Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Throme #94 üzenetére

    Miért is ne lehetne? Nézd meg az 5D Mark II és Mark III váltást, ahol 21 megapixel után 22.1 megapixel jött, ami ekkora felbontásnál egyenlő a semmivel. Viszont a szenzor képességeit jól felturbózták, igen sokat csökkent az idegesítő moiré (ez az 5Dmk2 egyik jellegzetes hibája), sokat csökkent a rolling shutter okozta torzulás és nem mellesleg extrém magasra emelte a lécet ami a magas érzékenységű fotózást és videót illeti.

    Ráadásul DX-re 36 megapixel? Nincs az a Nikkor optika APS-C mérethez ami képes ezzel lépést tartani. Még FX esetében is jól meg kell válogatnod az objektíveket a D800 mellé (tapasztalat), mert igen sok (főleg a régebbi konstrukciók vagy arra épülők) alulmaradnak. Amikor ezeket az objektíveket 10-15 vagy sok esetben 20 éve megtervezték, akkor nem számoltak azzal, hogy egyszer ilyen felbontóképességű szenzort kell majd kiszolgálniuk.

    (#95) Monya78: FX vázon (pl: D600, D800, D4) a crop mód úgy működik, hogy a képből kivágja a megfelelő területet, így olyan a befogott képszög, mintha az adott objektívet egy DX vázon használnád. Ez azért kell, mert a legtöbb DX objektív nem vetíti ki a Full Frame-hez szükséges képkört. Ha szerencséd van, csak vignettálni fog (sötétedni a kép pereme felé, ami engem személy szerint nem zavar, sőt ha csak minimálisan csinálja az még ízléses is lehet), de megesik az is sűrűn, főleg nagyobb látószögű DX objektíveknél, hogy látod a tubus belsejét.

    Vicces volt amikor feltettünk a D800-ra egy 12-18 mm-es DX objektívet és láttuk a belsejét az objektívnek 12mm-nél. Persze crop módban már a megszokott látószöget kaptuk, belógó peremek nélkül. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák