- Milyen notebookot vegyek?
- Gaming notebook topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Dell asztali gépek
- Mini-ITX
- Milyen monitort vegyek?
- Az olcsóbb szegmens felé fordul az Apple virtuális szemüvegével
- Házimozi belépő szinten
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ASUS ROG Ally
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Ilyen lesz a Morbid Metal
gp A Unity-vel készülő rogue-lite PC-re készül és még idén megkapjuk elvileg.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#47205632
törölt tag
válasz
gergo5991 #59952 üzenetére
Nekem full ugyanez, csak én azért megyek vele minden hétvégén. Boltba megyek, kutyát sétálni etc. 3-3-3-3..... Km-es szakaszok.
3-4 hetente el szoktam menni nagyobb bevásárlásra az olyan 100 Km, mert amúgy is muszáj, ez jót is tesz neki azért, viszont csak télen tudom megcsinálni. Nyáron 15x akkora lesz a forgalom nekem meg egyáltalán nincs nyugalmam a sok majom között gurulgatni, ilyenkor a nagybevásárlást lenyomom úgy, hogy elég legyen legalább 3 hónapra. Na ilyenkor kapja a kocsi az ívet bőven mikor 3-4 hónapig csak 3 Km-t megyek vele hétvégente. De már kezd nem érdekelni, használati eszköz, ezért vettem. Hajlamos az itthoni ember túlbabusgatni, túl sok érzelmet belevinni az autótartásba, én is ilyen vagyok. Nem csoda, mert drága egy autót fenntartani és nehéz jót találni, nem egyszerű cserélgetni se emiatt így hát sokaknak örökké kéne az autó.Azért megpróbálom annyival enyhíteni, hogy ezekben az időszakokban is néha kerülővel megyek boltba, ma reggel is elmentem 3 Km-re, majd onnan 20 Km-es kerülővel mentem haza.
De ez is egy vergődés csak, mert drága a benzint pazarolni így. Elektromos autó kéne, de hát nem manapság fogjuk azt elérni, hogy 500 ezres kategóriába belekerüljenek azok... -
gergo5991
őstag
válasz
gergo5991 #60818 üzenetére
jaj a szerelő azt mondta, hogy a jobb hátsó fékbetét meg a tárcsa is jobban meg van kopva, ezen csodálkozott is, mert elvégre ha fékezel egyszerre megy mind2 fék. Nem tudom van-e ennek köze ahhoz amit emlitettem, hogyha bekapcsolom a klimát jobb hátsó keréknél mintha valami megfogná befékezné a jobb hátsó kereket, vagy lehet csak én érzem igy, de érdekes.
Megane 3, 1.6 benzin
-
Xantomas
őstag
válasz
gergo5991 #60818 üzenetére
Keress másik szerelőt. Komolyan. Ha azt mondja, hogy másmilyent nem tud rendelni, akkor menekülj.
2018-ban egy szerelő ne mondjon olyat, hogy nem tud másikat rendelni. Jobb esetben inkább nem akar, mert nincs kedvezménye máshová, rosszabb esetben nem ért hozzá.
A fék nem játék.
Nem érti, hogy miért nem kopik egyformán. Az ciki, nagyon ciki. Pl, mert tapad valamelyik féknyereg stift, és nem mozog, nincs jól beállítva a kézifék, vagy szorul a nyereg azon része, ezáltal egy picit mindig fog a fék, rossz az ABS kocka.Ha jól sejtem hátsó fékről van szó.
Hát... Pedig az ennyi. Lehet okosan is, hogy a tárcsát cseréled, a csapágyat pedig átrakni a régiről, de sokkal több munka, ami nem éri meg.
Tárcsát mindig betéttel együtt cserélünk. Ha nem egyszerre kopik, ott lehet bármi, előtte egy alapos fék takarítás, és folyadékcsere. Ha van rajta elég hús, nincs megégve a tárcsa, és nem döglöttek a kerékcsapágyaid, akkor fel lehet szabályozni, és új betéttel elmegy.
Ha jelen állapotában feldob neked egy szett új tárcsát, és új betétet, akkor az valószínűleg ugyanúgy félre fog kopni.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz
gergo5991 #60822 üzenetére
Nagyon nem mindegy
Át lehet tenni a csapágyat, de ahhoz kell egy hidraulikus prés, és fejek hozzá, hogy ki tudja préselni a régi csapágyat. Legalább 2 órát el kell vele szenvedni, mire kipréseli, megtisztítja, odapróbálja, bepréseli az újba tárcsánként, és ha esetleg a csapágy is rossz, vagy a végét járja, akkor dupla munka. Nagyobb az óradíj mint az alkatrész ár difi.
Normális esetben a csapágy ugyan annyit bír mint a tárcsa, szóval jó ez a konstrukció ahogy van, hiába szídják, könnyebb a szerelése.(#60825) gergo5991
A szerelő dönti el, hogy beépíti-e az alkatrészköltségbe a saját hasznát, vagy átengedi-e neked a Bárdi/Unix, stb kedvezményt amit kap.Ha annyiért hozza, akkor annyiért hozza, ebben semmi átverés nincs. A tárcsa külső élére van mindig gravírozva minden adat a tárcsáról.
A Brembot kerüld, már topicon belül is hányás van a silány minőségtől, én is cserélni fogom a hátsókat, nem tudok a visítással mit kezdeni, így a legdrágább alkatrész volt amire eddig rávettek.
Zimmerman az általánosan ajánlott, ha nem akarsz zsebbe nyúlni ATE-ért.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rob210
Topikgazda
válasz
gergo5991 #60825 üzenetére
Hátul csapággyal együtt cseréld/cseréltesd a tárcsát, abrembot én személy szerint nem szeretem.
Zimmermann Ate Trw
Ezek 22-27e körül mozognak csapággyal, abs gyűrűvel.
A bolt ilyennel nem hív fel senkit ez rossz duma, simán beteszik a dobozba és küldik, de rá is vernék a kezükre, ha kibontogatnák a tárcsa dobozát.Nekem furi amiket írsz erről a szerelőről.
De olcsón pl. Megoldható LPR tárcsával ez egy vállalható belépő szintű tárcsa ami ha nem rallyzni veszed, kifejezetten ár érték bajnok. Szerezd be te a tárcsát, szerintem úgy jársz a legjobban.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz
gergo5991 #60830 üzenetére
Dönsd el te, hogy le akar-e húzni a szerelő!
Hátsó komplett féktárcsa.Renault power
-
gergo5991
őstag
válasz
gergo5991 #60877 üzenetére
tudom néhányatóknak sértő lehet ha azt irom a szervisz b.ta el, ezalatt egy konkrét helyre gondolok, nem szidok itt senki, nem nézek le senkit, nem nézem le senki munkáját, szintúgy igaz arra is mint amikor feljebb irtam hogy le akarnak húzni engem, remélem ha félreértés is történt, akkor szeretnék bocsánatot kérni.
[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
válasz
gergo5991 #61419 üzenetére
Mivel sem bowdenes, sem kardanos kapcsolat nincs a pedal es a motor közt, így mondhatni viszonylag nagy.
Ha nem magának a pedál rögzítésének a csavarjai lazultak le, akkor esélyesen az egész kasztnit remegteti a motor, csak a kezeddel, meg a fenekeddel nem érzed annyira.
Elöregedtek, elrepedtek, esetleg szakadtak a motor/váltó tartó bakok gumi szilentjei. Kezdheted megnézni a felső és alsó kutyacsontokat.Ha nem ezek, akkor diagra vele.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rob210
Topikgazda
válasz
gergo5991 #62090 üzenetére
Az úttest bal oldalán van a jelzőtábla.
Ha kétszer egy sávról beszélünk és te pont a táblánál előztél, akkor azt buktad.
Én nekem ezért megy a GPS mindig, mert az ha nem is 100%os de sok esetben mentette már meg a seggem.
Bár én amúgy sem előzgetek, csak ha már nagyon felhúz valami tatter.Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
gergo5991 #62090 üzenetére
Sokkal találkoztam ma én is, szóval...
Mindenhol kinn állnak mostanában, főleg két, vagy több sávoson. Nagy szívességet tesznek nekik a belsőben 30-40 körül totyogó és forgalmat feltartó balf@szok. Megunod, kivágsz a külsőbe (ahol kellene lennie, de inkább gyalogolhatna), ha épp van szabad hely és egy előzés rögtön 60-70km/h közé nyomja a szekeret, ha gyorsan le akarod tudni, de akkor már be is mért. Hiába állsz vissza 50-55 közé, ahogy eddig is tettem és tenném, ott és akkor én vagyok a hibás...
Ezeket kellene elsősorban kiemelni és jól megbüntetni, mert egy zöldhullámot nem lehet tartani miattuk, max a harmadiknál piros a tötymörgése miatt. Mondjuk a te eseted más, de ha egyszer "belőttek" azt kimagyarázni nem lehet, függetlenül bármitől, ha a tábla ott volt. Én emlékszem még, hogy az oktatóm az első alkalommal lebaxott nem kicsit, hogy tartsam a sebességhatárt, ne merjem feltartania forgalmat, ami akkor még 60km/h volt és negyed ennyi autó nem volt az utakon.
Ezeket anno 1 perc után meghúzták volna a vizsgán, de hát ezt az öregebb rókák tudják. -
válasz
gergo5991 #65867 üzenetére
Az az árnyékoló fémlemez gyárilag van ott, hogy az izzóból érkező fény ne vakítson, hanem csak a foncsorról visszaverődve, irányítva lépjen ki a lámpatestből.
Ha az karton lenne, már megfeketedett, esetleg ki is gyulladt volna, mert az izzó hőmérséklete eléggé magas, ezért sem szabad a üveg részét megfogni, mert a bőrön lévő zsír ráég, és csökkenti a fényerőt.
Ha egyedül jársz az autóval, és csomag sincs benne, akkor inkább 0 pozicíóba állítsd a fényszórómagasság állítót. De ha ennyire az autó elé világít, akkor érdemes lenne megnézetni és beállítatni.
A gyenge fényerő lehet régi vagy gyenge minőségű izzó miatt, vagy a foncsor vagy a lámpabúra mattulása miatt is, bár nálad ez jónak tűnik.Nem tudom mennyire nehéz izzót cserélni, én a Clión akkor cseréltem, amikor a polírozás miatt egyébként is ki volt szedve a fényszóró. Ott a lámpatest kiszedéséhez a lökhárítót is le kell szedni, mert alul is van egy csavar, valószínűleg nálad is így van
[ Szerkesztve ]
Путин, иди нахуй!
-
rob210
Topikgazda
válasz
gergo5991 #67618 üzenetére
A fedélzetit ne is nézd, full tank menet full tank ugyan ott ha lehet és abból számolj átlagot.
A nyikkanás sok minden lehet leginkább lengőkar szilent, vagy stabpálca. De persze ez csak tipp így látatlanban.
Ha esetleg inkább csörgés az a nyikkanás akkor lehet rugótörés is.Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz
gergo5991 #69773 üzenetére
Pontosan erre lett kitalálva.
Hűtőfolyadék és motorolaj legyen szinten, az olaj legyen ~évente/10000Km-ként cserélve (Elf SXR900 5W30 kell bele). Ha sokat akarsz pályázni akkor a váltóban is érdemes cserélni, Elf NFJ 75W80 kell bele.Az 1.4 4000-ret forog, teljesen normális. Ezen a fordulaton van azon a nyomaték/teljesítmény szinten ami kell a 130-as tempóhoz és itt van akkora olajnyomás, olajszállítás ami kell ehhez a terheléshez.
4000-nél van a nyomatékcsúcs púpja, 3800-4200 között. Nem véletlenül oda van hangolva a váltóáttétel is a 130-as tempóhoz.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
-
dssport
tag
válasz
gergo5991 #69950 üzenetére
tanulni/tanítani a páromat gondoltam ezzel. Az elmélet az volt, hogy ha elakad itt-ott érintőre vesz egy fát vagy oszlopot parkoláskor akkor nincs dráma. Én lassan 14 éve nap mint nap vezetek.
Munkába járásra (ha megbízhatóan jön megy indul megáll a városban) azért lenne ez opció mert nyilvános utcai parkolót használunk jelenleg is és ezt szintén nem annyira sajnálnám ha reggelre éri valami.
Plusz jelenlegi TDI városban pikk pakk televeri a DPF-et korommal és unok pályára járkálni vele. Meg unom, hogy nem lehet 2 percenként leállítgatni ha úgy van dolgom. Hiába nem fogyaszt, mindenhova körgyűrűn megyek... (belvárosban élek, nem vagyok autó függő amit lehet gyalog vagy biciklivel intézek, de esőben hóban cipekedés közben nem akarom szívatni magam ha nem muszáj)
[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz
gergo5991 #69950 üzenetére
Clionál előbb volt a váltás, itt már van utascella, élhető a passzív ütközés védelem, nem gyűri rád a kasztnit a motor. Swiftnél ugye csak a vasalóval jött be 2005ben, de az nem ez az ársáv.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
LamerGyuri
senior tag
válasz
gergo5991 #71317 üzenetére
A színe nagyon bejövős
Drága kenyér....majdnem elsírtam magam...hát hogy van már odaköpve hátul az a rendszámtáblatartó
Na ezért (is) művelem azt a Talicsommal, amit: nekem ne jöjjön már szembe minden sarkon az autóm.
Ahogy elnézem, új autónál már a márkajelzésnek sem kell stimmelni, hogy találkozzak magammal
Egyébként melyik volt előbb? Ki másolt kit?"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
MC Pite
veterán
válasz
gergo5991 #72547 üzenetére
Hát nem árt kicsit újra átolvasni amit írtál - szoktam összevissza írni, de itt nem nagyon sikerült felvennem a fonalat.
Nem tudom mid van és milyen változat (M3 coupe?) - de a M3 nagyon nem orrtolósra van beállítva, a farát dobja el először, a guminyomást is mindig úgy kell beállítani -még a kombin is, legalábbis azon tuti- hogy hátul 3 tizeddel kevesebb legyen a nyomás.
A kotyogás ahogy rob is írja mindenképp gáz, nem is értem azt miért hagyod.Egyébként a gondolatolvasási próbában arra sem jöttünk rá milyen idős, konkrétan milyen abroncs van az autón, az is rengeteget számít!
Ha lehet, írj kérlek magyarul; kisbetű, nagybetű, írásjel, stb - sokkal könnyebb olvasni. Köszi!<ELADÓ: Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Xantomas
őstag
válasz
gergo5991 #72900 üzenetére
Mit jelent a 40 km? 50-nem araszolás, vagy 90-nel haladás 5-ösben. Nem mindegy.
Ha ment mellé a páramentesítés (olyankor maxon tolja át a levegőt a fűtőradiátoron), jó a termosztátod, és a fűtőradiátorod akkor teljesen normális. Használd az Auto módot. Míg nem ér el egy küszöb hőmérsékletet, addig nem is kapcsolja magasabb fokozatra a ventit, hogy ne hűtse túlságosan vissza a fűtőradiátort, és így a vízkört.
Ha nem ment maxon, akkor termosztát problémára utalhat.
Én ilyen hidegben bekapcsolom az ülésfűtést, meg tükör, és hátsó ablakfűtést, klímát, legkisebb fokozaton, a legkisebb hőmérséklettel fújom a szélvédőre a levegőt, míg nem ér el a vízhőmérő mutató egy barátságos állapotot. Csak azután melegítem az utasteret."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz
gergo5991 #72903 üzenetére
Akkor meg fizikailag a motortérben levő rezgéselnyelő alkatrészek nem melegedtek át, hogy elég rugalmasak legyenek. Azok csak fémes vezetéssel kapják meg a hőt, annak meg kell egy idő. Gondolom az összes gumibak még gyári, elkezdtek kikeményedni, több párat vesznek fel, ami mg is fagy bennük, nehezebben bírják a hideget. Ez ilyen
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
MC Pite
veterán
válasz
gergo5991 #72900 üzenetére
Nem azt kéne megjegyezni, hogy hájperformensz olaj, hanem a jóváhagyásokat(gyártói, RN0700) , szabványokat(A3/B4 vagy A5/B5) . 18 féle 5w30 van pl csak totalból.
Szívó 1.6nak 7-8km alatt be kellett volna reggel melegednie, és kb 3km után jelezte nekem az üzemmeleget.<ELADÓ: Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
#89309696
törölt tag
válasz
gergo5991 #74829 üzenetére
Semmit nem kell vele csinálni. Használod ahogy szoktad, normálisan. Az első 500-1000Km-en, attól függ mennyi a fékezés benne nem kell csapatni vele szándékosan, utána mindent lehet.
A műszakin át fog menni ettől még, ha nem teljes még a fékhatás az új szett miatt.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz
gergo5991 #74845 üzenetére
Ezt az isten se mondja meg.
Azt, hogy befog-e nagyon egyszerű tesztelni.
Kitámasztod az első kereket (ék, padka, akármi) egyesbe teszed, felemeled a kocsi hátulját.
Megforgatod a kereket, ha súrlódik, vagy nehezen jár, hangja van, akkor bizony szarul rakták össze. Ha szépen kiforog, akkor semmi baja.
Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen notebookot vegyek?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gaming notebook topik
- Wuthering Waves
- EAFC 24
- Mobilinternet
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...