- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- OLED TV topic
- 3D nyomtatás
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- TCL LCD és LED TV-k
- Publikálta a Microsoft az MS-DOS 4.0 forráskódját
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
Új hozzászólás Aktív témák
-
(Kolombusz)
veterán
Sziasztok!
Mielőtt bármibe is belekezdenék, elárulom, hogy ez a kedvenc autómárkám, elfogult vagyok, de tisztában vagyok azokkal a dolgokkal, amik a Renault-Nissan házasság velejárói.
Egy kis történelem:
1933
A Nikon Sangyo Co. és a Tobata Imono Co. megalapítják közös vállalatukat, a Jidosha-Seido Ltd-t, a briliáns menedzser, Yoshisuke Aikawa vezetésével. A cég által forgalomba hozott gépjárművek a Datsun márkanevet kapják.
1934
A Nikon Sangyo Co. kizárólagos részesedést szerez a vállalatban és megváltoztatja a nevét NISSAN Motor Co., Ltd-re.
1935
A yokohamai gyár gyártósoráról legördül az első Datsun autó. Megkezdődik a NISSAN személyautók, buszok és haszongépjárművek tömeges gyártása.
1941
A második világháború kiszélesedésével - különös tekintettel az óceáni hadszíntérre - a NISSAN termelése elérte az éves 20.000 darab gépjárművet.
1947
A háború után újra kezdik a Datsun személygépkocsik gyártását.
1951
Egy legenda születik. A katonai célú járművek gyártása során szerzett tapasztalat segítette hozzá a tervezőmérnököket az azóta is világhírű terepjáró, a Patrol megtervezéséhez. 6 hengeres, 85 lóerős motorjával a Patrol az akkor igen népszerű Willis Jeep méltó ellenfelévé vált, sőt számos tulajdonságában, mint például a terhelhetőség és az erő, felül is múlta azt.
1959
A Japánban gyártott Datsun Bluebird hatalmas nemzetközi sikert arat.
1960
Kaliforniában megalapítják a NISSAN Motor Corporation USA (NMC)-t. Az USA-export megindítása után két évvel a NISSAN-nak már saját képviselete van az országban.
1962
Megkezdődik a NISSAN autók forgalmazása Európában.
1966
A NISSAN fuzionál a Prince Motor Company-val. Ennél fogva a cég szert tett jó pár magasan kvalifikált, elismert mérnökre, valamint olyan nemzetközi szinten is közkedvelt modellekre, mint a Skyline és a Gloria.
1969
Megkezdődik a legendás 240Z gyártása. A 2,4 literes, hathengeres motor 150 lóerővel bír, így egy Porsche teljesítményével büszkélkedhet - csak éppen az ár feléért.
1973
A nagy olajválság évében a NISSAN Sunny első helyen végez az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal üzemanyag-fogyasztási tesztjén és így az egyik legnépszerűbb autóvá válik a kontinensen.
1980
A NISSAN részesedéshez jut a barcelonai Motor Iberica, S.A.-ban. Az összesített export átlépi a tízmillió egységet. Tennessee-ben megalapítják a NISSAN Motor Manufacturing Corporation USA-t (NMMC).
1983
Spanyolországban, a NISSAN Motor Iberica S.A.-nál, megkezdődik a legendás Patrol (Safari) gyártása. Az eddigi gyakorlattal ellentétben, amelynek keretében az összes exportra szánt járművet Datsun név alatt értékesítették, az összes járművet a Nissan márkanév alatt egyesítették és értékesítették.
1984
A nagy-britanniai Sunderlandben megalapítják a NISSAN Motor Manufacturing (UK) Ltd-t.
1986
Az első Bluebirds legördül a NISSAN Motor Manufacturing (UK) Ltd. gyártószalagjáról.
1988
Megalapítják Nagy-Britanniában a NISSAN European Technical Centre Ltd-t (Nissan Európai Technikai Központ).
1989
Amsterdamban megalapítják a NISSAN Europe NV (NENV)-t. Innen számos európai projektet és tevékenységet koordinálnak, mint például a termékfejlesztést, a gyártást, az értékesítést és a finanszírozást.
1991
Nagy-Britanniában új képviseletet alapítanak NISSAN Motor (GB) Ltd. néven. Ezzel egyidejűleg a NISSAN Motor Manufacturing (UK) Ltd. megkezdi a Primera 5-ajtós változatának exportját Japánba.
1992
Németországban megalapítják a müncheni székhelyű NISSAN Design Europe GmbH-t. Az első bevezetés a Sunderlandban gyártott, immár rangidősnek számító NISSAN kisautó, a Micra nevéhez fűződik. Az autó legújabb változatát 1993-ban az Év Európai Autójának választották.
1993
Egy NISSAN meghódítja a világot. A NISSAN Motor Iberica S.A. elkezdi az új összkerék-meghajtású terepjáró, a Terrano II gyártását. Az autó világszerte hatalmas sikernek örvend és az így megnövekedett igények barcelonai gyár teljes gyártókapacitásának 15%-át lefoglalják.
1995
A NISSAN Motor Manufacturing (UK) Ltd. megkezdi a Nissan Micra kisautók exportját Ausztráliába.
1997
Spanyolországban megalapítják a NISSAN European Technical Centre (Espana) S.A.-t.
1999
A Renault és a NISSAN világszintű szövetséget köt. A szövetség révén létrejön a negyedik legnagyobb autóipari csoport, amely éves szinten 5.000.000 autót gyárt és több mint 265000 embert foglalkoztat.
2001
A NISSAN visszatér. 2001-től a cég ismét nyereséges. A haszonkulcs átlépi a 8%-ot, amely a legmagasabb a cég történetében.
2002
Carlos Ghosn, a NISSAN elnöke és ügyvezetője meglepi az elemzőket azon kijelentésével, hogy a tervezetthez képest a NISSAN Revival Plan céljai már egy évvel korábban teljesülnek. Életbe lép a második három évre szóló program, a NISSAN 180. A NISSAN új európai központját Párizs közelében jelöli ki, amelyet NISSAN Europe SAS néven be is jegyeznek.
2003
Londonban megnyílik a NISSAN európai dizájn központ. A NISSAN 2002-ben 6,25 milliárd eurós rekord üzemi nyereséget könyvelhet el, 10,8 %-os haszonkulcscsal - ez a legmagasabb haszonkulcs az egész iparágban. A NISSAN által felvett hiteleket teljes mértékben visszafizették, így a NISSAN jóformán az egyedüli autógyártó, aki napjainkig hitelek nélkül folytatja tevékenységét.
2004
A 2003-as üzleti évben a NISSAN rekordnagyságú üzemi nyereséget, 6,29 milliárd eurót könyvelhet el, 11,1%-os haszonkulcs mellett, így megerősítette a legprofitábilisabb autógyártónak kijáró címét a világon.
2005 július 1.
Magyarországon megalapítják a Nissan Közép-Kelet Európai Régióközpontját, a Nissan Sales Central and Eastern Europe-ot.
Ebből a nem is olyan rövid történelmi áttekintésből (amelyet a nissan.hu-ról másoltam) kiderül, hogy bizony voltak hullámvölgyek a cég történetében, ennek ellenére olyan legendás modelleket készítettek, mint a Z-széria, a Skyline, a Patrol.
Magyarországon is elég sok Nissan fut az utakon. A családban volt egy 94-es 1.6-os LX Primera, újonnan vettük, 2005-ig szolgált hűségesen, gond nélkül. Természetes volt tehát, hogy ismét Nissant veszünk és nem bántuk meg. Egy 1.9-es dízel Primerara esett a választás ([link]).
Néhány hasznos link:
[link] - Nissan Magyarország
[link] - Nissannal kapcsolatos linkek gyűjtőhelye
[link] - Nissan Fan Klub (magyar)
[link] - végül egy kis extra, azoknak, akik 300ZX vásárlásán törik fejüket. Ez a ma is gyönyörű és impozáns teljesítményű autó már olcsón beszerezhető.
Nissanosok fogjunk és tartsunk össze! -
(Kolombusz)
veterán
Nem nagyon jelentkeztek...
No, akkor kérdezek, hátha jön valaki.
Van vkinek P10 faceliftes, vagy P11-es GT-je?
Ilyet néztem ki magamnak jövőre, a felvételi utánra.
Milyen az automatája, lomha, vagy képes igazodni a motor erejéhez? -
(Kolombusz)
veterán
A 240SX vagány, bár nekem a 300ZX tetszik igazán.
Targatető, duplaturbó, 4kerékkormáányzás. Áhh, micsoda jármű. Belülről sajnos már eléggé idejétmúlt, a külső formavilág viszont örök és olyan érzésem van, hogy maga az autó is, ezek még akkor készültek, amikor a Nissan tényleg elpusztíthatatlan járgányokat csinált.
A 350Z a másik nagy barátom, a logoutos blogomban leírtam az élményt, ami vele kapcsolatban ért.
A Skyline egy vaddisznó, nem szép, de brutális. A Sylvia viszont kifejezetten pofás. -
(Kolombusz)
veterán
A múltkor a Fiestát kellett vinni szervizbe, 2 éves, már 1 hónapot állt összesen szervizben, hurrá, tényleg feel the difference megvan...
Pénztáros csajszinak elsírom, hogy mennyi gond volt már vele, meg itt zörög-ott zörög, mondja, hogy pedig nem nagyon szokott rá panasz lenni.
Mondtam neki, hogy nem éppen egy Nissan, vágott egy pofát, köpni-nyelni nem tudott. -
(Kolombusz)
veterán
Nem tudjátok, hogy hol lehet hivatalos Nissan cuccokat kapni? Gondolok itt pólóra, sapkára, táskára, szemüvegre, stb...
-
(Kolombusz)
veterán
Hehe, ez jó: [link]
-
(Kolombusz)
veterán
[link] - ez a legjobb, mikor láttam a tv-ben leesett az állam.
Más: kiváncsi leszek, hogy a Tiidát mennyire fogják venni, mert ennyire jellegtelen Nissant már rég láttam. -
(Kolombusz)
veterán
Valaki tud P12 Primerahoz Birdview lemezt szerezni?
[ Szerkesztve ]
-
(Kolombusz)
veterán
A múltkor volt szerencsém egy X-trail 2.0 dci-hez, a 173 lovas változathoz.
Tök fullos volt, csak automata nem volt benne.Hát kurva jó.
Akkora ereje van a motornak. Dízel létére lelkesen forog el tiltásig akár négyesben is és csak tol és tol és tol.A gyári navi is korrekt (legalábbis Miskolcon, egyébként azt mondta a faszi, hogy kisebb helyeken szart nem ér), nagyon vagányul néz ki a navigáció, rendes térképpel az igot lemosná. Nem zörög, az autó egyben van, a szélzaj sem vészes, na jó 180 felett már elég hangos...
És közben olyan romboló feelinged van. Kéne.