- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Steam Deck
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen monitort vegyek?
- Autóhifi
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Google Chromecast topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
Új hozzászólás Aktív témák
-
M@trixfan
addikt
válasz Stauffenberg #44 üzenetére
Ugyan én csak most tervezek venni komolyabb fényképezőgépet, de szerintem a Panasonic GH2-GH3 nagyon sok paraméterben jobb mint akár az 5DmkIII videózni. Amerikában az egyik legkedveltebb amatőr-fél profi eszköz a Pana GH2. Élesség, moiré, aliasing tekintetben oda lehet tenni egy Alexa vagy RED mellé, míg a szokásos full frame Canon/Nikon DSLR-ek elég gyengék ilyen tekintetben. Meg kell nézni a több 30 perces blokkból álló Zacuto teszteket. Persze nem árt ha valamilyen színhelyes plazmán, de inkább projektoron nézi az ember.
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
DarknessHope
senior tag
nos szerintem nagyon kötelező kör volt.. felbontásnövelés 51-es af kiszámítható volt.. utóbbi mondjuk lehet hasznos bár inkább lett volna 39 és abból 15 v 21 keresztszenzor. A 3 helyett 3,2 lcd nem hiszem hogy sokakat a boltba rángat és fejéhez kap most hogy úr isten de jó... a crop mód jó ötlet d2xs ben volt ilyen. az már más tészta hogy a gyors videó és a nagyon idézőjeles gyorsabb sorozatot ehhez kötötték... ha már gyorsabb lett volna 8-10kép/s akkor azt mondom helo itt egy igazi gyorstüzelő nikon gép. arról nem is beszélve hogy a gyors videó a MILC-ben 400kép/s. Egy 250-es legalább WVGA és crop mód vagy valami hasonlót mutathatnának. ami miatt az ember felfigyel rá.
továbbá nagy kérdés számomra hogy videó közbeni rekeszállítás megy e majd... canon már asszem 600D-ben is tudta... szóval illene... 5200 nak is tudnia kellene... de sajnos nem viszi. az igazi nagy durranás elmaradt.. remélem lesz egy d7200 hibrid Af el crop módban még gyorsabb sorozat és kihajtható érintőkijelzővel. na az lenne a gép.
Mások álma akármilyen, Tisztelni kell!
-
HÁZIGAZDA
válasz Stauffenberg #44 üzenetére
amit te leírtál, az már bőven profi felhasználás. az átlag userről beszélünk, nála nem lesz sín, rig, adapterek és kutyafüle. neki sokkal, de sokkal egyszerűbb egy milc-cel videózni, sőt, sok esetben egy jó kompakttal még jobb.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #45 üzenetére
bocsánat, nem voltam egyértelmű: bárki alatt téged, engem, átlag usereket értettem. ugye akkor van értelme egy d7100 videós képességeit számonkérni. aki tényleg pro, vagy gh3-azik, vagy dedikált videokamerázik, vagy full frame dslr-t használ (nincs igazán értelme másnak).
átlag usernek viszont egyik dslr sem az igazi, és egyik sem sokkal rosszabb a másiknál. túl van ez lihegve, nem az a baja a d7100-nak, hogy nem tud 60p-t, nagyon nem.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Stauffenberg
nagyúr
"Viszont én nem vennék kezdésnek ilyen komoly cuccot. Ha a helyedben lennék beérném egy belépőszitű vázzal"
Én meg azt mondom, ha van rá pénze, nem hal éhen ha kifizeti, akkor nyugodtan vegye meg a haladó gépet. A plusz funkciók nem fogják hátráltatni, de a D7000 sokkal sokkal időtállóbb minden szempontból. Aki annak idején D90-et vett az tudja miről beszélek, ha nincsenek videós ambíciói és nem akar A4-nél nagyobb nyomatokat készíteni, akkor a D90 még ma is megállja a helyét... pedig hány éves is? Már öt éves gép.
Megveszi a belépő vázat és sokkal előbb elkezdi idegesíteni, hogy csak egy vezérlő tárcsája van a gépnek, mint az, hogy "jajj az új modell 6 megapixellel többet tud". A D7000 még 3-4 év múlva is fényképezőgép marad, addigra meg már simán belerázódik a témába. Én egy éve használom a "szolgálati" darabot, kezelőszerveiben elég közel áll a Full Frame vonalhoz, például szinte tök ugyan olyan, mint a D600, de a D800-zal is sok rokonságot mutat. Ha most kéne DSLR-t vennem magamnak, akkor tuti nem vennék egytárcsásat.
Persze ez egy kezdőt még sokáig nem fog zavarni és még mindig igaz a mondás, hogy a jó objektíven sokkal több múlik, mint a vázon! A döntés csak az övé. De D5200-zat nem vennék, annyi pénzért klasszisokkal jobb vétel a D7000. De ha a D3200 kit + valamelyik fényerős fix objektív kombót vásárolja azzal is jól jár. A D7000 haladó képességei mit sem érnek ha nincs hozzá egy-két jobb minőségi üveg.
-
Geller72
veterán
válasz Stauffenberg #55 üzenetére
Na erről beszélek...
-
HÁZIGAZDA
válasz Stauffenberg #55 üzenetére
sőt: vagy minél olcsóbban, de már relatíve korszerű szenzoros, egyszerű váz, azaz például d3100, esetleg d5100, ha meg lehet csípni. vagy d7000, ami nem csak 3-4 év múlva lesz jó, hanem 10 év múlva is, egész egyszerűen nincs már igazán hova tolni ezeket a gépeket. a d7000 többet tud mindenben, mint a 10 évvel ezelőtti, legdrágább gépek. egész egyszerűen nem korlátja semminek, aki mást állít, az nem mond igazat.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Ijk
nagyúr
válasz Stauffenberg #55 üzenetére
Én is az a típus vagyok akinek fontosabb a minőségi váz. D200 képminősége kielégítő számomra, miközben egy D5100 fogásával, kezelőfelületével, keresőjével már nem szívesen élnék együtt, hiába nyújt néhány szituációban jobb képminőséget.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Stauffenberg
nagyúr
Nekem az a bajom az ilyen belépő DSLR gépekkel, hogy annyira puritán a felépítésük, annyira kevés kezelőszervük van, hogy már nem is látom létjogosultságát egy MILC gép mellett. Miért kéne egy nehéz, nagy dögöt cipelnem, ha közben sem képminőségben, sem funkcionalitásban, sem kezelésben nem vagyok előrébb?
Egy DSLR legyen tele gombokkal, tárcsákkal és legyen tisztességesen kezelhető menüben turkálás nélkül. Jó dolog ha nem kell a keresőről levennem a szemem, mert minden gomb és tárcsa a kezem ügyében van.
-
Put2
tag
A nekem szánt hozzászólásokbó arra a következtetésre jutottam, h nem sietem L a vásárlást, még.. Nekem a fő szempont, nagyon jó váz legyem, időtáló, tehát inkább most fizetek többet, (később már nem igen lesz pénzem ilyesmikre) és ahogy jobban belejövök a fotózásba, a számomra bonyolult, túl nagy tudású gép, egyre jobban kezelhetőbb lesz. És akkor inkább már csak jobb obit veszek később.. A kompaktom is 6 évig volt, mire rájöttem, h kalap f@s amit csinál. (persze nem 1 gépem volt, folyamatosan cserélgettem őket) Ha pl vennék 1 D7100-est azzal szerintem 5-6 évig L lennék, amire még költenék kb 100-120e ft-ot obira. Tehát ha úgy veszem, h a gép lesz kb 300e+120e obijektív az össz 420e ft, azt osztom 6 évvel, az 70e forintra jön ki, ami nem olyan vészes.. És én kb ennyit is szánok rá.. Mivel 1 régi álomom..
(#41) MC Pite: Nekem a magyar nyelv azért fontos mert csekéj az angolom. Lehet, h szarul van fordítva magyarra, azzal nem vitázom, de ha a magyart szokod meg, és azon tanulod meg a gépet, akkor már nem lesz furcsa (számomra..) Ezen véleményem alól kivételt képez a Fotoshop, ott csak is angolt használok, mert a sok tutoriál angolul van, ott tényleg bezavar a magyar.. Az angol meg annyira megy, h a videóból megértem, de olvasni semmit sem tudok azt a 200+ oldalas használatit lelehet tölteni valahonnan? Szívesen átnyálaznám mielőtt megvenném
[ Szerkesztve ]
-
nord_
veterán
válasz Stauffenberg #55 üzenetére
Ha fotózni akar megtanulni, akkor sokkal hamarább fogja zavarni a kitobjektív fényereje vagy gyútáv-tartománya, mint a pixelszám vagy a tárcsák száma...
Nagy betűvel írom, hogy ne kerülje el senki figyelmét, mi számít igazán:
O B J E K T Í V
.
[ Szerkesztve ]
-
Kleroo
veterán
Pontosan,mint a PS-nél.
A fotózásnál is a tutorialok java angol. Minden angol. Még a magyar cikkekben se mindig fordítgatják a standard angol elnevezést. Te megtanulod a a gépedet "magyarul" de utána csak nézhetsz,hogy akkor ez most mit is jelent "nemzetközileg". Engem inkább zavarna a magyar(nagyon), de azt semmiképpen sem tenném potenciális előnyök közé,hogy magyar. Max akkor,ha szinte csak automata üzemmódokkal használgatnád tök alap dolgokra,és nem akarsz tanulni.A DSLR gépeknél azért máshogy van a dolog. Mostanra már elég erős számháború van. És a "több" majd biztosan hasznos lesz később. Hát ez erősen megkérdőjelezhető. Egy D90 már szinte bármire elég amatőr usernek. Nem az lesz a korlátozó tényező. Egy D7000 pedig már tényleg bármire jó,még akár profinak is. Ez a D7100..... jó meg minden(főleg AF),de már nem szükséges. Az csak önámítás,hogy na most ez még több és jobb ebben-abban,és sokkal jobb képek készülnek majd.
Az viszont maximálisan igaz,hogy a belépő gépek nagyon meg vannak kurtítva. Persze kinek mi számít annak. Kompakt gép után a D3100 is egy csoda. És eléggé ki kell képeznie magát az embernek,és komoly igényeket támasztani ahhoz,hogy kinője.
Ahogy észreveszem sokan esnek ebbe a hibába,hogy drága legmodernebb gép= biztosan sokkal jobb,és majd megtanulja az ember. Na ez itt nem igazán működik. Példa: Trabant helyett kéne egy jó autó. De egy Focus ST helyett, egy Ferrari-t vesz az embör. Hiába jobb a Ferrari,az nem nagyon fog előjönni bevásárlások,és A-B utazgatások alatt. Ahoz versenypályára kell vinni. De minek Ferrari,ha sosem megy pályára(rajométer?)?
Viszont ha van bőven pénz,akkor miért ne.Szerk: Én a D3100-D5100-at ajánlanám,ha nem nagy lapát a kezed. Ha pedig mégis egy tutira szinte kinőhetetlen vázat szeretnél,akkor a D7k egy kisöprési akcióval(MM-ban van esély ilyenre)A maradék pénzből pedig vaku,minőségi üveg,ami kell.
[ Szerkesztve ]
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
Stauffenberg
nagyúr
Hagy idézzem magam:
"...és még mindig igaz a mondás, hogy a jó objektíven sokkal több múlik, mint a vázon!"
Én is ajánlottam neki, hogy vegye az olcsóbb vázat és a megspórolt pénzből simán kijön egy fényerős fix.
#Kleroo: A fotográfiának és fotótechnikának nagyon szép magyar terminusai vannak. Azért nem állítanám, hogy a legtöbb cikk és leírás az angol megfelelőt használná. Ritkán olvasok olyat magyar leírásban van kézikönyvben, hogy állítsuk a shutter sebességet vagy az f-stop számot, helyette ott a záridő meg a blende/rekesz.
[ Szerkesztve ]
-
vadkörte
addikt
Bocs, mobilról írok. Számold úgy, hogy a váz árának 2-3x-a lesz az az összeg, amire szükséged lesz a megfelelő minőségű obik beszerzéséhez.
A saját gépem egy vén D70, a cégnél egy D90-et használok. Az obiparkom messze nem high-end. Egy Sigma 18-125, egy Nikkor 70-300D és egy Nikkor 50D. A cégesen meg egy Nikkor 24-85.
A D90-en mindegyik rajzolata megfelelő, a D90-nél már előjönnek a hiányosságok. A Te döntésedet NEKED kell meghozni. Mi itt a fórumon csak támpontokat tudunk adni.
A menü magyar nyelve, hidd el mellékes. A PS tutorial-ok nagy része angol. A plug-in-ek dettó. A normális NEF feldolgozó programok echte. (na jó kivétel a RAWTheRapee)[ Szerkesztve ]
Üdv. V. Körte
-
Kachorra
csendes tag
Csak,h legyen ellenpélda is, én 3 év alatt sem tudtam megszokni a magyar menü hiányát a gépemen,mivel nem beszélek englisül.
(nem is értem, hogy-hogynem kb egy éve meg hirtelen megtalálták M.országot a térképen Nikoniában..)Amúgy, kis ergonómiai változtatásokkal nem lehet már ezen a vázkialakításon az évek során javítani?, vagy ez már az örök időkig így tökéletes?
-
Kleroo
veterán
válasz Stauffenberg #65 üzenetére
Persze. Az alapvető fogalmaknak van jó megfelelőjük,de itt nem csak ezekről van szó. A komolyabb szókapcsolatok lefordítása érthetetlen faramuci(gyaníthatóan sokkal hosszabb) hülyeségre.
Szerk. De még csak komoly szókapcsolat sem kell.
"Parancsnok" funkcióval lehet vezérelni a "távoli" vakukat.[ Szerkesztve ]
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
Ijk
nagyúr
Nyilván nem is arra hivatott hogy kiváltson egy portréobit. De még egy 18-55-el is el lehet kellően mosni a hátteret, amatőr portrékhoz kiválóan megfelel. Persze ott az 50 f1.8 filléres portréobinak. De nem szaladgálhat az ember mindig fixekkel, főleg hogy nagylátó mai napig nincs DX-re, miközben egy 18-55 remekül dolgozik 27mm-en.
Véleményem szerint elsősorban a fények, kompozíció és jó utómunka határozza meg főként a képminőséget. Nyilván kompozíciót tanulni kell, utómunka nem nagy anyagi ráfordítást követel meg, a fények már inkább problémásak, mert csinálni kell vagy tervezni, keresni a megfelelő körülményeket. De ha valaki ezzel a három dologgal jól bánik, filléres eszközökből képes nagyszerű képeket kihozni./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Stauffenberg
nagyúr
"A mélységi élesség az egyik legfontosabb kifejezőeszköz, amihez nem árt pl. egy fényerős objektív."
Meg szenzorméret. DX-ről átváltani FX-re olyan, mint amikor egy középszerű Opelből átülsz egy jól felszerelt Audiba. Aztán nem is érted, hogy miként tudtál eddig élni az Opellel...
Nekem egy abszolút fapados Full Frame DSLR váz kéne, de ilyet még senki sem épített, de a Canon EOS 6D meg a Nikon D600 már jó úton jár, csak az áron kéne még faragni, majd ha becsúszunk 500k alá, akkor van miről beszélni. Nekem semmi más nem kell, csak egy korrekt FF szenzor meg egy rakás jó üveg. Francot érdekli mindenféle csiricsáré extra szolgáltatás, Wi-Fi, GPS meg egyéb nyavaják.
Ezért is imádom az analógot. Jelenleg a legolcsóbb Full Frame megoldás... De a középformátumot is csípem. Amikor a 60-70 éves Zeiss Ikonba betöltöd a 6x6-os 120-as rollfilmet és f5.6 mellett is gyönyörűen elmossa a hátteret egy teljes alakos modell fotón... na akkor érzed igazán, hogy élsz!
(#72) Ijk: 50mm portréra? Maximum teljes alakosra! Még DX-en is nagyon csúnyán torzítja az arcot 1.5x-es szorzó ide vagy oda. 100-120mm alatt nem is érdemes headshotot készíteni.
[ Szerkesztve ]
-
tabu3x
tag
egyértelműen a 7100-as.
a miért pofon egyszerű, és Te magad is leírtad: a későbbiekben nem akarsz gépet venni.
ha ma veszel valamit, amit holnap kinősz, az a legnagyobb bukta. nekem volt milcem, mikor eladtam buktam. most van aps-c gépem amit épp el kívánok adni, de bele sem merek gondolni, hogy mekkora bukta lesz.
tehát, ha most tudod, hogy hosszú távra tervezel, akkor vegyél ma egy csúcs gépet, és idővel hozzá az obikat.
és, nem csak a képminőség számít. van, hogy az egyik géppel meg tudod csinálni a képet, van, hogy egy másikkal nem, hiába azonos a képminőség - egy ideális stúdióban. az azonos képminőség is csak egy bizonyos szintig igaz, magasabb ISO értékeken is nézd meg (többnyire itt borul ki a bili). jah, lehet mondani, hogy nem kell jó magas ISO teljesítmény, hanem fényerős fixek kellenek. erre mondják, hogy könnyű más f...val verni a csalánt. míg mondjuk a 35,50,85-ösök megfizethetőek, addig, a 24, 135 már combos, de a telék a horror kategóriába tartoznak. pl. egy fix 500-600 f/4 kb. 10-16k USD!!!
és a kereső... marhára nem mindegy a fényesség, a lefedettség, és a nagyítás. ezt nagyon komolyan kell venni, hosszútávon kukkolva óriási a difi a két gép között. -
Sequoyah
tag
Nálam a kereső döntő érv a D7k mellett. Hajlamos az ember elhanyagolni egy ilyen apróságot, én is a D5100 vs D7k között vaciláltam, hisz ugyanaz a szenzor, ugyanaz a képminőség, megéri-e a jobb kezelhetőség a 2x árat? A sokkal jobb AF rendszer már elgondolkoztatott, de amikor az MMben egymás után kipróbáltam a kettőt egyértelmű volt. A D40-emmel nem vagyok képes manuálisan fókuszt találni, a D5100 kb hasonló érzés volt, de a D7k-t kézbe fogva minden megváltozott, nagyságrendekkel jobb használni a keresőjét.
(ui.: D7000ből asztán D7100 lesz, ha a független tesztek is kihozzák, hogy jó és megéri)
-
Stauffenberg
nagyúr
Nagyon fasza, hogy a D7100 megörökölt ezt-azt a csúcsmodell D4-ből (pl: AF és fénymérő rendszer), de ezek egy amatőr számára nem adnak annyi pluszt, hogy megérje 100 darab ezressel drágábban megvenni, mint a D7000-ret.
Amúgy valóban bukta, hogyha az ember olyan felszerelést vesz, amiről már az elején tudja, hogy csak egy rövid ideig felel majd meg. Ezért is javasoltam neki, hogy ha hosszút távra tervez, akkor a D7000 nagyon jó kis haladó gép, most elég olcsón megvehető és időtálló gép lesz.
Persze sosem szabad elfelejteni, hogy ami mindig a legjobb befektetés, az a jó objektív. Nem véletlen, hogy még most is sok olyan elsőrangú Nikkor és Canon objektív van a piacon, melyeket 10-15 éve árul a gyártó és ezek is sok esetben csak felújított, modernizált verziói 20-30 éves objektíveknek.
A jó fotóhoz még mindig jó nyersanyag (jó minőségű film vagy szenzor) és jó objektív kell. A többi csak ráadás, amik specializált feladatokhoz jönnek jól. Gyors sorozat és jó követő AF nagyon jó a sportfotóhoz, de egy portré fotósnak felesleges, ugyan így mondjuk a fejlett műtermi funkciók/szolgáltatások meg egy sportfotós számára lényegtelenek.
-
tabu3x
tag
válasz Stauffenberg #79 üzenetére
azt gondoltam, nekem ez a rendszer már bőven elég lesz, és sokkal többféle szituációban, sokkal jobb képeket tudok lőni, mint a milccel, ami egyébként be is igazolódott.
igazából evés közben jött meg az étvágyam, és olyanok jelentek meg a kívánságlistámon, hogy még jobbat - még messzebbről - még több részletet - még kevesebb fény mellett...:-)
az objektívek terén is másképp gondolkozom már. ameddig a pénztárcám engedi, áttérek zoomról fényerős fixekre (35, 85), de feljebb sajna marad a zoom. persze, ha tehetném, itt is csak fixeket választanék.
szóval, azért javasoltam, hogy inkább válasszon egy kicsit drágább vázat, mert akkor van még benne tartalék. ha azt írta volna, hogy egy évben 2x fog fotózni (mondjuk a gyerek szülinapján és nyaraláskor), akkor egyértelműen a d5200, vagy d7000. de ha vannak ambíciói, akkor ne a vázon múljon. úgysem a váz a legnagyobb befektetés itt, hanem az objektívek, ugye... -
Stauffenberg
nagyúr
Sok esetben meg a MILC jobb a DSLR-nél pusztán a praktikuma miatt. Én fotózok utcán és tök jó dolog turistának álcázni magam. Amikor a DSLR lóg a nyakamban, főleg olyan dögök, mint az 5D Mark III vagy a D800, akkor az emberek elkezdenek sasolni, látszik rajtuk, hogy feszélyezi őket a fényképezőgép közelsége és
képtelenségnehezebb mondjuk az utcazenészről vagy a piaci árusról természetes fotót készíteni. Egy MILC-el viszont beleolvadsz az utcaképbe, senki sem figyel rád. Másodgépnek tökéletes, de elsődleges gépnek sem rossz mondjuk egy Fujifilm X-E1 ha az igényeidnek megfelel.Sokak szerint a kompakt - bridge - MILC - DSLR - középformátum - nagyformátum egyfajta hierarchikus sorrend, miközben nem. Nincs alá és fölé rendeltségi viszony. Az a legjobb gép, ami az igényeidnek a legjobban megfelel.
Évek óta nem volt saját kompaktom, de például amikor nálam volt a Sony RX100, akkor szerelmes lettem. Szó szerint elfér a zsebedben (míg egy MILC nem), de közben félelmetes mit tudsz vele összehozni. Abszolút korrekt képminősége van, pedig apró. De hasonlóan jókat tudok mondani a Canon PowerShot S100-ról. Két hétig volt nálam és azzal mentem a barátnőmmel nyaralni egy kis eldugott faluba. Imádtam. Apró, kicsi, kompakt és egész korrekt a minősége (no messze nem egy Sony RX100, de cserébe jóval olcsóbb is). A tárcsája miatt pedig manuális módban is egészen jól uralható a gép.
-
TeeJay
félisten
fog az lentebb is menni!
én 2009 december elején vettem a D90+18-105VR kit-et 270ezerért kereken
az sem annyin nyitott hanem vagy 330körül szerintem
most 3évvel később pedig 200 körül megy 3év garival (én még 2évvel vehettem anno)akinek most azonnal kell a D7100 fizessen magasabb árat
nekem pl tökéletes lesz 2-3év múlva is mert még akkor is kapható majd és máris barátságosabb áronMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
Put2
tag
Igen, 5-6 évre tervezem.. Ha most vennék 1 olcsot, azon sokat bukhatnék.. Sokat agyaltam rajta, h milegyen... Pl a D7000 most jó áron kapható, de az már 1 régebbi gép, biztos, h nagyon jó, és ha az lenne meg, akkor nem lenne érdemes váltani. De mivel most veszem, szerintem ebbe érdemesebb beruházni.. (Számomra..) Várok vele nyárig, addig az ára is beáll.
-
Put2
tag
Nekem most még nem kell olyan méregdrága obi, mivel Kezdő vagyok, és nem vágom ezeket, ismerjem ki, h mi mire jó. Haverom akivel fényképezni fogok, az majd tanítgat.. De addig magam jövök rá a dolgokra. És addig szerintem elég a gyári obi. Ez a kompaktoknál is így volt, mivel nem értettem hozzá.. és kb 5 év után értettem meg, h a kompaktal nem lehet semmit csinálni.. Csak skiccelni Persze ez az 5 év nem úgy értendő, h napi 10 óra fényképezés, hanem néha néha.. És csak akkor amikor időm engedte.. Ez havi 5-10 órát tett ki.. Most 1 kicsit több időm lesz rá, és ezért gondoltam, h jót vegyek.. Mert itt már megéri kisérletezgetni.
-
Sequoyah
tag
Ha van rá pénzed, mindenképp. Nekem is szerepet játszik ugyanezen döntésben, hogy sokkal jobb érzés egy új, később kicsit régi géppel fotózni (függetlenül a tudásától), mint egy olyannal, ami már most 3 éves, és lesz az több mint 8 is.
+ a jobb AF se fog ártani Csak a workflowmat kell átdolgozni, mert a 6mpix után nem fogok tudni több 100 24mpixeles RAWot feldolgozni.
-
Throme
veterán
Te , akkor többet nem veszel vázat az is bizonyos
2-3 év múlva kijön a D7200, ami pont annyival lesz jobb, mint most a D7100 a D7k-hoz viszonyítva....ami szintén lemegy 2-3 évvel később, mire megjelenik a D7300......végtelen ciklus.Na meg lehet még beficcen egy D400 DX-en, esetleg egy egyszerűbb FF váz és máris nem tudsz dönteni...
-
TeeJay
félisten
a 7200 esetleg miben adna többet?
szerintem ettől több már nem kell, nagyobb MP-re nincs szükségem 24 is sok inkább jó lett volna ez az újfajta érzékelő 16MP-enaz AF rendszer sokkal jobb mint a D90-ben a videó már fullHD normális FPS-el sztereó mikrofonnal
igazából már mindegy.
2-3évet még kibír a D90 utána már illik majd lecserélni valamire, és a D7100 már tökéletes választás lehet akkor pedig már az ára is baráti leszMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
Throme
veterán
Pedig pont erről van szó. Valami okosságot - amit most még senki se tud - majd bepasszítanak a D7200-ba amitől megint elbizonytalanodsz, elgondolkodsz és megint vársz és vársz és vársz és......
Másik irányból: Miért nem veszel D7k-t mikor olyan komoly különbség nincs a kettő közt és olcsóbb is100k pénzzel....
-
TeeJay
félisten
mert most még csak 3év 3hónapos a D90-em és még 2-3évet ki kellene bírnia
majd 2-3év múlva meglátom akkor mi lesz haladó szinten a komolyabb váz és azt választom
ha kijön esetleg egy D7200 és nem túl hatalmas előrelépés a 7100-hoz képest akkor egy kellemesebb áron megéri majd 7100-ra cserélni a D90-t
szerencsére elég jól tartják az árukat sokan még most is szoktak D90 kit-et venni pedig 2008 nyarán jelentették be tehát lassan 5éves technológia lesz
2-3év múlva egy D7100 még mindig igencsak meg fogja állni a helyét, nagyobb DX felbontás szerintem piszkosul nem kell, videó sem kell komolyabb
minőségre pedig már a D7000 is tökéletes csak ugye volt pár front-back fókusz mizéria és hátha ebben
az új AF rendszerrel már nincs gond
plusz új részletesebb érzékelő, meg pár extra amiért megéri kivárni hogy a 7100 ára lentebb menjenMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
Monya78
veterán
Sziasztok!
Szerintetek ez az 1,3x Crop mod, csak kivágja a kép közepét,
vagy ennyivel megszorozza a gyújtótávot tehát pl. megváltozik a mélységélesség, a háttérmosás stb...?A fullframe D600-nál a Dx üzemmód is hasonlóképp üzemel?
THX...
-
Stauffenberg
nagyúr
Miért is ne lehetne? Nézd meg az 5D Mark II és Mark III váltást, ahol 21 megapixel után 22.1 megapixel jött, ami ekkora felbontásnál egyenlő a semmivel. Viszont a szenzor képességeit jól felturbózták, igen sokat csökkent az idegesítő moiré (ez az 5Dmk2 egyik jellegzetes hibája), sokat csökkent a rolling shutter okozta torzulás és nem mellesleg extrém magasra emelte a lécet ami a magas érzékenységű fotózást és videót illeti.
Ráadásul DX-re 36 megapixel? Nincs az a Nikkor optika APS-C mérethez ami képes ezzel lépést tartani. Még FX esetében is jól meg kell válogatnod az objektíveket a D800 mellé (tapasztalat), mert igen sok (főleg a régebbi konstrukciók vagy arra épülők) alulmaradnak. Amikor ezeket az objektíveket 10-15 vagy sok esetben 20 éve megtervezték, akkor nem számoltak azzal, hogy egyszer ilyen felbontóképességű szenzort kell majd kiszolgálniuk.
(#95) Monya78: FX vázon (pl: D600, D800, D4) a crop mód úgy működik, hogy a képből kivágja a megfelelő területet, így olyan a befogott képszög, mintha az adott objektívet egy DX vázon használnád. Ez azért kell, mert a legtöbb DX objektív nem vetíti ki a Full Frame-hez szükséges képkört. Ha szerencséd van, csak vignettálni fog (sötétedni a kép pereme felé, ami engem személy szerint nem zavar, sőt ha csak minimálisan csinálja az még ízléses is lehet), de megesik az is sűrűn, főleg nagyobb látószögű DX objektíveknél, hogy látod a tubus belsejét.
Vicces volt amikor feltettünk a D800-ra egy 12-18 mm-es DX objektívet és láttuk a belsejét az objektívnek 12mm-nél. Persze crop módban már a megszokott látószöget kaptuk, belógó peremek nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz Stauffenberg #96 üzenetére
Eddig kb-re a nikonnál a MP fejlődés annyi volt, hogy 6-10-12-14-16 MP.
Most már 24, 36M.
Canon analógiára akkor majd lesz mondjuk 26MP a D7200-ban. Sokak szerint már a 24MP is sok....DX 36 MP: Majd beraknak valamilyen butítást a kiolvasó prockóba .
Dobozon ott lesz hogy 36 MP és 18-105 kitobi és megveszik az emberek. Nem is lesz a képminőséggel bajuk.
Elgondolkodtam a D7100-on, de nekem a feldolgozás miatt és a tárhely miatt nem tetszik a 24 MP.
Mostanában cseréltem laptopot és nem szeretném ha megint kevés lenne a vas a képekhez LR-ben.... -
Stauffenberg
nagyúr
Ez nem egészen így megy. A felső kategória már igen rég elérte a 21-24 megapixelt és már évek óta toporog körülötte. Ehhez zárkózik fel mostanában már a középkategória, de még a belépő is. A D800 pont azért volt meglepő lépés, mert látszólag nem tudták a gyártók, hogy át merjenek-e lépni a középformátum terepére, már ami a megapixeleket illeti. A Nikon meg bebizonyította, hogy át lehet lépni és nem is hülyeség.
Viszont a D800 esetében is sűrűn felmerül az, hogy csak az vegye meg, aki képes is megfelelő objektívet rácsavarni (értsd: létezik optikai felbontóképesség is), mert különben nem sok értelme van. De aki ilyen összegű gépet vásárol, az rendszerint tudja mit csinál.
DX-re is biztosan lehetne találni objektívet ami rendelkezne kellő felbontóképességgel 36 megapixelhez, de közel sem biztos, hogy házon belül és a Nikonnak nem érdeke, hogy a vásárlóik 3rd party gyártók
Más kérdés, hogy a Nikon D800 esetében a 36 megapixeles fotót vissza tudod méretezni 24 megapixelre és ha megfelelően használod hozzá az unsharp maskot, akkor extrém élességet érhetsz el.
-
TeeJay
félisten
16MP után DX-re bőven elég lett volna a 18 max 20MP is!!!
sőt már a 16MP is bőven tökéletes kár volt még 8-at mellé tolni bár majd kiderül hogy muzsikál
jókat írnak róla erről az új Toshiba gyártású szenzorról, nagyon pöpec lehet és a D5200 érzékelőjétől is jobban működik. szerintem DX-en ezután már full felesleges lesz tovább lépni így is már bekarcoltak 4mikronos képpont alá a DX 24MP-el és szerintem ez már határesetFX-en is bőven jó lett volna maradni 24 max 30MP-en mert tényleg látható a D800E esetén is hogy bizony kell alá objektív!
itt lesz a kis táblázat hogy melyik szenzoron melyik objektív kb. hány MP részletességet tud "karcolni"
bizony a D3X-en a Nikon AF-S Nikkor 85mm f/1.4G kapott 19P-Mpix értéket tehát már ott is elveszik majdnem 5MP-nyi részlet ami nem lesz élesDX-en D7000-nél 11P-Mpix és az egy veszett penge objektív nagyon drágán
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
Stauffenberg
nagyúr
"FX-en is bőven jó lett volna maradni 24 max 30MP-en mert tényleg látható a D800E esetén is hogy bizony kell alá objektív!"
Főnököm is vett egy D800E-t, de nem mondanám, hogy felesleges a 36 megapixel. Itt már tényleg érzékelhető a különbség a 24 megapixelhez képest. Ha megint rádobnak az elődhöz képest 2 megapixelt, az itt már szinte elveszik. Neki jól jön, mert ő például rovar makrókat csinál (de nagyon durván, focus stacking, harmonika kihuzat, stb), de például műteremben is tud hasznos lenni, esetleg tájfotónál.
Az a lényeg, hogy nem úgy veszünk vázat, hogy kimerítjük vele az anyagi forrásainkat, hanem legyünk tisztában vele, hogy ha szükséges objektívet is venni, akkor arra is hagyunk pénzt.
Az meg egy millás váz esetén, amit jellemzően nem hobbi fotózásra vesznek, teljesen irreleváns, hogy kell alá objektív. Aki ezzel dolgozik, az amúgy is vegyen már a vázaihoz rendes objektíveket.
-
Monya78
veterán
válasz Stauffenberg #96 üzenetére
Köszi!
Tehát csak egy képkivágás, vajon ugyanezen az elven fog működni az 1,3x crop a 7100-nél is?
-
m3ss
veterán
válasz Stauffenberg #100 üzenetére
ooo nem tudom miert hasznos az orasi felbontas focus stackingnel, alig fog kroppolni egy kepbol, ha jo lekepezest hasznal. amennyit vagni akarsz idealis vilagban ahhoz 10 mpixel is eleg...vagy mikroszkopikus kepeket csinal?
biztos nem kroppolgatnek a d800-as kepeimbol oriasit, akkor inkabb mpe65 vagymi..
tajkepnel vegkepp nem ertem hova kell a nagyfelbontas. meg termeszetfotonal megertem, de tajkepnel
ez az egesz nagyfelbontas total parasztvakitas, lehet pistike otthon elvezi, hogy kivagja a kep kozepet, vagy egy termeszetfotosnak, sportfotosnak jol johet, de hobbifelhasznaloknak sztem csak nyug az egesz, vagy legalabbis nekem nem hianyzik...viszont a makroit belinkelhetned, ez a focus stacking egyre inkabb foglakoztat engem is...
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Stauffenberg
nagyúr
Ő ilyeneket készít:
Ez meg anno a D800E-vel készült első tesztfotója volt. Nem tudom milyen rovar lába, én nem értek hozzájuk.
A focus stackinget csak példának hoztam fel. De amúgy tájfotónál is jól jön a nagy felbontás, főleg ha 1,5 vagy 2 méteres printeket készítesz. Van is egy cikkünk amit ő írt a Nikon D800E és Canon EOS 5D Mark III összehasonlításáról, ebben van egy grafika arról, hogy azonos DPI mellett mekkora fizikai méretbeli különbség van a 22 és a 36 megapixel között.
Van bent nálunk egy proof nyomtató amivel ki is nyomtattuk őket labor minőségben és tényleg sokkal nagyobb. Ez mondjuk poszter minőségben kijöhet akár 2-3 méteresre is.
-
m3ss
veterán
válasz Stauffenberg #104 üzenetére
nev v vmi link? ez igy nem annyira elvezheto...es ez nem olyan oriasi lekepezes, hanem inkabb kroppolgat? gondolom azert nem 1:1...2. kep amugy tetszik
kivancsi lennek mi hozza a jobb minoseget, 1:1 es kroppolgatsz d800-bol, vagy vmi szar regi vazra feldobsz egy mpe65-ot...
2-3 meteres meretben biztos meg van az elonye...foleg ha nyomdaban dolgozol
de azert tegyuk hozza a nagytobbseg eleteben egy db ekkora nyomatot sem csinaltat, nem hogy tobbet.
mondjuk nem tudom miert kezdtem el itt antimegapixeleskedni, tolem aztan dobalhatjak ki a 100mpixeles vazakat is csak sztem a nyomaton kivul nem hogy szamomra nincs elonye, inkabb hatrany. tarolas, feldolgozas...elozo vazamnal kicsit keveselltem a 6 mpixelt, vagaskor, de 10-15 korul en boven ellennek, de hat ugy latszik total megorultek a dx kamerak...
ha mar kozeli kepek, bar total off. nekem az b@ssza csorom hogy mikrobi bacsi pl kompaktal, bridgel,vagymi ez a fuji ilyen kepeket lo erdemes lapozgatnihttps://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
TeeJay
félisten
a D90-hez képest ez is elég komoly előrelépés lesz
11AF pont amiből 1 cross type vs. 51AF font amiből 15 cross typeMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
TeeJay
félisten
DX-en ahogy látom nem is vészes
FX-en viszont ihaj
[link]nekem ez a D300/300s/7100 AF rendszer tetszik és bár látom a 15 cross type fókuszpont is főleg középen van de már ez is hatalmas ugrás a D90 után
főleg a 3D Matrix fénymérés 5x annyi RGB pixeleMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
-
TeeJay
félisten
hát ja D90-be még 420pixeles RGB érzékelő van Multi Cam 1000 AF rendszerrel
11pont még oké de csak 1 cross type és hát a 420 pixel sem túl sok 3D követésreez az 51pontos 15keresztszenzoros Multi Cam 3500DX kissé megveri 2016 RGB pixellel...
igazából mivel én csak hölgyeket fotózok és mozdulatlan a téma eddig elvoltam ezzel is bőven
de azért a jövőben már érdekelne egy komolyabb AF rendszerfolyamatos sorozat sebesség nem érdekel, sosem használtam még a D90-et sem erre
nekem a lényeg a nagyon pontos AF mert utálom ha nem ott éles a modell arca ahol én a fókuszponttal belőttem. ilyen szempontból kár hogy a D90-ben nincs több keresztszenzoros AF pont főleg a sarkok felé
de végül is meg lehet oldani velekét objektívre vágyom még nagyon egy AF-S 35/1,8-ra illetve az új AF-S 85/1,8-ra a 18-105VR mellé
esetleg elképzelhető hogy a 35-ös fix helyett egy Tamron 17-50/2,8 lesz de azt még nagyon meggondolom
kb. ennyi lesz a végleges felszerelésem majd 1x ha mindenre összejön a pénz
D90 később D7100 váz meg 3 ilyen objektív + SB900 elég kell legyen számomra mindenreMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
TeeJay
félisten
igen láttam, azt kellene Nikonéknál felturbózni még 3-3 függőleges keresztszálas AF ponttal a 3-3-3 közé és lenne 15 darab keresztszálas meg 2 sima, az tökéletes AF rendszer lenne
vagy ami még jobb
1 3 3 5 3 3 1 balról jobbra függőlegesen AF pontok száma amiből a 3-3-5-3-3 keresztszálas lenne a belső 9 tehát 3 5 3-ból a 3-3-3 pedig dupla kereszt szálas
kellene attól jobb AF rendszer? fenét
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
TeeJay
félisten
valahogy ez lenne a tökéletes AF pont elrendezés
kicsit felturbóztam az előzőt
19 AF pont amiből 10 keresztszálas (zöld pontok)
és 9 pedig dupla keresztszálas (piros pontok)
ez több mint tökéletes lenne gondolom jó drága isMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
TeeJay
félisten
ezt hogy érted?
közben rájöttem hogy amit rajzoltam az egy EOS 7D AF rendszere is lehetne
csak az is eléggé a kép közepén van nem pedig így szépen szétosztva az egész területre
igaz nem 51AF pont így ritkább de legalább a sarkok felé is van és ha valaki ezt legyártaná már tuti lenne
az sem lenne baj ha a 4 külső zöld pont nem keresztszálas csak sima
de a belső 15 legyen crosstype és már öröm lenneMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
TeeJay
félisten
no úgy látom egy ideig nem lesz ilyenem
400ezres indulás kissé durva : http://www.argep.hu/product_2283237.htmljó lesz még 3-4évig a D90 is van egy olyan érzésem
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
-
TeeJay
félisten
válasz Freddy76 #118 üzenetére
2009 végén vettem a D90 kit-et 270ért szóval nagyon max 300-at adnék gépért
elég sokat kell majd várnom mire ez lemegy addig de mondjuk mivel még most is lehet kapni D90-t amit 5éve jelentettek be gondolom 3-4év múlva is lesz még D7100Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- MIUI / HyperOS topik
- Mobil flották
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest