Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #3 üzenetére

    Talán a verseny miatt? Olcsóbban megvehetnéd a holmikat. :) Szintén nem elhanyagolható tényező, hogy nagyobb részesedés több OpenCL-es vagy C++ AMP-s programot is szülhet.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #6 üzenetére

    Az Intel meg aranyáron, jó ez neked/nekünk? Az a jó, ha egymással versenyeznek. :)

    Ha CYBERIA személyes érdekei érdekelnek, akkor az egyértelmű. Nagyobb verseny akar, hogy olcsóbban vehessen terméket. Egészséges felhasználói szemlélet szvsz.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • eXodus

    őstag

    válasz arn #11 üzenetére

    Más elképzelésem nincsen h mitől nem szeretné az ember h olcsóbb legyen valami... (ehhez szükséges ideális 50-50% piaci részesedés)

    (#12) attiati
    Rekordnegyedév volt az intelnél... gondolod azért mert kevés hasznuk van?

    [ Szerkesztve ]

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #15 üzenetére

    Az AMD-t az Intel sosem tünteti el maga mellől. Nem akarják, hogy a versenyhivatal kettészelje a vállalatot. :)
    Teljesen mindegy, hogy az AMD kínál-e gyorsabb processzort. Az Athlon 64 esetében sem volt a globális részesedésük 30% fölött. Pár negyedévig elérték a 26-27%-ot. Egyszerűen az Intel nem engedte meg, hogy ez növekedjen. Persze fizettek ezért úgy 5-6 milliárd dollárt, de többet nyertek vele. A verseny ezzel most sincs meg. Ennek konkrétan te iszod meg a levét olyan dolgokban, hogy az Intel olyan alaplapi szabványokon dolgozik, amibe fizikailag lehetetlen VGA-t helyezni. Neked például ez jó lesz?

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #22 üzenetére

    A piacot egy korszakban jól lehet szabályozni, de korszakváltás előtt (itt állunk most) olyan kitörési lehetőségük van a kisebb cégeknek, hogy azt nehéz kontrollálni. Pláne úgy, hogy az eddig jelentéktelen szereplők kapnak egy lehetőséget az MS-től. Az Intelnek és az AMD-nek ügyelni kell arra, hogy a Windows 8 után a Samsung és a más nagyobb piaci gyártók ne kezdjenek el saját Windows 8-as chipeket gyártani, mert az csúnya eredményekkel zárulna. És ennek megvan a lehetősége, ami miatt nem kevés elemző a Radeon GPU-k licencelését jósolja már most, pedig ennek semmi alapja még. Olyan óriási változás előtt állunk, hogy nagyon nehéz átlátni a helyzetet. Ezzel kapcsolatban nagyon is félő, hogy a PC nagyfokú kompatibilitása részlegesen legalábbis megszűnik.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #26 üzenetére

    Megvennél olyan terméket, ami nem futtatja az x86-ra lefordított programokat?
    Az x86 egy szükséges kényszerhelyzet. Egyelőre nem helyette kell alternatívát kínálni, hanem mellette ... Lásd.: FSA.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • nuke7

    veterán

    válasz arn #26 üzenetére

    Te most ..? igazából miről beszélsz? egy cpu gyártót szeretnél?! mi van?! :F
    Abu hsz-eit úgy ahogy van nem olvasod el..? nem vágom, hogy hogy (vagy miért) írsz ilyeneket....

    https://youtube.com/user/nuke7

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #36 üzenetére

    Ha alternatívát vezetsz be, akkor két opció van a terjesztésre. Kínálsz végterméket, vagy az alternatívádat berakod a konzolokba, és emellett felkínálod a feltörőben lévő gyártóknak.
    Az AMD az FSA-nál a második opciót választja, míg az NV még nem döntött teljesen a CUDA ügyében, de sanszos, hogy továbbra is teljesen zárva marad. Egyelőre úgy gondolhatják, hogy egymaguk is elegek a terjesztéshez. Csak a jövő ad az elképzelések hatékonyságára választ.
    Szintén fontos tényező lesz, hogy a terjedő gépekhez készülő új alaplapi szabványok hogyan alakulnak. Egyedül az AMD-n látszik, hogy megtartaná a VGA-kat. Az Intelnek ez nyilván lényegtelen, az NV pedig elsősorban felhőzni szeretne (ott a CUDA elfogadtatása egyszerűbb lehet), és a GeForce lehet a mézesmadzag kliensgépekhez. Tulajdonképpen az NVIDIA zárt CUDA stratégiája csak úgy működhet, ha csomagban kínálják neked a GeForce-ot, és nem veheted meg külön a többiek procijához. Elég agresszív helyezkedések folynak most, senki sem tudja megmondani, hogy kinek lesz ez jó. Az biztos, hogy nem nekünk.
    A szabványok szempontjából elsősorban az Intel szava döntő, és ők biztos nemmel szavaznak majd a VGA-k beépíthetőségére. Talán ezért van, hogy az NVIDIA most ennyire ragaszkodik a zárt rendszeréhez, és a felhő erőltetéséhez.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #53 üzenetére

    Ha a nextgen konzolokban ott lesz legalább egy FSA-s rendszer, akkor az kapásból egy probléma, mert az FSA-ra írt konzoljáték renderje módosítás nélkül futni fog a PC-n egy FSA kompatibilis hardveren. Nem kötelező még DirectX-re sem átírni. Ez már nem speciális terület. Hasonló módon ez megtörténhet a CUDA-val is ugyanígy. Egy CUDA-ra írt konzoljáték renderje módosítás nélkül menni fog egy CUDA kompatibilis PC-n.

    Az x86-ra az okostelefonok veszélyesek inkább, igaz csak közvetve. Jelenleg az internetböngészők számos webes tartalmat gyorsítanak GPU-val. Még legalább három ilyen szabvány van bevezetés alatt (Flash 11, WebCL, Silverlight 5). Mindegyik azért, mert az okostelefonok egyre nagyobb szerepet kapnak az interneten, és a beléjük épített processzor többet fogyaszt, mint ha a beléjük épített IGP végezné el a feladatokat. Ez közvetve a PC-re is hat, hiszen azok a GPU-val gyorsítható szabványok, amelyek elsősorban az okostelefonokra építenek, a PC-ben is megjelennek, sőt már meg is jelentek. Ezzel a web számára már nem az x86-os vagy ARM-os processzor ereje, hanem a GPU-k képessége számít. Ez sebességben még nem, de fogyasztásban már nagyon érezhető. A Llano például a HTML5-ös Youtube-on minden mai notebookplatformnál tovább gyűri azonos akkumulátor mellett. Itt az áttörést majd a Flash 11 fogja előhozni, mert ez a felület minden flash elem kontrollját átadja a GPU-nak. És mint tudjuk nem kevés weboldalon van flash. A web szempontjából a processzor egyre jelentéktelenebb lesz, mert a GPU ugyanazt megcsinálja jelentősen kevesebb energiafelhasználás mellett, ráadásul sokkal jobban bánik a megterhelő tartalmakkal is. Ezért lehet az ARM-nak valós esélye itt, mert az emberek nagyon nagy többsége webre veszi a gépet, és nem fogja érdekelni őket a gyengébb processzor, ha az üzemidő a GPU-val gyorsított webes megjelenítés mellett megnő. Sőt konkrétan a sebesség is nagyobb lesz.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #59 üzenetére

    Az fantasztikus lenne. A HTML5 a leghatékonyabb platform a GPU-val gyorsítható netre. Sajnos azonban az átállás nem lesz olyan gyors. két évig is eltarthat, mert sok helyre még mindig jobb alternatíva a flash. Persze reménykedünk a legjobbakban, hiszen a HTML5 terjedésének mellékhatása lenne a WebGL és a későbbi WebCL implementálásának lehetősége is. Ezek elhozhatják teljesen a 3D-s webes megjelenítést is. Király lesz, ha így lesz. :)

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák