- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen TV-t vegyek?
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Apple asztali gépek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- A Palit fekete VGA-szörnye nem kér a színes pislákolásból
Hirdetés
-
Z Fold6 imitátor árulkodik a fogyókúrázó igaziról
ma Több lesz kívül a változás, mint belül.
-
Elindult a Valorant konzolos zárt tesztelése
gp Bár a készítők bétáról beszélnek, a játékban aktívak a trófea és achievement rendszerek, lényegében a teljes kiadást kaptuk meg.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
neduddki
nagyúr
-
bambano
titán
válasz Rotor82 #21004 üzenetére
a gyári előírás valóban 0.7-1l/1000 km között van, motoronként változó, de ez csak azt jelenti, hogy ha ennél kisebb a fogyás, akkor a gyár nem hajlandó gariban foglalkozni vele.
az optimális eset az, ha két olajcsere között egy litert eszik meg a motor, mert akkor pont jól jön ki az utántöltés.
magánvéleményem az, hogy 8-10 ezer kilométerenként 1 liter az elfogadható, ha annál több, akkor javítani kell. szelepszár szimmering csere, ilyenek.
az olajfeltöltés mértéke változó, 3.5-4.5 liter körüli ezeknél a motoroknál. de ez erősen típusfüggő.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Tacso
aktív tag
válasz Rotor82 #21004 üzenetére
105.000 km-nél nem szabadna ennie az olajat, ezek már nem a régi 1.6-os "nagy tűrésű" motorok. Egyébként ha 15.000 km alatt megeszik 1 l-t az még nem vészes.
Szerintem cserélj mihamarabb olajat és figyeled 1000 km-enként meleg motornál az olajszintet. 3,5L kell bele. Az 1.4 Twinportba csak 5W-s, vagy 0W-s Dexos2, GM-LL-A minősítésű olaj való. A 10W-s olajat el kell felejteni a gyári 30.000km-es csereperiódussal egyetemben![ Szerkesztve ]
No Stress on Cres - I love my Cruze
-
aLávaló
csendes tag
válasz Rotor82 #21017 üzenetére
Szia,
A családba került hasonló kilométerrel(most 114e) egy 1.4-es 5 ajtós H Astra. Ahogy látom nekünk is eszi az olajat, kevesebb mint 2 év alatt 25e km-t tettünk bele. Évenként cserélem amúgy az olajat. 7-8e felé a nívópálca aljára ér...
Ami rossz, de sajnos egy Opel(GM) motornál előfordulhat...már említett 1l/1000km gyári bullshit![link]
Opel gyári Dexos2 5W-30 5lA taktikám a következő. Veszek egy ilyet 5 lityis kiszerelésben. 3.5l belemegy a maradékot meg utánatöltögetem. Így elmegy 15e-t akár többet is. Elvben ez "longlife" olaj és akár 30e-t is elmehet így. A szervizkönyv szerint a 85es szervizig volt 3 olajcsere...szerintem túl sokat engednek a gyártók. Bár igaz az első tulaj hosszú utakra használta ahol akár meg lehet kockáztatni a hosszú periódust.
15e-nél többet egy olajba én nem teszek bele. Nálam vegyes a futásteljesítmény.Remélem így elketyeg a motor hosszú évekig és nem kell megbontani. És elfogadom, hogy ez ilyen. Ha nem fogja kibírni 5 lityóval a 15 ezres periódust akkor bontok addig nem...szerelőm és a net tanácsára.
Ez hátha segít neked.
-
zso79
őstag
-
Calogero
addikt
válasz Rotor82 #25811 üzenetére
Az "INSP" azért világit mert az autó kéri az esedékes kötelező szervizet/olajcserét.
Ha ez megvolt és mindig világít, akkor nem lett törölve.
Törölni a következőképpen tudod
Gyújtás nélkül nyomd be és tartsd benyomva a napi számláló nullázó gombot.
Add rá a gyújtást és továbbra és tartsd benyomva az Opel napi számláló gombját.
Ha jól csinálod, akkor rövidesen el kezd villogni a kilométerórádon az InSP felirat, majd kis idő múlva négy kis vízszintes vonás ”—-” jelenik meg a helyén.
Továbbra is nyomd be az Opel km óra nullázó gombját addig amíg a kis vízszintes vonalak helyett újra megjelennek km értékek. Ekkor engedd el a napi számláló gombot és örülj, mert kész is vagy! -
davee_92
csendes tag
válasz Rotor82 #33278 üzenetére
Sziasztok!
Astra H szivargyújtó nem ad áramot. Gondolom kiment a biztosíték.
A kérdésem az lenne, hogy hol található és melyik lesz az?Motortér bal oldala akksi mellett feljebb, fekete műanyag doboz, fedél lepattint, kezelési útmutató elővesz, fellapozod és megtalálod melyik biztosíték melyik, de a biztin is meglátszik ha elposszant, kivéve a zárt verzióban.
Valaki OpelMűhely nyakpántot? Opeles jégkaparó és matrica az ajándék...
[ Szerkesztve ]
Opel Műhely - Minden ami Opel! - http://opelmuhely.com
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Rotor82 #35436 üzenetére
A zöldes vékony cső hátra, a pillangószelep alá,az alu öntvénybe csatlakozik.Ő az alapjárati kartergáz cső a szelepfedél,és a fojtószelepház között.
„(Ahova megy, oda beledugtam egy fogpiszkálót, de mindössze kb 3-4 centire ment csak bele... El volna dugulva?)”
3-4cm hosszban nagyobb a furat,majd ez a furat leszűkítve kb:1-1.5mm re.
A fogpiszkálóval a csatlakozó részben lerakódott kokszos,olajsáros trutyival eltömted a pici szellőző furatot.Ezért alapjáraton nem lesz kartergáz elvezetésed.
Ki kell tisztítani, takarítani a fojtószelepházat (pillangószelepházat). Félmegoldásként lehet kellően vékony,de mégis erős dróttal piszkálódni,piszmogni,hátha sikerül.A képen látható kartergáz cső eredeti gyári minőségéről meg megvan a különbejáratú véleményem.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Rotor82 #35441 üzenetére
A hibakódra: passz,nem tudom.De mivel a motorikon azután jelzett, hogy fogpiszkálóval koszos részt piszkáltál,és valszeg sikerült eltömni a szellőző furatot,jelzett az elektronika,vagy a légtömegmérő,vagy nem tom mi,hogy valami nem oké.Így látatlanba nehéz,és majdnem tovább tart leírnom,mint megcsinálni.Az ellenőrzés,tisztítás meg sosem árt.
A légszűrőháztól,a kartegázcsőig lévő 6db bilincset lekapni pár perc.Szétszedésnél nincs mit elrontani,összerakni se lehet rosszul.Az esetleges trutyit a csövekből kitörölni se nagy munka.A légtömegmérőt is le tudod ellenőrizni,hogy koszos e.Mivel a pillangószelep láthatróvá válik,kézzel tudod billegtetni, és meg tudod keresni azt a pici furatot,ami eltömődött.Innen könnyebb kitisztítani,mivel látható.
Szétszed,takarít,összerak,max 1 óra. (De csak akkor,ha van hol,és nem kinn a minuszokba.)
Majdnem kihagytam: Ha bevállalod a szerelést, azzal kezd,hogy akku + saru le!!,és csak akkor vissza,ha befejezted a szerelést.Ennyi idő elteltével így nagy valószínűséggel a tárolt hibakód törlődik,elfelejti.
Ha esetleg a problémát ez nem oldja meg,vigasztaljon az a tudat,hogy legalább ezt a részt rendbe tetted.
Amúgy a motorikon jelzésén kívül semmi rendellenességet nem tapasztalsz? (rendesen kipörög,nem dadog,nem 3 hengerezik,stb)Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Rotor82 #35483 üzenetére
Egy kicsit tüzetesebben is megnéztem a képen a szétszakadt kartegázcső alját,a szelepfedélhez csatlakozó résznél látszik a kartergázból lecsapódott vizes,trutyis lé.Környezetvédelmi szempontból még ezt is visszavezetik,etetik a motorral. ahelyett,hogy tisztességesen megszűretnék,lecsapatnák a kartergázt.Mivel a gyáró nem csinált ilyen szűrőt,karácsonyi ajándékként kapott tőlem az opel.Nem is egyet,de kettőt.Így már legalább látom mi megy be a pillangószelep házba,és így ellenőrizni lehet,az olaj minőségét is. Trutyis lé,dzsuva kiszűrve.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
gban
Közösségépítő
válasz Rotor82 #38745 üzenetére
Előttem szólót annyival egészíteném ki, hogy az a legtakarékosabb, amit legkevesebbet kell szervizbe vinni.
Számold ki hogy mennyi a különbség 2-5 km-en Ft-ban ha 6-ot, illetve ha 10-et eszik.
Ha 6-ot eszik, 21 ft / km, ha 10-et, 35. 5 km ekkor benzinileg belekerül 175 forintba, 6 literrel pedig 126 forintba - spórolsz napi 50 forintot, az 20 nappal már egy ezres...
Többe kerül az olaj, ha az egyik picit jobban csipegeti.
Arról nem beszélve, hogy ilyen távon gyakorlatilag akkor eszik 6-ot, ha lejtőn indulsz a hideg motorral, és csak a szervó miatt kell a motor.
Ha összeadod a havi ezrest, az egy évben már 12 ezer - abból milyen szerviz jön ki?
Illetve, mennyivel kerül többe egy kevesebbet fogyasztó autó? Az mikor jön vissza havi 1000 forintjával?Nincs több kérdésem
Postázást nem vállalok.
-
AMD Power
titán
válasz Rotor82 #38768 üzenetére
Városba , bevásárlós és az Astranal nagyobb legyen? Akkor talán inkább egy B Zafira. Abból vagy az 1.6 vagy az 1.8 benzines lenne. Az szerintem városban bever vagy 8-9l tuti.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Diablo IV
- Yettel topik
- Politika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra