- Házimozi haladó szinten
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Autós kamerák
- Home server / házi szerver építése
- Unigine Superposition Benchmark
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Azonnali notebookos kérdések órája
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
válasz ß3NC33 #42985 üzenetére
Varta, exide, bosch. Mi Bosch t hasznalunk, en pont megszivtam egy gari hiba miatt (gyarihibas volt), de a csalad többi autojaban nem volt hiba, sokaig huzzak es a boltos csoka is azt mondta, kb en vagyok az elsö, akinek baja volt a Bosch akkuval
lestiakku.hu t ajanlom egyebkent, nagyon pozitiv tapasztalataink vannak velük
Ha azt szeretned, hogy sokaig gond nelkül müködjön, egy jo töltö ajanlott. Pl: CTEK MXS 5.0. Nekem is ilyen van, automata, pici, könnyü, csepp/por/ütes allo es neha ezt ratolva szulfatmentesiti az akkut. A kocsi generator ugye mindig max krafttal tölti, ami nem a legjobb az akkuknak.
Ha veszel egy jo akkut meg egy jo töltöt, amivel neha "kezeled" az akkut, nem lesz jo ideig semmi bajod sem indiaskor (ha a kocsinak nincs elektronikai defektje persze )
-
Declare
őstag
Mar konfiguralhato az uj astra [link]
Hat mondjon barki barmit, nekem tetszik. Eleg jol megcsinalta az opel
Plusz a matrix led, meg a szellöztethetö, masszázs üles azert eleg menö. Mondjuk az ara is eleg szep meg azert az, hogy 1.6 os, 136 lovas dizel a legerösebb dizelmotor azert azt nem igazan ertem
-
Declare
őstag
ez a motor szvsz egy az egyben az ami nekem van.
En amit igy eröl gondolok:
az a piros huzat vagy mi (gondolom nem az eredeti szine az ülesnek ), meg az a kormanyvedö...atyavilag, ez valami öregecske bacsika auto lehet könnyen azok veszelyesek, abbol a szempontbol, hogy milyen olajat, milyen gyakran cserlt benne, meg a turbot, hogy kimelte (vagy inkabb sem).
Viszont pont ezert lehet megkimelt is, valos km el....szerviztörtenet, atvizsgalas es siman lehet jo.
A H astranal szeriahibas volt a kettöstömegü a 6 fokozatu manual valtoval, ezzel a motorral (isuzu 1.7 dizel 110lo). J ben lehet mar nincs vele gond, de ennek utanna kell jarni. Ha a kettöstömegü csere erett (könnyen lehet), az 2-300k körüli összeg. Uj gumik kellhetnek (kepekröl sejthetö).
EGR/turbo tisztitas is benne lehet a pakliban (föleg ha varosi, öreguras auto volt), ezek nem egetrengetö tetelek max 50k.
Ha a turbot fel kell ujitani az 100k körül van az uj az 300k, de ennyi idösen, ennyi km erre kicsi az esely.
Ha az atvizsgalason ezeket nagyjabol meg tudjak nezni/mondani, mas hiba nem jellemzö ezeknel a motoroknal es kis odafigyelessel lehet meg sokaig jo es problemamentes.
szvsz bezarva
-
Declare
őstag
-
Declare
őstag
válasz haddent #43011 üzenetére
Otthon par evvel ezelött meg a benzin volt többsegben, mara mar szerintem 50-50 kb. Nemetorszagban viszont biztos a dizel uralom szerintem. Nagy tavok, sok autopalya, biztos hogy nagyobb futasteljesitmenyek mint othon, joval olcsobb gazolaj, egyszerüen nincs erv a benzin mellett. Max tenyleg aki varosban forgolodik csak vagy megengedhet maganak egy komoly sportautot.
Nekem az optimal egy kis villanyauto lenne a dolgos hetköznapokra es egy dizel a nagyobb tavokra
-
Declare
őstag
válasz haddent #43027 üzenetére
Na toyota hibrid nem kellene, de egy GTE golf azonnal, gondolkodas nelkül, nekem a best lenne
Este feltöltenem, napközben villannyal jarnek be dolgozni, hoszabb utakon hibridkent funkcionalna, de amugy meg lenne egy 200+lo erös kocsim, ami 6,5s körül gyorsul 100 ra
A bibi csak az, hogy kb 7db ugyan ilyen autot tudnek venni az arabol, mint amim most van
Menetrögzitö kamera: Hat ez aztan nagy on topic az opel topicban de amugy en is gondolkoztam rajta, de asszem a nemetek nem szeretik (regen tiltott is volt a szemelyisegi jogok miatt). Amugy bizonyitekkent nem fogadjak el, max balesetnel figyelembe veheti a birosag/rendörseg. Ha pl siman mesz es valaki dupla zarovonalon 200al megelöz lakotton belül, zebranal, azt elküldöd a rendörsegre, semmi nem fog törtenni, mert nem bizonyito erejü.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Dio111 #43034 üzenetére
De milyen hülyeseg mar ez a dizel vagy benzin fan kerdes, ezen a szinten amiröl mi beszelgetünk...azert vesz valaki dizelt, mert sokat megy es igy penzt sporol. ennyi.
Az utanfuto meg emelkedö, meg pont a dizelnek valo, mert az felmegy a nyomatek miatt, a benin meg vagy 5000en pörgeted vagy megfullad. Ez pont rossz pelda volt
-
Declare
őstag
válasz Dio111 #43040 üzenetére
Valamit nagyon rosszul tapasztalsz Szerinted miert dizel az összes munkagep, traktor, busz, kamion? Az hogy az autokba betettek, kb mert felismertek, hogy kis kasztnit könnyen es kis fogyasztassal mozgatja.
A nagy forgatonyomatek, mind a munkagepeknel, igazi terepjaroknal jön ki elönykent, vagy mint amit emlitesz, hogy az utanfutot szepen elhuzza.
Probald ki az emelkedödet egy hasonlo teljesitmenyü benzinessel is a dizeled utan es megerted
-
Declare
őstag
válasz lsebestyen #43049 üzenetére
Ne ess abba a hibaba, mint sokan, hogy egyszer elosztanak kettö szamot es örülnek vagy epp sirnak Ird össze legalabb 5-10 alkalommal a tankolasaidat (liter), meg hogy a km szamlalo mennyit mutat, utanna szamold ki a fogyikat es atlagolj. Igy kaphatsz egesz korrekt adatot.
Amugy az sem meglepö, hogy ilyen par km es hasznalat a legroszabb az üzemanyag fogyinak is. Ha bemelegedett motorral közlekedsz hatarozottan jobb fogyi lesz....meg ha nem huzatod, akkor meginkabb
-
Declare
őstag
válasz haddent #43118 üzenetére
vagy mazda skyactive
bar multkor linkeltem az uj opel konfiguratort es ott az elsö benzinmotor 1.4 szivo benzin 100 lo körül. Szoval azert nem hal ki a szivo kategoria ugy nez ki VW meg fordnal ebben a kategoriaban azt hiszem mar csak turbos mocik vannak. Fura is az opel 1.4 es szivoja
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #43129 üzenetére
Nekem elsöre nem a rozsda, hanem a legzsakok es a klima ami beugrik, hogy fontos. Ha karbantartod (marpedig megteszed), akkor nem hiszem, hogy a rozsda miat sok bajod lesz az elkövetkezö evekben a mostani autoddal.
Ellenben a legzsak, abs, klima azok olyan dolgok, amik baromi fontosak. Azert akarhogy is, ha nyaron csak a balcsira leugrik az ember, mar ott is baromira nem mindegy, hogy az ülesheragadva, az izzadastol lezsibbadva szallsz ki, vagy komfortosan, pihentetöbben utaztal.
Nyilvan az anyagi vonatkozasait azt csak Te tudod, de azert ezek a fenti dolgok szvsz nem csak uri hobortok, mint az elektromos ablak, vagy napfenytetö, vagy jobb hifi agy ilyesmi.
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #43145 üzenetére
Ez is igaz, de a klima, legzsak, ABS azert nem tartozik a "szetextrazott" kategoriaba szerintem ha megteheted ezek miatt es a jobb töresteszt miatt erdemes valtani. Egy 1.6 mocival minimalisan lesz dragabb a fenntartasi költseg es nem is bonyolultabb.
Most gyorsan raneztem es igazabol a H astra is van mar 1.6 os mocival millio körül. Az meg mar 5* os törestesztes. Ha kijön az uj K astra, szerintem az picit meg lejjebb nyomhatja majd az arakat.
1.4 motorral mondjuk a H astrat nem szabad venni. En olyat vezettem es az valami megdöbbentö volt. 2-ben padlo es semmi nem törtent. Az az auto klimaval, olyan sajatossagokkal bir, mint egy lovaskocsi szerintem
(#43146) beg ez meg a masik szempotn. Klima nelkül baromi nehez eladni egy autot....es egyre nehezebb lesz.
(#43149) F_Gergely v hat a klima azert a klimakompresszorral, gaz töltögetessel, fertötlenitessel stb igenyel egy kis + raforditast, de minimal. Az utazasi komfort viszont nem összehasonlithato. Mondom ezt ugy, hogy en sem szeretem a klimat, csak akkor megy ha muszaj. Viszont nyaron nem tudsz mit csinalni. Ezerszer inkabb szaradjon ki egy kicsit a torkom, mint, hogy ugy szalljak ki a kocsibol, hogy hozza vagyok ragadva a kormanyhoz es ra van cuppanva a polom az ülesre . Meg ugye paraban 1 masodperc alatt eltünteti a parat az ablakokrol...az is szempont
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Gergőke88 #43156 üzenetére
J t nem vezettem, azt nem tudom. A H az borzaszto. Nagyon regen volt ez, meg friss jogsimmal. 1.4 benzin polo amivel jöttem mentem akkor többet, ahhoz kepest volt egy botrany a H astra 1.4.
(#43157) haddent Az A6 nak volt egy faceliftje anno, amikor belevagtak azt a pöttyös egyenes ledsort a lampaba...borzaszto gaz szerintem is, de en ezt mar akkor azonnal mondtam, pedig akkor meg ezek a homogen vonalas led dlr ek nem voltak, mind pöttyös volt....jah nem bocsanat a BMW angel eye mar akkor sem
(#43158) Kickass ez teljesen igy van szerintem is. Amig valamit nem probalsz ki es nem szoksz meg addig nem hianyzik/nem vagysz ra. Sajna ez minden joval igy van....
(#43159) AMD Power azert ez igy ferdites. Te azert gondolsz vissza erre negativan, mert elromlott es bosszusagot okozott. Az hogy volt egy autod, ami rossz allapotban volt es bosszusagot okozott abbol nem lehet levonni azt a következtetest, hogy a klima rossz mert bosszusagot okoz a rossz klima igen....de ugyan igy minden ami rossz....
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz haddent #43162 üzenetére
EZt belinkelhetned, milyen ez a indexre reagalo homogen ledsor. Azert a beepites nem lehet egyszerü
Videon nem is fogod a xenon különbseget eszrevenni. Aki gyakran autozik este, annak nem kerdes, hogy megeri, de az meg is veszi. Azert amikor az allatok szeme vilagit töle messze a sötetben az többet tud erni, mint az a 30k, mint amennyibe az izzo kerül. Ez is ugyan olyan, mint az összes többi biztonsagi extra. Egyszer segitsen elkerülni a bajt es azonnal megerte az arat.
Tenyleg egyebkent Neked van ESP es/vagy ASR a kocsiban? En azt hittem nincs egyik sem, mivel semmi gomb nincs hozza, viszont telen bebizonyosodott, hogy ASR van....kikapcsolni viszont nem lehet ez azert eleg erdekes.
Hogy lehet ezt kideriteni vajon?[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #43163 üzenetére
sajnos ez dühitö, ez benne van a hasznaltauto pakliban Pont most beszeltük a masik topicban, hogy igazabol szerencse nelkül nem tudsz tuti vetelt csinalni, akarmilyen atvizsgalasra is viszed a kocsid...
Ugyanakkor egy negativ tapasztalatbol nem szabad altalanositani. Ez nem könnyü es igy müködik az ember (lasd azokat a hszeket, hogy az "opel eszi az olajat". Attol meg mert valakinek volt egy opele, ami ette az olajat nem jelenti, hogy az opel (nagybetüvel AZ opel) eszi az olajat.)
Szüleimnek csak VAG kocsija volt/van es lesz is valszeg. Kb 20 eve. Volt mar hasznalt is, uj is, de soha nem volt semmivel semmi baj. Ilyen minimalon kivül, hogy lambda szonda pl. Se a klima, se az elektromos ablak, semmi nem romlott meg el soha.
De mondom megertem. Amikor nekem megvetelt követöen elsö 4-5 honapban volt mindig valami pechem (a gyari hibas bosch akku (ez is a kocsihoz kapcsolodik, hiaba akku hiba), az elsö utnal elöjött ez a rejtejes szervizkulcs, amit nyomoztam nem keveset, utanna a kiegö xenon, ami nem is a xenon volt, hanem a trafo....) Igazabol minimal költseg es minimal szerviz, de olyan bosszanto volt, hogy amikor kicsereltettem a xenon egöt, aztan 2 hetre ra ugyan az a bal oldali megint kialudt menet közben, akkor en egy sor gyonast erdemlö mondattal együtt, azt mondtam magamban, hogy na jo elegem van az opelböl, rohadjon meg ahol van, eladom es veszek egy golfot pl vagy mind1 azonos aron.
Aztan igazabol mi volt? Egy elromlo szonda a turbonal, ami csinalta a hibajelzest, meg a xenon trafo csere. (Az egö mar amugy is öreg volt, amugy is csereltem volna). Igazabol 2 aprosag bosszantott honapokig....aztan azota mi van? Raköltöttem egy csomot (gumi, felni stb...), kapja a tuti olajat, üzemanyag adalekot es mar azt modom, hogy eszem agaban nincs eladni meg par evig, söt felertekelödött a szamamben is az opel
-
Declare
őstag
Annyiban igaza van, hogy vannak roszabbul sikerül konstrukciok. Az hogy a Vectraba milyen nem tudom, de lehet hogy rossz konstrukcio es nem dob akkorat. A H astraban ez pl kifejezetten jo.
Fenntartasi költseg, meg valoban nem relevans Ha kitöröd akkor oke persze. Viszont most jelentkezzen aki eddig önhibajabol nekiugratott valaminek es a bztosito nem fizetett es lampat cserelt a kocsijan
Az izzo meg 4-5 evet siman vilagit atlagban. Aki 4-5 evente nem tud 30k t költeni ra, az valoban hasznaljon halogent.
-
Declare
őstag
válasz haddent #43185 üzenetére
Köszi! Ez jol nez ki.
Nekem is nagyon bejön ami a leonban van söt az egesz leon tetszik amugy.
Jo azert 1 ilyen facelift felrenyulasa volt az audinak. Azert ez megbocsathato. Kb 1 evig ment ilyen lampaval az a6. Nezd meg a mostanit. Odakat zengenek rola a tesztekben
Multkor ment elöttem egy uj TT. Annak a hatso indexe ilyen hosszukas csik szerü, led tersmeszetesen es ugy indexel, hogy a led sor ilyen futofeny szerüen indul a belsö eltöl es fut ki a szeleig. Nagyon menö
(#43188) haddent megvarom milyen lesz a tied mondjuk a baj az, hogy mivel ezen semmilyen szabvanyjel nincs, ezert valszeg közuti forgalomban nem hasznalhato, azert ezt ne felejsd
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #43192 üzenetére
Ez az amit beszeltünk mar itt parszor. Amig nem hasznalod, nem szokod meg azokat az aprosagokat, azokat az okosabb dolgokat, amiket pl egy audi nyujt, addig nem hianyzik. Utanna fog. Ahogy az autoszerelöm mondta "megszerettetik magukat ezek a dögök"
Az ar az meg relative. Ha most egy idilli Nemet csaladot nezünk (kutya, macska, ket gyerek, playstation, csaladi ado kategoria ): apanak, anyanak van egy közepesnek se mondhatoan jo allasa. Hazavisznek fejente 2-2000 eurot nettoban. Az egy honapban 4000 euro. Lakasra szamolj 1,5-2x szorzot es tegyük fel nem eszik az egesz csalad minden nap etteremben, akkor megint mas kategoria egy ilyen A1 audi anyanak 15-16 ezer euroert.
-
Declare
őstag
válasz haddent #43199 üzenetére
Ha kiszurja a rendör (marpedig egy H astraba egyertelmü, hogy utolagos egy ilyen cucc), szerintem büntethet erte, de a müszaki vizsgan egeszen biztos, hogy nem megy at, ha nincs benne az az E vagy LR jelzes. Plusz ugye arra is elöiras van, hogy hol kell elhelyezni az auton.
Szoval nekem is tetszik, amit linkeltel, de en nem akarok valami tulvezerelt rendörrel ezen harcolni. mindenesetre ha megcsinalod, azert kepet toljal fel
-
Declare
őstag
válasz haddent #43203 üzenetére
Majd ird le mire jutsz, kivancsi vagyok. Elegge ra vagyok gyogyulva a ledekre
(#43201) sitotomi En hasonlo koru es kategoriaju audit tudok elsö kezböl az opelemmel összehasonlitani. Leirtam mar parszor, ujra nem teszem meg. Mind a kettö jol felszerelt, szoval igy is megallja a helyet az összehasonlitas.
Nincs semmi baj a H astraval, teljesen rendben van, de az A3 igazabol mindenben jobb es mindene okosabban, kezesebben müködik. Semmi meglepö nincs a szememben az arkülönbözetben.
Egy valamiben tud többet a H astra. A fenyszoro kanyarkövetös, az A3 nak nem. Ez jobb benne[ Szerkesztve ]
-
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #43218 üzenetére
Hat a motorok azok ezek lesznek a megjelenesekor, ezt irtak mar a konfigurator elött. Kesöbb lehet fog majd bövülni. Viszont en most azt latom, hogy ebben a szegmensben (golf, seat leon, astra) ez most a trend, hogy az alap verziok azok ilyen 1,6 körüli dizellel jönnek, 105-150 lo között. Gondolom az alacsony fogyasztas es kis köbcenti jeligevel. Ezen kivül csinalnak egy sport verziot ami kap 2 literes 150-200lo közötti mocit (dizel eseten).
Haverom uj octaviaja is 1.6 dizel 105-110 lo körüli, viszont erzesre jobban ment mint az enyem. Mondjuk abban 5 sebesseges a valto, igy mas az attetelezes, gondolom azert. Palyan viszont forog 4000 et. Viszont igy is 6-7 l fogyaszt pedig tapossa neki, mindenhol (nem ö fizeti a gazolajat) es ennek ellenere kb 90k km alatt fekbetet es a 30 ezres szervizen kivül nem kapott a kocsi semmit. Törödest a legkevesbe, megsincs semmi baja. Egyelöre.
Szoval ha azt nezzük a 136 lovas 1.6 dizel biztos, hogy joval fürgebb az en 1.7 es 110 lovasomnal, ellenben (elvileg) kevesebbet eszik es magasabb a vegsebessege. Nem tudom hova tenni a dolgot egyelöre....jo is meg nem is
(#43214) haddent klassz pedig tenyleg jol nez ki ez a led sor
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz #TOTTI #43345 üzenetére
Na asszem az az akkumlator saru vedö, amit nekem itt hianyoltak, hogy ha nem szerzem be, akkor nem fog atmenni a TÜV-ön....mondom, ne szivassanak mar....de mondja a ficko, hogy de-de... most vettem ra egy ilyen hövedös cuccot (olyan, mint egy akkumlator meretü hütö taska, aminek nincs alja ). Elvileg ez valami gyari opeles dolog, remelem, ez jo lesz nekik....nyar vegen megy müszakira
(#43347) Mikuland
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz haddent #43396 üzenetére
Mi az, hogy müanyag-fa? Faberakas, csak lakkozott. En sem szeretem a fa berakast az aotokban, mondjuk egy ilyen csikban es ilyen sötetebb valtozatban meg elmegy, de nekem is szalcsiszolt aluval kellene Mondjuk meg mindig inkabb a passat lakkozott fa berakasa, mint az insignia zongoralakk feketeje
Nekem mondjuk a belsejevel pont nincs bajom a passattal. A kormany nem tetszik, de a többi szep. A külseje, viszont nagyon szögletes, vonalas, az nem tetszik.
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #43409 üzenetére
Hat elvileg az akku ugye egy höre erzekeny cucc. Ha van körülötte egy ilyen hövedös dolog, az egyreszt nagy melegben a morter höjetöl vedi, masreszt telen a csillaggarazs minuszait csillapitja.
Nekem a saru vedelem miatt kell, remelem elfogadjak a vizsgan. Hogy pontosan arra miert van szükseg nem tudom, biztos valami zarlatvedelem vagy ilyesmi.
-
Declare
őstag
Nem akarok egy tsi nem tsi flamet elinditani, de...az volt az egyik legnagyobb ellenhuhogas a tsi vel szemben, hogy majd hogy ki fognak tekeredni, meg nyekkeni, mert benzin meg turbo meg kicsi....ha megnezem itt, csak a forumban, hany motornak kell teljes general, vagy motorcsere 2-300k km között
Ennyiket a tsi -k is fognak futni, max egy turbo felujitas lesz közben, de ezek szerint a sima "jo öreg" szivo benzinek se mennek közel sem annyit, mint a dizelek. Hiaba pofon egyszerü, turbo nelküliseg, azoknak az elettartamat se 400k+ km re terveztek. Söt ezek szerint 300k+ km se biztos.
-
Declare
őstag
Ugyan ez igaz lehet akkor a tsi re is. Kapjon normalis olajat normalis idöközönkent, tudja a user mire kell figyelni egy turbonal es ennyi.
Ellenben 2-300k km alatt szethullo dizelmotorokrol en meg nem igen olvastam. A turbo el tud szallni, vagy valami szivattyu, de ilyen komplett motor cserek vagy generalokrol nem igen olvastam. Ez mitöl van? Miert strapabirobb a dizel?
-
Declare
őstag
Persze, ha meg homoko szorunk a tankba akkor meg biztos kifekszik.
Ne a vegleteket nezzük, hanem az atlagot, amiröl olvasni. Hany dizel motorrol hallottatok/olvastatok, amit 2-300k km között teljes generalozni vagy motorcserezni kellett? Mert en ilyennel meg nem talalkoztam (biztosan van, de valoszinüleg nagyon ritka). Ellenben hany benzinmotor? Ez az amit irtam ebben a temaban az elsö hszemmel.(#43427) haddent a turbot ki lehet fektetni ez igy van. Annak a felujitasa kb 100k. Nem a vilag vege. Ha cserelni kell 300k kb maximum ezekben a kategoriakban amikröl beszelünk. En a motort irtam (motorgeneral/motorcsere). Ez messze nem egyenlö a turboval. Ezert merült fel bennem a kerdes, hogy mitöl lehet a dizel motor tarosabb? Elvileg nagyobb hömersekleten es nyomason dolgozik, mint a benzin
Az a cikk, meg maradjunk annyiban, hogy erösen felkapott szenzaciohajhasz cikk szvsz. Ez olyan, mint amikor valaki kijelenti, hogy "az opel" eszi az olajat. Itt a forumban is van több emberke, akinek kemenyen nyeli az olajat, megsem igaz minden opelre. Azaz van valosag alapja, de nem igy es nem ebben a formaban. Az a cikk a vag tsikröl ugyan ez a kategoria. Van valosagalapja, de nem ugy es nem olyan dramaian ahogy azt ot irjak. Na de ez megint csak ilyen en ezt mondom, Te azt, de egyikönk sem autoszerelö aki naponta ezzel foglalkozik, max Neked ilyen tapasztalataid/törteneteid vannak, nekem olyan.
-
Declare
őstag
válasz diegho #43435 üzenetére
Az mondjuk szep, nem cserelek 1.9 pdtdi re
Mondjuk a turbo csere az normalis. Egy ceges autonal, ami kapja az ivet rendesen, 200+k km nel teljesen benne van a pakliban.
Az audival viszont vagy volt mas is, vagy en akarom rendezni a cegetek auto szervizeleset a jövöben, mert a kollegam A6 avantjaba (2.7tdi) nem került 2000 euroba itt nemetorszagban a turbocsere
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz tboy93 #43438 üzenetére
Azert ez a story sem altalanos. Rengeteg dizel van a környezetemben, de ilyen millios vagy 1,5 millios eves szervizköltseg sehol nincsen. Ez a turbo/kettöstömegü/nagynyomasu szivattyu/injektor kerdeskör szokott altalaban a dizel gyengepont lenni, ugyanakkor ezek nem evente halnak meg es összköltsege eri el kb ezt az 1,5M.
En kocsimnal:
- Turbo max 300k, de felujitas eleg szokott lenni elsö körben az egy 100as
-kettöstömegü moka 300k
-nagynyomasu ilyen 100k körül
-injektorok (ha szutyok gazolajjal jar az ember akkor szokott gaz lenni) ezt nem tudom, legyen max 300kAz en astramban közel 200k km van. Eddig a kettöstömegü halt meg benne, semmi mas baja nem volt az elmult 7 evben. Szamold ki mennyit sporolt üzemanyagon a 200k km alatt a benzinhez kepest (viszonyitaskepp, nekem 1 ev alatt 25k km en kb 300k HUF ot. Ha ezt csak ugy nagyon kb nagyon durvan az elettartamara vetitem, akkor ez par millio ft. Azert abbol kijön 1-2 turbo ha szükseges ).
Gazolaj afaja meg csak teherautonak levizsgaztatott kocsinal igenyelhetö vissza, ha jol tudom, egyebkent csak költseg, mint a benzin. Fogyi miatt veszik a dizelt, szvsz ha nagy a futasteljesitmeny, amiatt amit fent irtam.
De nem akarok flamet elinditan, nyilvan a dizel nagyobb riziko, egy dizelt helytelen hasznalattal könnyebb kifektetni es bizonyos futasteljesitmeny fölött van ertelme. Ott viszont van. Nem veletlen a dizel autok kb 50% os aranya.
-
Declare
őstag
válasz haddent #43459 üzenetére
Azert az mese habbal, amiket a tsi fogyikra irnak.Pont most akarnak valtoztatni azon a szabalyon, hogy az autogyaraknak, hogyan kell szamolni a hivatalos fogyasztast.
Egy tsi vel lehet jol fogyasztani, ovatosan haladva (1.4 tsi 5,5-6l kihozhato 100km en baratsagosan haladva). Palyan mar a 7-7,5 et megeszi, ugyancsak baratsagosan. Ha lepegeti neki az ember akkor 9-10+ lityi is összejön.
Ellenben mondjuk az en 1.7 cdti mmel (ami nem is fogyasztas rekorder), baratsagos közuti csordogalas 4,5-5 liter, palyan 5,5-6, ha lepi neki az ember 7-,7,5 max.
Namost egy ceges autot az emberek 90% nem ovatosan vezet, hanem tolja neki, mert le van sz@rva. Innentöl a tsi nem fog kulturaltan fogyasztani, raadasul a turbot is ki fogja nyirni. Szoval semmit nem nyerne a ceg egy tsi vel szvsz.
mod: jah, szerintem nem veletlen, hogy az opelnek is a K astraban lesz egy 1.4 szivo benzin. szerintem ez tuti a cegauto szegmenst celozza (kis futasteljesitmenyü szegmenst)
(#43460) Gergőke88 nincs azokkal semmi baj most mar. A kezdeti lancnyulast korrigaltak, ha valaki esszel hasznalja, ugyan ugy szepen el lehet vele autozni, mint egy dizellel. De teny, ha egy eszetlen userhez kerül, annak betegagy lesz...de nem is valo az olyannak auto, hanem lovaskocsi.
(#43462) diegho az nem keves km, mondjuk ehhez merten is durva az amit leirtal.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz diegho #43476 üzenetére
ezt a ki mennyivel jar fogyit ne eröltessük. Mindenki mashol mashogy hasznalja az autot + a vezetesi stilus is mas. Föuton gurulva lehet extrem alacsony fogyikat kihozni, autopalyan kamion mögött is, meg az ilyen "varosban hasznalom" is tök vegyes. Ha valaki 5-6 kmt autozik, dugoban azt nem lehet összehasonlitani a hungariaköruon a dugomentes idöszakban 70 el közlekedö "varosban hasznalom az automat" userrel.
Spritmonitoron az avensis 2.0 benzinre 8,3 körül van az atlag szoval ezzel a 6,7 el eleg extrem kategoriaban vagy
(#43467) AMD Power szerintem pont olyan user lennel, akinek a kis turbossal se lenne baja. Odafigyelsz ra, karbantartod. Ez az, amit nagyon sokan nem tesznek meg es ezert dölnek a panaszok...
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Opel astra J vs Astra K összehasonlitas [link]
-
Declare
őstag
válasz McDoug6lak #43497 üzenetére
Nepitelet...ajjajajj, na azt engedd el...ez is milyen agyatlan egy idiota iromanya...egyreszt, ha latom, hogy nincs üzemanyag az automban, nem nyomom 200 al az emelkedön felfele. Masreszt 200as autopalya temponal csodalkozunk a 11,4 literen? En mondjuk csodalkozom, mert az nem is sok.
De tenyleg, többen megirtak mar, lab es hasznalatfüggö a dolog kar ezen rugozni.
-
Declare
őstag
azokbol a regi jo dolgokbol nem maradt semmi...bezzeg a mi idönkben nem aaam ez a titter meg feszbuk, hanem talalkoztunk a faluközpontban....
komolyan hagyjatok mar ezt a rinyalast, beszeltük mar ezt többször, a vilag valtozik, szigorodnak a környezetvedelmi elöirasok, mert lassan mindenkinek 3 autoja van es ez ezt vonja maga utan. Par evtized es nem lesz se benzin se dizel, csak "rinyapedal" es konnektor. Akkor majd lehet azert nyivakolni. A dizel vs benzin idöközönkent felmerülö "parharcok" szerintem jok, abbol mindig lehet levonni következteteseket, aki ezen filozik, talalhat hasznos tapasztalatokat, de ez a tsi jajgatas ebben nincs több. Arrol nem is beszelve, h semmi hipermodern, tulerzekenyseg nincs benne es ahogy emelkedik a turbos autok szama, ugy fog csökkenni az alkatresz ar es ugy fog egyre több ember erteni hozza.
Wartburgok es zsigulik kora lejart, ugyanugy, mint a fekete-feher crt tv-e.
Motorter fenykepet az akku vedö bigyoval, megint elfelejtettem fenykepezni.... mentsegemre szoljon, 3 napja nem ültem automban imadom a nyarat
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz kriszpontaz #43529 üzenetére
En mar attol is kivoltam, amikor lattam a motor müanyag takarot levett allapotban nem szeretnem igy latni a kis trakeszt
(#43530) KrenAtesz Ha nem nemetorszagbol rendelted mindenfele csomag kiszallitas sztrajkban van. En 2 hete nem kaptam meg az 1 munkanapos hataridös csomagom
-
Declare
őstag
válasz diegho #43537 üzenetére
Milyen motor is ez?
Az hogy a klimakompresszor hangos az miben nyilvanul meg? Vagy ad valami rendellenes hangot?
(#43550) GLOCK34: szerintem ezzel együtt kell elned, sokan irnak, ilyen nagyobb olajfogyit. Ha nem füstöl keken, akkor öntsd utanna amit kell es szerintem nem lesz semmi baj. Esetleg valtsal sürübb olajra az 5w-30 rol, ha ezt opciokent engedi a leiras. Vagy probalj mas markat beleönteni, mint amit most hasznalsz.
(#43536) zeg ha ez lenne az atlag mentalitas, mar nem lenne emberiseg
-
-
Declare
őstag
válasz mohabá 007 #43570 üzenetére
Egy pöttyet el vagy maradva böven van a piacon villamos auto, söt ingyenes töltesi lehetösegek jelennek meg egyre több helyen, parkolokban, utcakon. Legujabb terv, hogy az ujonan cserelendö LED közvilagitasi oszlopokon is lesz csatlakozo. Ezen kivül ott van az adokedvezmeny stb...
Több eve mennek sorozatgyartasban a villanyautok, egeszen a kicsi kategoriatol (ilyen kis smart szerü renault twizzy ), kis auto (Renault zoe stbstb), közepkategoria (vw E golf ami full elektromos, vagy GTE golf, ami villany es benzin egyszerre, külsö konnektoros töltesi lehetöseggel, 30km ig full E hajtassal), a felsö kategorias sportautoig (Tesla S).
de böven lehetne meg sorolni a listat, a bmw i3 ami szinten full elektromos, vagy az i8 ami hibrid sport....mind mind szeriaban gyartjak
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz haddent #43572 üzenetére
Semmiben nem ertünk egyet, de nem baj
En nagyon birom ezeket a dolgokat. Gondolkodas nelkül vennek egy ilyen hibrid GTE golfot. 4 ora alatt feltöltöd, sima konnektorbol, 30km mehetsz vele elektromosan (nekem ez böööven eleg lenne atlag munkanapon, akar 2 naponta eleg lenne bedugni a konnektroba ). Mellette viszont 200+ loerö es valami 6-7 masodperces 100 as gyorsulas . Multkor körbejartam egy ilyet, beültem, megtapiztam, hat full extra.
Alternativ enegia ezerrel terjed. Ne Magyarorszagbol indulj ki, hogy ott mi van. Lepj ki az orszaghataron, akarmerre nyugatra, olyan napelem mezök, meg szelerömü farmok vannak, hogy besza-behu mi meg egy bös-nagymarost se tudtunk megcsinalni.....a tengeri ár-apály, hullám energira is vannak már müködö es fejlödö megoldasok....rengeteg. Napelem is nayon jo. Nekünk is van, gyönyörüen termel. Technologia meg fejlödik, egyre környezetbaratabban gyartjak, egyre nagyobb elettartammal.
A jövö nem a köolajban van, az elfogy sejkeket meg nem kell sajnalni, azok bevasaroltak mar magukat az uj üzletagba. Biztos lehetsz benne, hogy betoltak a millio euroikat ezekbe a fejlesztesekbe, amikböl a közeljövöben sokszorosat fogjak kivenni, ha berobban megjobban ez az egesz.
Na de befejeztem, ez az en velemenyem, amugy ez meg egy opel forum
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest