Hirdetés
-
2025-ben jöhet az Intel Panther Lake processzora
ph Ezt maga Pat Gelsinger, a vállalat vezetője erősítette meg.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Saját AI-chipet visz az adatközpontokba az Apple
it A jelentések szerint az Apple saját chipeket fejleszt, hogy AI-szoftvereket futtasson az adatközpontokban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
eight
senior tag
Nem tudom megmagyarázni hogy miért (és a logika is ellene szólt), de én valahogy arra számítottam hogy kavarnak egy kicsit az áramkörökön a mester urak, és kihozzák az egészet 100-110W környékére.
-
eight
senior tag
Hol lenne már gyorsabb az 560-nál? A PhysX már tényleg nevetséges egy kicsit, de oda ahová végül is berimánkodta az NV elég jól sült el (Batman, Maffia, stb). AO meg elég sok játékban bekapcsolható saját felelőségre, csak hivatalosan nincs támogatva. Egyébként állítható a minősége (Inspectorban akár magasabbra is teheted mint a driverből) és 50-60 cuda mag már elég neki tehát az 560-on értelmes felbontásban belefér (prociból is többet kér), a vizuális külömbség meg egyszerűen ég és föld, még az olyan régi motoroknál is mint a Source, Unreal3, Gamebyro vagy az IW 3.0.
Az 560 az 1680x1050-hez való gamer kártya, és azt a felbontást tökéletesen ki is szolgálja AO-val vagy nélküle.A csúcs kártyák FullHD-ra meg feljebb kellenek.
Nem vagyok Nvidia rajongó, a legendák meg nem érdekelnek, de szerintem most a Fermi meg különösen a Kepler a jobb kártya gamer szempontból, de abban viszont igazat adok neked hogy az ár/érték versenyt az AMD nyeri , Sokkal olcsóbbak és kevesebbet is esznek, csak hát az nem a teljes történet, csak egy két nagyon fontos szempont a sok közül.
[ Szerkesztve ]
-
eight
senior tag
Egyáltalán nem kevertem össze semmit semmivel, a 6850 nem gyorsabb az 560-nál, a Ti-nél meg pláne nem. A respektáltabb szakmai oldalak (pl Anandtech) referencia és hajtott verziókat is teszteltek, és az alap is gyorsabb volt a 6850-nél vagy esetleg ritkán "csak" ugyanolyan gyors. EVGA nem a gagyi kategória, és pl ők is 169-ert adják..
Az 500-as széria teljes sebességű FP16 szűréssel jött ki a 400-as széria "feleséhez" képest, ami pont hogy a játékoknál fontos, játékos szempontból ez nem egy elhanyagolható tényező, szvsz megért volna egy misét, bár ez csak szubjektív vélemény.
Amint írtam az AO motorokkal megy és nem egyes játékokkal (pl a játékok nagy többségében használt Source vagy Unreal motorral), és screen space alapú, tehát a minőség minden esetben finomítható. Csak be kell tudni állítani és ritkán van vele gond, nagyon szép lesz tőle minden. Nekem inkább az ENB (szintén postba rádobott) algoritmusa szokott rossz minőséget produkálni.
A játékosok általában TN alapú monitorokat vásároltak, gamerek legtöbbje a 120-as 1680x1050-eseket (samu 2233rz) vagy a 2209Wa-t vette akkoriban. Hála az égnek nálunk a PH-nak köszönhetően inkább a FullHD-s u2311h ment el, de ez messze nem volt jellemző az egész bolygóra.
A kepler tényleg sokkal jobb lett, igazi gamer chip és végre nem zabál annyit, de a Fermi is nagyon jó mind csúcs mind pedig középkategóriában. (akár még a 460-at is fel lehetne ide hozni a maga idejéből, nem volt az egy rossz vétel akkor, de az 560 és az 580 (enthusiast szempontból) szerintem kifejezetten tetszetős kis portéka lett)
A "kevesebbet esznek" természetesen a jelenlegi 560-ast érintő felhozatalra értettem és nem általánosságban, hiszen abban a szövegkörnyezetben is volt leírva, minthogy a 7000-esken abban a szegmensben még nincs a piacon a Kepler megfelelője.
[ Szerkesztve ]
-
eight
senior tag
Az értem hogy én hülye vagyok, de te most komolyan azt mondod hogy a Anandtech meg a többi oldal nem tudja megkölömböztetni a GF114-et a GF104-től meg a GF110-től?
Egyébként ha jól emlékszem a 448-as jött ki legkésőbb amikor az NV elkezdte kiseperni a nem jül sikerült GF110-it az 560ti-kbe. -
eight
senior tag
Idei (februári) teszt referencia órajeles kártyákkal a TH-ról. Sandrában meg Luxmarkban jobb a 6850, de játékban van úgy hogy még a 460 is elveri.
A 2D-s glow természetesen soha nem lesz olyan mint a 3d-ben kiszámolt shaderes highlight cucc, de ez nem jeletni azt hogy ne lehetne minden esetben a mintavétel felbontásának emelésével javítani a minőségén. Ez ugyanígy igaz a screen space ambient occlusion-ra és a többi post dologra is, és én ezt és csakis ezt állítottam, semmi többet. Most megnéztem gyorsan COD4-ben ahol volt rá kritika, és ultrára felnyomva már igenis szinte olyan mintha belevarták volna.
Mindegy hogy milyen szabvány a fullhd, mi akkor nem erről beszélgettünk. A középkategóriás kártyák csak csökkentett beállításokkal képesek azt a felbontást lekezelni. Ha körbenézel a weben található tesztekben, látni fogod hogy ezeknél a középkat-os kártyáknál igenis nézik a 720p- a 768p meg az 1050-p-t is, mert ezek a kártyák arra valók, arra készültek és nem a fullhd-re. Egyébként a rendelkezésre álló statisztika szerint jelenleg a világban a 768p a legelterjetebb felbontás, tehát ere sem kéne hivatkozni. FullHD-ra csúcs kártyák kellenek, a kisebbre meg elég az 560, Physx-el AA-val AF-el meg AO-val együtt.
@(#69)kokov: 448-as 2011.dec-ben jött ki a legkésöbb az 560-asok között
[ Szerkesztve ]
-
eight
senior tag
System Software And Drivers
Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit
DirectX: DirectX 11
Graphics Driver: AMD 8.932.2 (For Radeon HD 7770 and 7750) AMD Catalyst 12.1
Nvidia GeForce: Release 285.62szerk: egyébként bár nincs az 560-nak szüksége rá, de a 300-as driverrel még nagyobb lesz a külömbség (szerintem), egyszerűen az a gyorsabb kártya, föleg a játékos szempontjából aki rányomja egyből az ultra beállítást.
szerk2: pont hogy ultran vannak a játékok, azért ezt a tesztet linkeltem be. (statisztikát nem találtam jobbat sajna, a Mirror's Ege-ben meg holnap majd felrakom ultra-ra az AO-t azt megnézem.
[ Szerkesztve ]
-
eight
senior tag
Amiket írsz azok már olyan extreme beállítások amik még a gtx680-nak is nehezen mennek fullhd-ban. FXAA az na például a tipikus mintapéldány esete az ocsmány postprocess effektnek, és nem az ultra AO. Jobb is hogy nem kapcsolták be, az nem gamernek hanem vakoknak való.
A crysis2 -ben ami azután jön, ahhoz már SLI kell (dx11 DOF, etc), akár csak a Metróban, aminél lassabb kódot talán csak a Rockstar tud írni.Egyébként most csak bedobtam a TH-s linket, én sem szeretem őket (ha már szubjektív vélemények is érdekesek), de előtte meg egy Anandtech-es linket dobtam be (akik viszont nagyon régi kedvenceim) amivel meg az volt a baj hogy nem is igazi 560.
Nem is értem hogy hogy lehet ez az egész téma, sehol a világon még csak hasonlót sem halottam hogy valaki az 560-at a 6850-el hasonlítaná össze.
szerk.: de extreme beállításoknál középkat-nál nem játszol hanem diafilmet nézel, itt játékos kártyákról van szó.mit számít az hogy mit csinálnak ezek a kártyák extreme beállításoknál ha játszahatlan?
[ Szerkesztve ]
-
eight
senior tag
768-as 460-nál gyorsabb a 6850 sajna , kb egy túlhúzott 1Gb-os 460-nal van partiban értelmes beállításokkal. Ahogy abu85 is írta, akkor kezd el megtáltosodni ha fullHD-ban feltekersz mindent csumára, mert akkor a 6850 sokkal gyorsabb lesz és mondjuk az adott játékban a 460 el fog érni 27fps-t a 6850 meg 37-et. De ki az aki kiad egy rakás pénzt videokártyára hogy utánna 27 vagy 37 fps-el játszon? Annak mi értelme van? De most komolyan?
[ Szerkesztve ]
-
eight
senior tag
Korrekt "játékos" statisztikával adós maradtam, szóval csak érdekesség képpen a steamet használók legutóbbi felmérése:
(egy monitor + 1% alattiak eldobva)
1024 x 768 5.54%
1280 x 800 4.28%
1280 x 1024 11.03%
1360 x 768 2.30%
1366 x 768 16.65%
1440 x 900 7.54%
1600 x 900 6.80%
1680 x 1050 10.68%
1920 x 1080 24.84%
1920 x 1200 3.69%tehát a 75% kisebb felbontást használ mint a fullHD, és az a ~25% akinek FUllHD-je van annak is csak az a natív felbontása, és nem biztos hogy abban is játszik. Egyébként azt hiszem hogy amióta tavaly az AMD sírt, azóta szétszedik a Ti-t az SE-t meg a normal 560-ast és még mindig ebben a legújabb áprilisi felmérésben is az - említésre sem méltó - GTX560 a legtöbbet használt kártya.
-
eight
senior tag
De te mondtál olyan mondatokat hogy:
"A GeForce GTX 560 az lényegében egy GeForce GTX 460 v2 +100 MHz órajellel. Ezért nem teszteltük soha, mert nagy csendben jelent meg, és a gyártók sem küldözték jó szívvel a terméket, hiszen lassabb volt, mint a megcélzott HD 6850.""Manapság, amikor nem kapni Full HD-snél kisebb natív felbontású monitort, nincs olyan, hogy 1680x1050-re szabott gémer kártya. Egyszerűen Full HD-ben teljesíteni kell. Ez minimum elvárás."
Én csak ezekre reagálok ahogy bírom, idő hiányában nem tudok most visszakeresni az összesre, de teli van a topic olyan állításokkal amik egyszerűen nem állják meg a helyüket. Az emberek túlnyomó többsége nem FullHD-ben játszik, és a középkategóriás kártyák tényszerűen és értelemszerűen nem is arra készülnek, és nem is arra ajálják őket, sehol. Ezek mind tények.
A GF114 az egyik legsikeresebb chip a komoly játékosok körében, és nem véletlenül, vagy valami marketinges fondorlat miatt, hanem mert jó. Nem csendben jelent meg és soha sem volt lassabb mint a 6850. Igaz hogy sokat zabál meg drágább, de a gamereknek ezek csak egy egy (fontos!) szempontok a sok közül.
Mondtad hogy a 6850 a legdurvább extreme ultra beállításoknál már megelőzné. ami meg azért vicc kategória, mert középkategóriás kártya nem ultra beállφtásokra való, és egy gamer soha nem bohóckodik 20-30fps-el, FullHD-ben meg pláne nem, ahol sokszor még a csúcs kártyáknak is nagy falat az ultra. (Azért harmadikra #93-nál belinkeltem egy tesztet ahol ultrán nyomtak mindent fullhd-ban, és összesítésben ott is jó 10-15% gyorsabb volt az 560.)Egyébként én lennék a legboldogabb ha a 6850 olyan gyors lenne mint az 560 mert minél nagyobb a verseny, annál jobb nekünk, annak meg pláne örülnék ha olyan jó meghajtója lenne AMD-nek mint Nvidiának, mert az elmúlt évben egy csomó hajszálam megmaradt volna
ui.: Most megnéztem a Mirror's Edge-t ultra AO-val (amire hivatkoztál) és abban is ég és föld a külömbség. Nekem nagyon hiányozna pedig ott még előre is bele van sütve valamennyi AO a texturákba.
@Tibi86: sajnos AMD-s opengl nagyon bugos volt akkoriban, (mind 3D-s programokban, mind pedig játékokban), és ezek nem olyan becsúszott hibák voltak hogy visszamész 5 verziót és használhatod, hanem egyszerűen nem voltak rendesen megírva külömböző funkciók. A Rage kijövetele óta azért nagyon sokat javult a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
eight
senior tag
- Nem azon vitáztunk hogy mit lehet kapni a boltban, hanem azon hogy kiket céloznak a közép kategóriás kártyák és hogy mit dugnak rá az emberek otthon a kártyáikra.
- Tehát lehet hogy majd egy esetleges következő teszt esetleges AMD-re nézve pozitív eredménye alapján volt akkor a leírt álláspontod az hogy gyorsabb?
Az egész eddigi tegnap esti vitát, a teszteket, a piaci tényeket és statisztikákat tehát az összes pontot simán eldobtad (nem először) és írtál egy falat egy (ritka, de tényleg nagyon gonosz) problémáról, (ami egyébként nem is bizonyítottan meghajtó hiba, csak annyit tudni hogy 273 elött nem jön elő az érintett kártyáknál)..... Már meg ne haragudj, de szerintem elfogult vagy.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fűnyíró topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
- Hobby elektronika
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- 2025-ben jöhet az Intel Panther Lake processzora
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Micro Four Thirds
- További aktív témák...
- ÚJ EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING 10GB GDDR6X (10G-P5-3897-KR) Videokártya
- ÚJ GIGABYTE AORUS GeForce RTX 3080 10GB GDDR6X GAMING BOX Videokártya
- Intel ARC A380 6GB (Asrock)
- Zotac RTX 3060 12GB GDDR6 GAMING Twin Edge Eladó! 83.000.-
- XFX AMD Radeon HD 6870 DD 1GB DDR5 Dual DP HDMI PCI-E videokártya
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest