Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tin

    veterán

    válasz dellfanboy #207701 üzenetére

    Igen, egyszerűbb. A kocsi amúgy az első két évében még ment városban is, de azóta csak hosszú távokon használjuk, illetve havi 1-2x bevásárlás. Az olajban most van 19.000 km, amiből 18.000-et autópályán és közúton tett meg, és már nem várnék még párezer km-t az olajcserével. Megvárhatom vele az augusztust, de mivel egyelőre megtartjuk, nem akarok ezen spórolni.

    #207702 Big_Boss: kiírták, de amúgy valóban 30-60e km a periódus, gondolom 30e után cserélik, hogy a következő szervizig ne érje el a 60e-t. Nagy jelentősége nyilván nincs, mert működik, és nyáron amúgy is megyek látogatóba rokonhoz, szóval majd kicseréljük ott. Nem fog földhöz vágni az az 50€, majd előtte megveszem.

    #207703 tibbike01: ez itt valójában a VW saját garanciája, vagyis gyári garancia. A +2 év került olyan 1000€ körüli összegbe, de a további évek már egyrészt túl drágák lennének, másrészt hordhatnám cserébe a 600€-s olaj és gyertyacserére az autót. Annó azért vettem meg, mert gondoltam, hogy addigra cserélem a kocsit, de úgy elszálltak az újautó árak, és annyira keveset mentünk a Covid és a mindenhez közel költözés miatt a kocsival, hogy végül nem igazán használtam ki.

    #207704 MunezXBK: köszi, visszakerestem először, és már írtad korábban is. Akkor nem félek tőle. Meg végülis Bosch szerviz, nem valami bodega, gondolom jó lesz.

    #207705 bul07: tudom, hogy Magyarországon sem sokkal olcsóbb, de az "ahhoz képest" azért nem teljesen korrekt megállapítás. Itt is 8% körül van az infláció, a fizetésemet meg 3%-al emelték januárban. Minden drágább. Ha hozzáveszem, hogy a VW márkaszervizben otthagytam az elmúlt 3.5 évben vagy 1000€-t, ami olajcsere, és szűrőcsere volt, ja meg legutóbb fékfolyadék, és elgondolkozom, hogy vajon milyen előnyöm származott ebből, akkor azért megvakarom a fejem.

    Példának okáért: kollégát kérdeztem, ő szervizben cserélteti a gumit, betárolással. Olyan 80-100€-t fizet alkalmanként ezért. Én a pincében tárolom a gumit, és magam cserélem. Az olajos emelő az elején volt talán 30€, nyomatékkulcsom volt, de legyen az további 30€. Igazából egy gumicsere árából megvettem a cseréhez szükséges teljes felszerelést, évente kétszer meg kicserélem a mélygarázsban fél óra alatt.

    Ősszel volt műszakin a kocsi, leszedték a kerekeket, és szerintem a kerékőrt a jobbágy megtépte légkulccsal. A gyári szervizben. 1 hónappal később vettem észre, amikor gumit cseréltem, hát mondom ezeket cserélnem kell idővel. Karácsony előtti hazautazás előtt a hideg garázsban ráhúztam mindegyikre nyomatékkulccsal, és mondom úúúú, remélem lejön ez még fúrás nélkül. Amikor visszajöttünk, rendeltem is egy doboz kerékcsavart, és amikor már jobb volt az idő, kicsit izzadva leszedtem a kerékőröket, hálisten még lejöttek. Csavar ment fel, kerékőr meg a felejtőbe.

    #207706 bulikavagyok: ja, én is nézem Nepper videóit, viszont nem tervezem eladni a kocsit egyelőre. 35e km van benne, és 4 éves lesz augusztusban. Nincs napi használatban, de ha megyünk, akkor akár többezer km is belemegy pár hét alatt. De ez inkább csak nyáron van. 21500€-t ért vettem, most használtan kapnék érte 20000€-t, a hasonló felszereltségű ugyanilyen, de új 8-as Golf Variant meg 34000€. És mit kapok érte, ugyanazt (vagy szarabbat), meg 2 év garit? Majdnem dupla áron?

    Most abban gondolkozom, hogy inkább megtartom még 3-4 évig. Még akkor is bőven 100e km alatt lesz a futás, és ha évente rá kell költenem párezer eurót, még mindig beljebb vagyok, mintha az új kocsira költeném a drága olajcseréket. Oké, hogy csökken az értéke, de minél idősebb egy kocsi, annál kisebbet esik az értéke, egy 7-8 éves használt autónál pedig már nem azt fogják nézni, hogy mennyit volt márkaszervizben, hanem az állapotot. Az meg egy főleg autópályán használt autónál egész más, mint egy városban letaposott céges kocsinál. A futásteljesítményről nem is beszélve. Szóval nem, nem fogok visszakapni a kocsi árából többezer eurót eladáskor csak azért, mert márkaszervizben volt. Főleg, hogy így meg Bosch szervizben van, ami szintén nem valami útszéli vacak helyen.

    #207708 gubabela: nem igaz! A gyári légszűrőt sem cserélték, merthogy azt elég két évente. Nemhogy a folyadékokat! Külön kellett fizetnem a fékfolyadék cseréért, valami 200€ volt, a tavalyi szerviznél. És kérésem ellenére nem voltak hajlandóak rátölteni a fagyállóra sem, mondván, hogy természetes a fogyás, és még minimum szint alatt van. Én töltöttem rá a fagyállóra is. De a fényszórót persze beállították géppel, 50€-ért, amit nem kért senki.

    Tudod, hogy mi van ebben az 580€-ban? A jobbágy átnézi a kocsit (szemrevételezi), majd rádugják gépre, kiolvassák, a szoftverfrissítést is külön kérnem kellett tőlük legutóbb, ezen kívül lecserélik az olajat és gyertyákat. Semmi mást, de szó szerint semmit. Szerinted a 4 éves kocsin, aminek pár héttel a szerviz után lejár a garija, mit fognak garanciális hibában felírni? Ha bármi elromlana, pár hét múlva már úgyis fizetős szerviz lenne. Az alkatrészek (olaj, szűrő, gyertya, bármi) árai a neten megvehető gyári VW termék kisker árának a duplája, mindennél.

Új hozzászólás Aktív témák