- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Bemutatta első Snapdragon X-re épülő notebookját az ASUS
- Melyik tápegységet vegyem?
- Plazma TV topic
- E-book olvasók
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- SSD kibeszélő
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Hirdetés
-
Bemutatta első Snapdragon X-re épülő notebookját az ASUS
ph Az új Vivobook S 15 ráadásul az első ilyen, hazánkban is elérhető PC lehet, és már júniusban megvásárolható lesz.
-
Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
it A SoftBank szerint nehéz a munkája a call centerek dolgozóinak, ezért olyan AI-megoldásokkal segítenének, amelyek az ideges telefonálók hangját egyszerűen átalakítják nyugodt stílusúra.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ghandi
aktív tag
Ma erőt vettem magamon és nekiálltam kitakarítani az autót!
Ennyi koszt egy ekkora autóban,...még búzakalász darab is volt benne,pedig a betonról le se megyek soha
Megtisztítottam az szélvédőt belülről,hát az elég szivatós munka! De ami a legszivatósabb az a kivehető padlószönyeg kitisztítása.A vezetőoldalit vagy 5-6percig csapkodtam a ház falának és vagy 20percet porszívóztam amire tiszta lett.Miért csinálják ezeket olyan anyagból amiből nem jön ki a kosz?
De végre egy totál tiszta bociba ülhetek,mintha uj lenne,illata is van és kilátni minden ablakon rendesenElmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Én csak belűlről tisztítottam ki,kivűlről csak az üvegeket! Otthon nem mosok autót,csak az utcán tudnám mosni,ott meg nem tudom elvezetni a vizet,na meg nem akarom az összes szomszéd "hozhatom az enyémet is?" vicces megjegyzését hallgatni.Majd elviszem autómosóba,de állitólag holnap esni fog igy lehet csak hétvégén.
Egyébként a belső takarítás is eltartott vagy 3órát! Alapos ember vagyok,mindent lemosok rendesen.Félévenként megérdemli bocikámFerNandor : Nem is halottam még erről,kösz az ötletet!
Én a jó öreg ujságpapír + clin combót nyomtam,az förtelem.Huu ott maradt egy folt! Na de kivűl van vagy belül?[ Szerkesztve ]
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Ez a gyorsmosó micsoda? Az a fajta ahol bedobod a pénzt és gőzborotvával lehet letakarítani? Sose voltam még olyanban nem ismerem,én ilyen benzikut meletti automata mosóba vagy kézimosóba viszem,de ott nem jön ki 500ból az ember.
Amig heveromnak volt autókozmetikája addig mindig hozzá hordtam.Külső,belső tökéletes volt és 2000-nél többet nem akart elfogadni tőlem.Én meg már nem akartam odahordani,nehogy azt higye hogy csak kihasználom öt,de mindig ö ajálgatta hogy ejnye de koszos autó,mostmár el kell hoznod! Sajna év elején bezártElmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Ma voltam Tecsoba,direkt megnéztem a szerszám osztályon a torx készleteket.
2490-ért láttam 9 darabos imbuszkulcs szerű "L"-alakú,Manesmann márka márha ez márka. Tudom nem a legjobb,de ha hirtelen kell és más nincs.... tecso meg sok helyen van
Van 5000 körül még bitfejes készlet(amit én gyűlölök!) abbav van torx is.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Tegnap Renault találkozóm volt!
Mármint hátulról belnementem egy TwingobaElmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz AMD Power #18111 üzenetére
Tény hülye voltam ,nem figyeltem eléggé,de nem számitottam arra hogy abban a kanyarodósávban megáll valaki.Az enyémnek nem sok baja lett,axrendszám és a tartóját kivéve alig látszik.Egy kicsit meg lett húzva a festés rajta,de kiblehet azt is polirozni.Sajnos szegény Twingónak nagyobb lett a baja,furcsán állt rajta a lökös,elhajlott a kipufogó dobja amitől eltörött a csönél és hozzáér a kasznihoz ezért brutális hangja lett.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Genertel mini cascoval van valakinek tapasztalata?
A héten fog kijönni a kárfelmérő.Számithatok valami jóra vagy megprobálják majd el sumákolni? Elméletileg 50 ezerből lazán kihozhato a javitás,ugyaniis annyi a keret.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Ez nem rendes casco,hanem mini casco,abból is a mini casco extra,azaz a kisebb.Ez csak ilyen kiegészitő a kötelező mellé.Éves dija olyan 1300 ft szóval sookat ne várjon tőle az ember.Azt jelenti hogy egy balesetnél ha én vagyok a hibás akkor 50 ezer fofintig állja a kárt,nincsen önrész! Egy évben egyszer lehet igénybe venni.
Sérülésem tényleg nem sok,ha nem lenne ez a mini cascom akkor vennék egy rendszámtábla tartót és megpoliroznám a lökháritót és észre sem lehet venni semmit.
De mivel van ez a lehetősége igy kihasználom amit lehet.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Én nem értem ezt az autót.Tavaly ilyenkor vettem az autót az eladó mondta is hogy nem működik a klima.Akkor elvittem klímáshiz,átnézte,kirisztította és feltöltötte gázzal,azt mondta nem kell más nem ereszt sehol stb minden jó.Télen nem tudtam használni,mint itt megtudtam 4 fok alatt nem kapcsol be(nem értem miért).
Idén amikor bejött az első kb 10 fok akkor próbáltam de nem kapcsolt be.Aztán jöttek a melegebbek,folyamatosan próbálgattam,de semmi.Már feladtam,utána is érdeklödtem hogy hol találok hozzáértő klimást,már a telefonszáma is megvan.
Ma amikor jövök haza akkor megint bekapcsoktam,erre láss csodát működik rendesen!
Na akkor ez most mi lehet?Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz Reaper04 #18600 üzenetére
Manuális klíma. Benyomom az AC gombot,a led világít,belső keringtetésre tettem a levegőt és vártam.A bekapcsolásnál semmit sem változott vagy ingadozott az alapjárat,és kb 10perc járatás után sem lett hidegebb a levegő,még a +20ban sem.
rob210 : Én is elöször a nyomásérzékelőre gyanakodtam,de persze biztosra nem tudom.Olyan paszta kellene amita kontakt miatt szoktak az érintkező felületekre kenni,pl ilyen van a trafókon is! A kontakt spray szerintem csak rövid ideig megoldás,ha sürün kap vizet,párát a csatlakozó,akkor hamar vissza oxidálódik.
Mi lehet ennek a pasztának a neve?tresh: Igazából nem az ár a lényeges,olyan nagy eltérések nincsenek a klímások közt,max pár ezer forint ugyan annál a munkánál.Olyan szerelőt keresek aki érti is a dolgát,és esetleg ismeriis ezt a tipust,egyébként hamar jár ugy az ember mint rob210 ismerőse.Kicserélnek mindent és nem is az a hibás hanem egy pár ezerforintos dolog.
Nem tudom hogy Zoli foglalkozik e klímával,ő az aki tutira ismeri ezt a tipust.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Egyébként milyen olaj kell a dieselekbe? Apósom 1.6 HDI Peugeotjához rendeltem a hétvégén teljes olajcsere csomagot,és abban 5W40-es Total olaj van.
Tudom a klimánál a kapcsolókat és az érzékelőket megtalálom ha végigvezetem a csöveket,de olyan kis hely van a motortérben hogy hajaj.Megane 2 1.4-es 16v-nél hol lehetnek?
Na meg a kompresszornál nincsen elektromos tengelykapcsoló a szijtárcsánál? Egy régebbi Citroenemnél mindig azzal volt a baj.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Ma bezártam azautót és észrevettem hogy a jobb első index nem villant.Na faja,kiégett az első index izzó.Megpróbáltam a kerék felől a kis szerelőnyiláson,annyi sikerült hogy ki tudtam csavarni a foglalatot,de kivenni nem tudtam.Ki akartam szedni az egész fényszorót,de ahoz meg le kelett volna szedni a teljes lökhárítót! Majd szét robbantam,de addig forgattam a foglalatot,amig egyszer csak kijött,tisztára ördöglakat.
Én eddig azt hittem hogy Megane II-nél fényszoró izzót cserélni a legszarabb,de az index még arra is ráver.
Nagy nehezen sikerült visszarakni az uj izzót és leprobáltam.Megnyomom a távirányitót és láss csodát villan,juhé! Kb csak 30 perc kelett az egészhez
Na de az ember ennyi macera után nem tud csak ugy megnyugodni hogy kész,ismét megnyomtam a bezár gombot és....HOPPÁ EZT NEM IS GONDOLTAM VOLNA!
Probálja ki más M2 tulaj is.Ha egymás után kétszer nyomod meg a bezár gombot a távirányítón akkor felhuzza az ablakokat is! Érdekes hogy ha a bezárásnál hagysz szünetet a nyomások közt akkor csak a harmadik nyomásra huzza fel az ablakokat.
Az enyémen gyárilag mind a 4ablak automata,azért kiváncsi vagyok hogy a nem automatáknál,vagy akinek csak az első ablakai elektromosak,annál is működik e.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Na megint tanultam valamit : D
Most néztem meg a szervízkönyvét és abban sem találtam semmi ilyesmi megnevezést Honnan lehet ezt tudni,vagy kideriteni?
Ugy mondanám hogy digit klíma és tempomaton kívül tele van minden renaultos jóval
Képet most nem dobnék róla,nemrég értem utól egy Twingot,kicsit érdekes igy az eleje.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Bocs gyerekek,irtam a legutolsó hszemben hogy megyek a telekre pár napra.Azért visszaolvastam az irásokat.Én már nagyon összekeveredtem a felszereltségekbe.Szerintem enyém is az átlag sok kis extrás. 6légzsák,gyári CD kormánytávval,auto fényszoró(halogén,nem xenon)esős ablaktörlő,középső kartámasz tárolóval,4elektromos ablak,abs,hátsó könyöklő pohártartóval és tárolóval,manuális klíma,hűthető kesztyűtartó,asszem ennyi.Nem tudom mi az a szabad kéz funkció,a kilincseimben nincsen nyomógomb.
Más.Ismét nagyon megszívtam!Kiégett a vezető oldalivfényszoró izzóm.Egy régebbi izzócsere után sikerült elhagynom a doblemez szerelőajtaját és a fényszoró kupakot,ami az izzónál van.Ezt a kupakot kaptam bontóban,ajtót nem ezért a lyukat beragasztottam duct tape-el.Most hogy cser3lnemm kelett izzót letéptem a duct tapet,tekerném le a kupakot,de megint nincsen meg!!!!! Pedig direkt figyeltem amikor felraktam hogy biztos a helyén legyen....mindegy,nem ez a lényeg.
Benyulok,elnyomom oldalra a drótot ami tartja az izzót,erre a drót kiesik....bameg.
Probáltam visszatenni a helyére,mert nem tört le semmi,de nem tudtam.Próbáltam bevilágítani a lyukon hogy lássam hova is kell mennie a drót tartónak,de nem látni mert nem a lyukkal szemben van hanem felett.
Nem volt mit tenni ki kelett venni a fényszorót,de ahoz le kell bontani az autó teljes elejét.
Nemrég értem utól egy másik autót,de nem volt olyan vészes kivűlröl,alug látszodott valami csak festékbsérülés meg mozgott kicsit a jobb első fényszoró,de nem vészesen,Na ahogy levettem a lökhárítót szépen széthulott minden.
A lökhárító belseje ripityára van törve,csak ugy hulottak k a darabok,és a jobb fényszoró is szépen széttört.Igy már nem tudtam összerakni,föleg hogy a fényszoró plexijének alja darabosra tört igy be tud menni oda víz/pára.Na futás egy müanyagoshoz,megmutat,majd arra jutottunk hogy a fényszorót megcsinálja,a lökös most marad,majd amkor fényezik elötte megjavítja,addig vissza lehet igy tenni,még ha kicsit mozog is.
Szép kis izzócsere volt,5000 Ft és fél nap.....Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Sziasztok!'Ugy néz ki hogy behülyült az ablaktörlöm esőérzékelője. 2-t rendesen töröl aztán bármennyire kis eső esik folyamatosra kapcsol.Néha csak folyamatos lassú,néha meg csapkod eszeveszettül mintha szakadna az eső.Csak az egyes azaz s leggyengébb fokozaton használom,de olyan mintha állandóan 4-esen menne.Nagyon idegesítő mert az esőérzékelő miatt ebben a tipusban nincsen szakaszos ablaktörlés.Vagy állandóan megy vagy csak én inditom el az ablakmosóval.Volt már valakinek ilyen? Mi lehet a rossz?
Megane 2[ Szerkesztve ]
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Nekem kb 2hónapja kezdte,de modtwnáig annyira nem érdekelt mert nem nsgyon esett az esö.Mostanába az esős idő miatt kezdtem el foglaljozni vele.Először én is sz ablaktőrlőre gyanakodtam,vettem is ujat de nem segített.Egyébkét a vezetőoldali törli jobban az érzékelőt.Most jobbsn utána néztem neten és szt találtam hogy állítólsg az érzékelő és az sblsk közt van zselé,azt kell cserélni.Hogy hol lehet ilyen zselét szerezni passz
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz Ghandi #25330 üzenetére
Bocsánat eddig telefonról irtam,és az érintöképernyön nem tudok gyorsan irni
Na akkor hogy érthetöbb legyen :Nekem kb 2hónapja kezdte,de mostanáig annyira nem érdekelt mert nem nagyon esett az esö.Mostanába az esős idő miatt kezdtem el foglaljozni vele.Először én is az ablaktőrlőre gyanakodtam,vettem is ujat de nem segített.Egyébkét a vezetőoldali törli jobban az érzékelőt.Most jobban utána néztem neten és azt találtam hogy állítólsg az érzékelő és az ablak közt van zselé,azt kell cserélni,attől csinál ilyet.Hogy hol lehet ilyen zselét szerezni passz....
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Én Monorierdőn lakom,nem igazán szoktam Zoli felé járni,de igaz nincsen olyen messze.Tényleg kiválló szerelő és az árai is barátságosak (igaz a kuplung cseét nem hozzá visze, most,haver autószerelő olcsóbban megcsinálja) csak az időpontokkal van bajom.Minimum egy hétre tud adni idöt,aztán odamegyek és elfeledkezett rólam,vagy aznapra 5 autót hivott oda,aztán várjál több órát....vagy ha épp nincs otthon akkor imátkozz hogy nehogy a felesége jöjjön ki.....
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
-
-
Ghandi
aktív tag
válasz FerNandor #25353 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm a segitséget! Már hivom is öket.Nagyon jó áraik vannak.Nemrég hivtam egy normál szélvédőst,talán a szelvedojsvitas.hu-t,ott azt mondták hogy német ragasztójuk van ami bmw-hez focvágenhez jó az már 8000forint az anyag.....Na mondom ez lesz összesen 10-12ezer,pedig az oldal nagyon olcsónak hirdeti magát
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Én ezt igy azért nem mondanám,mett érti a szakmáját szó se róla,jobb rensult szerelőt nem ismerek.FHP problémánál más autószerelő meg akart győzni hogy az inditókártya rossz,utána meg ha nem az akkor az AC pumpa,de abból csak ujjat rak be.Hát ne tudd meg mennyi az ára annak.Zolit felhivtam,mondtam a problémát,már vágta is rá hogy FHP jeladó csere 10 rongy anyaggal.Odamentem 5 perc alatt megcsinálta és akkor már csak 8ezret mondott.Nála inkább logisztikai gondok vannak,de azt betud;m a sok munka miatt,na meg a neje! Nem merek rosszat irni róla mert attól félek iderohan és leoditja a fejem.Még mindig az év eleji találkozásunk sokkhatása alatt vagyok.Az árai igaz néha magasak de másnál se külömb.Kuplung szett cserére év elején mondott 100-at.Sajnos másnál se olcsobb
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Nekem most jött a mellberugás.Szombaton csinálnánk a kuplungszett cserét haver autőszerelönél.Ö rendeli az anyagot azt mondja 35ezer az ára mert nekem nem számol az anyagra semmit,ö kedvezményel kapja.Mondom biztos ennyi? Benne van a csapágy is? Igen,igen benne van minden nyugi.Mondom az nagyon jó ár ennyiért sehol se kapni.Na ma elment az anyagért és láss csodát nincs benne a csapágy csak a tárcsa meg a szerkezet....A csapágy kb még 15
[ Szerkesztve ]
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Egyre rosszabbul alakul a kuplungcserém Első körben ugy volt hogy a kuplunk szett 30pár ezer forint,a 3 szimering meg pár ezer maximum,az nem tétel.Na azóta ugye változtak a dolgok mert mint kiderült a kinyomócsapágy nem volt benne abban a szettben.Ma felhívott haver,megvan mindennek az ára! A kinyomó nagyon nem egy olcsó dolog,és mint kiderült a szimmeringek is elég speciálisak,ezért azok sem filléres dolgok.Most összességében már 68ezer forintnál tartunk,és ez a kedvezményes ár,mármint amennyiért az autószerelő haver kapja!!!
De lenne egy kérdésem is hozzátok hátha tudja valaki.Pontosan milyen és mennyi olaj kell a váltóba?Megane 2 benzin 1.4 16szelep.
Ugy gondoltam ha leszedjük a váltót akkor már abban is cseréljünk olajat,nagy esélyel még a gyári van benne.Na de mennyit vegyek?Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Tényleg kicsit soknak tünik a 4 liter,de nem lehetetlen.Ami inkább gáz hogy kb 1éve van itthon 3liter Fina szerintem pont most nem fogok kapni sehol itt a közelben pont ugyan ilyenböl 1 litert
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz Füge007 #25390 üzenetére
A városi legendák szerint a váltóban "örök" olaj van,ami részben igaz.Ezeket az autókat nem magyarországra tervezikhanem a nálunk sokkal jobb anyagi helyzetű országokat veszik figyelembe.Ott nem átlagban nem menek ennyi kilóméter vele,az átlag 5-8év használat alatt nem is kell olajat cserélni benne,annyit kibírnak,szóval ilyen használat melett mondhatjuk örök olajnak.
Mágus2
Nem tudom pontosan milyen a gyári olaj,de én ugy tudom hogy az Elf-Total-Fina egy cég.A renault általában a motorban Elf olajat használ,igy nagy esélyel a váltóban Fina van.Nekem is ebböl a márkából van 3literem olyan viszkozitású ami ehez a váltóhoz jó ha jól emlékszem 75W90 talán.
A gyári az pontosan milyen márka és milyen viszkozitás?Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz Savanya #25396 üzenetére
Huuu most nem emlékszem hogy nekem 75w90 vagy 75W80 van.Egyáltalán lényeges a külömbség?
Na most ez a 2.5liter komoly? Más már 3.4litert mondott.
Csak azért lényeges mert 3literem van itthon,most akkor vegyek még egy litert vagy ne?Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
-
Ghandi
aktív tag
Sajnos csak esténként tudok netezni,nem tudtam napközben irni a válaszokra.Na most nálam az a hejzet hogy a váltóolajat sz elözö kocsimhoz vettem (dacia logan) de végülie nem hadznáktuk fel.A Bárdi autónál vettem ott szt mondták hogy ez való bele.Ugye a Logan is már teljesen Renault.Most a Megane-ban nem azért akarok olajat cserélni mert baj lenne a váltóval,az teljesen rendben van finoman kspcsol nem recseg stb.Most kuplungot cserélünk és gondoltam kicserélem az olajat is mert az sosem árt.Na most akkor rakjam bele ezt sz olajat vagy ne? Fina 75W90
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Tegnap készen lettünk a kuplung cserével és a velejáró dolgokkal.Hát már csak nagyon kicsi hiányzott a szegecsekig a tárcsán,de a többi alkatrész egész jól nézett még ki.Na de ha már kuplungnál van probléma akkor ott mindent érdemes kicserélni,nem válalnék be 2hónap mulva egy ismét szét-öszeszerelést.Mindent alkatrészt kaptunk Valeoban és az olcsóbbik fajta kinyomócsapágy volt benne! Kicseréltük még a kuplung oldali főtengely szimmeringet,a féltemgelyek szimmeringjeit és ugye a váltóolajat.Amikor levettük a váltót akkor beáztattam brigéciolba majd alaposan lepucoltam mindenhol Azt hittem hogy majd olyan tiszta lesz mint egy gyári uj,de csalodnom kelett.Igaz hogy az olajsár meg stb koszok lejöttek,de maga az alu felülete olyan mint egy hányadék.Na mindegy ugysem látszik.
Végülis a fina olajat tettük bele,majdnem mind a 3liter belement.Abszolut semmi baj sincs ezzel az olajjal,igaz a váltómmal semmi baj sem volt,ugyan olyan is maradt olajcsere után is.Na de a kuplung! Istenem mennyire más lett az egész autó uj kuplungal.....egy álom vezetni,sokkal finomabb és könyebb is a pedál.
Ami elkeserített hogy a váltó alján lévő kutyacsont szerű váltótartó bakom rossz Amire észrevettük addigra már bezárt az autósbolt,de ugysem hiszem hogy lenne nekik ilyen polcon.Azt még majd szereznem kell.Azt egyedül is ki tudom cserélni,csak két csavar tartja és nem kell miatta megemelni a blokkot sem,ez inkább csak a motor oldalirányú elmozdulása miatt van..Kiváncsi leszek mennyi lesz ez a tartó.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Az még nem is olyan vészes ár.Azt hittem csak ugy repkednek majd a 10ezrek.Végig anyázta. azalkatrész ára miatt,de mint kiderült egy G Astrához képrstmég türhetó.Ennek a szerelö havernak van Astrája év elrjén kuplungozta.A kinyomó neki 56ezet volt!
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz SocketA #25568 üzenetére
Köszönöm a biztató szavakat
Egyébként ez még lehet akár igaz is!Hál istenek haver nem egy kezdő autószerelő,igaz nem Renault specialista.
Hiába eredeti Valeo alkatrész azért sok mindennel spórolnak.A kinyomócsapágy egy műanyag cső szerüségen mozog és ezt gyárilag ugye bezsírozzák,na de hogyan? Épp csak egy kis zsír van rajta csak úgy mutatóban,de abból szinte semmi kenést nem néz ki az ember.Rendesen nem is látszódik mert a benne lévő rugó a végéig nyomja a csapágyat,és ebből a "csőböl" semmit sem látni.Haver már rutinosan beszerelés elött lenyomta a csapágyat és szépen körbezsírozta.El tudom képzelni hogy idővel kicsit megkopik ez a müanyag és már rögtön nem olyan könnyen jár a csapágy.Ha a gyári zsírmennyiséget nézem tényleg pár hét lehet.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Erről jut eszembe! Amikor kész voltunk a kuplungal,össze volt szerelve az autó de még bakokon volt és nem voltak rajta a kerekek,akkor próbálta ki haver hogy működik e minden rendesen.Kerekek nélkül váltogatta a sebességeket oda vissza,pörgette,fékezte stb.Mondom neki nézzük már meg hogy igy 5.-ben menyit megy igy,mert akilóméter óra mutatta a sebességet igy is.Kicsit csalódtam is,mert csak 190 max 195-igy ment fel a kis 1.4-es 16szelepes.Persze ez terhelés és légellenállás nélkül.Valósan mennyi lehet a véhsebessége? Kb 180?
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Ok ok nem vagyok egy versenyzö tipus,egyszer mentem vele 170-et,de nem mertem tovább nyomni és el is engedtem a gázt.Fosok a trafipaxoktol azért.Az a furcsa hogy ennyit a Loganal is mentem,ha jól tudom abban ugyan az a motor van mint a Megane 1-ben 1.4 8V ha jól emlékszem olyan 70ló körüli ez a 16V meg majdnem 100ló és szinte ugyan annyi a végsebessége.Igaz a gyorsulásban azért ég és föld a kettő.és a valós közlekedésben szerintem az többet jelent mint a végsebesség.
Nehogy azt hidd hogy annyira remegett volna az autó.Ékek voltak a hátsó kerekeknél és két szerelőbakon állt. Elég stabil volt igy,alig remegett valamit igy kerekek nélkül hisz alig van mozgó tömeg csak a féltengelyek meg a féktárcsák.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz AMD Power #25776 üzenetére
Nekem volt a "régi" Loganom,én nagyon meg voltam vele elégedve! Aztán jött a Sandero és azt mondtam az asszonynak hogy ha majd a Logant lecseréljük akkor veszünk egy Sanderot.Hát sajna nem az lett belőle,de azért ez a kis M2-is tökéletes nekem
Az uj logan tényleg szép lett,ez már nem az a kockás forma mint a régi.
Mindenki a Dusterért van oda,nekem pont az nem tetszik........Én Sandero párti vagyok!Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz SocketA #25778 üzenetére
Hát azt a kábelkötegen lévő átvezető gumit visszatenni a helyére nagyon nem egyszerű ám! Én amikor az erősítőnek huztam be a vastag tápkábelt akkor szenvedtem ezzel.Elöször ha jól emlékszem a kábelbefűzőt bentröl akartam talán kifelé huzni.Átszurtam a gumi peremén,de amikor a vastag kábel elért oda az istennek sem akart átjönni rajta,én meg rángattam-rángattam erre kijött a hejéről ez a gumi.Alig lehet hozzáférni,és nagyon feszesen áll a helyén,több órát szívtam vele és össze-vissza vagdostam a kezem.A végén csak ugy ment be hogy valamennyore bezsiroztam ugy ahogy éppen tudtam és ezseveszetten huztam,csavargattam.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Sziasztok!
Futómű javítgatás elé néz a Megane 2-őm,gömbfejek,szilentek csere.
A szerelő megnézte,mondta kb mennyi lesz.Kérdeztem hogy milyen márkájúak lesznek a cuccok,a válasza egyszerű volt minden Startline.
Én ezt a márkát nem ismerem,ő állítja hogy ez a márka teljesen jó és amelett olcsó is.
Ismeri valaki ezt a márkát? Van valakinek tapasztalata?Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Fékbetét és gömbfej márkák közül szerintetek milyen a : TEXTAR , MEYLE , DELPHI , Hans Pries?
Most elsősorban a fékbetét a lényeg nekem,de a gömbfejek tekintetében is érdekelne,mert nemsokára azok is kellenek.
Sajnos szerintem a Ferodo iszonyatosan drága,és az említett márkákat pl német autóknál jónak irják.
Van valakinek tpasztalata ezekkel a márkákkal?[ Szerkesztve ]
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Ja meg a másik hogy az alsó trapézgömbfejből 2 fajta van mindenhol a webáruházakban : 16 és 18mm csapátmérő. Na most akkor milyen lehet az autóban? Nézegettem a futómúvet,de igy beszerelve nem tudom megmérni
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz rob210 #39302 üzenetére
Az ATE szinte ugyan az az ár mint a Ferrodo,a Zimmerman valamivel olcsóbb igaz de az se semmi.
Most vennem kellene első és hátsó betéteket,Ferrodoból kb 20-25 lenne az ATE szint ugyan az,és akkor remélem nem kell első tárcsát venni....
Lemértem ahogy tudtam,mert a féknyereg melett nincsen sok hely,én ott 21.5mm-ert mértem. Gyárilag 22mm vastag,és a min 19.8mm
Ha valaki tud olcsó Ferrodo betét beszerzési helyet,akkor segítsen légyszives.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz rob210 #39304 üzenetére
Konkrétan ez egy Megane II 2004-es 1.4 16V (K4J 730) ferdehátú.
Nagyon sok helyen Ferrodot irnak a neten Megane-ra hogy az az igazi,kicsit megkönyebbültem hogy most nem azt kaptam hogy csak azt.
Sokan a Textart ajánlották,igaz nem ehez az autóhoz,hanem úgy álltalánosságban,volt aki azt mondta hogy a Delphi az egy olcsóbb .de gyári minőségü jó betét. Sajnos semmi tapasztalatom a márkákkal.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Kerékpárosok, bringások ide!
- DIGI kábel TV
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- DIGI Mobil
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- Netfone
- DIGI internet
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen