Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz fsb1000 #491 üzenetére

    Miért nem érted meg, hogy az ATI nem ezt az utat választotta. Szerintük egy nagy (500+ mm^2) GPU fejlesztése rossz stratégia, mert a termék nem lesz tömeggyártásra alkalmas, és a tervezése is komoly időt vesz igénybe. Ezért találták ki a Sweet Spot-ot, ami az egyetlen nagy GPU helyett két kisebb GPU-val támadja a csúcskategóriát. Az NVIDIA nem csak a gaming piacban érdekelt, így nekik ez a lehetőség nem járható út, szóval maradni kell az egy nagy GPU-nál, amit úgy kell megtervezni, hogy megverje a két GPU-s csúcs-Radeont. Ha ez nem sikerül, akkor az árakkal kell brillírozni.
    Ezek egyszerű döntések, két külön cégről van szó, két külön stratégiával. Hiába várják a két GF100-at használó kártyát, nem lesz, nincs benne a tervekben, mert ez a csúcskategóriás GeForce. Amit még meg lehet csinálni, az a letiltott blokkok bekapcsolása.

    Két terméket ár szerint hasonlítunk össze. Mert azt nézik a vásárlók is. Az ár az egyetlen megfogható szempont, ami alapján el lehet végezni bármilyen elemzést.

    (#492) fsb1000: Az ilyen terhelésszimulátorok nem érnek sokat ebből a szempontból. Ellenben a Heaven jó ötlet, hisz azzal foglalkoznak a gyártók is.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz fsb1000 #491 üzenetére

    a műszaki érzéked téved.

    nézd meg a teszteket: van olyan, ahol nem skálázódott rendesen az 5970es? ahol lassú volt? ahol nem volt elfedve a user elől, hogy itt bizony két gpu csücsül a kártyán, nem csak egy?

    "Felhasználói szempontból is jól elkülönülbnek, és azt tapasztaltam, hogy több GPU-val több gond van, mint 1 GPU-val."
    pár éve tényleg nagyon sok esetben nem skálázódtak sehogy a kétGPUs kártyák. eltellt pár év, ez már nem a 7950GT és nem a 3870x2/9800gx2. egyéb problémák szoktak lenni a fogyasztással és ennek melléktermékeivel, de ilyen szempontból a két kártya nagyon hasonló. ettől függetlenül az egyGPUssal biztos nem lesz komolyabb skálázódási probléma, ebben igazat adok.

    az elfedés a lényeg: amíg mindkét videokártya dolgozik rendesen, amíg rendben van a skálázódás, addig nincs miről beszélni. kb olyan ez, mint egy kisebb órajelű kétmagos proc gyengeségét elemezni egy nagyobb órajelű egymagos ellen (architektúra ugyanaz), amikor a programok kihasználják mindkét magot. a régi játékok meg nem számítanak, ott már egy maggal is a monitor lesz a limitáló tényező.

    más, mikroakadás Stalker SoC alatt:
    a Stalker gyakorlatilag Furmark, csak ezt nem reklámozzák. gyönyörű 100%os terhelésgörbét tud húzni a GPUn (3870@1280x1024, 0AA 16AF). a CSről és a CoPről nem tudok nyilatkozni, az utóbbi már procilimites, mert sikerült a multiprocesszort támogató motort egyprocesszorossá visszafejleszteni.

    a terhelés azért 100%os, mert dinamikusan dobálja ki a növényeket (ahogy én észrevettem), minél több kraft van a gpuban, annál tovább. durva az, hogy ami a catalyst gpu tesztjén órajel még átment, sőt ami furmarkkal is stabil volt, az már post-process effekt hibázott Stalker alatt.

    a Dirt2vel nem játszottam, az első viszont nagyon-nagyon háklis volt a GPUra. jelenleg se a program nincs itt, se a második monitorom, viszont anno olyan tüneteket mutatott, amik utólag belegondolva egyértelmű VRM túlmelegedésre engedtek következtetni. namármost ha az elsőszériás 3870 túlmelegedett, akkor a innentől a 4890esekkel is gáz lehet (azoknak voltak leginkább ilyen problémái a 48x0ások közül).

    akinek van második monitora (kiterjesztett asztal, második monitorra ki a rivatuner órajelekkel -GPU, ambient, VRM-), elsőre ki a Dirt2/Shadow of Chernobyl, és azonnal ki fog bukni, hogyha throttlingol a kártya. illetve megoldás lehet a VRMek fölé erősített ventilátor.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

Új hozzászólás Aktív témák