- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- HDD probléma (nem adatmentés)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Bluetooth hangszórók
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
Hirdetés
-
Computex 2024: masszív tervekkel ül fel az ARM az AI-vonatra
ph A vállalat vezetője a PC-piac 50 százalékát vinné a következő öt évben.
-
Read Only Memories: Neurodiver teszt
gp A 2064 folytatása négy teljes évet csúszott a legelső tervekhez képest – a jövő transzhumanista világa még mindig roppant érdekes, a történet azonban már nem robotok, hanem agybúvárok körül forog.
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petyyyyy
addikt
En dizelem -20-ban hidegen es +35-ben uzemi homersekleten is 850-es alapjaraton ketyereg.
Ez egy videofelvételt is megérne. Erősen kétlem, hogy volna olyan dízel (vagy akár benzines), ami az indítást követő 1-2 percben ne magasabb alapjáraton ketyegne.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
F_Gergely
őstag
Nálam is 800-850 körül van az alapjárat, de hidegben (értsd 5 fok alatt) felmegy a fordulat akár ezerre is, ezt az adagoló szabályozza (elektronikus vezérlésű), és amikor az értékek megfelelőek visszaáll "rendes" alapjáratra. Ez függ egyébként az adagoló beállításától is, jellemzően ha az adagolót nyáron állítják be (adagolós szakműhely) télen nehezebben indulhat, hangosabb-csörgösebb a motor, míg ha ez télen, vagy ősszel történik, kényelmesebb, és szebben fog járni a motor.
Az emelt alapjárat függ az izzítástól is, hiszen ha nem annyira hideg a motor, akkor az izzítás önmagában elegendő, nem szükséges az emelt fordulat. Rengeteg tényezőtől függ, hogy áll fel az alapjárat, és mikor mennyi ideig van emelt fordulat.Generátorra visszatérve:
Az akkumulátor 12V-os nyugalmi állapotban ennek értéke 12,7-12,5V ez alatti értéknél merült akkumulátorról beszélünk. Járó motornál a töltés 14,4V terhelés esetén ez eshet 1-2 tizedet többet nem. Ha ennél nagyobb a veszteség akkor hibás generátorról és töltésről van szó.
Ha a generátor nem tölt, és "üresen forog" nem mérhetnél 14,4V-os töltést, le kéne essen 12,7-12,5 közé ami az akkumulátor feszültsége.
Az akkumulátor árama csak az akkun halad keresztül. A generátor viszont más: az nem csak az akkut tölti, hanem valamennyi fogyasztót ellátja árammal. Vagyis járó motornál pl. a lámpák nem akkuról mennek, hanem közvetlenül a generátor adja nekik az áramot. A két tompított fényszóró 10 A-es áramfelvétele tehát nem az akkut, hanem a generátort terheli. A generátor által leadott teljesítményt felveszik az éppen bekapcsolt fogyasztók, a maradék meg megy az akkuba.
A generátor teljesítménye viszont szabályozott: a feszültségszabályzó próbál rendet vágni a kóbor elektronok között. Ez az elektromos rendszer feszültségét igyekszik állandó értéken tartani, így szabályozva a generátor teljesítményét. Ha sok fogyasztó van bekapcsolva, az elektromos rendszer feszültsége csökken, mert nem bírja valamennyi fogyasztót ellátni a generátor. Ekkor a feszültségszabályzó növeli a forgórész gerjesztését, a generátor teljesítménye nő, egészen addig, amíg a leadott teljesítmény eléri a kellő szintet. Ha meg lekapcsolod a fogyasztókat, megnő a feszültség, ekkor csökken a gerjesztőáram és ez által a generátor leadott árama is. Így aztán az akkut sem tölti túl a generátor. A különböző érzékelők, jeladók, léptetőmotorok is felveszik a maguk wattjait, az elektronikusan működtetett műszerfal és a jeladók is kérik a magukét, folyamatosan dolgozik azt ABS, az ESP, az EBD (álló járműnél is mintavételez, feldolgozza a jeleket, csak mondjuk nem avatkozik be). Komoly teljesítményt emészt fel egy látszólag csak békésen álló autó is. Pedig ekkor még nem világítanak a fényszórók, nem üvölt a hifii, nem fújja a levegőt a szellőzőventillátor, nem melengeti a benn ülők ülepét a fűthető ülés, nem mozgatják villanymotorok a tükröket. A generátornak bőven van dolga.[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
14,4 V körül tölt folyamatosan a generator....ezert fontos pl egy jo akku töltö, ami neha szulfatlanitja az akkut. Ezt nalam a BC lehet is latni, illetve a mikor az akkummal problemam volt, akkor ra is mertek a generatorra.
Majd azert valamivel tamaszd ala, amiket irsz a jövöben pls, mert a "pumktum" sem rossz....föleg ha utanna megis valtozik lassan az a hideg inditas
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS routerek
- Nők, nőügyek (18+)
- Eredeti játékok OFF topik
- Opel topik
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Intel Dual Core 2000 felhasználók barátságos offolós topikja
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Hardcore café
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen