Hirdetés
- Továbbfejlődött a Glorious GMMK billentyűzetcsaládja, és akad benne analóg is
- Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
- A GameMax háza egyedi csavarral lovagolja meg a mai trendeket
- iGPSport iGS800 kerékpáros óra: egyből a csúcsra tör
- Már nincs messze a világ első teljes UCIe IP megoldása
- AMD Ryzen 7 / 5 / 3 1***(X) "Summit Ridge" (AM4)
- Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
- iGPSport iGS800 kerékpáros óra: egyből a csúcsra tör
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Steam Deck
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- ASRock lapok általában
- Milyen TV-t vegyek?
- Nyomtató topik
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
No More Room In Hell 2 - Jövő hónapban indul a PC-s korai hozzáférés
gp A bejelentéssel együtt egy rövid előzetest is kaptunk a játékhoz.
-
Edifier R1600T III 2.0 Aktív hangfal
lo Tegnap érkezz meg az új hangfal rendszer. Egyrészt azért esett rá a vásárlás, mert ajánlott, másrészt van hozzá...
-
A GameMax háza egyedi csavarral lovagolja meg a mai trendeket
ph A két színben készülő, Infinity szériás újdonság lebegő dizjnnal különíti el a kamráit, és kompatibilis a "lopakodó" alaplapokkal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#72042496
törölt tag
Valamennyire ide, érdekességként: tévés berkekben a Samsung Evolution Kit kapcsán jött elő, hogy nem teljesítették azt, amivel az akkori készülékeket promózták.
Szerintem az eltűnő alkalmazások miatt is megérdemelnék a tegnap említett sünt, nemcsak a Samsung, hanem a többi gyártó is, amelyiknél ez előfordul(t).
[ Szerkesztve ]
-
BE4GLE
aktív tag
1. Ugyanazt a filmet nézzük. Nem az volt a gond, hogy hazavitték a vadiúj tévét és pár napon belül eltűnt a Youtube app, vagy eleve nem is volt elérhető. Az szerintem is fogyasztóvédelmi kategória.
2. Ha a fogyasztó tisztában van azzal, hogy a tévén lévő app egy gyártótól független szolgáltatáshoz nyújt hozzáférést - és most tegye föl a kezét az, aki ezzel nincs tisztában - akkor szerény véleményem szerint nem jogos a fogyasztó panasza, ha egyszer elérhetetlenné válik a tévéjén
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 9 Pro
-
félisten
A szerény véleményed téves.
A fogyasztó közvetlenül a kereskedővel, közvetve a gyártóval áll kapcsolatban, ezek tartoznak neki felelősséggel a termék tulajdonságai után, illetve azért, hogy a termék megfeleljen a róla állítottaknak.
Ha a kommunikáció arról szól, hogy "a tévén lehet Youtube videókat nézni", akkor a fogyasztónak nem kell vizsgálnia azt, hogy ennek mi áll a hátterében. Nem kell ezzel foglalkoznia (sőt, arról sem kell tudnia, hogy a Youtube nem a Samsung filmstúdiója), viszont teljes joggal feltételezheti, hogy az állítás igaz, mert a gyártó mondjuk szerződést kötött az adott szolgáltatás nyújtójával. (vö: általános polgári jogi alapelv az, hogy a megrendelő felé az alvállalkozó teljesítéséért is a fővállalkozó felel).
Persze, ha a reklmámokban és a dobozon az is szerepel, hogy "a vásárlás napján" vagy "még legalább 3 hónapig", tehát egyértelmű, nem apró betűs, rejtett tájékoztatás szól arról, hogy a szolgáltatás folytatására nincs vállalás, akkor más a helyzet.
A nagy kérdés az, hogy mennyi ideig áll fenn ez a kötelezettség. Az alap szerintem a szavatossági idő (nem a jótállási, a kettő időtartama eltérhet), amit viszont tovább-bonyolít az, ha a gyártó/forgalmazó tudta, vagy legalábbis tudnia kellett volna, hogy a szolgáltatás változik, megszűnik. Ilyen esetekben is nézni kell azt, hogy milyen erőfeszítéseket tett a hiányosság kiküszöbölése vagy legalább enyhítése céljából.
A holland fogyasztóvédelem jó eséllyel megvizsgálta és mérlegelte a fennálló helyzetet, és ez alapján hozott döntést. Amúgy elég korrektek.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Reggie0
félisten
Akkor nem lehet panasza, ha a szolgaltatas nem a TV gyartojanak hibajabol tunik el, mert pl. megszunik a youtube. De a youtube meg mindig van, TV-ken meg mindig megy, szoval ahol kikerult, ott csak a gyarto mulasztasa az oka. Mivel ezt a TV-t ezzel a kepesseggel reklamoztak, ezert tudnia kell, kulonben hibas teljesites es lehet visszafizetni. Ha megszuntik a youtube, akkor az app maradhat nyugodtan a szoftverben elinditja a juzer es kiirja, hogy szerver nem elerheto. A hozzaferes adott, csak a harmadik fel nem elerheto.
[ Szerkesztve ]
-
BE4GLE
aktív tag
Feladom srácok. Ha ennyi az értetlenkedő, akkor valóban változtatni kell. Én a tévégyártók helyében levenném a Youtube, HBO stb. logókat a dobozról, és egyik alkalmazást sem telepíteném előre. Ez elégséges lenne? Akkor ugyanúgy tekintenétek rá, mint a többi operációs rendszerre?
Redmi Note 9 Pro
-
sad_Vamp
őstag
Android és WebOS TV-ken kívül nem beszélhetünk valódi op rendszerekről, csak sokkal inkább zárt firmware-ekről.... ezt nem bírod megérteni. (mert a fenti 2őre programozhat bárki, a zárt cuccokra már sokkal nehezebb bejutni.... pl nem tudom androidTV-n lehet úgy APK-ból telepíteni mint tableton/telefonon? mert ha nem akkor még az is határeset)
És igen, annyi amit leírtál, pont elég lenne. De mivel NEM íGY ÁRULJÁK ezen termékeket, ezért a gyártók tulképp saját magukat szopatták meg.
Látod hogy érted, ha meg akarod érteni?![ Szerkesztve ]
“When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”
-
tzsolesz
nagyúr
Hát hogyne. Nekem biztos pl. Youtube nélkül nem is kéne. Nekem az egyik legfontosabb, és legjobb smart tulajdonság. Ami még használok az a képernyőtükrözés, a WIFI direct, meg az hogy a PC megosztott merevlemezéről filmeket nézek. Ez persze azért is van, mert sajnos a hardver az nagyon gyenge a normális, és használható egyéb játékok, alkalmazások futtatására. A böngésző olyan kesze kusza, és lassú, hogy az kabaré, igazából kín szenvedés használni, de túlélni túl lehetne vele, ha netán egyszer beszarna a laptop, a pc-k, és az összes okos teló a házban.....
-
veterán
Te nem akarod megérteni, hogy a gyártók pluszpénzt kérnek a smart szolgáltatásokért, amit az ügyfelek hajlandóak kifizetni azért cserébe, hogy ezeket a funkciókat használhassák. Majd a gyártó pár év elteltével ezeket a funkciókat nem biztosítja számukra.És ne mondd azt, hogy nem lehet évek múltán szoftvertámogatást adni, mert erre nagyszerű ellenpélda mondjuk az Apple!
[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
A kolléga már korábban leírta: tudjon youtube-ozni, HBO GO-t nézni. Ezért veszik az emberek a smart tv-t. Tudják ezt a gyártók is, ezért rakják rá a logóikat a dobozokra, ezért reklámozzák ezzel az eszközeiket.
De figyelj, mutatok valami nagyon durvát, friss kontent az emagról: [link]
Érted már? Látsz a képen app store feliratot? Hát mit látsz helyette?
Senkit sem érdekel az app store, nem ezért veszik az emberek, hanem a tartalom miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Pötyi
őstag
Bakker, te szándékosan kötözködsz minden egyes ragunkat kiforgatva húsz emberrel? Naná, hogy a youtube szerver (és szolgáltatás) elérhető marad - csak nem natív módon, a tévén! Az okostévét vásárló parasztok meg pont azért vették meg, hogy azon nézzék. Még külön gyorsgomb is volt hozzá a távirányítón. De ha ennyire nem velünk vagy, akkor menj el ügyvédnek az okostévé gyártó multikhoz és fogalmazz nekik jól érthető és jól védhető végfelhasználói licensz-szerződést. Aztán majd ha mi megvettük a tévétek és pár év múlva eltűnnek róla központilag kikapcsolva az appok, akkor találkozunk a bíróságon, oszt' majd meglátjuk, kinek adnak igazat.
QNX is cool!
-
Ezt vajon mennyire lehet garanciális problémának tekinteni?
Mármint a gyártó azt is ígérte, hogy a színek helyesek, a panel nem veszít a minőségből, aztán mégis csak láttunk már beégett képernyőt, aztán ha az embert garanciaidő után van, mehet a sóhivatalba. Ezt is fel lehet fogni, hogy működött, aztán egyszer csak nem. Itt mondjuk azt lehetne elmondani, hogy a frissítés után nem működöt, tehát a gyártó rontotta el, és nem garanciába javítsa, vagy mert ott virított a kézikönyvben, hogy ezt a funkciót tudja, hanem azért mert ő rontotta el, ha én is betörök egy üveget, és rám lehet bizonyítani, akkor nem a biztosítónak kell fizetnie, hanem nekem. (Max előbb fizet a biztosító, én meg fizetek a biztosítónak.)
Ha viszont nem megszüntetné a funkciót, hanem elkezdene akadozni, az már más lenne.... -
opr
veterán
Nagyon egyszeru, garanciaidon tul senki nem var el semmit, garanciaidon belul pedig mindenki elvarhat mindent, ami meg volt igerve.
Ami a dobozon van rohadt nagy logokkal (meg a reklamokban meg stb), az meg van igerve, pont. Kulonben akkor se lehetne panaszkodni, ha a TV is hianyozna a dobozbol.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Pötyi
őstag
Szerintem pont ennek a jogi lehetőségét vizsgálják per pillanat a holland fogyasztóvédők.
Mert mondjuk a kocsid fő funkciója sértetlen marad, ha központilag letiltják a Ford gyárból, hogy be tudd kapcsolni az autórádiót. A zene hiányában még elvisz A-ból B-be. Mégis, mit vettél? Zeneládát, vagy kocsit?
A kérdés pont ez, hogy egy plusz fícsör, ami a dolog alapfunkcióját nem érinti, de a vásárláskor kihangsúlyozottan fel volt tüntetve, mint extra és te plusz pénzt fizettél érte, ennek hiánya a központi lekapcsoláskor garanciális probléma-e?
(Szerény véleményem szerint még a "garancia" szó se feltétlenül jó, mert ha egy normál tévé árához képest kifizettem a plusz pénzt a tévé smart funkciójáért, lakkor nem feltétlenül a _garanciaidő_ lejártáig akarom élvezni a fícsöröket, hanem mondjuk harminc évig. Mert a nagymutter Videoton tévéje kábé addig bírta. Van összehasonlítási alapom. Szóval simán mehet mondjuk szerződésszegésnek, vagy hibás teljesítésnek. De ez messzire vezethet, mert legközelebb a smart tévé első bekapcsolásakor ugyanolyan végfelhasználói licensz-szerződést kell majd elfogadnunk, mint a windows telepítésekor... Erre meg egy vevő se vágyik igazán, mert senki se szeret 127 oldalas szerződéseket olvasgatni, de a tv-gyártó majd le akarja védeni a saját seggét.)
[ Szerkesztve ]
QNX is cool!
-
sad_Vamp
őstag
Rosszhírem van: sajnos a legtöbb TV-nél már van valamilyen license szerződés... (sony-nál és pana-nál is volt ha jól emlékszem) Ha nem fogadod el nem tudsz belépni a smart részbe. Meg aztán ott van az érem másik oldala, az nem volt rajta a dobozon hogy adatokat gyűjtenek majd rólad.... mégis megtették (lásd pl. LG mizéria)
[ Szerkesztve ]
“When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”
-
De a gyártó csak a garanciaidő lejártáig garantálja, hogy a termék rendes használat mellett a leírtaknak megfelelően működik. Azt nem garantálja, hogy a garancia lejárta után még 20 évig működni fog. Ez már a valahol a tervezett elévülés kategória.
Ha a gépkocsi rádióját nem a gyártó kapcsolja ki, hanem 3,5 év után kipurcan akkor lehet a gyártóhoz menni?
Nem. Meg kell barátkoznod vele, ha zajos és recseg. -
Pötyi
őstag
Az, hogy meddig garantálja a gyártó az egy dolog, illetve hogy én mennyi időt várok el a jó működésre, az meg egy másik. Vagyunk itt egy páran, akik még emlékeznek a negyven évig működő Szaratov hűtőre, meg a táncoló, de évtizedekig működő Hajdú mosógépre és a szintén évtizedekig működő tévékre. Még élő emlékezetünkben vannak ezek a dógok és igenis nem tetszik, hogy rá vagyok kényszerítve, hogy kábé időzítetten a garanciaidő lejárta után két-három nappal megy tökre a termék és vehetek újat. Szép, új fogyasztói tárasadlmas világ, vásárolj, használd szigorúan 3-5 évig, majd dobd el. Nekem ez nem feltétlenül jön be.
QNX is cool!
-
opr
veterán
Nem feltetlenul. Ha jol tevedek, amit mond az EU-s szabalyozas, az van es kesz, tok mindegy, hogy a TV-gyarto mit tol a kepedbe, szoval ha az EU-s szabalyozas az, hogy garanciaidon belul az igert kepessegeket a TV-nek tudnia kell, akkor teljesen mindegy, hogy a TV gyartoja mit nyom a kepedbe, ha garanciaidon belul eltunik az app, lehet menni anyazni jogosan.
Elvileg. Aztan max ha rosszul tudom, valami jogban jartasabb ember kijavit.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
csendes
őstag
A nagy kérdés az, hogy mennyi ideig áll fenn ez a kötelezettség. Az alap szerintem a szavatossági idő (nem a jótállási, a kettő időtartama eltérhet)
Van egy jó ábra, az szerintem megvilágítja ezt [link]:Ki állította meg az órát? Néha az az érzésem, hogy Magyarországot is Kínában gyártották.
-
Egyet értek veled, hogy ennek nem így kéne lennie. Viszont a jelenlegi törvények szerint, ha a tv a vásárlást követő 367. napon tönkremegy, akkor nincs semmi gond a gyártó részéről.
Lehetne ennél szigorúbb szabályozást is megfogalmazni, csak az még inkább a szürke import felé tolná el a beszerzést, mert miért fizetne valaki 2x annyit egy telefonért, ha azt aliexpresszen is be ehet szerezni. Jah, hogy garancia, fogyasztóvédelem nincs ez csak akkor gond, ha idő előtt tönkremegy, egyébként egy csomót lehet spórolni. -
félisten
A magyar szabályozás ennél ma is szigorúbb: amint írtam, ez nem garanciális (jótállási), hanem szavatossági kérdés, ugyanis fel sem merül a nem rendeltetésszerű használat lehetősége.
Ismét csak magamat ismételve: vizsgálandó azonban még a gyártók felróható magatartása is. Ha bebizonyosodik, hogy tudatosan tévesztették meg a fogyasztókat, akkor általánosabb jogelvek szerint kell felelniük.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
arnyekxxx
veterán
Ezt vajon mennyire lehet garanciális problémának tekinteni?
Mármint a gyártó azt is ígérte, hogy a színek helyesek, a panel nem veszít a minőségből, aztán mégis csak láttunk már beégett képernyőt, aztán ha az embert garanciaidő után van, mehet a sóhivatalba.Anno volt egy minolta A1 fényképezőgépem. Évekkel az utolsó eladott példány garijának lejárta után elkezdtek becsíkozódni ebben a tipusban a szenzorok. Mondhatta volna a Minolta, hogy "kérem szépen, gari lejárt régen, nem igértünk örökéletet meg ingyensört de adhatunk egy I.J. kártyát" Ehelyett a meghibásodott gépek teljes eredeti vételárát visszatérítették. Tudom, nem tipikus, de így is lehet kezelni a jótállási időn túl felmerülő problémákat.
És itt még a tudatosság se merült fel, egyszerűen rosszul sikerült egy széria ccd mig a tv-gyárto tudja, hogy amit árul az pár év után elavult szar lesz de csakazértis a létező legalja hardvert rakja bele.
[ Szerkesztve ]
-
Ch00ler
csendes tag
Nalam ugy tunt el a samsungrol nehany app, hogy az auto update ki volt kapcsolva. A tv persze a neten volt.
Azt raknak ra, amit akarnak es azt is vesznek le rola. Sok rahatasom nincs a dolgokra.Irtam a samsung magyarorszagnak, hogy hogyan is van az, hogy a vasarlaskor a skype-al meg mukodo kamera ma gyakorlatilag hasznalhatatlan a skype megszuntetese miatt. Plusz a korabbi menuk nagy resze eltunt, satobbi.
Siman leraztak, hogy ez van es kesz. Ekkor meg 2 eves volt a tv, szoval garancian es szavatossagi idon is beul volt.Ez szerintem kimeriti a tervezett elavulas fogalmat. Szepen rakenyszeritenek, hogy vegyel uj tevet. Persze csak akkor, ha nem talalsz ki valamit helyettuk. Jelenleg csak magat a tv panelt hasznalom, a smart rendszert egyaltalan nem. Talan tenyleg jobb lenne csak paneleket venni. A tobbi szart meg tartsak meg maguknak.
Az is biztos, hogy samsungot tobbet nem veszek. Ezt is tanacsolom mindenkinek
-
opr
veterán
válasz NumberGuy #139 üzenetére
Azert, mert a kollega siman leervelte azt, hogy ha Te veszel egy hazat egy most indulo beruhazasban, aztan mikor odamesz csak egy telek van, az teljesen OK, mert a Bela pakolja a teglat, nem a "Fizess, geci! Bt"...
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen