Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Raymond

    félisten

    válasz Devid_81 #105765 üzenetére

    Itt arrol van szo hogy:

    1) nem a sajat autod nem, nyulhatsz bele
    2) ha valami tortenne akkor kiderul es az nemigen lesz jo neked

    Lehet en vagyok a regimodi vagy fura, de szamomra ilyenen gondolkodni "mind-boggling" ahogy korulotted mondanak.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • ffodi

    veterán

    válasz Devid_81 #105765 üzenetére

    Attól függ milyen autóról van szó....milyen típus, milyen évjárat, milyen motor, stb. (illetve az is fontos melyik országban...). Általában minden ilyen akció garanciavesztéssel jár. Ha visszarakod a gyári programot szerviz előtt, akkor is észrevehetik, hogy történt módosítás.

    Maga a folyamat egyébként sokféleképp történhet. Van, hogy fizikailag ki kell nyitni az ECU-t és kézzel flashelni...de manapság legtöbbször elég OBD-n keresztül rácsatlakozni, és így végrehajtani a kívánt módosítást (pl.: kiolvas, jellegmező módosít, visszaír). Újabb járműveknél általában legelőször dekódolni kell az ECU-t. Ez legtöbbször csak úgy lehetséges, ha egy "tuningműhelybe" elviszed. Az, hogy hova viszed meghatározhatja a dolgok további kimenetelét. Legtöbb esetben csinálnak neked egy személyre szabott programot, amit jó esetben fékpadon validálnak is (előtte-utána mérés). Ezek után hazamész és élvezed. A gyári tartalmat egy kis pénzmag ellenében biztosan visszatöltik neked, de ez minden szerviz előtt elég necces. Létezik olyan megoldás is, hogy kapsz egy kis ketyerét, amivel magadnak töltögetheted a gyári és a módosított (ami lehet személyre szabott, vagy "generic" is) programot kedved szerint. Ilyen megoldásokat kínál pl. a RICA és a BSR. A legtöbb ilyen eszköz képes hibakód olvasásra és törlésre is, ami sokszor hasznos lehet.

    Végül pedig, hogy milyen bajod származhat belőle:
    - Maga a módosítás, ha nem kerül be a forgalmiba, akkor lényegében adócsalásnak minősül, mert az eredeti teljesítmény után fizeted az adót.
    - Egyes országokban vannak mobil fékpadok. Ha kiszednek és nem stimmel a forgalmi szerinti és a mért teljesítmény akkor le is vehetik a rendszámot.
    - Baleset esetén el lehet jutni arra a szintre, hogy vizsgálják, volt -e bármilyen módosítás...

    A sok ijesztegetés után: ha van +60 lóra lehetőség, akkor miért ne! ;]

    [ Szerkesztve ]

    "A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája

Új hozzászólás Aktív témák