Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • TeeJay

    félisten

    válasz Throme #90 üzenetére

    a 7200 esetleg miben adna többet?
    szerintem ettől több már nem kell, nagyobb MP-re nincs szükségem 24 is sok inkább jó lett volna ez az újfajta érzékelő 16MP-en

    az AF rendszer sokkal jobb mint a D90-ben a videó már fullHD normális FPS-el sztereó mikrofonnal
    igazából már mindegy.
    2-3évet még kibír a D90 utána már illik majd lecserélni valamire, és a D7100 már tökéletes választás lehet akkor pedig már az ára is baráti lesz ;)

    Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/

  • TeeJay

    félisten

    válasz Throme #92 üzenetére

    mert most még csak 3év 3hónapos a D90-em és még 2-3évet ki kellene bírnia
    majd 2-3év múlva meglátom akkor mi lesz haladó szinten a komolyabb váz és azt választom
    ha kijön esetleg egy D7200 és nem túl hatalmas előrelépés a 7100-hoz képest akkor egy kellemesebb áron megéri majd 7100-ra cserélni a D90-t
    szerencsére elég jól tartják az árukat sokan még most is szoktak D90 kit-et venni pedig 2008 nyarán jelentették be tehát lassan 5éves technológia lesz
    2-3év múlva egy D7100 még mindig igencsak meg fogja állni a helyét, nagyobb DX felbontás szerintem piszkosul nem kell, videó sem kell komolyabb
    minőségre pedig már a D7000 is tökéletes csak ugye volt pár front-back fókusz mizéria és hátha ebben
    az új AF rendszerrel már nincs gond
    plusz új részletesebb érzékelő, meg pár extra amiért megéri kivárni hogy a 7100 ára lentebb menjen :R

    Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Throme #94 üzenetére

    Miért is ne lehetne? Nézd meg az 5D Mark II és Mark III váltást, ahol 21 megapixel után 22.1 megapixel jött, ami ekkora felbontásnál egyenlő a semmivel. Viszont a szenzor képességeit jól felturbózták, igen sokat csökkent az idegesítő moiré (ez az 5Dmk2 egyik jellegzetes hibája), sokat csökkent a rolling shutter okozta torzulás és nem mellesleg extrém magasra emelte a lécet ami a magas érzékenységű fotózást és videót illeti.

    Ráadásul DX-re 36 megapixel? Nincs az a Nikkor optika APS-C mérethez ami képes ezzel lépést tartani. Még FX esetében is jól meg kell válogatnod az objektíveket a D800 mellé (tapasztalat), mert igen sok (főleg a régebbi konstrukciók vagy arra épülők) alulmaradnak. Amikor ezeket az objektíveket 10-15 vagy sok esetben 20 éve megtervezték, akkor nem számoltak azzal, hogy egyszer ilyen felbontóképességű szenzort kell majd kiszolgálniuk.

    (#95) Monya78: FX vázon (pl: D600, D800, D4) a crop mód úgy működik, hogy a képből kivágja a megfelelő területet, így olyan a befogott képszög, mintha az adott objektívet egy DX vázon használnád. Ez azért kell, mert a legtöbb DX objektív nem vetíti ki a Full Frame-hez szükséges képkört. Ha szerencséd van, csak vignettálni fog (sötétedni a kép pereme felé, ami engem személy szerint nem zavar, sőt ha csak minimálisan csinálja az még ízléses is lehet), de megesik az is sűrűn, főleg nagyobb látószögű DX objektíveknél, hogy látod a tubus belsejét.

    Vicces volt amikor feltettünk a D800-ra egy 12-18 mm-es DX objektívet és láttuk a belsejét az objektívnek 12mm-nél. Persze crop módban már a megszokott látószöget kaptuk, belógó peremek nélkül. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Throme #97 üzenetére

    Ez nem egészen így megy. A felső kategória már igen rég elérte a 21-24 megapixelt és már évek óta toporog körülötte. Ehhez zárkózik fel mostanában már a középkategória, de még a belépő is. A D800 pont azért volt meglepő lépés, mert látszólag nem tudták a gyártók, hogy át merjenek-e lépni a középformátum terepére, már ami a megapixeleket illeti. A Nikon meg bebizonyította, hogy át lehet lépni és nem is hülyeség.

    Viszont a D800 esetében is sűrűn felmerül az, hogy csak az vegye meg, aki képes is megfelelő objektívet rácsavarni (értsd: létezik optikai felbontóképesség is), mert különben nem sok értelme van. De aki ilyen összegű gépet vásárol, az rendszerint tudja mit csinál.

    DX-re is biztosan lehetne találni objektívet ami rendelkezne kellő felbontóképességgel 36 megapixelhez, de közel sem biztos, hogy házon belül és a Nikonnak nem érdeke, hogy a vásárlóik 3rd party gyártók

    Más kérdés, hogy a Nikon D800 esetében a 36 megapixeles fotót vissza tudod méretezni 24 megapixelre és ha megfelelően használod hozzá az unsharp maskot, akkor extrém élességet érhetsz el.

  • TeeJay

    félisten

    válasz Throme #97 üzenetére

    16MP után DX-re bőven elég lett volna a 18 max 20MP is!!!
    sőt már a 16MP is bőven tökéletes kár volt még 8-at mellé tolni bár majd kiderül hogy muzsikál
    jókat írnak róla erről az új Toshiba gyártású szenzorról, nagyon pöpec lehet és a D5200 érzékelőjétől is jobban működik. szerintem DX-en ezután már full felesleges lesz tovább lépni így is már bekarcoltak 4mikronos képpont alá a DX 24MP-el és szerintem ez már határeset

    FX-en is bőven jó lett volna maradni 24 max 30MP-en mert tényleg látható a D800E esetén is hogy bizony kell alá objektív!

    itt lesz a kis táblázat hogy melyik szenzoron melyik objektív kb. hány MP részletességet tud "karcolni"
    bizony a D3X-en a Nikon AF-S Nikkor 85mm f/1.4G kapott 19P-Mpix értéket tehát már ott is elveszik majdnem 5MP-nyi részlet ami nem lesz éles

    DX-en D7000-nél 11P-Mpix és az egy veszett penge objektív nagyon drágán

    Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/

  • TeeJay

    félisten

    válasz Throme #109 üzenetére

    hát ja D90-be még 420pixeles RGB érzékelő van Multi Cam 1000 AF rendszerrel
    11pont még oké de csak 1 cross type és hát a 420 pixel sem túl sok 3D követésre

    ez az 51pontos 15keresztszenzoros Multi Cam 3500DX kissé megveri 2016 RGB pixellel...
    igazából mivel én csak hölgyeket fotózok és mozdulatlan a téma eddig elvoltam ezzel is bőven
    de azért a jövőben már érdekelne egy komolyabb AF rendszer

    folyamatos sorozat sebesség nem érdekel, sosem használtam még a D90-et sem erre
    nekem a lényeg a nagyon pontos AF mert utálom ha nem ott éles a modell arca ahol én a fókuszponttal belőttem. ilyen szempontból kár hogy a D90-ben nincs több keresztszenzoros AF pont főleg a sarkok felé
    de végül is meg lehet oldani vele :B

    két objektívre vágyom még nagyon egy AF-S 35/1,8-ra illetve az új AF-S 85/1,8-ra a 18-105VR mellé
    esetleg elképzelhető hogy a 35-ös fix helyett egy Tamron 17-50/2,8 lesz de azt még nagyon meggondolom
    kb. ennyi lesz a végleges felszerelésem majd 1x ha mindenre összejön a pénz
    D90 később D7100 váz meg 3 ilyen objektív + SB900 elég kell legyen számomra mindenre :R

    Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/

Új hozzászólás Aktív témák