefejlesztése is, ezért hiszik hogy CIG-nél csak a töküket vakargatják. Nem találkoztak még open-development alatt futó ill. közösségi támogatott projekttel és túl lusták utánanézni mit is csinál CIG, inkább csak köpködik mert nincs még kész. Valóban könnyebb mint olvasni és gondolkodni, ezt aláírom.

    A másik probléma az, hogy még ennyi év után sem fogják fel egyesek, hogy a jelenleg fejlesztett SC és SQ42 már nem azok a játékok amikről a Kickstarter kampány alatt szó volt. A Kickstarter backereket egyébként valóban sokkal engedékenyebben refundolták/refundolják is e miatt, mert nekik még tényleg más lett ígérve... Ők részben tényleg szarul jártak, bár összességében egy sokkal, sokkal jobb játékot kapnak majd, mint amiért eredetileg fizettek, de annál sokkal később is.

    A gond abból ered, hogy az eredeti projektre (még csak nem is ígért, hanem csak betippelt!) megjelenési dátumokról még mindig azt hiszik, hogy érvényesek, és azóta csúszik a projekt. Pl. volt itt olyan hogy SQ42-t 2015-re ígérték és nézzük meg mi most a dátum meg hol van a játék.
    Egyrészt nem ígérték, sosem volt még bejelentett megjelenési dátumuk semmire sem, maximum optimista becslések, de azokat is mindig úgy tette Chris, hogy "vagy bejön vagy nem". Másfelől pedig ez a mostani SQ42 már nem az az SQ42 amiről akkor szó volt, nem ugyan az a projekt csúszik X éve, hanem egy másik, nagyobb volumenű projekten dolgoznak helyette. Kb. úgy kéne venni hogy az eredeti SQ42-t kukázták a francba és nekiálltak helyette az SQ42 II. részen dolgozni. (nem story, hanem technikai szempontból)

    Már legalább 2-3 éve nem ad Chris még optimista becséleseket sem semmire, pont azért mert korábban is mindig félreértelmezték őket az okosok... De már 2020-at írunk és egyeseknek még mindig ilyen 2015-ös dátumokra sír a szájuk. Pedig az már akkor is nagyon nagyon megkérdőjelezhető volt, azóta meg már teljesen invalid is.

    ---------

    Azt is beígért, kőbe vésett infónak veszik itt sokan, hogy 2020 végén megjelenik az SQ42, holott erről szó sem volt soha. A Roadmap-ot megnyitva látszik a felső időskálán, hogy 2020 Q3-ra esne jelenleg a Bétája (az nem megjelenés ám, hahó! és itt valódi bétáról van szó, nem olyan kamu bétákról amilyeneket EA csinál!!!). Az felett meg vidáman átsiklanak hogy az oldal megnyitásakor rögtön az arcodba dob egy nagy figyelmeztetést (ami bal alulról is felnyitható), hogy amiket a Roadmapon látsz azokat erős fenntartásokkal kezeld...

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

Új hozzászólás Aktív témák