Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #3 üzenetére

    Talán a verseny miatt? Olcsóbban megvehetnéd a holmikat. :) Szintén nem elhanyagolható tényező, hogy nagyobb részesedés több OpenCL-es vagy C++ AMP-s programot is szülhet.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #6 üzenetére

    Az Intel meg aranyáron, jó ez neked/nekünk? Az a jó, ha egymással versenyeznek. :)

    Ha CYBERIA személyes érdekei érdekelnek, akkor az egyértelmű. Nagyobb verseny akar, hogy olcsóbban vehessen terméket. Egészséges felhasználói szemlélet szvsz.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz eXodus #8 üzenetére

    Szerintem aki a PC-ben utazik az tudja, hogy nem ez az a piac, ahol a jó befektetések születnek. :D

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz attiati #12 üzenetére

    Nem kicsit nagyobb. :) Lásd VGA-piac, ahol kb. 50-50% van egy ideje. Azzal a különbséggel, hogy a VGA-kat már most előállítási költségen árulják, míg a procikon még az AMD-nek is komoly haszna van. Ebből nem nehéz kitalálni, hogy jelentősen olcsóbbak is lehetnének.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #15 üzenetére

    Az AMD-t az Intel sosem tünteti el maga mellől. Nem akarják, hogy a versenyhivatal kettészelje a vállalatot. :)
    Teljesen mindegy, hogy az AMD kínál-e gyorsabb processzort. Az Athlon 64 esetében sem volt a globális részesedésük 30% fölött. Pár negyedévig elérték a 26-27%-ot. Egyszerűen az Intel nem engedte meg, hogy ez növekedjen. Persze fizettek ezért úgy 5-6 milliárd dollárt, de többet nyertek vele. A verseny ezzel most sincs meg. Ennek konkrétan te iszod meg a levét olyan dolgokban, hogy az Intel olyan alaplapi szabványokon dolgozik, amibe fizikailag lehetetlen VGA-t helyezni. Neked például ez jó lesz?

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz attiati #16 üzenetére

    Az 50-50% sokkal kiszámíthatóbbá tenné a piacot. Gondolom láttad az AMD terveit. Nem hiszem, hogy bárki szeretné, ha megvalósulna. Pedig sajnos jó esély van rá, hogy bekerül egy FSA kompatibilis hardver az egyik új generációs konzolba, és akkor PC-re is lehet FSA-ra dolgozni, mert a konzolban már elkészítetted a kódot. Na de az FSA-s kód, csak a kompatibilis hardvereken fut, és most még úgy néz ki, hogy ilyen hardvere csak az AMD-nek lesz. Ha nem lenne a cégnek csak 20%-os részesedése, akkor nem állna ennyire agresszíven ehhez a kérdéshez. Ez a PC szegmentálását fogja okozni, persze az ARM megjelenésével ez amúgy is megtörténik valamilyen szinten. A régi PC fogalma kezd eltűnni.
    Hasonlóan agresszív az NV fellépése is, csak ők a CUDA-ban gondolkodnak. Szintén zárni akarják a saját piacukat. Az AMD az FSA-t ugyan nyúlt platformra tervezte, de az Intel és az NV tuti nem fog beállni a támogatók sorába.
    Jelenleg úgy néz ki, hogy a három nagy közül az NV a CUDA-val akarja lezárni a PC-t. Az Intel továbbra is "mindenhova x86-öt politikát" követ, míg az AMD terve az FSA, amit a gyártók számára teljesen megnyit, de ez csak a kisebb szereplőket fogja érdekelni, tekintve, hogy az ARM úgyis FSA kompatibilis hardvert tervez majd a jövőben. Ez a szegmentálódás azért van, mert csak ilyen agresszív módszerekkel lehet az Intel uralmát ledönteni. Te ebből annyit fogsz látni, hogy az FSA-s programhoz AMD-t kell venned, míg a CUDA-shoz NVIDIA-t. Ha pedig nem érdekel egyik terület sem, akkor vehetsz Intelt. Ez már nem a kompatibilitásáról híres PC-s piac lesz így.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz yakuza.tora #20 üzenetére

    Akkor egyetértünk, hogy ez így nem lesz jó. És ezzel vissza is tértünk oda, hogy miért jó egy kiegyensúlyozott piac. Nem kell agresszívan fellépni a piaci részesedésért. :)

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #22 üzenetére

    A piacot egy korszakban jól lehet szabályozni, de korszakváltás előtt (itt állunk most) olyan kitörési lehetőségük van a kisebb cégeknek, hogy azt nehéz kontrollálni. Pláne úgy, hogy az eddig jelentéktelen szereplők kapnak egy lehetőséget az MS-től. Az Intelnek és az AMD-nek ügyelni kell arra, hogy a Windows 8 után a Samsung és a más nagyobb piaci gyártók ne kezdjenek el saját Windows 8-as chipeket gyártani, mert az csúnya eredményekkel zárulna. És ennek megvan a lehetősége, ami miatt nem kevés elemző a Radeon GPU-k licencelését jósolja már most, pedig ennek semmi alapja még. Olyan óriási változás előtt állunk, hogy nagyon nehéz átlátni a helyzetet. Ezzel kapcsolatban nagyon is félő, hogy a PC nagyfokú kompatibilitása részlegesen legalábbis megszűnik.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #26 üzenetére

    Megvennél olyan terméket, ami nem futtatja az x86-ra lefordított programokat?
    Az x86 egy szükséges kényszerhelyzet. Egyelőre nem helyette kell alternatívát kínálni, hanem mellette ... Lásd.: FSA.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #36 üzenetére

    Ha alternatívát vezetsz be, akkor két opció van a terjesztésre. Kínálsz végterméket, vagy az alternatívádat berakod a konzolokba, és emellett felkínálod a feltörőben lévő gyártóknak.
    Az AMD az FSA-nál a második opciót választja, míg az NV még nem döntött teljesen a CUDA ügyében, de sanszos, hogy továbbra is teljesen zárva marad. Egyelőre úgy gondolhatják, hogy egymaguk is elegek a terjesztéshez. Csak a jövő ad az elképzelések hatékonyságára választ.
    Szintén fontos tényező lesz, hogy a terjedő gépekhez készülő új alaplapi szabványok hogyan alakulnak. Egyedül az AMD-n látszik, hogy megtartaná a VGA-kat. Az Intelnek ez nyilván lényegtelen, az NV pedig elsősorban felhőzni szeretne (ott a CUDA elfogadtatása egyszerűbb lehet), és a GeForce lehet a mézesmadzag kliensgépekhez. Tulajdonképpen az NVIDIA zárt CUDA stratégiája csak úgy működhet, ha csomagban kínálják neked a GeForce-ot, és nem veheted meg külön a többiek procijához. Elég agresszív helyezkedések folynak most, senki sem tudja megmondani, hogy kinek lesz ez jó. Az biztos, hogy nem nekünk.
    A szabványok szempontjából elsősorban az Intel szava döntő, és ők biztos nemmel szavaznak majd a VGA-k beépíthetőségére. Talán ezért van, hogy az NVIDIA most ennyire ragaszkodik a zárt rendszeréhez, és a felhő erőltetéséhez.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz nuke7 #43 üzenetére

    Az Intel készíti az All-In-One konfigurációk szabványosítását. A szabványos gépekbe a draft specifikációk alapján nem lehet VGA-t építeni. A végleges szabvány 2012-re elkészül, az AMD akar egyedül VGA-t, míg a többi vállalat (főleg OEM gyártók vesznek még részt a speckók kialakításában) ezt az opciót leszavazta. Tekintve, hogy az All-In-One konfigurációk képzik jelenleg az asztali PC eladások zömét, fájni fog ez a limitáció a VGA-gyártóknak.
    Persze megcsinálhatja az Intel. Az AMD szavazata semmit sem ér, ha a többiek nem akarnak VGA-t. Ennyi. Nyert a többség.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz nuke7 #55 üzenetére

    Az NVIDIA még nem játszik a PC-s platformok piacán, így az ő véleményük jelenleg nem is számít. Konkrétan joguk sincs beleszólni ebbe.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #53 üzenetére

    Ha a nextgen konzolokban ott lesz legalább egy FSA-s rendszer, akkor az kapásból egy probléma, mert az FSA-ra írt konzoljáték renderje módosítás nélkül futni fog a PC-n egy FSA kompatibilis hardveren. Nem kötelező még DirectX-re sem átírni. Ez már nem speciális terület. Hasonló módon ez megtörténhet a CUDA-val is ugyanígy. Egy CUDA-ra írt konzoljáték renderje módosítás nélkül menni fog egy CUDA kompatibilis PC-n.

    Az x86-ra az okostelefonok veszélyesek inkább, igaz csak közvetve. Jelenleg az internetböngészők számos webes tartalmat gyorsítanak GPU-val. Még legalább három ilyen szabvány van bevezetés alatt (Flash 11, WebCL, Silverlight 5). Mindegyik azért, mert az okostelefonok egyre nagyobb szerepet kapnak az interneten, és a beléjük épített processzor többet fogyaszt, mint ha a beléjük épített IGP végezné el a feladatokat. Ez közvetve a PC-re is hat, hiszen azok a GPU-val gyorsítható szabványok, amelyek elsősorban az okostelefonokra építenek, a PC-ben is megjelennek, sőt már meg is jelentek. Ezzel a web számára már nem az x86-os vagy ARM-os processzor ereje, hanem a GPU-k képessége számít. Ez sebességben még nem, de fogyasztásban már nagyon érezhető. A Llano például a HTML5-ös Youtube-on minden mai notebookplatformnál tovább gyűri azonos akkumulátor mellett. Itt az áttörést majd a Flash 11 fogja előhozni, mert ez a felület minden flash elem kontrollját átadja a GPU-nak. És mint tudjuk nem kevés weboldalon van flash. A web szempontjából a processzor egyre jelentéktelenebb lesz, mert a GPU ugyanazt megcsinálja jelentősen kevesebb energiafelhasználás mellett, ráadásul sokkal jobban bánik a megterhelő tartalmakkal is. Ezért lehet az ARM-nak valós esélye itt, mert az emberek nagyon nagy többsége webre veszi a gépet, és nem fogja érdekelni őket a gyengébb processzor, ha az üzemidő a GPU-val gyorsított webes megjelenítés mellett megnő. Sőt konkrétan a sebesség is nagyobb lesz.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #59 üzenetére

    Az fantasztikus lenne. A HTML5 a leghatékonyabb platform a GPU-val gyorsítható netre. Sajnos azonban az átállás nem lesz olyan gyors. két évig is eltarthat, mert sok helyre még mindig jobb alternatíva a flash. Persze reménykedünk a legjobbakban, hiszen a HTML5 terjedésének mellékhatása lenne a WebGL és a későbbi WebCL implementálásának lehetősége is. Ezek elhozhatják teljesen a 3D-s webes megjelenítést is. Király lesz, ha így lesz. :)

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák