Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • eight

    senior tag

    Nem tudom megmagyarázni hogy miért (és a logika is ellene szólt), de én valahogy arra számítottam hogy kavarnak egy kicsit az áramkörökön a mester urak, és kihozzák az egészet 100-110W környékére. :(((

  • eight

    senior tag

    válasz Abu85 #42 üzenetére

    560 már inkább 170 dodó, és - bár tényleg drágább - egy játékosnak szvsz ezerszer többet ér a jó driver és a hozzá járó plusszok (Ambient Occlusion, Physx, stb) mint az a (nem elhannyagolható, de megléphető) 20-40$ plusz.

  • eight

    senior tag

    válasz Abu85 #46 üzenetére

    Hol lenne már gyorsabb az 560-nál? :U A PhysX már tényleg nevetséges egy kicsit, de oda ahová végül is berimánkodta az NV elég jól sült el (Batman, Maffia, stb). AO meg elég sok játékban bekapcsolható saját felelőségre, csak hivatalosan nincs támogatva. Egyébként állítható a minősége (Inspectorban akár magasabbra is teheted mint a driverből) és 50-60 cuda mag már elég neki tehát az 560-on értelmes felbontásban belefér (prociból is többet kér), a vizuális külömbség meg egyszerűen ég és föld, még az olyan régi motoroknál is mint a Source, Unreal3, Gamebyro vagy az IW 3.0.

    Az 560 az 1680x1050-hez való gamer kártya, és azt a felbontást tökéletesen ki is szolgálja AO-val vagy nélküle.A csúcs kártyák FullHD-ra meg feljebb kellenek.

    Nem vagyok Nvidia rajongó, a legendák meg nem érdekelnek, de szerintem most a Fermi meg különösen a Kepler a jobb kártya gamer szempontból, de abban viszont igazat adok neked hogy az ár/érték versenyt az AMD nyeri :R, Sokkal olcsóbbak és kevesebbet is esznek, csak hát az nem a teljes történet, csak egy két nagyon fontos szempont a sok közül.

    [ Szerkesztve ]

  • eight

    senior tag

    válasz Abu85 #50 üzenetére

    Egyáltalán nem kevertem össze semmit semmivel, a 6850 nem gyorsabb az 560-nál, a Ti-nél meg pláne nem. A respektáltabb szakmai oldalak (pl Anandtech) referencia és hajtott verziókat is teszteltek, és az alap is gyorsabb volt a 6850-nél vagy esetleg ritkán "csak" ugyanolyan gyors. EVGA nem a gagyi kategória, és pl ők is 169-ert adják..

    Az 500-as széria teljes sebességű FP16 szűréssel jött ki a 400-as széria "feleséhez" képest, ami pont hogy a játékoknál fontos, játékos szempontból ez nem egy elhanyagolható tényező, szvsz megért volna egy misét, bár ez csak szubjektív vélemény.

    Amint írtam az AO motorokkal megy és nem egyes játékokkal (pl a játékok nagy többségében használt Source vagy Unreal motorral), és screen space alapú, tehát a minőség minden esetben finomítható. Csak be kell tudni állítani és ritkán van vele gond, nagyon szép lesz tőle minden. Nekem inkább az ENB (szintén postba rádobott) algoritmusa szokott rossz minőséget produkálni.

    A játékosok általában TN alapú monitorokat vásároltak, gamerek legtöbbje a 120-as 1680x1050-eseket (samu 2233rz) vagy a 2209Wa-t vette akkoriban. Hála az égnek nálunk a PH-nak köszönhetően inkább a FullHD-s u2311h ment el, de ez messze nem volt jellemző az egész bolygóra.

    A kepler tényleg sokkal jobb lett, igazi gamer chip és végre nem zabál annyit, de a Fermi is nagyon jó mind csúcs mind pedig középkategóriában. (akár még a 460-at is fel lehetne ide hozni a maga idejéből, nem volt az egy rossz vétel akkor, de az 560 és az 580 (enthusiast szempontból) szerintem kifejezetten tetszetős kis portéka lett)

    A "kevesebbet esznek" természetesen a jelenlegi 560-ast érintő felhozatalra értettem és nem általánosságban, hiszen abban a szövegkörnyezetben is volt leírva, minthogy a 7000-esken abban a szegmensben még nincs a piacon a Kepler megfelelője.

    [ Szerkesztve ]

  • eight

    senior tag

    válasz kokov #60 üzenetére

    Az értem hogy én hülye vagyok, de te most komolyan azt mondod hogy a Anandtech meg a többi oldal nem tudja megkölömböztetni a GF114-et a GF104-től meg a GF110-től?
    Egyébként ha jól emlékszem a 448-as jött ki legkésőbb amikor az NV elkezdte kiseperni a nem jül sikerült GF110-it az 560ti-kbe.

  • eight

    senior tag

    válasz Abu85 #67 üzenetére

    Idei (februári) teszt referencia órajeles kártyákkal a TH-ról. Sandrában meg Luxmarkban jobb a 6850, de játékban van úgy hogy még a 460 is elveri.

    A 2D-s glow természetesen soha nem lesz olyan mint a 3d-ben kiszámolt shaderes highlight cucc, de ez nem jeletni azt hogy ne lehetne minden esetben a mintavétel felbontásának emelésével javítani a minőségén. Ez ugyanígy igaz a screen space ambient occlusion-ra és a többi post dologra is, és én ezt és csakis ezt állítottam, semmi többet. Most megnéztem gyorsan COD4-ben ahol volt rá kritika, és ultrára felnyomva már igenis szinte olyan mintha belevarták volna.

    Mindegy hogy milyen szabvány a fullhd, mi akkor nem erről beszélgettünk. A középkategóriás kártyák csak csökkentett beállításokkal képesek azt a felbontást lekezelni. Ha körbenézel a weben található tesztekben, látni fogod hogy ezeknél a középkat-os kártyáknál igenis nézik a 720p- a 768p meg az 1050-p-t is, mert ezek a kártyák arra valók, arra készültek és nem a fullhd-re. Egyébként a rendelkezésre álló statisztika szerint jelenleg a világban a 768p a legelterjetebb felbontás, tehát ere sem kéne hivatkozni. FullHD-ra csúcs kártyák kellenek, a kisebbre meg elég az 560, Physx-el AA-val AF-el meg AO-val együtt.

    @(#69)kokov: 448-as 2011.dec-ben jött ki a legkésöbb az 560-asok között

    [ Szerkesztve ]

  • eight

    senior tag

    válasz Abu85 #79 üzenetére

    System Software And Drivers
    Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit
    DirectX: DirectX 11
    Graphics Driver: AMD 8.932.2 (For Radeon HD 7770 and 7750) AMD Catalyst 12.1
    Nvidia GeForce: Release 285.62

    szerk: egyébként bár nincs az 560-nak szüksége rá, de a 300-as driverrel még nagyobb lesz a külömbség (szerintem), egyszerűen az a gyorsabb kártya, föleg a játékos szempontjából aki rányomja egyből az ultra beállítást.

    szerk2: pont hogy ultran vannak a játékok, azért ezt a tesztet linkeltem be. (statisztikát nem találtam jobbat sajna, a Mirror's Ege-ben meg holnap majd felrakom ultra-ra az AO-t azt megnézem.

    [ Szerkesztve ]

  • eight

    senior tag

    válasz Abu85 #86 üzenetére

    Amiket írsz azok már olyan extreme beállítások amik még a gtx680-nak is nehezen mennek fullhd-ban. FXAA az na például a tipikus mintapéldány esete az ocsmány postprocess effektnek, és nem az ultra AO. Jobb is hogy nem kapcsolták be, az nem gamernek hanem vakoknak való.
    A crysis2 -ben ami azután jön, ahhoz már SLI kell (dx11 DOF, etc), akár csak a Metróban, aminél lassabb kódot talán csak a Rockstar tud írni.

    Egyébként most csak bedobtam a TH-s linket, én sem szeretem őket (ha már szubjektív vélemények is érdekesek), de előtte meg egy Anandtech-es linket dobtam be (akik viszont nagyon régi kedvenceim) amivel meg az volt a baj hogy nem is igazi 560. :U

    Nem is értem hogy hogy lehet ez az egész téma, sehol a világon még csak hasonlót sem halottam hogy valaki az 560-at a 6850-el hasonlítaná össze.

    szerk.: de extreme beállításoknál középkat-nál nem játszol hanem diafilmet nézel, itt játékos kártyákról van szó.mit számít az hogy mit csinálnak ezek a kártyák extreme beállításoknál ha játszahatlan?

    [ Szerkesztve ]

  • eight

    senior tag

    válasz tombar #90 üzenetére

    itt szépen leírják pár mondatban meg le is mérik konkrétan, (ha megnézed a játékok eredményeit, szerintem nem járnál olyan borzasztóan pocsék rosszul)

    [ Szerkesztve ]

  • eight

    senior tag

    válasz MrCsiT #96 üzenetére

    768-as 460-nál gyorsabb a 6850 sajna :( , kb egy túlhúzott 1Gb-os 460-nal van partiban értelmes beállításokkal. Ahogy abu85 is írta, akkor kezd el megtáltosodni ha fullHD-ban feltekersz mindent csumára, mert akkor a 6850 sokkal gyorsabb lesz és mondjuk az adott játékban a 460 el fog érni 27fps-t a 6850 meg 37-et. De ki az aki kiad egy rakás pénzt videokártyára hogy utánna 27 vagy 37 fps-el játszon? Annak mi értelme van? De most komolyan?

    [ Szerkesztve ]

  • eight

    senior tag

    válasz Abu85 #84 üzenetére

    Korrekt "játékos" statisztikával adós maradtam, szóval csak érdekesség képpen a steamet használók legutóbbi felmérése:

    (egy monitor + 1% alattiak eldobva)

    1024 x 768 5.54%
    1280 x 800 4.28%
    1280 x 1024 11.03%
    1360 x 768 2.30%
    1366 x 768 16.65%
    1440 x 900 7.54%
    1600 x 900 6.80%
    1680 x 1050 10.68%
    1920 x 1080 24.84%
    1920 x 1200 3.69%

    tehát a 75% kisebb felbontást használ mint a fullHD, és az a ~25% akinek FUllHD-je van annak is csak az a natív felbontása, és nem biztos hogy abban is játszik. Egyébként azt hiszem hogy amióta tavaly az AMD sírt, azóta szétszedik a Ti-t az SE-t meg a normal 560-ast és még mindig ebben a legújabb áprilisi felmérésben is az - említésre sem méltó - GTX560 a legtöbbet használt kártya.

  • eight

    senior tag

    válasz Abu85 #101 üzenetére

    De te mondtál olyan mondatokat hogy:
    "A GeForce GTX 560 az lényegében egy GeForce GTX 460 v2 +100 MHz órajellel. Ezért nem teszteltük soha, mert nagy csendben jelent meg, és a gyártók sem küldözték jó szívvel a terméket, hiszen lassabb volt, mint a megcélzott HD 6850."

    "Manapság, amikor nem kapni Full HD-snél kisebb natív felbontású monitort, nincs olyan, hogy 1680x1050-re szabott gémer kártya. Egyszerűen Full HD-ben teljesíteni kell. Ez minimum elvárás."

    Én csak ezekre reagálok ahogy bírom, idő hiányában nem tudok most visszakeresni az összesre, de teli van a topic olyan állításokkal amik egyszerűen nem állják meg a helyüket. Az emberek túlnyomó többsége nem FullHD-ben játszik, és a középkategóriás kártyák tényszerűen és értelemszerűen nem is arra készülnek, és nem is arra ajálják őket, sehol. Ezek mind tények.
    A GF114 az egyik legsikeresebb chip a komoly játékosok körében, és nem véletlenül, vagy valami marketinges fondorlat miatt, hanem mert jó. Nem csendben jelent meg és soha sem volt lassabb mint a 6850. Igaz hogy sokat zabál meg drágább, de a gamereknek ezek csak egy egy (fontos!) szempontok a sok közül.
    Mondtad hogy a 6850 a legdurvább extreme ultra beállításoknál már megelőzné. ami meg azért vicc kategória, mert középkategóriás kártya nem ultra beállφtásokra való, és egy gamer soha nem bohóckodik 20-30fps-el, FullHD-ben meg pláne nem, ahol sokszor még a csúcs kártyáknak is nagy falat az ultra. (Azért harmadikra #93-nál belinkeltem egy tesztet ahol ultrán nyomtak mindent fullhd-ban, és összesítésben ott is jó 10-15% gyorsabb volt az 560.)

    Egyébként én lennék a legboldogabb ha a 6850 olyan gyors lenne mint az 560 mert minél nagyobb a verseny, annál jobb nekünk, annak meg pláne örülnék ha olyan jó meghajtója lenne AMD-nek mint Nvidiának, mert az elmúlt évben egy csomó hajszálam megmaradt volna :D

    ui.: Most megnéztem a Mirror's Edge-t ultra AO-val (amire hivatkoztál) és abban is ég és föld a külömbség. Nekem nagyon hiányozna pedig ott még előre is bele van sütve valamennyi AO a texturákba.

    @Tibi86: sajnos AMD-s opengl nagyon bugos volt akkoriban, (mind 3D-s programokban, mind pedig játékokban), és ezek nem olyan becsúszott hibák voltak hogy visszamész 5 verziót és használhatod, hanem egyszerűen nem voltak rendesen megírva külömböző funkciók. A Rage kijövetele óta azért nagyon sokat javult a helyzet. :K

    [ Szerkesztve ]

  • eight

    senior tag

    válasz Abu85 #105 üzenetére

    - Nem azon vitáztunk hogy mit lehet kapni a boltban, hanem azon hogy kiket céloznak a közép kategóriás kártyák és hogy mit dugnak rá az emberek otthon a kártyáikra.

    - Tehát lehet hogy majd egy esetleges következő teszt esetleges AMD-re nézve pozitív eredménye alapján volt akkor a leírt álláspontod az hogy gyorsabb? :U

    Az egész eddigi tegnap esti vitát, a teszteket, a piaci tényeket és statisztikákat tehát az összes pontot simán eldobtad (nem először) és írtál egy falat egy (ritka, de tényleg nagyon gonosz:((() problémáról, (ami egyébként nem is bizonyítottan meghajtó hiba, csak annyit tudni hogy 273 elött nem jön elő az érintett kártyáknál)..... Már meg ne haragudj, de szerintem elfogult vagy.

    ui.: Semmi baja, csak egy kicsit szebbé teszi (1, 2)

Új hozzászólás Aktív témák