Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dgyuri0123 #11073 üzenetére

    Viszont vannak olyan filmek is, amit nem lehet végignézni bekalibrált "állapotban"
    Két dolgot tehetsz vagy végignézed úgy, ahogy van, vagy belenyúlsz a képbe. Én biztos belenyúlok. Máris lőttek a müszeres beállításnak.

    Ez hülyeség!

    Nemrég néztem a Take Shelter (eredeti, újrakódolatlan anyagból!) és nem akartam elhinni, hogy nincs valami elbaszva a lejátszómmal, mert az alsó-felső fekete sáv korom fekete volt (amennyit a G30 tud), a sötét jelenetek mégis rosszabbak voltak, mint egy festéktakarékos nyomat filléres matt papíron. Mint ha tejet locsoltak volna szét az elborult korom sötét égbolton.
    De ez a film egyszerűen ilyen volt. (Moziban nem láttam, így nem tudom, hogy túlexponálták-e a filmet is, vagy csak a BD kiadást szúrták el egy "picit".)

    De megfordult itt nálam a Frequently Asked Questions About Time Travel egy 1080p-be újrakódolt HDTV-s felvétele is.
    Na, ott viszont egyértelmű volt, hogy el van kúrva a release! Az mkv konténerben a stream info szerint full range-nek volt felcímkézve, de valójában limited range-ben volt az. Itt át kellett böknöm a lejátszót, hogy a metaadatoktól eltekintve vegye úgy, hogy limited range az anyag és már nem is volt többé szürke a HBO films mögötti háttér. (És élvezhető is volt a képminőség, ahogy a film is.)
    > De itt nyilván ez volt a megoldás, nem az hogy idióta módon nekiesek a TV Contrast/Brightness beállításainak! Azzal nem is lehetett volna maradandóan elérni a kívánt eredményt!

    És szaturáció... igen, vannak filmek, amikénél be vannak égve a színek. Még olyan jó családokban is előfordul, mint például az Inception (egyes jelenetei). Van ilyen ahogy alulszaturáltság is előfordul bizonyos szűrők használata miatt.

    Viszont nem a mi dolgunk eldönteni, hogy az operatőr, rendező, stb választott meggondolatlanul filmtekercset, világítást, kamerabeállítást, szűrős, stb. Lehet hogy ő pontosan úgy álmodta meg, ahogy végül a kezünkbe került és keményebb munka volt mögötte, hogy ezt elérje, mint úgy fényképzeni/masterelni, mint ahogy a nagy könyvben megírtak szerint ideális lenne a színvisszaadás.

    És vegyük még hozzá azt is, hogy ennyi erővel minden jelenethez vagy kameraváltáshoz újra kéne állítgatnod a TV-den érzésre a színeket!

    Megbízható, lehetőleg nem újrakódolt forrásokból kell filmet nézni megbízható és jól beállított lejátszóval, kalibrált és jól viselkedő megjelenítőn, és akkor nem is kell azon gondolkodni, hogy mikor mit hova tolj, mert minden olyan, amilyennek lennie kell. (Még ha egyszerűen baki is, hogy beégették a színeket, akkor is úgy adták ki a filmet, az az eredeti!)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák