- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- 3D nyomtatás
- Projektor topic
- Steam Deck
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Ryzen 7 9800X3D processzor: játékosokra hangolva
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ArthurShelby
addikt
válasz mohabá 007 #77585 üzenetére
"Aki nem ért hozzá aszongya,hogy cseréld meg a 3. heger gyertyáját egy másik hengerben lévővel,ha a hiba továbbra is fennáll,nem a gyertyákkal van gond,alsóhangon megspóroltál 6000 pénzet. "
Mármint aki ért hozzá, azt mondja, hogy először cseréljük ki egy másik hengerben lévővel, hogy úgy is fennáll-e a hiba. Nem rossz ötlet.
Viszont én azt látom, hogy a szerelőknek sok dolguk van, és nem fognak leállni ilyenekkel szöszmötölni (úgysem ők fizetik). Szóval ilyen nincs, hogy gyertya csere másik hengerbe, használ, vár mi kidobja a hibakódot...(tisztelet a kivételnek). Persze lehet, hogy valaki ezeket az utakat már végig járta, megtapasztalta, és tudja mi lesz a végeredmény, és nem akar fölösleges köröket futni.Én Bp-i ként azt látom, hogy jó szerelőt találni nehéz, és kincs. Mindig el van foglalva, sosincs semmi ideje, rengeteg munkája van... Ráadásul már részenként kell összevadászni. Egy lakatos/fényező, egy motorjavító, egy elektronikais...
A belvárosban lakom, itt még alá sem nagyon tudok bújni a kocsinak. Már a szomszédok is néznek néha, hogy már megint ülök be az autóba laptoppal (és op-commal) a kezemben.
Mindenkinek: Vidéken, vagy esetleg másik oldalról szerelőként mi a helyzet?Tegnap volt gyertya cserén. A 3-mas hengerben már át volt égve jobban a gyertya, a 4-esben kicsit (de ugye emiatt még nem szólt az ecu), és még az egyikben halványan. Ezek orosz gyártású bosch gyertyák voltak (amit még az előző szerelő tett bele), és az új szerelő (aki egyelőre bevált) anno már figyelmezettet, hogy ezek nem túl jók (nem olyan, mint a német gyártású bosch), és miatta tönkremehet a trafó. (most denso van benn)
2ezer volt a gyertyának darabja (amit most így utólag kicsit drágállok, hogy neten megnéztem az árát), 1000-res a beszerelés, így fizettem 9ezret.Tegnap hazafele próbálgattam, nem rángat a kocsi, jól gyorsul. 4ezres fordulatnál tol még kicsit erősebben (z16xe). Persze ez rövid út volt, hosszabb távon több derül ki. Ha jó lesz, akkor megért ennyi pénzt.
Egr:
1. Azt mondta, hogy mivel be van ragadva cserélni kell (fék folyadékkal még lehet tisztogatni, de elvileg nem sok sikerrel). A kínai 20ezer Ft alsó hangon, de az elvileg 1-2hónapon belül tönkre megy. Csak gyárival érdemes próbálkozni (kb 60ezer Ft). Utána lehet lefalazni. A megfordítást nem értette. Vagy kifordítani kell?2. Az ecu-ból kiveszik programozás utján az egr figyelést. Ez mennyibe szokott kerülni?
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
adorjant
őstag
válasz ArthurShelby #77602 üzenetére
Az EGR-t kifordítani kell,tehát üresen mozog. Így pedig jó eséllyel tovább bírja egy olcsó szelep is.
Leprogramozni le lehet, én még anno vadásztam Opel-Vauxhall oldalakról módosított szoftvert, amiből ki van írva az EGR, de végül nem lett feltöltve az autóra, mert kifordítva is elégedett voltam az eredménnyel -
Milo629
aktív tag
Sziasztok, 5-be és 6-ba előzésnél amikor jobban odalépek, akkor olyan 2200-2300 fordulat körül, egyszer csak felszalad a fordulat 2800-2900 környékére, mintha csúszna a kuplung, de annak nem 1, 2 vagy 3-ba kellene? Vagy a csoda M32-es váltóban lévő csapágyak koptak meg és az miatt lehet? Ha igen akkor van erre valami hosszabb távú módszer? Neten csak annyit találtam, hogy ne GM olajat rakjak bele és töltsem túl kb. 2-4 decivel a váltót.
Szerk.: 2005 Astra H Z17DTH
[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
válasz Szada85 #77600 üzenetére
Meg van beszélve. ...ha mered!
WP14 - Maga meg nem normális.
llwynog - Megnyugtató.
Milo629 - Nem is tudtam, hogy M32 van az 1.7 mellé is. Ennek ellenére szvsz 2200-2300 kicsit korai egy istenes odalépéshez. Ha mondjuk 2500 körül lépsz rá, akkor is ezt csinálja?
Töltsd túl..:? Azért minden netes forrásra nem szabad hagyatkozni. Motoroláját sem tölti túl az ember, hiába írják azt.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Milo629
aktív tag
válasz Petyyyyy #77607 üzenetére
Ez az oldal szerint vagy F23WR vagy M32WR van benne és az F23-as az 5 gangos, innen gondoltam kizárásos alapon.
Azt így hirtelen nem tudom, hogy magasabb fordulaton is csinálja, de szerintem semmilyen fordulaton sem kellene, amikor felszalad a fordulat (mintha egy automata váltó visszakapcsolna kb.) akkor lehet is érezni, hogy "elengedi" és nem húz, ebből gondoltam a kuplungot.
-
elistvan
őstag
A Meriva-ba esetleg egy BC programozást tudna vállalni valaki Opcommal vagy Tech2 műszerrel Miskolc környékén vagy Nyíregyen? (CD 30 MP3 van a kocsiban.)
[ Szerkesztve ]
Minőségi angol humor magyar felirattal: http://goo.gl/5kvyBr
-
Szada85
aktív tag
válasz Milo629 #77606 üzenetére
Ugyan nem vagyok autószerelő, csak lelkes amatőr, de a váltó tengelyének csapágyának kopása szerintem nem okozna ilyen tünetet, mert attól max a tengely kezdene "kotyogni", ergo hanghatással, akadós váltással jelezné gondját-baját, illetve a kihajtás-motor közötti fordulatszám/sebesség eltérésre sincs hatással.
Nagy eséllyel a kuplung csusszanhatott meg szerintem.
Annak az állapotát pedig leírtak szerint meg tudod tapasztalni. -
_seth_
veterán
Most kerültem normális net elé, megnéztem én is a videót:
-Az én 96-os csaknem 320 ezret futott, csillaggrázsban álló autómnak sincs ennyi rozsda az alján (leszámítva a két nyúlványt), de nincs így átrozsdásodva mindenhol. A kiszerelt lengéscsillapítók alján ehhez képest rozsda sem volt. A rozsda mennyisége elképesztő a bölcsőn, lengőkarokon, és az egész alján végig, ahogy nézem ezen is sérült már a nyúlvány is középtájt sofőr oldalon. Utas oldalon középen a padlólemeznél is van már egy 5 forintos folt átrozsdásodva. A fékek is átrozsdásodtak, a videó utolsó képkockája sem felületi rozsda már.
-A váltó szerintem cserés volt, bontók szokták jelölőfestékkel megfújni a csavarokat, hogy a kedves ügyfél ne szedhesse szét az alkatrészt.Minden H astra ennyire rozsdásodik?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
xtevo
őstag
válasz Luck Dragon #77557 üzenetére
Semmi gond. Így legalább tudom, hogy mit kell nézni, mit érdemes figyelni stb. Köszönöm a segítséget.
-
Fr0z3n
őstag
Nem szeretnék olaj háborút, volt "szerencsém" másik tocipba végig olvasni. 1,7 d-be milyen olaj kell? Annyit találtam hogy 5 liter, de 10w30as meg 15w40ig bezárólag volt minden. 😕
-
WZP
aktív tag
válasz Szada85 #77612 üzenetére
Egész ismerős a leírt jelenség. Nekem is egyre inkább az az érzésem hogy kuplung bajom lesz. Nagyobb fokozatokban, mondjuk 5.-ben, 2000 környékén ha lepadlózom akkor miután megjön a turbónyomás érdekes kis rángatást ad elő az autó. Nem olyan mintha egy az egyben elcsúszna a kuplung, csak mintha meg-meg csúszkálna nagyon piciket... kíváncsi leszek majd mit mondasz személyesen
Inter Arma Enim Silent Leges
-
Petyyyyy
addikt
válasz D1Rect #77621 üzenetére
Valóban rengeteg kindent kapni ennyi gempáért, viszont azt is mérlegelni kell milyen nagyságrendű kiadast jelent a linkelt verda és egy hasonló évekbeli prémium(abb) verda tisztességes fenntartása.
Az olló a kínalt fun factor - költségek tengelyek mentén nyílik meg rendesen előbbi javára. De megeshet hogy túl keveset tudok és nincs igazam.Amúgy a segge.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
rvn_10
senior tag
Hello, egy 2006-2007 es 1,4 es astrat szeretnék venni. Mik azok a dolgok amit a vásárlás után cserélni kell illetve ezek kb mennyibe kerűlnek?
Gigabyte B760M Gaming X, I5 13400, 2x16 DDR4 Corsair Vengeance 3600Mhz, NZTX Kraken X61, Sapphire Pulse RX 5600XT, EVGA Supernova G2 750W, Samsung 850 Evo 128Gb, WD Blue 1TB, Phanteks Enthoo Pro M Acrylic
-
Szada85
aktív tag
válasz D1Rect #77621 üzenetére
Szia,
Teljesen igazad van, ezért az összegért már kimondottan széles spektrumból lehet válogatni, söt akár már új autó is beleférhet, ezért is fogalmaztam úgy, hogy én nagyon tudnám szeretni, de nem mindenkinek ez élete választása.
Ha röviden szeretném, akkor azt mondanám, hogy a "csomag", amit ad ezért az összegért a vonzó - számomra.
Picit részletezve, ad egy - szerintem- nagyon jól kinézö, egészen nagy kasztnit, kimondottan tágas utasteret, ahol 4, de akár 5 ember is elfér, mivel hosszab utazásokra is használjuk így fontos számomra, hozzá egy korrekt méretü csomagteret, ami a GTS ( "5ajtós" ) kasztni miatt a csomiajtóval együtt nyíló hátsó üveg miatt remekül pakolható ( ami pl. hasznos ha hosszabb távra, családbövüléskor is ki tudom használni ), ehhez ad a 280 lóval megfelelö dinamikát, ami könnyen emelhetö is picit, valamint a V6 miatt hangélményt is, hozzá kéziváltót ( 2007 után az erösebb ekkora autókban elég ritka már ) emellé pedig - egy belépö szintü egyszerü Opelnél picit nyilván magasabb - elfogadható fenntartási költségeket.
Ha egy kicsit kibontom ( és itt elöre is sorry, úgyse fog röviden sikerülni ) - ezt ki-ki döntse el, végigolvassa-e, vagy sem....elöre szóltam, ténlyeg...
Mivel én autóbuzinak tartom magam, ezért mindig is olyan autókat kerestem, amik egy picit " több " élményt nyújtanak, hozzáadnak valamit az utazáshoz, legyen ez hangélmény, hajtás adta élmény, valamint kellöen erösek, hogy szükség esetén "eröböl" meg tudjak velük oldani közlekedési helyzetet, mert sajnos a mai közlekedési morálban egyre fontosabbnak tartom, hogy legyen a tetö alatt power, ha helyzet van, legyen mit elöhúzni a cilinderböl és kikerülni, elhagyni az ilyet.
Ha az ársáv mellé behúzzuk a teljesítményt ( legyen 250Le+ ), már szükül a kör, de még böven van választék ( 3.2/4.2/5.2-es A4-A6, S3-4-6 is akár, 3er/5er BMW 30i-töl felfelé/Focus ST/MPS Mazdák/H Astra OPC picit alatta 240 lóval, Vectra 2.8/OPC, Golf Gti, esetleg Passat pl. de még lehetne párat sorolni ).
Mivel hosszabb utakra ( pl egy oda-vissza 2000km-es hazaút általában sok csomaggal ) is sokat van használva, illetve általában hosszabb távra veszek autót ( amibe korom és a tervek alapján a nem túl távoli jövöben akár családbövülés is napirendre kerülhet ) ezért fontos a mérete is, hogy elférjünk benne, én sem vagyok egy karácsnyfadísz-alkat ( 190cm/~100kg és nem a lábfejem ekkora), plusz legyen csomagtér, így a "Hot-Hatch" kasztot kiveszem a szürésböl.
Marad az A4-A6/3er-5er/Focus ST kombi/esetleg Merciböl ez-az/Vectra, esetleg Octavia RS, Passat, és még pár hasonló méretü.
A Vectra párja méretben inkább az A6/5er/E-Klasse/ Octavia/ Passat vonal, szóval megint szükül a kör.
Ezek közül mindböl tudnék választani igazából, a nagyjábóli listám, A6 3.0TFSI/3.2FSI, esetleg S6, de az pl árban már necces, 530i/35i(EU-ban nem nagyon van)/540-550i, a Merci nem az én vonalam, Vectra OPC/ Octavia RS-böl inkább a 2012+-os idöszak a fasza, az árban messze van, Passatból megint nincs túl tüzes variáns.Az Audi egy remek utazóautó, a TFSi fogyiban is rendben van, a quattro nekem annyira nem kell, de alapból jár.
A BMW hátsókerekes mivolta miatt vonzó, mert olyanom még nem volt, mondjuk a híres dolgok a motoroknál picit elveszik a kedvem: 30i ( sanszos magas olajfogyi, csattogó hidrotöke a kicsire méretezett HF olajjáratok miatt, lánc-gate ), 35i ( HPFP-botrány, turbók-trafók rendszresen elköszönnek ), a V8-nál csak a nagy V-k szokásos dolgai ( extrém melegedés, hengersorok közötti vízcsö tönkremenés, szelepszárszimmeringezés, plusz a tömítések meleg általi megevése ), plusz ha odaveszem a "boogie-faktort", akkor a V8 lenne az igazi.
A Vectrát már említettem, Octiból az újabbak drágábbak nem férnek bele, a Passat pedig szintén remek autó, csak semmi plusz élményt nem ad nekem.
Valamint, idevenném, hogy 13k €-ért melyikböl melyik sávból válogatok.
A Vectrákból az ársáv tetejéröl, elég erösen felszerelt, jó állapotú autók közül, addig pl. egy A6-ból, 530-550i-böl a teteje azért ennél magasabban húzódik, ergó az alsó, középsö sáv alja.Legvégül pedig, amit írt Petyyyy is, úgy én is eléggé maximalista vagyok az autóm állapotát illetöen, ahogy említettem is, elég sokat mászkálunk vele, többször teszünk meg hazautat is, így nekem emiatt is fontos, hogy mindig patent legyen az autó, és ilyen szinten rendben tartani egy A6-ot, 5-ös BMW-t biztosan némiképp több pénzmagot emésztene fel, mint egy Vectrát.
Szóval nagyjából ez az a vonal, ami miatt nekem szimpatikus ajánlat pl. egy ilyen Vectra. Nem ez Az Egyetlen, igaz gondolatmenet ezt mégegyszer megjegyzem, ezek csak az én preferenciáim.
Ha még hátul is hajtana ( ergó néha, az éjszaka közepén, kihalt utakon, a nyirkos aszfalton lehetne táncoltatni eröböl ), akkor azt hiszem 100%-ra mondanám, hogy csak ez kell semmi más. -
félisten
válasz Szada85 #77629 üzenetére
Oké, ez így érthető.
Nekem az opel a "sosekopel" közlekedési eszköz, tökre elvisz A-B között, de igaziból az érzelmeimre nem tud hatni.(#77626) Petyyyyy: Nem tudom mi az egyedi benne, de szerintem a gazdaságos fenntartás és az OPC nem barátok.
[ Szerkesztve ]
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
-
Szada85
aktív tag
válasz D1Rect #77632 üzenetére
Az Opel általában az elfogadható ár/érték arányú közlekedési megoldás szokott lenni sokaknak, nem az a nagy emócionális löket, ez tény.
Az OPC is inkább egy jó szuszban lévö kényelmes utazóautó, semmint nagyon játszós, nem is arra való véleményem szerint.
Az érzelmekre hatást ráadásul mindenkinél más váltja ki, kinek mi tetszik. Rám nagy hatással tud lenni egy finom motorhang ( sor6-V6-V8... ), egy kényelmes belsö szintén. Valamint ( persze, ez az én bajom, tudom ) szerintem a Vectra arányai a GTS-nél jól el vannak találva, tetszik. -
davee_92
csendes tag
Jah az megvan, de sajnos ház előtt kezdte el. Üresben bőgettem 3000 fölött, esőben kiégett a fű a kocsi mögött.
Csak olyan jó lenne, ha kigyulladna egy led ilyenkor valahol, mert ha épp nem nézek oda, simán leállítom..
Még szerencse, hogy esett az eső. volt aki ugyanezt eljátszotta csak szárazon 38 fokban, aztán kigyulladt alatta a száraz fű.
Olyankor inkább betononAmúgy létezik egy külön cseh srác által készített modul amivel tudod pontosan százalékosan követni a dolgokat.
Opel Műhely - Minden ami Opel! - http://opelmuhely.com
-
kmarci25
veterán
Ha szeretnétek olvasni egy eléggé rossz cikket a Crossland X-ről, akkor nesztek. Sajnos a szerző poénkodni próbál kényszeredetten, de nem sikerül, és igazán az autóról sem tudunk meg többet...
Kérdés. Tegnap volt szó a sebváltógomb cseréről. A Merivában az a fajta van, amelyiknél a hátramenet a gyűr felhúzásával kapcsolható. Ezt a fajta gombot hogy lehet cserélni, illetve hol kapható pótalkatrész? (Az a kis műanyag, amin a fokozatok kiosztása látszik eltört, és eléggé zavar, nem kényelemes a váltógomb fogása.) Próbáltam csavarni, lehúzni, de nagyobb erővel nem mertem, kevesebb erőre meg nem moccant. Mi erre a megoldás?
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
rvn_10
senior tag
válasz Luck Dragon #77633 üzenetére
Ezt vásárlás előtt után vagy mikor célszerű/ lehetséges, most vennek először autot, és nem annyira értek hozzá.Bár annyit tudnék az autokról mint a pc ről
Gigabyte B760M Gaming X, I5 13400, 2x16 DDR4 Corsair Vengeance 3600Mhz, NZTX Kraken X61, Sapphire Pulse RX 5600XT, EVGA Supernova G2 750W, Samsung 850 Evo 128Gb, WD Blue 1TB, Phanteks Enthoo Pro M Acrylic
-
Petyyyyy
addikt
válasz kmarci25 #77637 üzenetére
Ha a G Astrához hasonló a gombod, akkor jó hír: a kiosztást jelző "kupak" cserélhető elvileg, ragasztva van úgy tudom. Vagy a váltógombot egészben is cserélheted. Nem csavarva van de leszedhető.
Legrosszabb esetben váltórúddal együtt csere.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Szada85
aktív tag
válasz rvn_10 #77638 üzenetére
Üdv,
Ha nagyon általánosan szeretnénk fogalmazni, akkor abban az esetben, ha kevéssé ért hozzá az ember, akkor érdemes lehet az autót akkor, amikor megnézed ( tehát vásárlás elött ) egy "átnézetésre" elvinni. Ilyent szinte minden márkaszervíz végez, pontos árat én sajnos nem tudok, de korábban a srácok talán 10-20 Ezer Ft közöttit írtak, majd kijavítanak. Ez alapján kapsz egy általános képet az autóról
Amit vásárlás után általában rövid idön belül érdemes cserélni, az az olaj+olajszürö (ki tudja mikor cseréltek benne), ékszíj, üzemanyagszürö, levegö és pollenszürö, gyertyák.
Én emellett a vezérlést is le szoktam cseréltetni ilyenkor, ugyancsak amiatt, mert ki tudja, mikor cserélték rajta, és a vezérlés segítségével müködik a Motor ( ez lehet szíj, vagy lánchajtásos ), ami ha meghibásodik, akkor a Motor maga is tönkremehet/tönkremegy. -
kmarci25
veterán
válasz Petyyyyy #77639 üzenetére
Találtam pótalaktrész a vaterán, a kép alapján talán ragasztva van... Kicserélném az egészet, mert kupakot nem találok, max olyan árban, amiért már egész gombot adnak... Majd még kutatok, hátha van valamilyen leírás hozzá... Itt talán látszik, ilyen váltókar/gomb van a Merivában is (G astrában nem tudom milyen van).
[ Szerkesztve ]
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
válasz rvn_10 #77638 üzenetére
Szebben nem írhattam volna le mint fentebb Szada85 kolléga. H Astra esetében 15-20,000-Ft egy komplett átnézés. Megéri, mert későbbiekben sok fejfájástól és anyagi csődtől menthet meg.
Érdemes előtte feltérképezni a lehetőségeket, felírni, egyeztetni a szervízzel. Mert lehet nem fognak befogadni. Mert sok az időpontos.
De ha odaszólsz hogy a héten használt autó átnézésre mennél akkor beterveznek és legtöbb esetben fogadnak bármikor.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
#81556480
törölt tag
be lehet még kerülni az 1 hsz-be saját kocsival ?
-
rvn_10
senior tag
válasz Szada85 #77640 üzenetére
Ennek kb az anyagi vonzata mennyi , mert akkor ugy kalkulálom a vételárat is.
Gigabyte B760M Gaming X, I5 13400, 2x16 DDR4 Corsair Vengeance 3600Mhz, NZTX Kraken X61, Sapphire Pulse RX 5600XT, EVGA Supernova G2 750W, Samsung 850 Evo 128Gb, WD Blue 1TB, Phanteks Enthoo Pro M Acrylic
-
válasz rvn_10 #77644 üzenetére
Topic keresővel eltudod olvasni, mert vagyunk itt páran H-tulajok. És talán mindannyian megírtuk megközelíthető összeggel. Mivel 1.4-es az alany , itt a lánc a fő kérdés árilag, hozzá a szett , feszítő görgő, vízpumpa. Stb.
Tutis kollégának 1.4-es van ő tudná megmondani igazán.
Vagy a Bárdi, Unix oldalon rá keresni.[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
AMD Power
titán
Fen voltunk most Dobogókőn. Meg akarták venni a parkolóban az autót.
-
#81556480
törölt tag
A só témában igazad van! nekem is full pöpec a verda ( német egygazdás 180e km) de a só megette pl a klímahűtőt, amit cserélni kellett. 15e ft. nah, ez legyen a legnagyobb baj, mikor összehasonlíthatatlanul jobb állapotban van magyar társainál.
Milyen motor is ez hogy 100e egy vezérlés ?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Yettel topik
- TCL LCD és LED TV-k
- BestBuy topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- PlayStation 5
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest