Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MC Pite

    veterán

    válasz Bass #75090 üzenetére

    Ott az A5/B5 is, és ott a hőmérsékleti grafikon, ami baromság ebben a formában.
    Az ajánlottságot itt a 'Motorvédelem és környezetvédelem' jelenti a marketingbullshitben.

    Mindenütt (hideg, meleg) jobb egy modernebb A5/B5 olaj (ennek is a 170 VI), mint az A3/B4 (kivétel a pályanapozós autók eltérő igényei, de azt arra méretezték). [900FT 0W30], [SXR5W30], [SXR5W40], [EVO 700STI 10W40] .
    Ha megengedett az A5/B5, az azt is jelenti, hogy melegen a 9,9es kinematikai viszkozitás oké. Akkor a 12-15 k.v. nem tűnik optimálisnak melegen, a 90-100 pedig különösen nem tűnik annak 40°on (nem csak a jobb olaj 55-éhez, hanem az optimális 10-hez képest kell nézni).
    És ez 40°, kicsit még tovább nyílik az olló pl 0° környékén. Amit sokan tetéznek túl korai elkapcsolással hideg motor esetén, azaz alacsony fordulaton amikor télen a méz sűrűségű cucc nem tud rendesen kenni, nagy nyomatékkal és még alacsonyabb kenéssel baxxák szét a motort, mint azt már nem egyszer kifejtették. A motornak/turbónak mindig jó kenés kellene, önként/direkt csökkenteni ezt... nem szerencsés.

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

Új hozzászólás Aktív témák