- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
PROHARDVER!
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz #72042496 #27505 üzenetére
Már a C7-en is ment az 1440p60 (HDR10 is), csak az 1440p120 az újdonság.
Játékban nekem is szebbnek/gazdagabbnak tűnik az 1440p, mint az 1080p, de Windows asztalon szebbek/olvashatóbbak a betűk 1080p-ből. Ebben gondolom inkább az aliasing-nak van szerepe (kevesebb és jobban elmaszatolódik játéban az aliasing, ha nagyobb a felbontás. akkor is ha nem kijelző-natív és nem is egész szám arányú, olyasmi ez is mint az SSAA 1080p-re, csak extra blur-el).2160p-ben tényleg nem annyira rossz a 4:2:0 játékra. DolbyVision módban gyakorlatilag csak ez lehetséges most (fixen YCC 4:2:0 van bepakolva RGB-be). Nem szeretem, látszik hogy furák a színes élek (akár falevelek, sziklák peremei elütő színű háttéren, stb) de nem folyik ki tőle a szemem. Ez összességben még mindig jobb, mint az 1080p 4:4:4 (de főleg 1080p 4:2:2 és már azzal is elvoltunk régen FHD korszakban). Sőt, aki bekapcsolva hagy mindenféle blur filtert és hasonló maszatoló effektet (ami konzolon általában nem opció), annak valószínűleg többnyire édes mindegy (a 4:2:2 biztos, de a 4:2:0 sem hasal el annyira úgy).
Persze apró szöveget olvasni, főleg ha színes a betű és/vagy a háttér, akkor a 4:2:2 is kaka, a 4:2:0 pedig borzalom. Ez nyilván előjöhet akár játékban is néha, de általában ~12 pontostól nagyobb betűket szoktak használni HUD-okon.
Ha működne a 2160p120 4:2:0 a C8-on, biztos kísérletezgettem volna vele és talán azt használnám néhány játékhoz. De e tekintetben abban sem vagyok biztos, hogy minden VGA HDMI 2.0 portja tudja ezt, vagy hogy minden DP 1.4 -> HDMI 2.x átalakítóval működik (mindkét VGA gyártó driver-ével).
De általános PC használatra nyilván erős pozitívum a 4:4:4 / RGB még a 4:2:2 felett is. Jó enne ha el tudnánk felejteni a subsampling-et.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."