Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    válasz VinoRosso #2256 üzenetére

    A Radeon HD 5850 ezek szerint nem DX11-es? :DDD

    De nem mindegy hogy osztod ki a másolatokat. Sakktáblában, aminek mindig a közepén állsz, vagy valami véletlenszerűséget imitáló minta alapján, és trükközve, hogy többet mutasson. Illetve, hogy teszik ezt még élethűbbé az árnyalással. Az Xray nyomat mindenféle divatos effektet, amit az aktuálisan legújabb DX tud, mégsem mennek vele annyira, mint a CE2 a SM3-al.
    Erről megint csak a Source jut eszembe. Ott is volt egy ilyen techdemó map, ami a vegetációra nyomult, és nagyon könnyen megfektette az akkori gépem, de nem az alpha állapotú engine tehetett róla, mert későbbi géppel (XP helyett Vista, FX 5800 -rögtön töltés után leállt- illetve 6600GT -hamar fagyott- helyett 8800GTS volt a tesztvas) már eszébe sem jutott kilépni olyan hibával, hogy a vertex-ek száma túllépte a limitet. Ez messze lekörözte azt, amit a korabeli xray tudott (ami szintén szeretett fagyogatni, csak más okból, mint az 1.0 is :DDD).

    Szóval, lassan nem árt befejeznünk ezt az atom-offolást, a végszóm, hogy a Source és Xray, amik kb. egy időben alakultak ki, elég hasonló technológiai szinten voltak az első debütjátékuk idején, de akkoriban szerintem fölényesen győzött a Source, illetve bár magához képest elég sokat tupírozták az Xray-t, az alapkoncepció adta tulajdonságokat még ma is élesen hordozza, így árnyalási technológiák terén már egyértelműen lekörözte a Source-ot, illetve most, hogy a mai hardware-ekre méretezik a modellek és textúrák részletességét, illetve az árnyalás minőségét, már a komplett látvány terén is túltesz rajta sok szempontból, de szerintem alapvetően még mindig inkább egy Source-al érdemes összevetni, mintsem egy Cryengine-el, vagy akár Unreal 3.5-el, amik már egy generációval későbbi koncepciót valósítanak meg, és ha nem is objektíven, de legalább is pillanatnyilag a szubjektív elvárásaink (már úgy a többség azok közül, aki sok játékba belepislog csak a graf miatt is, ha végig nem is játssza) szempontjából jobbnak tűnnek, mint a friss eljárásokkal művészi szintre felpolírozott, de előző generációs alapelveken nyugvó xray.
    Az már csak szubjektív, hogy szerintem a HL2-nek is kibaszott nagy a hangulata. Én már a legelső pályán (a pályaudvaron) 10-20 percet eltétlenkedtem, hallgatva a propagandadumát, nézelődve a fél-zombi ebereket, aztán erre még rádobott, mikor kiléptél az állomásajtón, és láttad, hogy az egész város hasonlóan fest, és egész a játék végéig megmaradt ez az alaphangulat, amit aztán sok mással megfűszereztek még az egyes akció, vagy épp dumálgatós jelenetek.
    A stalker pedig kidob téged a nagy semmibe, aztán fuss az orrod után, küzdj az életedért, keress küldetést, ha akarsz valamit, avagy állj be melózni valakihez, de még nem is úgy, mint valami GTA-ban a nagymenőkhöz, csak pitizgess, miközben az egész környék egy nyomornegyed státuszba illő züllött kísértettanya, amit egyszerűen csak kiürítve kéne hagyni, nem visszamászni a sugárzás ellenére bajt keresni. Semmi igazi kihívás, árnyként hajszolva a nemlétező megbecsülést. -> szóval igazi, hamisítatlan szocialista tábor :DDD ;] :P

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák