- Androidos fejegységek
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Nikon DSLR topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Apple notebookok
- AMD Catalyst™ driverek topikja
Hirdetés
-
Máris megszületett a Huawei Enjoy 70 utódja
ma Az Enjoy 70s processzorfrissítéssel próbál szerencsét, több változás nincsen rajta.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Computex 2024: nincs hiány az FSP portékáiból sem
ph A sajtóanyag tápokat, eltérő közönségeket célzó számítógépházakat, léghűtéseket és kompakt AIO-kat említ.
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6251 üzenetére
Lehet, hogy jár a sör:
Az EGR szelep meghibásodásának okai:
Mechanikai hiba: Ilyenkor a szelep elkokszolódása (kipufogógázból származó olajköd és korom lerakódás) miatt nem tud lezárni az EGR szelep, csökken a visszavezetett kipufogógáz mennyisége, ezáltal olyan motorüzemállapotoknál is kipufogógáz kerül a motorba, amikor nem szabadna pld: a hidegindítás vagy az üresjárat során. A vákuumcsövek, és a nyomás-átalakítók meghibásodása is kihat az EGR szelepre.
Eddig is ette az olajat>> még több olajköd, lerakódik és már ott is van... Viszont a csere az k*vadrága lesz. Vakolás?
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6254 üzenetére
Ez még egy próbát megér... Lemegyek a mélygarázsba, ránézek. A srác, akitől az ülés van, megérni, hogy megvan-e még neki (nem tudja mi az), remélem jó áron odaadja, ha tényleg ennyi a hiba.
Megtalálni egyszerű, "csak" követni kell a csöveket.
szerk: Lemegyek, megnézem.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz huszi.gyb #6255 üzenetére
Megnéztem... A tank mögött elvesztettem, a másik oldalon nem jön ki... Szóval lövésem sincs, hova megy a vastag cső... Holnap hozok szerszámokat, és leszedem az idomot (egy csavarhoz nem férek hozzá, ahhoz le kéne szedni a "kapaszkodót" de ahhoz meg nincs kulcsom.. Szóval holnap...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6257 üzenetére
A katalógusban vannak robbantott ábrák, azokat átnézem, hátha...
Az a plusz cső úgy tudom jó, ha nincs ledugózva, mert elvileg ott folyik ki a benya, ha gond van. Az a kerék mellé megy le. Valahol a váz mellett megy el a cső, de hogy hol megy le, azt nem látom... 4 csavar fogja az olalidomot (3-at már kiszedtem). Szerintem egyszerűbb lesz úgy nekiesni...
Ha a bontós srácnak van hozzá alkatrésze, és jó áron adja egy próbát megérhet... Max lesz 2... Ez úgyis gyenge pont... Ledugózni meg nem akarom...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
joesalty:
Ekkora olajfogyasztásnál az is szép tőle hogy hajlandó menniszerk.: DigitXT megelőztél.
1000km-en majd 1L eddig a "rekord" igaz az 10W50 Castrolból. Most a 10W40-nél rövid utakon is ilyen 5-6dl/1000km körül alakulhat... Mindjárt utána fogok számolni.
szerk.: Nagyjából pontos... 1100km-re kb 7dl...[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6307 üzenetére
Nem, nem volt időm foglalkozni vele... Egyetem elég durva most. Heti 3-4ZH+házi beadás...
Kocsiban a szerszámkészlet, ha lesz időm, beugrok egy kicsit szerelni. Ez legkorábban szerda... Legkésőbb... Január?kcsa: Köszönöm, megkaptam.
joesalty: Nekem a legutóbbi olajcserénél az volt, hogy kb 50km-rel csere előtt töltöttem tele (amúgy is kidobtam volna az olajat, mert 10W40 ment bele 10W50 helyett... Akkor meg úgy voltam vele, hogy ne negyed körül álljon az olaj... 50km után korom fekete olaj jött le... Mert ugye a kosz nem megy el a motorból csak az olaj...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz joesalty #6312 üzenetére
Telefonban normálisnak tűnt... Jó, amikor magáztam (idegent telefonban először mindig) akkor szólt érte. De nagyon korrektnek tűnt. Az, hogy mi a hobbija nem érdekel (de örülök neki, ha a motorok).
Összeszedtem a hibalistát, amire nem ártana ránézni... Szerintetek kihagytam valamit?
Tünetek:
1. Gyertya, és gyertya pipa 3000km alatt tönkre ment. Automata szívató tönkre ment (a tű és a henger alatti műanyag egyik lába letört, elektronika jó). A bontott automata szívató eleinte jól működött, majd az is meghalt (folyamatosan magas alapjárat). Rezgések?
2. Olajfogyasztás 1000km-en 5-8dl. A motorblokkon látható olajsár, a kipufogó vége fekete, kormos.
3. Előző tulajdonos multivariot tett bele, és kiszedte a hézagolót. Így a motor teljesítménycsúcson (8600RPM) pörgött. A gond csak annyi volt, hogy a szíj beleért a deklibe és idő előtt elkopott. Visszatettük a hézagolót, új szíj, de most teljesítmény csúcs fölé pörög. Valamint kis gáznál (érzésre a holtponton ahol a kuplung csúszik) néha rángat a motor, főleg városi araszolásoknál.
4. Új hiba: A héten produkálta. Előzésnél elment a motor ereje, nagyobb gázra terhelésnél (motoron ülve) fullad. Sztenderen felpörög, de teljes gázon ott is fullad. Kipufogógáznak benzines szaga van. Próbáltuk a levegő csavarral megfullasztani, de nem reagált semmit, a motor tovább járt. Egy kendővel eltömve a légszűrőt sikerült biztonságos helyre juttatni a motort. Erőtlenebb volt, mint szokott, de ment.Félek a választól...
De egyszer kell rendbe tenni...www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6315 üzenetére
Jaa, köszi, javítom. Tényleg, rosszul emlékeztem...
Ha belemegyünk ebbe az állítgatásba a pontos értékeket kiméri gondolom...
Gyári vario biztos, a rugót nem tudom 100%-ra, de könnyen lehet. Minden esetre az alkatrészeket összekészítem, aztán berakom a motorba (enni nem kér), és majd ő kimatekozzawww.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Na beszéltem a szerelővel...
Azt mondja nemrég volt nála egy ilyen hibás Majesty (ugyanez a karburációs gond), karbiba kell matatni (szakmai titok, hogy mit kell cserélni), de csak gyáriban lehet rendelni úgy 15 000. Azt mondja jó eséllyel nem EGR, hanem ez lesz...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
huszi.gyb
senior tag
Melyik motorok vannak még a 180-as Maja blokkjával szerelve?
Madisont tudom. (Bár abból is ott a kérdés, hogy mind? )www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6332 üzenetére
Nem olvastam végig, le kell futnom, utána megteszem...
Viszont a 180-as Piaggio blokkos az eladója szerint, szóval esélytelen...
A szerelő szó szerint azt mondta, hogy pár hete volt nála egy 180-as Majesty, a hiba leírása szóról szóra ez volt. Ezért jó eséllyel ugyanaz lesz a hiba oka is. Nyilván nem 100%, de akkor ez volt, erre építi most is...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6338 üzenetére
Na akkor ezek szerint kimaradt itt fórumon pár lépés (kevés alvás, tanulás+motor... szóval szétszórt vagyok).
A történet lényege: Főtengely felújításhoz van szerszáma, ért is hozzá, meg tudja mondani, hogy jó-e a főtengő... Viszont HA gond van vele, kedvezménnyel 88k egy új... Ő talán tud olcsóbban, ha ott tartunk, majd megnézi... Viszont mondta, hogy érdemes körülnézni használtan, ő megmondja, hogy jó-e, hisz' ért hozzá...
Ebből gondoltam, hogy pár e-mail nem kerül semmibe, körbekérdezni, hogy ki mennyiért mit ad... És így jött képbe egy bontódó 180-as Madison is... Gondoltam egy kérdést megér. Válaszban írta a tulaj, hogy nem ez az, mit én keresek, mert Piaggio blokkos...
A karburátoros történetet leírtam, nemrég szopott ilyennel, és az alkatrész ami kell, utángyártottban nincs, gyáriban 15k. Mivel a 180-as Maja erősebb is akart lenni, mint a 125-150 komolyabb karbit raktak rá. Ezért 125-150ből nem lehet ilyen alkatrészt vadászni. Ezért mondta, ha egy jó állapotú komplett 180-as karbit kifogok azzal tud mit kezdeni...
Az alkatrészek beszerzésében ő is tud segíteni, de képben akarok lenni... Ezért kezdtem el nézelődni.
Alkatrészt bontásig nem akarok venni, de pl Miskát felhívtam, 25k-ért ad 15ekm-es 30k-ért 5ekm-es főtengelyt (már csak 1db van neki, de nem emlékszik melyik)... Azért a 88k után egyből barátibb ár... És HA esetleg kéne, tudom, hogy kihez kell fordulni...
A múltkor anyám Mitsubishi Lancerébe kellett klímakompresszor. Ritka darab, kevesen bontanak ilyet... A szerelőnk tudott volna (beszer. áron) 60 000-ért. Én 30-ért szereztem bontóból... Annyira nem mindegy... És mindegyik bontott lett volna.
szerk: Komplett motort nem veszek, arra nincs pénzem.
szerk2: Ja és az alkatrészvadászat engem is leköt, csökkenti az elvonási tüneteket... Ma 4 órát ültem BKV-n ami motorral 1 óra utazás lett volna.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6341 üzenetére
Madisont kéne műszakiztatni, lenne egy kölcsön. De rendes tőled... Még az előzőn is ott a hitelem feléd.
Ha tudok szívesen segítek amúgy is... (Utánfutkosót is tudok szerválni, bár oldalfala nincs, és a rámpát meg kell oldani, de minden csak akarat kérdése)
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6352 üzenetére
A kolléga valószínűleg nem rosszindulatból kérdezte, több cég is bérel helyet a parkolóházon belül, így a saját helyeket védik, aki nem tartózkodhat ott, annak eltávolítják a motorját onnan (az igaz, hogy ebben ő felbujtó, másnak valószínűleg sokáig fel sem tűnik )
A főnök viszont azt mondta, hogy ha van hely, maradhat, beszéljem meg a többiekkel (amiről nem nagyon kell beszélni, kihasználatlan területen van), plusz az anyagiakat a parkolóház üzemeltetőjével (utóbbitól szerintem eltekintek, a cég fizet a helyért).
Egyébként ma menni én is csak váltós motorokat láttam valami gyorsasági 50-125-ös 2T, illetve GSXR, meg egy chopper...
Robogókból mind az út szélén volt, rendszám nélkül. (Persze Atlantic, Majesty... )
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6370 üzenetére
Én sem mondtam, hogy melyik két ünnep közt viszem oda.
Eeegen, pont erre céloztam. (Tavasszal mégiscsak kellemesebb az időjárás...)
Ez pont olyan, minthogy minden másnap hajat mosok... Húsvét másnap, karácsony másnap...Egyébként szerintem nem talpon fogom kivinni, bár ha igaza van a szerelőnek, akkor nem lenne tőle baja. Max sokat enne, de azt meg már megszoktam.
Tavaszig nem akarom elhúzni... Már így sem alszom túl sokat... Ha nem az egyetemi cuccokon jár az agyam, akkor a motorgenerálon.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6372 üzenetére
Mondjuk igaz, valószínűleg nem ront tovább a motor állapotán még 20km... Csak nem 120-szal fogok végig menni...
Egyébként azt mondja húgomnak aki szereli a motorját (most 60 körül van a vége) tuning rugóval vinni fogja a 90-et... Alig röhögtem amikor húgom mesélte.
Neki mindegy, A-ból B-be vigye el...www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6388 üzenetére
Ja, ha jól emlékszem 45 000-ért volt.
Arra most fejből nem emlékszem milyen kuplungot vettél anno Majába (a dokumentum amit küldtél a cégtől nem elérhető). Viszont kíváncsi leszek a rángatás okára... Remélhetőleg csak apróság... Amikor a szíjat cseréltük, már csinálta 1-2x és akkor semmit nem láttunk...
szerk.Igen, találtam is... Igaz, hogy nem 180-ashoz, de elvileg megegyezik.
Szerk2: Van olcsóbb Malossi is.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
huszi.gyb
senior tag
Annyit ajánlanék, hogy alaposan nézz körül, ha a 300-ast akarod venni. Ahogy tudom az ritkább... Amennyiben csak a henger más, vedd meg nyugodtan... Viszont az alkatrész ellátottság miatt nekem a gyakoribb felé húz a szívem. (180-as Majához elég ritka pl a hengerszett, főtengelyt bontottan sokkal nehezebb szerezni, új szerencsére van, de jó drága... ) Szóval alkatrészekkel kapcsolatban nézz utána...
DigitXT: Mintha a 4T nem kérne.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
webshopokban érdemes utánanézni. Én többnyire innen veszek alkatrészt, kis kedvességet tudok is fórumtagoknak. Konkrét alkatrészről privátban.
Nézz utána több helyen is, meglátod, hogy melyikhez mennyi minden van... Kopó-fogyó dolgokon kívül érdemes még megnézni ritkábban cserélendő dolgokat (gyűrű, dugó...)
szerk.: Ahogy nézem a vízpumpa pl azonos.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #6418 üzenetére
Szívhatjátok a vérem, de akkor ráteszek egy lapáttal...
Eladom neki a felújító szettet mindenhez, legyen miből kifizetni Maja javítását.
Komolyra véve, nem kell rajtam keresztül alkatrészt venni, ez egy lehetőség. Megveheted máshol is, sőt, ha olcsóbb, vedd meg ott.
Én viszont azt nézegettem, hogy 180-as Majához töredéke alkatrészt lehet venni, mint 125-öshöz. Ami azt jelenti, hogy külföldről kell rendelgetni, már HA ott van... Pl gyűrűt csak úgy nem is találtam, csak komplett 180-as hengerszettet 125-öshöz. És sokkal egyszerűbb volt pl Tacthoz beszerezni mindent (mivel az műszakilag egy Dio) két telefon, és pár napon belül volt minden, ami kellett...
DigitXT jó, az a ló túloldala volt, látom nem unod meg.
kcsa: És honnan tudjátok, hogy melyik webshop megbízható? Vagy hogyan találtok rá? Angol/német nyelvű oldalakkal még elboldogulok, de egy olasz/spanyol... Az már gondot okoz... Vagy google translate-tel nyomjátok?
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6424 üzenetére
Mi a bajod a javítás szóval? Lehet felújításnak is hívni, ha jobban tetszik.
Jó, jogos a pont, nálad befürödtek... Viszont eddig az volt az egy rendelésem, amit elb@sztak.
Egy kis tanulmányozni való. 125/150/250es van... 180-as nincs. Ezért mondom, érdemes körülnézni... Ki tudja mikor kell... És nem ez az egyetlen alkatrész, csak most a dugót választottam.
Akkor azért körülnézek külföldön is. Van esetleg ajánlott oldal?
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6427 üzenetére
A javításra félretett összeg (szumma 5 számjegyű) fennmaradó része megy a vételár finanszírozására. Hidd el, én is annak örülnék, ha nem kéne szerelőnél hagyni a felét se. A részletekről privát üzenet formájában egyezkedünk majd.
bogyo112: Eredeti alkatrészeket sokan tudnak szerezni, de leginkább külföldről szerelők. Nekem például van egy Parts list-em a Majához, és ott a számot beírom google-be. Onnantól minden van, csak bírjam kifizetni.
Az RMS csak csomagol, nem érdemes általánosítva leszólni. Majában most pl RMS által csomagolt Dayco szíj van.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #6444 üzenetére
Ha annyira nem katasztrofális a helyzet, akkor jó.
Mondjuk a gyűrű csere miatt átépíteni a fél motort tényleg ágyúval verébre...Esetleg tegyél bele 2T kompresszoros turbó dízelt.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Katalógusból:
Malaguti CR1 50 Crosser
Gyártási év Első betét Hátsó betét
1995-től ___FT3013___X
1997-től ___FT3010___Xszerk.: Az FTxxxx a Brenta típusát jelöli. Ha más márka kell, meg tudom mondani, EBV, Ferodo, Newfren, SBS, Brembo-nak megfelelő típust is.
Magyarul semmit nem ír bele, hogy milyen hátsó betét kéne. Tárcsa vagy dobfékes?
Ha tárcsa, nem egyezik meg az első betéttel? Esetleg dobj róla privátban képet, megnézem mit tehetek.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Elkiabáltam... Csak tárcsafékhez való betéthez van átváltó tábla benne...
És a 110x25-ös a leggyakoribb dobfék típus... Ha gondolod felsorolom, de nincs értelme, lenne kb 10 fajta. Ezek közül több Malagutiba is jó. Azt kéne kideríteni, melyik típussal egyezik meg. Nem drágák ahogy néztem...
Én az F10/F12-vel tippelném közösnek, de erre nem mernék megesküdni.
kcsa linkje szerint tévedés.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest