Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz madgie #7 üzenetére

    Ha progresszív kell nagy sebességgel, akkor van 50p, szintén 1.3x crop módban.

    De az tényleg gáz, hogy a fostos AVCHD 2.0-t nem lehet belepaszírozni ezekbe a Canikon gépekbe, miközben MILC-ek meg már ezer éve tudják. A nem mai csirke Sony NEX sorozat is igen rég óta tudja a progresszív 60fps-t Full HD-ban.

    Eddig főleg a DSLR gyártók azok akik nem hajlandók lépni, még professzionális szegmensben sem (no... talán a Canon EOS 1D C, de az meg fura hibrid).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz TeeJay #26 üzenetére

    Én egy céges D7000-ret hajtok, de annak sem túl acélosak a videós képességei. Ebben még mindig a Canon az etalon (főleg egy Magic Lantern-el hátba verve). A főnökömnél van még egy D800E, eddig az az egyetlen Nikon ami tényleg meggyőző videót tol ki magából.

    Szóval most kíváncsi vagyok mire lesz képes a D7100. Mi (a kis csapatommal) klipeket és reklámfilmeket forgatunk bérelt Canon cuccokkal (7D-től az 5Dmk2-n át az 5Dmk3-ig mindenfélével). Ezek tényleg jók, leszámítva a dinamikát. Ebben a bagázsban mindenki Canon fanboy... én meg már várok egy megfizethető, de videóban kiváló Nikont. :D

    (#34) Put2: Én nem vennék D5200-zat. Egyszerűen azon oknál fogva, hogy alig drágább pár darab ezressel a D7000, ami összehasonlíthatatlanul többet tud. Kivéve videóban. De akinek a fotó a fontosabb, az sokkal jobban jár egy most kifutó D7000-rel, sokkal időtállóbb beruházás.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Parci #43 üzenetére

    Nem nevezném magunkat olyan vérprofinak, de mi DSLR-el videózunk és jobban fekszik, mint egy MILC. Sokkal több kellék, gyűrű, csigarendszer, stb érhető el hozzájuk. A Full Frame szenzorméretről nem is beszélve (és nem, nem azért, hogy agyon mossuk a hátteret). Rengeteg profi videóz DSLR-el, van aki praktikussági szempontból (pl: riporterek, dokumentumfilmesek), míg mások a költségeiket akarják csökkenteni (ahogy mi is). Egy 5Dmk3 + 27-70mm f2.8L bérlése egy napra megvan 15 + 10 ezerből (attól is függ, hogy sikerül-e régi ismerőstől bérelni, vagy idegentől kell), plusz rengeteg kompatibilis kiegészítő érhető el szintén bérlésre, tételenként pár ezer forintért. Ezzel szemben egy RED, Arri, CineAlta kamera önmagában 30-40 ezer, plusz prime PL objektívek szintén borsosak és a kiegészítőkről sem beszéltünk még (SSD alapú tárhelyek, külső recorderek, vezérők, stb) és ott van az is, hogy ezeket a kamerákat ritkán adják ki kezelőszemélyzet nélkül, akinek szintén napi bért kell fizetned, akkor is ha hozzá sem nyúl a kamerához (mert nyilván a saját jól bevált embereiddel akarsz dolgozni).

    Rengeteg nagy kaliberű videoklip, reklámfilm készül DSLR-el, mert ezen alaposan meg lehet fogni a költségeket... sajnos a haszon nem több, mert minden megrendelő egyre kevesebbet tud költeni erre. Mindenki spórolni akar. Szó se róla, az én szívem is hevesen ver egy RED vagy Arri láttán, de hacsak nem nagy költségvetésű produkcióról van szó, egyszerűen nem éri meg őket bérelni. Hát még megvenni...

    Persze lehet arról beszélni, hogy egy MILC is mennyire jó, lehet mutogatni a videókat ahol a GH3 hozza az 5Dmk3-mat, de a gyakorlat nem így működik. A Canont kibérelheted minden sarkon, de GH3-mat sehol sem kapsz. Ráadásul kis szerencsével Magic Lantern firmware van a vason vagy már legalább egy CineStyle.

    "de dslr-rel egy nagy szívás"

    Használtál már RED Epicet? :D Bármilyen DSLR sokkal kevesebb szívás. Ezt a kamerát legtöbben a teljesen idióta kezelése miatt szidják. Ez egy nagy, megfoghatatlan, kezelhetetlen, formátlan doboz, aminek az orrán lóg egy objektív. Ja és rolling shutter ugyan úgy van, ráadásul épp annyi, mint egy DSLR-nél. De ez az Arri és CineAlta rendszerekre is igaz, kivéve utóbbiból az F55-öt, amiben már global shutter van, elsőként a világon.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Put2 #38 üzenetére

    Én nem vacillálnék ennyit. Ha magyar menü kell, akkor feltételezem kezdő vagy, szerintem nem tudnád a gyakorlatban kihasználni a D5200 képességeit a D3200-hoz képest (fejlettebb AF és fejlettebb fénymérés, de ettől még közel 80 ezer forintnyi "előnyöd" nem lesz), így én inkább az olcsóbb vázat venném a spórolt pénzen meg vennék egy fényerős fixet.

    Például:
    Nikon Nikkor 50mm f/1.8 AF-S G - kb. 55 ezer forint
    Nikon Nikkor 35mm f/1.8 G AF-S DX - kb. 56 ezer forint

    Én utóbbit ajánlanám általános célú fotózáshoz (a crop faktor miatt). Jó a fényerejük és tapasztalatból mondom, hogy ennyi pénzért a rajzolatuk is teljesen jó. És akkor még mindig marad pénzed memóriakártyára, pót aksira vagy táskára.

    De ha mindenképpen el akarod költeni vázra a D5200 árát, akkor már inkább a D7000-et vedd meg! Ha már beállítottad a szájízed szerint a gépet, utána már nem kotorászol olyan sokat a menüben és annak ellenére, hogy nincs magyar, nem egy szépirodalmi alkotás a menürendszer, el lehet benne igazodni, csak több odafigyelés kell az elején amikor a kézikönyvet lapozgatod.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz vadkörte #48 üzenetére

    "Viszont én nem vennék kezdésnek ilyen komoly cuccot. Ha a helyedben lennék beérném egy belépőszitű vázzal"

    Én meg azt mondom, ha van rá pénze, nem hal éhen ha kifizeti, akkor nyugodtan vegye meg a haladó gépet. A plusz funkciók nem fogják hátráltatni, de a D7000 sokkal sokkal időtállóbb minden szempontból. Aki annak idején D90-et vett az tudja miről beszélek, ha nincsenek videós ambíciói és nem akar A4-nél nagyobb nyomatokat készíteni, akkor a D90 még ma is megállja a helyét... pedig hány éves is? Már öt éves gép.

    Megveszi a belépő vázat és sokkal előbb elkezdi idegesíteni, hogy csak egy vezérlő tárcsája van a gépnek, mint az, hogy "jajj az új modell 6 megapixellel többet tud". A D7000 még 3-4 év múlva is fényképezőgép marad, addigra meg már simán belerázódik a témába. Én egy éve használom a "szolgálati" darabot, kezelőszerveiben elég közel áll a Full Frame vonalhoz, például szinte tök ugyan olyan, mint a D600, de a D800-zal is sok rokonságot mutat. Ha most kéne DSLR-t vennem magamnak, akkor tuti nem vennék egytárcsásat.

    Persze ez egy kezdőt még sokáig nem fog zavarni és még mindig igaz a mondás, hogy a jó objektíven sokkal több múlik, mint a vázon! :) A döntés csak az övé. De D5200-zat nem vennék, annyi pénzért klasszisokkal jobb vétel a D7000. De ha a D3200 kit + valamelyik fényerős fix objektív kombót vásárolja azzal is jól jár. A D7000 haladó képességei mit sem érnek ha nincs hozzá egy-két jobb minőségi üveg.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Ijk #58 üzenetére

    Nekem az a bajom az ilyen belépő DSLR gépekkel, hogy annyira puritán a felépítésük, annyira kevés kezelőszervük van, hogy már nem is látom létjogosultságát egy MILC gép mellett. Miért kéne egy nehéz, nagy dögöt cipelnem, ha közben sem képminőségben, sem funkcionalitásban, sem kezelésben nem vagyok előrébb?

    Egy DSLR legyen tele gombokkal, tárcsákkal és legyen tisztességesen kezelhető menüben turkálás nélkül. Jó dolog ha nem kell a keresőről levennem a szemem, mert minden gomb és tárcsa a kezem ügyében van.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz nord_ #62 üzenetére

    Hagy idézzem magam:

    "...és még mindig igaz a mondás, hogy a jó objektíven sokkal több múlik, mint a vázon!"

    Én is ajánlottam neki, hogy vegye az olcsóbb vázat és a megspórolt pénzből simán kijön egy fényerős fix.

    #Kleroo: A fotográfiának és fotótechnikának nagyon szép magyar terminusai vannak. Azért nem állítanám, hogy a legtöbb cikk és leírás az angol megfelelőt használná. Ritkán olvasok olyat magyar leírásban van kézikönyvben, hogy állítsuk a shutter sebességet vagy az f-stop számot, helyette ott a záridő meg a blende/rekesz.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz nord_ #71 üzenetére

    "A mélységi élesség az egyik legfontosabb kifejezőeszköz, amihez nem árt pl. egy fényerős objektív."

    Meg szenzorméret. DX-ről átváltani FX-re olyan, mint amikor egy középszerű Opelből átülsz egy jól felszerelt Audiba. Aztán nem is érted, hogy miként tudtál eddig élni az Opellel... :D

    Nekem egy abszolút fapados Full Frame DSLR váz kéne, de ilyet még senki sem épített, de a Canon EOS 6D meg a Nikon D600 már jó úton jár, csak az áron kéne még faragni, majd ha becsúszunk 500k alá, akkor van miről beszélni. Nekem semmi más nem kell, csak egy korrekt FF szenzor meg egy rakás jó üveg. Francot érdekli mindenféle csiricsáré extra szolgáltatás, Wi-Fi, GPS meg egyéb nyavaják.

    Ezért is imádom az analógot. Jelenleg a legolcsóbb Full Frame megoldás... :D De a középformátumot is csípem. Amikor a 60-70 éves Zeiss Ikonba betöltöd a 6x6-os 120-as rollfilmet és f5.6 mellett is gyönyörűen elmossa a hátteret egy teljes alakos modell fotón... na akkor érzed igazán, hogy élsz! :D

    (#72) Ijk: 50mm portréra? Maximum teljes alakosra! Még DX-en is nagyon csúnyán torzítja az arcot 1.5x-es szorzó ide vagy oda. 100-120mm alatt nem is érdemes headshotot készíteni.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz tabu3x #75 üzenetére

    Nagyon fasza, hogy a D7100 megörökölt ezt-azt a csúcsmodell D4-ből (pl: AF és fénymérő rendszer), de ezek egy amatőr számára nem adnak annyi pluszt, hogy megérje 100 darab ezressel drágábban megvenni, mint a D7000-ret.

    Amúgy valóban bukta, hogyha az ember olyan felszerelést vesz, amiről már az elején tudja, hogy csak egy rövid ideig felel majd meg. Ezért is javasoltam neki, hogy ha hosszút távra tervez, akkor a D7000 nagyon jó kis haladó gép, most elég olcsón megvehető és időtálló gép lesz.

    Persze sosem szabad elfelejteni, hogy ami mindig a legjobb befektetés, az a jó objektív. Nem véletlen, hogy még most is sok olyan elsőrangú Nikkor és Canon objektív van a piacon, melyeket 10-15 éve árul a gyártó és ezek is sok esetben csak felújított, modernizált verziói 20-30 éves objektíveknek.

    A jó fotóhoz még mindig jó nyersanyag (jó minőségű film vagy szenzor) és jó objektív kell. A többi csak ráadás, amik specializált feladatokhoz jönnek jól. Gyors sorozat és jó követő AF nagyon jó a sportfotóhoz, de egy portré fotósnak felesleges, ugyan így mondjuk a fejlett műtermi funkciók/szolgáltatások meg egy sportfotós számára lényegtelenek.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz tabu3x #83 üzenetére

    Sok esetben meg a MILC jobb a DSLR-nél pusztán a praktikuma miatt. Én fotózok utcán és tök jó dolog turistának álcázni magam. Amikor a DSLR lóg a nyakamban, főleg olyan dögök, mint az 5D Mark III vagy a D800, akkor az emberek elkezdenek sasolni, látszik rajtuk, hogy feszélyezi őket a fényképezőgép közelsége és képtelenség nehezebb mondjuk az utcazenészről vagy a piaci árusról természetes fotót készíteni. Egy MILC-el viszont beleolvadsz az utcaképbe, senki sem figyel rád. Másodgépnek tökéletes, de elsődleges gépnek sem rossz mondjuk egy Fujifilm X-E1 ha az igényeidnek megfelel.

    Sokak szerint a kompakt - bridge - MILC - DSLR - középformátum - nagyformátum egyfajta hierarchikus sorrend, miközben nem. Nincs alá és fölé rendeltségi viszony. Az a legjobb gép, ami az igényeidnek a legjobban megfelel.

    Évek óta nem volt saját kompaktom, de például amikor nálam volt a Sony RX100, akkor szerelmes lettem. Szó szerint elfér a zsebedben (míg egy MILC nem), de közben félelmetes mit tudsz vele összehozni. Abszolút korrekt képminősége van, pedig apró. De hasonlóan jókat tudok mondani a Canon PowerShot S100-ról. Két hétig volt nálam és azzal mentem a barátnőmmel nyaralni egy kis eldugott faluba. Imádtam. Apró, kicsi, kompakt és egész korrekt a minősége (no messze nem egy Sony RX100, de cserébe jóval olcsóbb is). A tárcsája miatt pedig manuális módban is egészen jól uralható a gép.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Throme #94 üzenetére

    Miért is ne lehetne? Nézd meg az 5D Mark II és Mark III váltást, ahol 21 megapixel után 22.1 megapixel jött, ami ekkora felbontásnál egyenlő a semmivel. Viszont a szenzor képességeit jól felturbózták, igen sokat csökkent az idegesítő moiré (ez az 5Dmk2 egyik jellegzetes hibája), sokat csökkent a rolling shutter okozta torzulás és nem mellesleg extrém magasra emelte a lécet ami a magas érzékenységű fotózást és videót illeti.

    Ráadásul DX-re 36 megapixel? Nincs az a Nikkor optika APS-C mérethez ami képes ezzel lépést tartani. Még FX esetében is jól meg kell válogatnod az objektíveket a D800 mellé (tapasztalat), mert igen sok (főleg a régebbi konstrukciók vagy arra épülők) alulmaradnak. Amikor ezeket az objektíveket 10-15 vagy sok esetben 20 éve megtervezték, akkor nem számoltak azzal, hogy egyszer ilyen felbontóképességű szenzort kell majd kiszolgálniuk.

    (#95) Monya78: FX vázon (pl: D600, D800, D4) a crop mód úgy működik, hogy a képből kivágja a megfelelő területet, így olyan a befogott képszög, mintha az adott objektívet egy DX vázon használnád. Ez azért kell, mert a legtöbb DX objektív nem vetíti ki a Full Frame-hez szükséges képkört. Ha szerencséd van, csak vignettálni fog (sötétedni a kép pereme felé, ami engem személy szerint nem zavar, sőt ha csak minimálisan csinálja az még ízléses is lehet), de megesik az is sűrűn, főleg nagyobb látószögű DX objektíveknél, hogy látod a tubus belsejét.

    Vicces volt amikor feltettünk a D800-ra egy 12-18 mm-es DX objektívet és láttuk a belsejét az objektívnek 12mm-nél. Persze crop módban már a megszokott látószöget kaptuk, belógó peremek nélkül. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Throme #97 üzenetére

    Ez nem egészen így megy. A felső kategória már igen rég elérte a 21-24 megapixelt és már évek óta toporog körülötte. Ehhez zárkózik fel mostanában már a középkategória, de még a belépő is. A D800 pont azért volt meglepő lépés, mert látszólag nem tudták a gyártók, hogy át merjenek-e lépni a középformátum terepére, már ami a megapixeleket illeti. A Nikon meg bebizonyította, hogy át lehet lépni és nem is hülyeség.

    Viszont a D800 esetében is sűrűn felmerül az, hogy csak az vegye meg, aki képes is megfelelő objektívet rácsavarni (értsd: létezik optikai felbontóképesség is), mert különben nem sok értelme van. De aki ilyen összegű gépet vásárol, az rendszerint tudja mit csinál.

    DX-re is biztosan lehetne találni objektívet ami rendelkezne kellő felbontóképességgel 36 megapixelhez, de közel sem biztos, hogy házon belül és a Nikonnak nem érdeke, hogy a vásárlóik 3rd party gyártók

    Más kérdés, hogy a Nikon D800 esetében a 36 megapixeles fotót vissza tudod méretezni 24 megapixelre és ha megfelelően használod hozzá az unsharp maskot, akkor extrém élességet érhetsz el.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz TeeJay #99 üzenetére

    "FX-en is bőven jó lett volna maradni 24 max 30MP-en mert tényleg látható a D800E esetén is hogy bizony kell alá objektív!"

    Főnököm is vett egy D800E-t, de nem mondanám, hogy felesleges a 36 megapixel. Itt már tényleg érzékelhető a különbség a 24 megapixelhez képest. Ha megint rádobnak az elődhöz képest 2 megapixelt, az itt már szinte elveszik. Neki jól jön, mert ő például rovar makrókat csinál (de nagyon durván, focus stacking, harmonika kihuzat, stb), de például műteremben is tud hasznos lenni, esetleg tájfotónál.

    Az a lényeg, hogy nem úgy veszünk vázat, hogy kimerítjük vele az anyagi forrásainkat, hanem legyünk tisztában vele, hogy ha szükséges objektívet is venni, akkor arra is hagyunk pénzt.

    Az meg egy millás váz esetén, amit jellemzően nem hobbi fotózásra vesznek, teljesen irreleváns, hogy kell alá objektív. Aki ezzel dolgozik, az amúgy is vegyen már a vázaihoz rendes objektíveket. :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz m3ss #103 üzenetére

    Ő ilyeneket készít:

    Ez meg anno a D800E-vel készült első tesztfotója volt. Nem tudom milyen rovar lába, én nem értek hozzájuk. :)

    A focus stackinget csak példának hoztam fel. De amúgy tájfotónál is jól jön a nagy felbontás, főleg ha 1,5 vagy 2 méteres printeket készítesz. Van is egy cikkünk amit ő írt a Nikon D800E és Canon EOS 5D Mark III összehasonlításáról, ebben van egy grafika arról, hogy azonos DPI mellett mekkora fizikai méretbeli különbség van a 22 és a 36 megapixel között.

    Van bent nálunk egy proof nyomtató amivel ki is nyomtattuk őket labor minőségben és tényleg sokkal nagyobb. Ez mondjuk poszter minőségben kijöhet akár 2-3 méteresre is.

Új hozzászólás Aktív témák