Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petyyyyy

    addikt

    válasz Lauda #53898 üzenetére

    En dizelem -20-ban hidegen es +35-ben uzemi homersekleten is 850-es alapjaraton ketyereg.

    Ez egy videofelvételt is megérne. Erősen kétlem, hogy volna olyan dízel (vagy akár benzines), ami az indítást követő 1-2 percben ne magasabb alapjáraton ketyegne.

    Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

  • F_Gergely

    őstag

    válasz Lauda #53898 üzenetére

    Nálam is 800-850 körül van az alapjárat, de hidegben (értsd 5 fok alatt) felmegy a fordulat akár ezerre is, ezt az adagoló szabályozza (elektronikus vezérlésű), és amikor az értékek megfelelőek visszaáll "rendes" alapjáratra. Ez függ egyébként az adagoló beállításától is, jellemzően ha az adagolót nyáron állítják be (adagolós szakműhely) télen nehezebben indulhat, hangosabb-csörgösebb a motor, míg ha ez télen, vagy ősszel történik, kényelmesebb, és szebben fog járni a motor.
    Az emelt alapjárat függ az izzítástól is, hiszen ha nem annyira hideg a motor, akkor az izzítás önmagában elegendő, nem szükséges az emelt fordulat. Rengeteg tényezőtől függ, hogy áll fel az alapjárat, és mikor mennyi ideig van emelt fordulat.

    Generátorra visszatérve:
    Az akkumulátor 12V-os nyugalmi állapotban ennek értéke 12,7-12,5V ez alatti értéknél merült akkumulátorról beszélünk. Járó motornál a töltés 14,4V terhelés esetén ez eshet 1-2 tizedet többet nem. Ha ennél nagyobb a veszteség akkor hibás generátorról és töltésről van szó.
    Ha a generátor nem tölt, és "üresen forog" nem mérhetnél 14,4V-os töltést, le kéne essen 12,7-12,5 közé ami az akkumulátor feszültsége.
    Az akkumulátor árama csak az akkun halad keresztül. A generátor viszont más: az nem csak az akkut tölti, hanem valamennyi fogyasztót ellátja árammal. Vagyis járó motornál pl. a lámpák nem akkuról mennek, hanem közvetlenül a generátor adja nekik az áramot. A két tompított fényszóró 10 A-es áramfelvétele tehát nem az akkut, hanem a generátort terheli. A generátor által leadott teljesítményt felveszik az éppen bekapcsolt fogyasztók, a maradék meg megy az akkuba.
    A generátor teljesítménye viszont szabályozott: a feszültségszabályzó próbál rendet vágni a kóbor elektronok között. Ez az elektromos rendszer feszültségét igyekszik állandó értéken tartani, így szabályozva a generátor teljesítményét. Ha sok fogyasztó van bekapcsolva, az elektromos rendszer feszültsége csökken, mert nem bírja valamennyi fogyasztót ellátni a generátor. Ekkor a feszültségszabályzó növeli a forgórész gerjesztését, a generátor teljesítménye nő, egészen addig, amíg a leadott teljesítmény eléri a kellő szintet. Ha meg lekapcsolod a fogyasztókat, megnő a feszültség, ekkor csökken a gerjesztőáram és ez által a generátor leadott árama is. Így aztán az akkut sem tölti túl a generátor. A különböző érzékelők, jeladók, léptetőmotorok is felveszik a maguk wattjait, az elektronikusan működtetett műszerfal és a jeladók is kérik a magukét, folyamatosan dolgozik azt ABS, az ESP, az EBD (álló járműnél is mintavételez, feldolgozza a jeleket, csak mondjuk nem avatkozik be). Komoly teljesítményt emészt fel egy látszólag csak békésen álló autó is. Pedig ekkor még nem világítanak a fényszórók, nem üvölt a hifii, nem fújja a levegőt a szellőzőventillátor, nem melengeti a benn ülők ülepét a fűthető ülés, nem mozgatják villanymotorok a tükröket. A generátornak bőven van dolga.

    [ Szerkesztve ]

  • Declare

    őstag

    válasz Lauda #53898 üzenetére

    14,4 V körül tölt folyamatosan a generator....ezert fontos pl egy jo akku töltö, ami neha szulfatlanitja az akkut. Ezt nalam a BC lehet is latni, illetve a mikor az akkummal problemam volt, akkor ra is mertek a generatorra.

    Majd azert valamivel tamaszd ala, amiket irsz a jövöben pls, mert a "pumktum" sem rossz....föleg ha utanna megis valtozik lassan az a hideg inditas :))

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák