- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Gaming notebook topik
- Milyen videókártyát?
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
sNORh
addikt
Tudom, nem felróni akartam, csak jeleztem mi lett, mindegy amúgy 10 euro a Magnatec ami volt benne ez meg 14e, viszont prémium olaj. Biztos jobb fényévekkel, de nálam Most nem vált be. Volt egyébként már A6-omba az nagyon szerette. Csak ki fogom próbálni a Q8-at
diablo: Jaja, á dehogynem előtte is ugyanígy ette, de ma néztem épp a gyári könyvét 0,075l/100(majdnem deci/100) a megengedett, alapból sok. Ez egy ilyen konstrukció, beletörődtem. Majd ha lesz sok pénzem, veszek egy e39 525i-t, az csak a benzint fogja enni Ja egyébként, és az sem fog fájni, mivel ennek 12l a vegyese, városi 14-5 De amúgy szeretem, csak mindegy lenne ha egy v6-ot tankolnék akkor már.
[ Szerkesztve ]
Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
-
diablo1984
veterán
micsoda? 1,8 benya és ilyen sokat eszik? Ismerősömnek automatában van a világ összes kilómétere már benne van, de 10 alatt járkál vele...gázból....
Ott valami a tieddel nem kerek!
az 525i is hajlamos az olajat behúzni, nem csak a benzint, főleg ha racsingos előző gazdája volt és széttaposta a motort.... -
Nerazim
őstag
Hali!
Megfordult a fejemben, hogy venni kéne egy opel g astra-t. Szerelőm azt mondta h a 8 szelepes példányokra álljak rá. Azoktól kérdezem akiknek 16 szelepes van, hogy volt -e sok baj eddig a motorral? Tényleg jobbak a 8 szelepes tipusok a 16 -al szemben?Ha igen vki elmagyarázná h miért röviden? Köszi.Be my computer.. Baby I'm a user!!
-
gban
Közösségépítő
válasz Nerazim #69254 üzenetére
Én alapvetően egy más szemszögből is megnézném a kérdést.
A G-k már nem fiatalok, nem is kevés a km bennük, így sokkal fontosabb hogy milyen állapotút veszel, mint hogy a 8 vagy 16 szelep alapján válassz.
Apámnak 16 szelepes van, sose volt baja vele, olajat se eszi, de alapvetően az egész autó igen jó állapotban van - mert törődik vele és nem rúgja szét minden úton.Postázást nem vállalok.
-
-
Szada85
aktív tag
válasz trassher #69235 üzenetére
OPC-t is nézegettem, nyilván az lenne a non-plus Ultra, viszont sok fórumot végigböngésztem, és gyakran visszatérö téma Volt a Z28NET-nél a láncszakadás problémája.
Gyárilag elvileg Volt egy széria, amiben gyengébb Volt, a hivatalos közlemény szerint a késöbbi szériáknál már ezt orvosolták.
Ehhez képest meglepöen sok usernél olvastam, hogy annak ellenére elszakadt, hogy már az újabb volt, illetve olyanoknál is, akik idöben cserélték a láncot, szintén. Átlagosan 3-5 Ezer € között mozgott a motorfelújítás, részben ez is kicsit elvette a kedvemet a dologtól. Ettöl függetlenül persze nem minden OPC bajos, biztos, hogy ismerösödé is - különösen, hogy nem sajnálta rá a pénzt - nagyon patika lehet.Viszont ezek után jutottam oda, hogy akkor szívó V6 még nem Volt, legyen most az.
Plusz tudom persze a rizikó mindenben megvan, ilyen alapon járjak biciklivel, ott kevésbé fáj a láncszakadás.
-
tutis
őstag
válasz Luck Dragon #69223 üzenetére
A fűtésnél a ventilátor cicergés. - nálam ez van, de nem is fűtésnél, hanem álló venti mellett is hallok valami állandó cicergő zajt... Fura..
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
_q
addikt
válasz Nerazim #69254 üzenetére
Nekem 16 szelepes van, ami motor közeli szerviz volt, az gyertya csere és gyújtó trafó csere, 2 éve van nálam, 127ezer km van benne, 98-as évjárat. Egyébként meg kopó alkatrész csere volt: féktárcsa, fékbetét, hátsó lengéscsillapító. Olajat nem eszi, fogyasztás 6.4 liter országúton, városban 8.4 liter. Km óra állás valósságát pedig az igazolja, hogy idős pár használta, hétvégi/kirándulós autónak. Persze van aki ebbe is beleköt, hogy az miért igazolná, de a kocsi állapota is erre utal.
[ Szerkesztve ]
-
Chiftain
aktív tag
válasz amargo #69245 üzenetére
Igen G astra, azt elfelejtettem odaírni! Köszi a leírást!
Végülis elemcsere is lett belőle, már gyanakodtam rá egy ideje. Néha csak sokadjára sikerült nyitni vagy zárni. De most működik ahogy kell!
Az enyémen nem világít semmi. Jobban megnézve nem is látok rajta semmi ledet vagy fényforrást. -
Declare
őstag
válasz diablo1984 #69253 üzenetére
Hat es mindemelle bevesz 2000 km enkent 8-9dl olajat....
-
Declare
őstag
válasz diablo1984 #69268 üzenetére
Azert gyorsan eldobnek egy ilyen szekeret, amibe 2000 km utan bele kell buritani 1 l olajat
Amugy olaj: Ha tul sok olaj van a kocsiban akkor annak van valami hatranya? (ez to all ).
[ Szerkesztve ]
-
B-L-A-C-K
titán
Erről jut eszembe, nyár vége fele esedékes lesz az olajcsere, akarok hozzá majd önteni utólag Metabond-ot, úgy képzeltem el egyszerűen utána töltök majd 2-3dl-t (vagy nem tudom mennyi az előírt, de értelemszerűen annyit amennyit kell), akkor ezt felejtsem el így? Olajhoz kevertessem be?
[ Szerkesztve ]
-
gban
Közösségépítő
válasz Nerazim #69262 üzenetére
Alapvetően engem érdekel a km állás, hogy a lehető legkevesebb legyen, de csak és kizárólag akkor ha emellett az autó állapota is olyan, és a közölt km-t a puszta közlésen kívül más is alátámasztja, és itt nem egy kamu szervizkönyvre gondolok.
Erre a kérdésre viszont nincs konkrét válasz, hiszen 10 km a városi dugóban többet árt az egész autónak (fék, motor, kuplung, lengéscsillapítók), mint 100 km autópályán.
Tehát simán lehet jobb állapotban egy 250k-t futott példány mint egy 50k-t futott, amiben 5 évente cseréltek olajat, mert nem kell azt 2000 km után, nem baj hogy 3 év eltelt.Postázást nem vállalok.
-
WP14
őstag
válasz B-L-A-C-K #69272 üzenetére
Én nem töltenék semmilyen adalékot hozzá a motorolajhoz. A mérnökök azért vannak, hogy a megfelelő adalékokat hozzáadják gyárilag, ami a motornak kell, az autógyárak pedig teszteléseik során adják a saját minősítésüket az adott olajokhoz, lásd pl. Dexos2.
(#69276) B-L-A-C-K Szerintem beszélj előtte egy olajipari mérnökkel is, részletesebben kifejti, amit én írtam
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
lsebestyen
addikt
Akciós a prémium nyál az OMW-nél.
-
gban
Közösségépítő
válasz B-L-A-C-K #69279 üzenetére
Én is tettem a Kadettba, mikor öreg volt, észre is lehetett venni a különbséget, nem is a minőségről van szó.
Én csak a fiatal motorba töltésre mondtam hogy talán felesleges.
Erre pedig azt mondják, hogy ott még elég kicsi a rés a henger és a dugattyú között, ahol épp elfér egy vékony olajréteg. Ha ez oda megköt (mert ha jól tudom, finom bevonatot képez a motor falán), akkor nem lesz ott elég olaj, igaz, ez az anyag pont a sima siklást biztosítja.
De lehet hogy nem jól tudom, és minden motornál használhat (bár ezt egy jó motornál nehéz kideríteni, és sok év múlva se fogjuk tudni, mitől lett rossz vagy maradt jó).Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
válasz lsebestyen #69280 üzenetére
"A tankolást igazoló blokkal..." - én mondjuk beteszem az autóba automatikusan, de csak azért mert általában az Auchannál tankolok és nem szállok ki fizetéshez.
De hányan dobják ki automatikusan, vagy el se veszik a blokkot?[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
WP14
őstag
válasz B-L-A-C-K #69279 üzenetére
"Jót tőlem ezekről a „csodaadalékokról” nem fog hallani. Ennek több oka is van.
Egyrészt ezen adalékok nagy része az olaj kenőképességét fokozza, ami csak egy az olajtól elvárt tulajdonságok közül. Ezenkívül az olajnak még kell hűtenie, a motort tisztán tartania, védenie a korrózió ellen és jó karban tartani az elasztomereket. Sok ilyen adalék a kenőképességet a többi tulajdonság rovására fokozza. Például a teflon- vagy kerámiatartalmú adalékok szigetelő hatású lerakódást képeznek, amivel megakadályozzák, hogy a motor leadja a hőt az olajnak. Az olajhőmérséklet alacsony lesz, közben a motoré megemelkedik, tehát az olaj máris képtelen ellátni az egyik feladatát.
Másrészt a motorolajban a gyárilag hozzákevert adalékok kényes egyensúlyban vannak. Az olajtársaságok általában több évtizedes tapasztalattal kísérletezték ki ezek megfelelő arányát. Ezt borítjuk fel, ha egyszer csak beleöntünk valami plusz adalékot. Könnyen lehet, hogy ezzel megakadályozunk más, kulcsfontosságú adalékokat abban, hogy kifejtsék a hatásukat.
Aki jót akar az autójának, használjon egy jó minőségű, teljesen szintetikus, esetleg félszintetikus olajat, és mindenekelőtt tartsa be a gyári előírásokat.
Üdv:
Olajdoki"
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
veterán
válasz B-L-A-C-K #69279 üzenetére
"miért ajánlják a szerelők is"
Mert gyökerek? Sohasem értettem ezt a fétist, hogy az olajat fel kell ütni valamivel, mert a Józsi a szomszédból azt mondta. Sz@rni rá, az már régen rossz, ha egy bármilyen autószerelő véleménye üti a gyári ajánlást. Az pedig az, hogy motorolajat tegyél bele, ne Metabondot, vagy mi a sz@rt. Ennyi erővel miért nem ajánlja maga a gyártó? Miért nem készít brandelt adalékot? Miért nem rakja bele magába az olajba? Arról már nem is beszélve, hogy nehezen tudom elhinni, hogy a TÜV (vagy a metabond) bevizsgálta ezt az adalékot minden egyes forgalomban kapható olajjal, minden egyes forgalomban kapható típusban, minden egyes a közúton adódó helyzetben és időjárási körülmények között.
[ Szerkesztve ]
-
WP14
őstag
válasz B-L-A-C-K #69286 üzenetére
Tényleg nem áll szándékomban vitázni, tényeket írtam le, amit a gyerekkori autószerelő barátom is megerősített számomra, tehát én nem teszek a saját autómba semmilyen adalékot
Természetesen, mindenkinek szíve joga, hogy mit tesz bele az autójába, semmi közöm hozzá, csak segíteni próbáltamInkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
B-L-A-C-K
titán
Persze, nincs is ezzel baj. De nekem az olvasottak, mondottak, és a neten látottak alapján az van hogy rakhatom, na meg ha eleve szar lenne gondolod a piacon lenne ennyi ideje? Nem egy fél éves cucc...De tényleg lehetne ezen vitázni, a lényeg nem is ez volt rakjam e bele vagy nem. De azért köszi a véleményed tényleg, attól hogy nem így gondolom.
-
WP14
őstag
válasz B-L-A-C-K #69288 üzenetére
Nagyon sok ilyen és hasonló termékreklámnál fizetett hozzászólók vannak, úgy a neten, mint videokban is. Számomra sokkal meggyőzőbbek az észérvek szakemberektől, mint a sok hozzá nem értő ajánlása.
Számomra ez az adalék olyan, mint a péküzemi termékekben a "lisztjavító szer", amire a közkedvelt humorista kérdése, hogy: "miért, elromlott a liszt?"Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
kmarci25
veterán
Akár az is lehet, hogy ti mindketten fizetett kommentelők vagytok csak konkurens cégeknél?
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
WP14
őstag
válasz B-L-A-C-K #69290 üzenetére
"Totalkáros "Olajdoki" is lehet éppen egy cégnél dolgozik"
Számold össze, hogy milyen sok olajcég van, mindnek nem dolgozhat, ugyanis a Metabond ellenében mindegyik másik olajcég mellett szól. Azaz logikátlan az állításod
(#69291) kmarci25 Akkor a minket fizető cég mellett kellene érvelni, különben semmi értelme és nincs miért fizetniük, ha nem említjük konkrétan a nevüket, hogy igenis, ettől és ettől tessék vásárolni olajat, mert ez a legjobb
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
kmarci25
veterán
(#69291) kmarci25 Akkor a minket fizető cég mellett kellene érvelni, különben semmi értelme és nincs miért fizetniük, ha nem említjük konkrétan a nevüket, hogy igenis, ettől és ettől tessék vásárolni olajat, mert ez a legjobb
Hahh! Ilyen olcsó érvekkel nem terelheted el a gyanúmat. Biztos ezt is azért teszed, hogy majd egy óvatlan pillanatban, mikor már senki nem gondol arra, hogy fizetett kommentelő vagy, akkor kezdd el népszerűsíteni a cégedet. Dupla csavar rulez!
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
Petyyyyy
addikt
Ez most egy nagyon off.
Valamikor régebben linkeltetek egy oldalt, ahol egy "megszállott" srác - aki talán kozmetikás volt(?) - mutatta be hogyan állítja helyre a BMW-jét. No, ha azt a linket valaki itt tudná hagyni nekem újra vagy pm-ben hajítaná át, annak szörnyen örülnék.
Köszi.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
-
lsebestyen
addikt
-
beg
veterán
Életképek:
Ülök az autóban, parkolóban. Valaki indít, 3 hellyel odébb egy látszólag nagyobb autóval, de nem láttam a többitől. Ordenáré sötéték füst, 3 henger. Gondoltam magamban megvárom, mert rég láttam barkast Majd komótosan kitolat egy dízel zafira, balra el kondenzcsíkkal, 3 hengerrel. Sosem értettem a hasonló embereket. Én inkább járnék busszal mint minden egyes km-en a saját zsebemből szórnám ki az ezreseket.
Olajat éget dízel helyett, garantált motorgenerál vagy bontó. Ha nem tudnám megcsináltatni, még a nagy kár előtt eladnám, vagy amikor látni hogy gáz, megjavíttatni. Most max. a bontóig elmegy lábon, de így nem nyer egy fillért sem belőle.[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
- Vicces képek
- Mobilinternet
- Kerékpárosok, bringások ide!
- EA Sports WRC '23
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- További aktív témák...