Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 4Grider

    nagyúr

    válasz Soulfly842 #104599 üzenetére

    Megértelek, mi is kereskedők vagyunk x gyártó y szakszervízével. De meg kellett tanuljuk z békéltető testületi hajcihő után, hogy hiába adunk gyártói garancialevelet, a vevő tőlünk vásárolt, a jogszabályok így hozzánk kötik.
    Tehát a termék eladóiként kötelesek vagyunk átvenni javításra a jótállásra kötelezett termékeket. (<- ez itt egy pont)

  • Lackooo84

    nagyúr

    válasz Soulfly842 #104599 üzenetére

    Szerintem ez a sok maszlag a lőtéri kismacskát nem kell érdekelje, főleg nem egy átlag fogyasztó dolga. A jogszabály szerint azzal vagyok szerződésben, ahol vettem a cuccot, tehát ha az a Telekom, akkor nekem oda KELL visszavinnem a hibás terméket, és boxolják le ők. Az, hogy én közvetlen a gyártóhoz/szervizbe is vihetem a készülékeket, az csak egy LEHETŐSÉG, de a jogszabályban foglaltak viszont KÖTELESSÉG.

    The Truth is out there...

  • kakuk.tamas

    addikt

    válasz Soulfly842 #104599 üzenetére

    "Egyik pillanatról a másikra, ha gondol egyet a gyártó, akkor azzal nincs mit tenni."

    Október óta eltelt 3 hónap. A Telekomnak tudnia kellene róla, hogy a TMX mit javít, és mit nem, ha egyszer ők a fő szervizeseik, nem? Valami kis hangyaf#sznyi ímélt csak kaptak, hogy" Skacok, mától ezt, meg ezt a márkájú telefonokat nem javítjuk, ide ne is küldjétek."
    Itt megint a Telekomos kommunikáció lehet a jó, hogy az adott üzletbe nem jutott el a hír, hogy hogyan kezeljék az ilyen eseteket.
    Az érvényes jogszabály szerint pedig az eladóval vagy szerződéses kapcsolatban, nem a gyártóval. Főleg úgy, hogy a szolgáltatók hivatalos viszonteladóknak tekinthetők.

    Egy kis morzsa a Fogyasztóvédelem oldaláról:

    "Három (munka)napon belüli reklamáció fogadása, illetőleg szervizhez irányítás
    Ismert olyan forgalmazói eljárás is, amelynek keretében arról tájékoztatják a fogyasztókat, hogy minőségi kifogásaikat csak három (munka)napon belül tehetik meg az üzletben (a vállalkozásnál), és ezt követően már csakis a jótállási jegyen/használati útmutatón feltüntetett szervizhez vagy a gyártóhoz fordulhatnak minőségi kifogásaikkal.

    A hibás teljesítés miatti – akár szavatosság, akár jótállás alapján fennálló – felelősség az eladó felet, vagyis a forgalmazót terheli. Ebből adódóan a fogyasztó jogosult minden esetben annál a forgalmazónál megtenni minőségi kifogását, akitől a terméket megvásárolta. Még akkor sem lehet (jogszerűen) továbbirányítani őt a szervizhez, ha kötelező jótállás alapján kijavítás iránti igényt kíván bejelenteni.

    A Kormányrendelet 5. § (1) bekezdése alapján ugyanakkor a fogyasztó a kijavítás iránti igényét a forgalmazó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti, vagyis, ha ez kedvezőbb számára, a kijavításra irányuló igényét nem csak az eladó félnél jelezheti, tehát a fogyasztót illeti meg e körben a választás joga. Amennyiben cserét, árleszállítást, vagy vételár visszatérítést kíván, úgy az ezek valamelyikére irányuló igénybejelentését viszont minden esetben az eladó féllel, a forgalmazóval kell közölnie. A kijavítás iránti igény kapcsán pedig jogellenes őt ide-oda küldözgetni (üzletből a szervizhez, vagy fordítva). "

    Ezek alapján simán Fogyasztóvédelemi ügy a dolog, és a helyében rohannék is hozzájuk.

    [ Szerkesztve ]

    Úriember vagyok, az a gecirendes fajta. ~ Győr ~  Apple iPhone 14 Pro  ~  Apple Watch 8 Cellular 45mm  ~ Xiaomi Mi Electric Scooter 3 ~ EBFEC VIPER MTB2 ~ Telekom 2000/1000 ~

  • Vangelis

    nagyúr

    válasz Soulfly842 #104599 üzenetére

    Igen de tényleg kötelesek lett volna elküldeni...
    Vagy legalább sorry nem akarjuk old meg....

    Lényeg, hogy jobban szeretem , ha valaki átveszi tőlem jegyzőkönyvvel a készüléket, hogy sértetlen karcmentes ... és erről papírt kapok.
    Jobb mint a futárnak átadni egy dobozt és lesz ami lesz.... szerviz meg azt mond amit akar... sajnos benne van a pakliban.

    Szeretem a személyes ügyintézést.... legalábbis szerettem volna.
    Mi történik, ha törött xart kapok vissza vagy bármi....

    Az üzletben meg ideadnák kipróbálnánk és ha bármi gond van jegyzőkönyv.... stb.

    Nem egyszerű...

    @@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

Új hozzászólás Aktív témák