Hirdetés
-
Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
it A titkosított levelezést kínáló Tuta Mail arra panaszkodik, hogy a DMA bevezetése óta szinte eltűntek a Google keresőjéből.
-
Olimpia előtti Samsung Galaxy Unpacked?
ma Több forrás is állítja, hogy a július 26-án kezdődő olimpia előtt Párizsban fogja megtartani második 2024-es Unpacked eseményét a Samsung.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
(Kolombusz)
veterán
Sziasztok!
Mielőtt bármibe is belekezdenék, elárulom, hogy ez a kedvenc autómárkám, elfogult vagyok, de tisztában vagyok azokkal a dolgokkal, amik a Renault-Nissan házasság velejárói.
Egy kis történelem:
1933
A Nikon Sangyo Co. és a Tobata Imono Co. megalapítják közös vállalatukat, a Jidosha-Seido Ltd-t, a briliáns menedzser, Yoshisuke Aikawa vezetésével. A cég által forgalomba hozott gépjárművek a Datsun márkanevet kapják.
1934
A Nikon Sangyo Co. kizárólagos részesedést szerez a vállalatban és megváltoztatja a nevét NISSAN Motor Co., Ltd-re.
1935
A yokohamai gyár gyártósoráról legördül az első Datsun autó. Megkezdődik a NISSAN személyautók, buszok és haszongépjárművek tömeges gyártása.
1941
A második világháború kiszélesedésével - különös tekintettel az óceáni hadszíntérre - a NISSAN termelése elérte az éves 20.000 darab gépjárművet.
1947
A háború után újra kezdik a Datsun személygépkocsik gyártását.
1951
Egy legenda születik. A katonai célú járművek gyártása során szerzett tapasztalat segítette hozzá a tervezőmérnököket az azóta is világhírű terepjáró, a Patrol megtervezéséhez. 6 hengeres, 85 lóerős motorjával a Patrol az akkor igen népszerű Willis Jeep méltó ellenfelévé vált, sőt számos tulajdonságában, mint például a terhelhetőség és az erő, felül is múlta azt.
1959
A Japánban gyártott Datsun Bluebird hatalmas nemzetközi sikert arat.
1960
Kaliforniában megalapítják a NISSAN Motor Corporation USA (NMC)-t. Az USA-export megindítása után két évvel a NISSAN-nak már saját képviselete van az országban.
1962
Megkezdődik a NISSAN autók forgalmazása Európában.
1966
A NISSAN fuzionál a Prince Motor Company-val. Ennél fogva a cég szert tett jó pár magasan kvalifikált, elismert mérnökre, valamint olyan nemzetközi szinten is közkedvelt modellekre, mint a Skyline és a Gloria.
1969
Megkezdődik a legendás 240Z gyártása. A 2,4 literes, hathengeres motor 150 lóerővel bír, így egy Porsche teljesítményével büszkélkedhet - csak éppen az ár feléért.
1973
A nagy olajválság évében a NISSAN Sunny első helyen végez az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal üzemanyag-fogyasztási tesztjén és így az egyik legnépszerűbb autóvá válik a kontinensen.
1980
A NISSAN részesedéshez jut a barcelonai Motor Iberica, S.A.-ban. Az összesített export átlépi a tízmillió egységet. Tennessee-ben megalapítják a NISSAN Motor Manufacturing Corporation USA-t (NMMC).
1983
Spanyolországban, a NISSAN Motor Iberica S.A.-nál, megkezdődik a legendás Patrol (Safari) gyártása. Az eddigi gyakorlattal ellentétben, amelynek keretében az összes exportra szánt járművet Datsun név alatt értékesítették, az összes járművet a Nissan márkanév alatt egyesítették és értékesítették.
1984
A nagy-britanniai Sunderlandben megalapítják a NISSAN Motor Manufacturing (UK) Ltd-t.
1986
Az első Bluebirds legördül a NISSAN Motor Manufacturing (UK) Ltd. gyártószalagjáról.
1988
Megalapítják Nagy-Britanniában a NISSAN European Technical Centre Ltd-t (Nissan Európai Technikai Központ).
1989
Amsterdamban megalapítják a NISSAN Europe NV (NENV)-t. Innen számos európai projektet és tevékenységet koordinálnak, mint például a termékfejlesztést, a gyártást, az értékesítést és a finanszírozást.
1991
Nagy-Britanniában új képviseletet alapítanak NISSAN Motor (GB) Ltd. néven. Ezzel egyidejűleg a NISSAN Motor Manufacturing (UK) Ltd. megkezdi a Primera 5-ajtós változatának exportját Japánba.
1992
Németországban megalapítják a müncheni székhelyű NISSAN Design Europe GmbH-t. Az első bevezetés a Sunderlandban gyártott, immár rangidősnek számító NISSAN kisautó, a Micra nevéhez fűződik. Az autó legújabb változatát 1993-ban az Év Európai Autójának választották.
1993
Egy NISSAN meghódítja a világot. A NISSAN Motor Iberica S.A. elkezdi az új összkerék-meghajtású terepjáró, a Terrano II gyártását. Az autó világszerte hatalmas sikernek örvend és az így megnövekedett igények barcelonai gyár teljes gyártókapacitásának 15%-át lefoglalják.
1995
A NISSAN Motor Manufacturing (UK) Ltd. megkezdi a Nissan Micra kisautók exportját Ausztráliába.
1997
Spanyolországban megalapítják a NISSAN European Technical Centre (Espana) S.A.-t.
1999
A Renault és a NISSAN világszintű szövetséget köt. A szövetség révén létrejön a negyedik legnagyobb autóipari csoport, amely éves szinten 5.000.000 autót gyárt és több mint 265000 embert foglalkoztat.
2001
A NISSAN visszatér. 2001-től a cég ismét nyereséges. A haszonkulcs átlépi a 8%-ot, amely a legmagasabb a cég történetében.
2002
Carlos Ghosn, a NISSAN elnöke és ügyvezetője meglepi az elemzőket azon kijelentésével, hogy a tervezetthez képest a NISSAN Revival Plan céljai már egy évvel korábban teljesülnek. Életbe lép a második három évre szóló program, a NISSAN 180. A NISSAN új európai központját Párizs közelében jelöli ki, amelyet NISSAN Europe SAS néven be is jegyeznek.
2003
Londonban megnyílik a NISSAN európai dizájn központ. A NISSAN 2002-ben 6,25 milliárd eurós rekord üzemi nyereséget könyvelhet el, 10,8 %-os haszonkulcscsal - ez a legmagasabb haszonkulcs az egész iparágban. A NISSAN által felvett hiteleket teljes mértékben visszafizették, így a NISSAN jóformán az egyedüli autógyártó, aki napjainkig hitelek nélkül folytatja tevékenységét.
2004
A 2003-as üzleti évben a NISSAN rekordnagyságú üzemi nyereséget, 6,29 milliárd eurót könyvelhet el, 11,1%-os haszonkulcs mellett, így megerősítette a legprofitábilisabb autógyártónak kijáró címét a világon.
2005 július 1.
Magyarországon megalapítják a Nissan Közép-Kelet Európai Régióközpontját, a Nissan Sales Central and Eastern Europe-ot.
Ebből a nem is olyan rövid történelmi áttekintésből (amelyet a nissan.hu-ról másoltam) kiderül, hogy bizony voltak hullámvölgyek a cég történetében, ennek ellenére olyan legendás modelleket készítettek, mint a Z-széria, a Skyline, a Patrol.
Magyarországon is elég sok Nissan fut az utakon. A családban volt egy 94-es 1.6-os LX Primera, újonnan vettük, 2005-ig szolgált hűségesen, gond nélkül. Természetes volt tehát, hogy ismét Nissant veszünk és nem bántuk meg. Egy 1.9-es dízel Primerara esett a választás ([link]).
Néhány hasznos link:
[link] - Nissan Magyarország
[link] - Nissannal kapcsolatos linkek gyűjtőhelye
[link] - Nissan Fan Klub (magyar)
[link] - végül egy kis extra, azoknak, akik 300ZX vásárlásán törik fejüket. Ez a ma is gyönyörű és impozáns teljesítményű autó már olcsón beszerezhető.
Nissanosok fogjunk és tartsunk össze! -
(Kolombusz)
veterán
Nem nagyon jelentkeztek...
No, akkor kérdezek, hátha jön valaki.
Van vkinek P10 faceliftes, vagy P11-es GT-je?
Ilyet néztem ki magamnak jövőre, a felvételi utánra.
Milyen az automatája, lomha, vagy képes igazodni a motor erejéhez? -
dokar
addikt
válasz (Kolombusz) #2 üzenetére
Nem nagyon jelentkeztek...
türelem
amúgy nagyon igényes lett az első hsz, gratulaextra - SEXRay
-
Achill3uS
veterán
válasz (Kolombusz) #2 üzenetére
szép kezdés
hasonlóan érzek énis, Nissan van nekemis a terveim között a jövőben, régóta a 200/240SX a kedvenc, ma is sok tuningműhely épít rájuk, nem véletlenül.. az alap ára pedig használtam nem valami sok.. pár kép izelítőül, mit lehet vele kezdeni: [link] [link] [link] [link] [link]
persze a jo öreg Skyline GTR 34 is nagy kedvenc, de az inkább az elérhetetlen álom csakúgy mint a 350Z vagy a Sylvia"De tényleg, minek tuningolni? Újabban el sem olvasom a rekorddöntögető hírességek eredményeiről szóló beszámolókat. Teljesen fölösleges tuningolni. Főleg Intel processzort." Taranti (fanatikus tag)
-
(Kolombusz)
veterán
A 240SX vagány, bár nekem a 300ZX tetszik igazán.
Targatető, duplaturbó, 4kerékkormáányzás. Áhh, micsoda jármű. Belülről sajnos már eléggé idejétmúlt, a külső formavilág viszont örök és olyan érzésem van, hogy maga az autó is, ezek még akkor készültek, amikor a Nissan tényleg elpusztíthatatlan járgányokat csinált.
A 350Z a másik nagy barátom, a logoutos blogomban leírtam az élményt, ami vele kapcsolatban ért.
A Skyline egy vaddisznó, nem szép, de brutális. A Sylvia viszont kifejezetten pofás. -
Achill3uS
veterán
válasz (Kolombusz) #7 üzenetére
na igen, a 300ZX már inkább egy ''utcai versenyautonak'' készült lehet belöle csunya dolgokat csinalni [link]
dokar: opelből nissan replika?
dragonfx: hát igen, a zászlóshajók
[Szerkesztve]"De tényleg, minek tuningolni? Újabban el sem olvasom a rekorddöntögető hírességek eredményeiről szóló beszámolókat. Teljesen fölösleges tuningolni. Főleg Intel processzort." Taranti (fanatikus tag)
-
Achill3uS
veterán
válasz (Kolombusz) #10 üzenetére
hát igen, nomeg az Eclipse.. sztem ezek el is nyomták rendesen.. mondjuk az RX-7 design-ja mellett a 300ZX egy téglatest
egy volt csoporttarsam kapott egy 3000GT-t apucitol, ezt a fajtát [link], szerencsére ez nem tetszik, kül. el kellett volna lopnom"De tényleg, minek tuningolni? Újabban el sem olvasom a rekorddöntögető hírességek eredményeiről szóló beszámolókat. Teljesen fölösleges tuningolni. Főleg Intel processzort." Taranti (fanatikus tag)
-
Overlocker
veterán
huha, jó lett az első hsz
Azt hiszem ide sokat fogok járni Elsősorban Skyline GT R34 fan vagyok, de jöhet az 350Z, RX-7, újjonan sylvia is tetszik
[Szerkesztve] -
(Kolombusz)
veterán
A múltkor a Fiestát kellett vinni szervizbe, 2 éves, már 1 hónapot állt összesen szervizben, hurrá, tényleg feel the difference megvan...
Pénztáros csajszinak elsírom, hogy mennyi gond volt már vele, meg itt zörög-ott zörög, mondja, hogy pedig nem nagyon szokott rá panasz lenni.
Mondtam neki, hogy nem éppen egy Nissan, vágott egy pofát, köpni-nyelni nem tudott. -
Overlocker
veterán
Akinek eddig kimaradt volna, Nissan Skyline GT R34 kötelező video [link]
Jah, az előbb a suprát kihagytam
[Szerkesztve] -
(Kolombusz)
veterán
Nem tudjátok, hogy hol lehet hivatalos Nissan cuccokat kapni? Gondolok itt pólóra, sapkára, táskára, szemüvegre, stb...
-
Lord Zero
addikt
válasz (Kolombusz) #1 üzenetére
ha nissan, akkor csakis infiniti
az elérhető kategóriák - micra/almera/primera - egyedei nekem nagyon nem tetszenek (ez nem minőségi mutató - a renault-frigytől teljesen függetlenül mondom -, a gépek ettől még jók), anno az autóvásárlás hajrájában gondolkodtam nissanon.. de csak pár percetnem, mindegy
-
(Kolombusz)
veterán
Hehe, ez jó: [link]
-
Overlocker
veterán
válasz (Kolombusz) #17 üzenetére
A nő arcát utána megnéztem volna
-
Achill3uS
veterán
válasz (Kolombusz) #17 üzenetére
lool, keresztapa
"De tényleg, minek tuningolni? Újabban el sem olvasom a rekorddöntögető hírességek eredményeiről szóló beszámolókat. Teljesen fölösleges tuningolni. Főleg Intel processzort." Taranti (fanatikus tag)
-
(Kolombusz)
veterán
[link] - ez a legjobb, mikor láttam a tv-ben leesett az állam.
Más: kiváncsi leszek, hogy a Tiidát mennyire fogják venni, mert ennyire jellegtelen Nissant már rég láttam. -
KMan
őstag
válasz (Kolombusz) #1 üzenetére
Na en ezt mar reg meg akartam nyitni
P11-em van.Csak a balekok alszanak [SAS]
-
KMan
őstag
Akinek meg nem volt eleg a Pivo es az Urge, az beszallhat az idogepbe
[link]Csak a balekok alszanak [SAS]
-
KMan
őstag
válasz (Kolombusz) #23 üzenetére
SR20DE P11-em van. Ha erdekel vmi konkretan tudok rola irni.
Csak a balekok alszanak [SAS]
-
(Kolombusz)
veterán
Valaki tud P12 Primerahoz Birdview lemezt szerezni?
[ Szerkesztve ]
-
KMan
őstag
válasz (Kolombusz) #25 üzenetére
Annyira meg nem veszes, de mar kezdenek faradni. Ultem mar fiatalabb autoban ami jobban zorgott. Meg boven elviselheto szinten azt tudom mondani.
Csak a balekok alszanak [SAS]
-
R
aktív tag
segítek a topikon ,
a fajkasházinak is van egy ilyen tragacsa
[ Szerkesztve ]
-
KMan
őstag
válasz (Kolombusz) #28 üzenetére
Hatchback. Tok ugyanilyen mint ez csak nincs felni de nem is lesz. Most hogy mondod csomagter felol bal oldalrol jon egy kis kopogas ha eles jobb kanyart veszek 60-70 korul. Nem tom mi lehet kerdeztem mar szerelo havertol, nemtudja. Nem is erdekel.
Csak a balekok alszanak [SAS]
-
rup1u5
nagyúr
beléptem a kluba egy 1995-ös Micra-val.
Nagyon zsír!!
3ajtó, 988cc, 16 szelep, 55 lóerő, fehér szín és 13 év alatt 67000km -ert mentek csak vele.
tip-top!Why don't you knock it off with them negative waves!
-
trassher
addikt
Redmi Note 7
-
szaxo
csendes tag
hello!
Szerintem a nissan oknál nincs jobb auto jelenleg egy primerank van de nekem nagy kedvencem a skyline r34es -
szaxo
csendes tag
jah és rakok majd fel néhány képet is [L:/dl/upc/2008-12/20/195775_ttbs46fv7cumqiqq_skyline0.jpg][IMG:/dl/upc/2008-12/20/195775_ttbs46fv7cumqiqq_skyline0.thumb.jpg][L:/dl/upc/2008-12/20/195775_mbcvmxu1ixmknj4h_skyline_kombi.jpg][IMG:/dl/upc/2008-12/20/195775_mbcvmxu1ixmknj4h_skyline_kombi.thumb.jpg][L:/dl/upc/2008-12/20/195775_v8oaotrvmrihty4h_9_22.jpg][IMG:/dl/upc/2008-12/20/195775_v8oaotrvmrihty4h_9_22.thumb.jpg][L:/dl/upc/2008-12/20/195775_fccy55raododvjcx_9_18.jpg][IMG:/dl/upc/2008-12/20/195775_fccy55raododvjcx_9_18.thumb.jpg][/IMG][/L][/IMG][/L][/IMG][/L][/IMG][/L]
-
(Kolombusz)
veterán
A múltkor volt szerencsém egy X-trail 2.0 dci-hez, a 173 lovas változathoz.
Tök fullos volt, csak automata nem volt benne.Hát kurva jó.
Akkora ereje van a motornak. Dízel létére lelkesen forog el tiltásig akár négyesben is és csak tol és tol és tol.A gyári navi is korrekt (legalábbis Miskolcon, egyébként azt mondta a faszi, hogy kisebb helyeken szart nem ér), nagyon vagányul néz ki a navigáció, rendes térképpel az igot lemosná. Nem zörög, az autó egyben van, a szélzaj sem vészes, na jó 180 felett már elég hangos...
És közben olyan romboló feelinged van. Kéne.
-
Tallér2222
csendes tag
Up A fórumnak!!
Szerintem a Nissan 300 zx a legkirályabb verda az egész földkerekségen!
Nekem is ilyen kell csak gyűjtögetni kell szorgosan!
Mégegyszer UP -
Tallér2222
csendes tag
Heló mindenkinek!
Feltételezem, hogy itt azért mindenki nissan közelbe mozog!
És az lenne a kérésem kérdésem, ha valaki tud 300zx et eladót méltányos árfekvésben az szóljon már!
Ja és tanácsokat is szívesen vennék a vásárlással kapcsolatban!
Mert sok fórumot végig olvastam és mindenki dicséri! Ez teljesen érthető mert über király a gép de csak vannak olyan sarkalatos pontjai a vásárlásnak amire mindenképp érdemes odafigyelni!
És itt a rozsdáról már tudok tehát azon kívül kérnék tanácsokat!
Előre is köszönöm. -
Manitou
addikt
Én is beléptem a klubba egy 98-as 1.4-es Almera sedánnal
Úgy látom ez a topic nem nagyon pörög. Van itt valakinek almerája? -
zolka78
senior tag
Sziasztok, '88-s Nissan Sunny-m van. Hűtőfolyadékot cserélnék, de nem tudom. hogy végezzem a légtelenítést. Le eresztő csavart csak a hűtőn találtam.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
gaborbol
őstag
UDV!
Nem ismerem a sunnyt, de ha nem talalsz rajta levego szelepet (a futoradiatornal szokott lenni a legmagasabb ponton), akkor csak siman engedd le amikor hideg a motor, a leeresztovel, vagy csak huzd le az also csovet(en azt szoktam).
Csinald meg amit kell, esetleg szedd ki a hutot meg a kiegyenlitotartalyt es slaggal sima vizzel csapasd at, 88-as autonal gondolom lesz benne rendesen cucc, en a motort is at szoktam,meg a futoradiatort is, foleg ha gond van a futessel, DE CSAK HIDEG MOTORNAL.
Toltsd fel a hutot meg a kistartalyt, inditsd el, hagy jarni amig bemelegszik, kinyit a termosztat, toltsd mindig utanna amig kell. Onmagat legteleniti a rendszer.Menj par kilometert majd ellenorizd megint.Hutofolyadek rendes menjen bele, ne teszkos, ennyi.[ Szerkesztve ]
-
zolka78
senior tag
Kösz, reggel rámegyek a dologra. Egyébként a hűtő két hónapos, annyira koszos nem lehet, csak az egyik vizvezeték elrepedt és lekelett vágnom egy darabot belőle mert eresztett, még szerencse, hogy pont a bekötésnél.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.
- 3D nyomtatott versenypályák
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer