- Projektor topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Az LG elengedi a feltekerhető tévéket
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Milyen TV-t vegyek?
- Androidos tablet topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Fali konzol lapos tévékhez
- Mini-ITX
Hirdetés
-
Megjött az ASUS 240 Hz-es, fényes WOLED monitora
ph Az MI-s képességekkel felvértezett újdonság 20 százalékkal jobb fénysűrűséget produkál az egész képátlón átívelve, mint a PG27AQDM.
-
The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
gp A legújabb videóban rövid ideig láthatjuk végre Liam Hemsworth Geraltját is.
-
Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
it Az Apple megkért egy bírót, hogy ejtse az USA igazságügyi minisztériumának és 15 amerikai államnak az ellene indított, trösztellenes perét. Azt is megmondták, hogy miért.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
félisten
válasz Devid_81 #105765 üzenetére
Itt arrol van szo hogy:
1) nem a sajat autod nem, nyulhatsz bele
2) ha valami tortenne akkor kiderul es az nemigen lesz jo nekedLehet en vagyok a regimodi vagy fura, de szamomra ilyenen gondolkodni "mind-boggling" ahogy korulotted mondanak.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
ffodi
veterán
válasz Devid_81 #105765 üzenetére
Attól függ milyen autóról van szó....milyen típus, milyen évjárat, milyen motor, stb. (illetve az is fontos melyik országban...). Általában minden ilyen akció garanciavesztéssel jár. Ha visszarakod a gyári programot szerviz előtt, akkor is észrevehetik, hogy történt módosítás.
Maga a folyamat egyébként sokféleképp történhet. Van, hogy fizikailag ki kell nyitni az ECU-t és kézzel flashelni...de manapság legtöbbször elég OBD-n keresztül rácsatlakozni, és így végrehajtani a kívánt módosítást (pl.: kiolvas, jellegmező módosít, visszaír). Újabb járműveknél általában legelőször dekódolni kell az ECU-t. Ez legtöbbször csak úgy lehetséges, ha egy "tuningműhelybe" elviszed. Az, hogy hova viszed meghatározhatja a dolgok további kimenetelét. Legtöbb esetben csinálnak neked egy személyre szabott programot, amit jó esetben fékpadon validálnak is (előtte-utána mérés). Ezek után hazamész és élvezed. A gyári tartalmat egy kis pénzmag ellenében biztosan visszatöltik neked, de ez minden szerviz előtt elég necces. Létezik olyan megoldás is, hogy kapsz egy kis ketyerét, amivel magadnak töltögetheted a gyári és a módosított (ami lehet személyre szabott, vagy "generic" is) programot kedved szerint. Ilyen megoldásokat kínál pl. a RICA és a BSR. A legtöbb ilyen eszköz képes hibakód olvasásra és törlésre is, ami sokszor hasznos lehet.
Végül pedig, hogy milyen bajod származhat belőle:
- Maga a módosítás, ha nem kerül be a forgalmiba, akkor lényegében adócsalásnak minősül, mert az eredeti teljesítmény után fizeted az adót.
- Egyes országokban vannak mobil fékpadok. Ha kiszednek és nem stimmel a forgalmi szerinti és a mért teljesítmény akkor le is vehetik a rendszámot.
- Baleset esetén el lehet jutni arra a szintre, hogy vizsgálják, volt -e bármilyen módosítás...A sok ijesztegetés után: ha van +60 lóra lehetőség, akkor miért ne!
[ Szerkesztve ]
"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen