Hirdetés
-
Fülhallgatók is érkeztek a Reno12 szériával
ma És persze az Oppo okosórája is, lásd előző bejegyzés. A muzikális élményt az Enco X3i és az Enco Air4 Pro szolgáltatja.
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
10W40 meg 5W40 között nüansznyi különbség van (nem tennék semmibe ami 30évnél újabb semmilyen 40es olajat, még a 15 éves fűnyírónkba is 30as olaj az előírás).
<ELADÓ: Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
rob210
Topikgazda
Ezt a gyári ajánlást kérlek mutasd már meg nekem, mert én ilyet sose láttam még.
Azt, hogy belerakható, több helyen is láttam, de azt, hogy ez az ajánlott azt nem.
A gyári könyvben is az 5w30 szerepel.
Csak sokan rosszul értelmezik.
Már az én nem változó szelepvezérlésű kocsimban is 5w30 az ajánlás.Type: Mégane 1.6 16V (C64 / B64 / L64) (1999 - 2000)
Use: Normal Intervals: Change 20000 km/ 12 months
Products : Evolution 900 SXR 5W-30
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
MC Pite
veterán
Ott az A5/B5 is, és ott a hőmérsékleti grafikon, ami baromság ebben a formában.
Az ajánlottságot itt a 'Motorvédelem és környezetvédelem' jelentiamarketingbullshitben.Mindenütt (hideg, meleg) jobb egy modernebb A5/B5 olaj (ennek is a 170 VI), mint az A3/B4 (kivétel a pályanapozós autók eltérő igényei, de azt arra méretezték). [900FT 0W30], [SXR5W30], [SXR5W40], [EVO 700STI 10W40] .
Ha megengedett az A5/B5, az azt is jelenti, hogy melegen a 9,9es kinematikai viszkozitás oké. Akkor a 12-15 k.v. nem tűnik optimálisnak melegen, a 90-100 pedig különösen nem tűnik annak 40°on (nem csak a jobb olaj 55-éhez, hanem az optimális 10-hez képest kell nézni).
És ez 40°, kicsit még tovább nyílik az olló pl 0° környékén. Amit sokan tetéznek túl korai elkapcsolással hideg motor esetén, azaz alacsony fordulaton amikor télen a méz sűrűségű cucc nem tud rendesen kenni, nagy nyomatékkal és még alacsonyabb kenéssel baxxák szét a motort, mint azt már nem egyszer kifejtették. A motornak/turbónak mindig jó kenés kellene, önként/direkt csökkenteni ezt... nem szerencsés.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
#89309696
törölt tag
Na igen, ezt írtam már fél éve is, hogy ez a könyv félreértelmezhető és átláthatatlan átlagembernek. Az enyém másabban néz ki, de hasonló, hülyén van feltüntetve. Mert az 5W30-at valami eco olajnak tekinti ami miatt az emberek automatikusan nem is veszik figyelembe, csak a normál olaj ajánlást, az meg ugye az 5W40 vagy 10W40 helyettesítő.
Itt sajnos a táblázat van szarul megcsinálva.
Ettől függetlenül nem az 5W40 miatt kerepel a motor és nem is teszi az tönkre.Az egész olajkérdés amúgy túlfutott, Szent Grálként van az olajtéma kezelve, pedig javarésze csak emberi túlfűtött hozzáállás. Ez nem azt jelenti, hogy akármit bele lehet locsolni, de nem is fordul fel tőle, ha mást kap véletlenül. Ez is kicsit már hit kérdése, mint a prémium üzemanyag.
-
MC Pite
veterán
Nem ajánlottam (hisz nincsenek régi ladák a topikban), csak az adatlapokat raktam be. Sajnos ezek is elég felületes adatlapok, de minősítéseket, 40/100os viszkozitást, ViszkozitásIndexet (általában) látni rajta. Ahogy Farkas írja, megy mindegyikkel, de nyilván nem ugyanúgy/ugyanaddig. Különösen nagy baromság hogy ha pl 30.000 a csere, de nem írja le hogy csak pl az A5/B5-el, 10W40-el, félig ásványival nem kellene eddig használni. Ezt vagy tudod, vagy nem. Sajna a szerelők nagyja sem.
Ahogy privátban írtam, valamiért megengedett, mint az 50%os hústartalmú készítmény. Valakiknek jó ez így, de az nem a fogyasztó.Bass: Olajszűrő pontos típusát nézd meg, próbáld kinyomozni a paramétereit, sajna sok nagyker program rossz szűrőt hoz, ez is lehet probléma az esetedben szerintem.
Polonic: Ha kapok egy listát ami kell a topikba, összevadászhatom. Sajnos nem annyira egyszerű, mert az ACEA jelöléseknél sem úgy van hogy pl a nagyobb a jobb, plusz egy csomó paraméter viszonyszám. Rob leírt pár ajánlott olajat, max beraknánk az összefoglalóba. Pl az RN0700-asokat néztem meg jobban, enyémbe az kell, ott elég nagy a szórás, a te esetedben kisebb lesz.
Plusz nem tudom van-e értelme összeszedni, mert mindig betalálnak emberek, amik szerint az a jó, ha sűrű instabil vacak van a motorban, és én hülye vagyok és biztos olajat árulok; pl az indexes Megane topikban is közölték hogy húzzak a g***be, mikor jeleztem hogy az adott okoskerekes autóba a megengedettek közül másikat javasolnék.
Mert akiket érdekel a kenőanyag, fél óra olvasás után talál egy csomó jó leírást, és minimum azt már tudni fogja, hogy a felsoroltak közül melyik a legjobb az autójába.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Én [itt] ellenőriztem, mikor gyanús lett hogy a program rossz gyári szűrőt hozott az autómhoz. Nem tudom a tiéd melyik széria, ellenőrizd le. Ha itt írja hozzá, jó lesz valószínű (enyémnél kiderült hogy a bárdi által ajánlott gyári szűrő 1.5d/2.0ci/1.4tce-hez való).
<ELADÓ: Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
LamerGyuri
senior tag
Ezt egy kicsit bővebben?
Rákötöttél valamit a CD fejegységre, kijött a füst, és azóta nem kapcsol be?
Fejegységen belül is van egy bizti a nyákon; azt elküldeni vadászmezőkre elég emberes mellényúlás kell."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
mycso
Topikgazda
Milyen csatlakozó ez?Mi van a másik végén?Az aux in-hez nem kell áram, ilyet még nem is láttam, ezzel lehet kinyírtad a fejet.
Közben látom, hogy valami bt technika.Magáról a fejről a tápellátás kábelét csatlakoztasd le pár percre, ha még nem tetted, majd vissza. Annó nálam volt ilyen kínja, hogy ezt a procedúrát el kellett játszani, ezután kérni fogja a kódját.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
Baromság.
A haspáncélt elég levenni 14 es kulcs és csókolom, van alatta biztonsági szelep még a töltet se fog elmenni.
Denso, vagy bosch mehet bele nyugadtan, de még az nrf is.
Az enyémhez 3.200.- volt a denso igaz a tiedbe másik fajta való.
De nem hiszem, hogy ennyivel drágább.
Jó helyre mentél te is.Arra viszont figyelj, hogy kétféle van 3 és 4 pólusú!
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Ejej
Több szereplős a dolog.Első körben FHP jeladó takarítás és kontakt javítás a csatiban.
Lehet fojtószelep hiba, takarítás megoldhatja.
A másik az AC pumpa szállító képessége, az AC pumpa csatlakozóját ellenőrizd le. Ha ezek nem segítenek akkor diag, mert komolyabb a baj.Renault power
-
molnarpeter
nagyúr
Ha van békebeli, nagy és "buta" töltő, egy olyannal meg lehet próbálni tölteni, és kiderül. Utána pedig az autó töltését érdemes ellenőrizni, illetve azt, hogy nem szívja-e le valami. Ha ennyi volt csak az akkuban, akkor én nem nyúlnék a tankhoz, míg az nincs rendezve amúgy elég egy cső és akku, megfelelő pontokra csatlakoztatva kinyomathatod saját magával, de egyelőre jó lenne az akku ügyet megoldani
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Létezik egy lánc nyúlás mérő szerszám.
Ezt hivatalosan 150ezrenként kéne ellenőrizni, de én még a földön nem láttam olyat akinek cserélték a láncot, ha csak nem ő kérte.
Utoljára qashqaion cseréltek a srácok, 340ezernél, de ott is csak azért, mert egyébb okokból, ki lett véve a motor és ha már kint volt, megcsinálták azt is rajta.
jár hozzám olyan 2.0 dci amiben 495ezer van gyári vezérléssel.Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
molnarpeter
nagyúr
Enyémben előző tulajnál lett arra cserélve a hátsó pár, de egyszer raktunk valamit rendesen a csomagtartóba, és már jött is ki az olaj, szétszedve látszott a szárakon a rozsda. Aztán kauffernél valami akciót nagyon kifoghattam, mert 7 ezerért vettem olcsóbb márkából egy párt Mondjuk nem akarom még elítélni, mert lehetett szerelési hiba is a rozsda oka, vagy franc tudja, biztos nem ízlett neki a terhelés sem.
-
LamerGyuri
senior tag
Nem vagyok szaki, de nekem akkor csinált(ak) így a kerék(ek), amikor belekerültek a TPMS szelepek, pedig azok aztán nem fél kilósak; újra kellett súlyoztatnom mind a négyet.
Szerintem vagy nem sikerült a görgőzés, vagy nincs rendesen kiegyensúlyozva."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
LamerGyuri
senior tag
Ha túl nagy benne a nyomás, vagy "peresebb", mint a téli, az jobban közvetíti az úthibákat. Fehérvár közelében is van egy út, ahol azt hittem, szarok a kerekek, aztán kiderült, hogy keresztben hullámos lett a teherautóktól, és ki jobban, ki kevésbé ugyanazt érzi: mintha billegne előre-hátra az autó
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."