- Két új Samsung SSD-ről érkeztek pletykák
- Bluetooth hangszórók
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- TCL LCD és LED TV-k
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Plazma TV topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Crash Bandicoot N-Sane Trilogy - Túl a 20 millión
gp A készítők a minap bejelentették, hogy egy fontos eladási mérföldkövet léptek át.
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
freezer922
aktív tag
Fene akkor várni kell
Pedig ment a vívódás, hogy most már csak azért is vennék nvidiát (legutóbbi nvidia karim gt 8600 volt
)mert abból már kapni rögtön a különböző verziós hűtéseket míg amd elv augusztusra ígérte.
Így igazából akárhogy döntök végül mindenképen várakozás lesz, hisz nem akarok többet kiadni érte mint amennyit kell majd röpke ~1-2 hónap múlva.[ Szerkesztve ]
-
hokuszpk
nagyúr
"Most azért az Amperetől azt várná a legtöbb emberke, hogy legalább 2080 szintű legyen és minimum 2x előrelépést mutasson RTX terén árban pedig ne lépjen feljebb. ( Azt már le se merem írni, hogy olcsóbb legyen)"
de legyen olcsobb is.
az NVrol beszelunk, tehat ennyi minimum elvarhato[ Szerkesztve ]
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert a sávszélje sokkal nagyobb. Azzal, hogy növeled a felbontást, több pixelt számolsz, de közben nem lesz több rajzolási parancsod, tehát a rendszeren belüli limitek kezdenek átrendeződni. Ugyanúgy bedugul persze, de sokkal kritikusabb limitek jönnek elő, amelyek lényegesen többet rontanak a sebességen, mint a VF dugulás. A 2080 Ti egyébként ugyanúgy elérhetné azt a limitet, amit a Radeon VII, az RX 5700XT, vagy a 2080 Super, csak nem éri el. Egy limit van benne, ami a másik három hardvert nem érinti annyira erősen.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Biztosan nem lesz minimum.
Az a baj, hogy nincs értelme minimum igényként előírni, mert gyakorlatilag nem nyersz vele semmi pluszt, csak kizárod a régebbi hardvereket. Viszont a felhasználók zöme 2023-ig nem fog átállni 3-4 TB/s-os memsávszéllel rendelkező VGA-kra, hogy ezek a programok igazán fussanak. A 8K pedig a rendszer ellen dolgozik.
A konzol az más, ott ez realitás, de azért hatalmas különbség, hogy a konzolokban nem az specifikáció van, ami a PC-nél, vagyis nagyságrendekkel gyengébb hardver szükséges az egészhez, mert nem csak háromszögeket támogat a GPU. Ha ettől amúgy el tudnánk szakadni a PC-n, akkor itt is egészen kellemes lehetne a sebesség, mert valójában a háromszög öli meg a teljesítményt, voxelekkel már egészen kellemes lenne, de mire erre lesz egy átfogó szabvány, addigra rég 2025-öt fogunk írni. A probléma az, hogy erről még mindig csak beszélgetnek az érintettek, mert persze van elképzelés a javításra, csak nem azzal a futószalaggal, amit a mostani grafikus API-k használnak.
Itt jön el a primitive/mesh shader problémája is. Az AMD és az NVIDIA dolgozott azon, hogy lecseréljék az elavult vertex-geometry részt a futószalagban, de hiába támogatják ezt a hardverek, ez a futószalag kicserélésével jár, vagyis olyan történet lenne, hogy a régebbi hardvereken ezeket a CPU-nak kellene emulálni. Na most általában, aki régebbi GPU-t vásárol, nem vesz hozzá 32-64 magos Threadrippert, tehát az emulációnak sincs túl sok értelme. Ezért csinálta azt az AMD, hogy akkor kompatibilissé tette a saját primitive shaderjét a vertex-geometry shaderben írt programokkal, hogy ne kelljen direkt támogatni, a hardver majd megcsinálja a dolgot a háttérben, láthatatlanul. De ez sem igazi megoldás ám, mert valójában a legnagyobb előny a futószalag leváltása lenne, és azzal lehetne jobb shader programokat írni. Egy full resettől viszont még borzasztóan messze vagyunk, mint a primitive/mesh shader mind az ray shader szempontjából. Full reset nélkül viszont ezek az álmok csak álmok maradnak. Hacsak az Intel/AMD/NV nem talál valami megoldást arra, hogy 2023-ra a belépőszintű GPU-k is tudjanak úgy 5 TB/s-os memsávszélt, meg kb. 100 TFLOPS-ot. De ez inkább nedves álom, mint realitás.
A kép pedig igazából hibás elgondolásokból indul ki. A Doom 3 azért követelt GPU-t, mert a piacra ez az egész berobbant. Az akkori generációban elkezdtek nagyon gyorsan terjedni, így amikorra a Doom 3 megjelent, akkorra majdnem a teljes játékosbázis rendelkezett valamilyen GPU-val. Azóta ez az egész változás lassult. A ray shader inkább a shader modellekhez mérhető, ahol azért ezek minimumra vonatkozó váltások sokkal lassabbak. A shader modell 5.0 nagyjából 10 éve létezik, és nagyjából manapság válik igazi sztenderd megoldássá, amikor cserélik le a régi shader programokat compute shaderekre. És a shader modell 5.0-nak megvolt az az előnye, hogy nem volt elképesztően magas teljesítményigénye, sőt igazából a compute shaderre való váltás sokszor még gyorsít is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
kozi71
senior tag
Szia b.!
Végig olvastam mindent amit írtatok aztán, ezen a linken lévő települt.
Ezt dobta fel nekem is telepítés után az experience eredetileg, de akkor nem működött a letöltés a microsoft boltban.
Nem tudom mi volt a hiba oka, de nagyon örülök, hogy most jó.
Köszönöm szépen a segítséget még egyszer!high tech, low life
-
Jack@l
veterán
Nincs nagy jelentősége átlagembernek.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
gainwardgs
addikt
Nem tudok semmit pusztán csak bízok benne hogy lesz 5900 sorozat erősebb Navi gpu köré építve.
Nem hiszem hogy az Amd csak 5700 sorozatot építené egy új architektúra köré.Legyen újra verseny.
Nv is jöhet 7nm-en bár sehol se olvastam a 2020 startot.
Legalább ők nem a 14nm++++++++ reszelgetik[ Szerkesztve ]
-
gainwardgs
addikt
Meglátjuk, legalább arra érdemes lesz lecserélni az öreg 1080ti-t.
5700XT nem nagy durranás a 3 éves 1080Ti ellen, várjunk még ezzel egy jó fél évet, a pascal már eléggé kiforrott driver szinten nem nagyon gyorsul már, a navi meg csak most érkezett
Plusz a köv konzol gen amd támogatottsága
[ Szerkesztve ]
-
gainwardgs
addikt
-
Segal
veterán
A titanbol siman csinalhatnak egy herelt verziot 12gb rammal es magasabb orajelekkel ha akarnak. De mi a feneert akarnanak?
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
imi123
őstag
Pár óra és jön is hozzá a fix,az fix.
NVIDIA 436.02 Installer Buggy, Always Installs GeForce Experience, No GPDR Consent[ Szerkesztve ]
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.