- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szten Márs
nagyúr
Az elkészült kép tulajdonságai - ha JPG-ben fényképeztek - függ a fényképezőgép JPG beállításaitól, amik eléggé széleskörűen változtathatók, RAW-ban fényképezve pedig függ a használt RAW konvertertől, annak típusától és verziójától is, valamint annak beállításaitól. Már emiatt sem lehet ennyi alapján semmit mondani. Ezen kívül a két fotó más körülmények között készült - nézd meg a záridőket és érzékenységeket, más megvilágítás, és ami azt illeti nem is sikerült egyformán kiexponálni. Valamint ugyannak az objektívnek nehezebb 12MP-en pixelszinten éles képet rajzolnia, mint 10MP-en.
Összességében azt mondanám, hogy teljesen felesleges ilyen fotókat nézegetni és összehasonlítani. A kép pixelszintű élességét amúgy is döntő részben az objektív fogja meghatározni, nem a szenzor. -
Szten Márs
nagyúr
A fókuszgyűrűnél az, hogy hosszú úton jár nem hátrány, sokkal inkább előny, tekintve, hogy így pontosabban be lehet lőni MF-nél a fókuszt. Rövid úton járó fókuszgyűrűkkel kínszenvedés a manuális fókuszálás.
Ha a 40D-nél puhább, halkabb a zárja, akkor tényleg halk lehet. Ennyi hangot ad egy DSLR, ez van.
Egyébként érdekes dolog ez, mert régebben, amikor még a K100D és D40 között vacillálóknak írogattam le az egyes gépek előnyeit/hátrányait, mindig megmelítettem, hogy hát igen, de a Pentax K100D zárja az egyik leghangosabb a DSLR paicon és a legnagyobbat rúg, míg a Nikon D40-é milyen puha. Ez valóban így is van, a K100D zárja a K10D-hez képest is jó kemény, hangos, nagyot rúg... és pont ezért baromira élvezek vele fotózni. Egyszerűen élvezet érezni azt a zárat, élvezet érezni azt, hogy igen itt most történt valami, egy élmény összességében. Persze ez csak az én abszolút szubjektív (talán kissé elfajzott ) ízlésemnek, de gondoltam megosztom Olyasmi ez, mint amikor a force feedbackes kormányon az ember abszolút maximumra állít mindent, hogy érezze, hogy teker valamit -
Szten Márs
nagyúr
válasz philoxenia #89 üzenetére
Jóhát az "kicsit" más, hogy egy hangszóróból jön valamiféle hang, meg más az, hogy ha valós tükörcsapkodásos, zárkattogásos hangot hall valaki, ami mellé még érezni is ezeket a fizikai hatásokat
-
Szten Márs
nagyúr
Persze, mint írtam is, ez csak az én szubjektív véleményem a zárhangról, meg erősségről, nyilván ez teljesen ízlésfüggő.
A fókuszgyűrűs viszont már objektívebb dolog, na meg én a képeim nagy részénél MF-et használok, szóval valamelyest (nem mondom, hogy nagyon, mert olyan rengeteg obit - még - nem használtam, de azért párat már igen) saját tapasztalatból adódóan látom így a helyzetet. Lehet, hogy gyorsabban befókuszálsz, meg kényelmesebben, ha rövid úton jár, de egy hajítófát sem fog érni ez az egész, ha emiatt elrontod a fókuszálást. Az MF meg amúgy sem a kényelemről szól Arról nem is beszélve, hogy ha mégis pontos akar lenni az ember, akkor a rövid úton járó obival milliószorta lassabban és macerásabban fókuszál be, mert ott tekergeti tizedmiliméterenként jobbra-balra a gyűrűt az élesség körül és tökölődik vele, hogy valahogy sikerüljön tényleg élesbe hoznia, szóval ez a kényelmesség meg gyorsaság csak látszat, de valójában pont nem így van.MOD: off
[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
Nem rossz képek így sem És köszönjük az élménybeszámolót
johnjohn: Igen, a dpreviewen tényleg pentaprismnek írták, de attól még szerintem is pentatükrös a D70 keresője. Ekkora nagyon kicsi nagyítással nem sok értelme lenne prizmának, és azért több helyen írják tükrösnek, mint prizmásnak
-
Szten Márs
nagyúr
Az első ötletem az, hogy teljes méretű képeket tegyél fel, ne kicsinyítetteket, mert ezekkel nem sok mindent tudunk kezdeni.
A másik meg, hogy nem kéne egy kis utólagos élesítés a képekre? Esetleg a JPG beállításoknál az élesítést feljebb állítani? Lehet csupán ennyi a gond, bár a D90-t nem ismerem, sok DSLR lágy képeket készít alapból és bőven ráfér(het) az élesítés. -
Szten Márs
nagyúr
Máshová fókuszált? Na ezen a legkönnyebb segíteni, nem kell automatán hagyni a fókuszpont-választást. Vagy mindig a középsőt tedd aktívvá, vagy te magad válassz mindig fókuszpontot - ilyenkor nincsenek meglepetések, pontosan tudod hova fog fókuszálni. Középsőn hagyni szerintem egyszerű és praktikus dolog, és még ha nem a kép közepére akarod tenni az élesnek szánt témát, akkor is bruttó fél másodperces svédtornával megoldható a dolog. A fókuszban elhelyezni kívánt tárgyat a kereső közepére hozod, fókuszálsz, félig lenyomva tartod az expógombot és átkomponálod a keresőben látható képet úgy, hogy a témád a kívánt helyen legyen, ekkor pedig katt. Közeli távolságoknál a paralaxis ilyenkor beleszólhat a dologba, ott érdemes magad választani a fókuszpontot, ha kell a szélsők egyikét. De automatán hagyni - na az az a mód, ahol tuti nem fogod tudni, hogy mi lesz éles, mi lesz életlen, szóval abszolúte nem javaslom a használatát.
-
Szten Márs
nagyúr
Tényleg erősen jó lenne, ha tudnál feltenni teljes méretű képeket, mert így semmit nem tudunk mondani. Szerintem a kep.tar.hu is alkalmas erre, ha regisztrálsz, de ha csinálsz valamilyen extra.hu vagy uw.hu oldalt, akkor ahhoz is kapsz tárhelyet, bár valamilyen index.html-t fel kell töltened rájuk, hogy ne töröljék az oldalt.
Végső esetben meg szétküldöd emailben a képeket párunknak, azoknak, akik azt mondják, h vállalják és megnézik (én azt mondanám). -
Szten Márs
nagyúr
Ahogy az előttem szóló is írta: ne manuális fókusszal próbálkozz, hanem manuális fókuszpontválasztással! Nagyon nem mindegy. Tényleg azt javaslom, hogy állítsd a középső fókuszpontra fixen, és a fentebb általam leírt metódussal szerkezd át a kompozíciót, ha nem középre akarod, hogy az éles téma kerüljön.
Ez az egyik dolog, a másik meg az, hogy durva, körülbelüli szabályként szokták emlegetni, hogy a záridő a kisfilm-ekvivalens gyújtótávolság reciproka legyen - maximum! De inkább rövidebb. Mivel itt 1,5x-es a szorzó a kisfilm-ekvivalens és a valós között, ez így fog kinézni pár példán keresztül:
30mm: 1/45 sec záridő, vagy kevesebb
40mm: 1/60sec záridő, vagy kevesebb
80mm: 1/125sec záridő, vagy kevesebb
200mm: 1/300sec záridő, vagy kevesebb
stb stb... -
Szten Márs
nagyúr
válasz Purple Audio #589 üzenetére
Nem ismerem a D90-et, így az AF-pont választását sem. Mindenesetre amire mi gondolunk, az a Single Point lesz.
Tájképeknél egyrészt a téma igen távol szokott lenni, másrészt meg tájképnél érdemes szűk rekeszt használni - F/8 vagy még inkább F/11 - így igen nagy mélységélesség érhető el - főleg a nagy tárgytávolságok miatt ebben többnyire simán benne van a végtelen is. Érdemes ezzel kapcsolatban utánanézni a hiperfokális távolság fogalmának.
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Robogó, kismotor
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen alaplapot vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
- További aktív témák...