Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MC Pite

    veterán

    Rob210: Gondolom abban egyetértünk, hogy a viszkozitás az egy dolog a sokból ami jellemzi az olajat. Minősítésből legalább olyan kell amit előírnak, K4M esetén nem nehéz, mert A3 is elég(legalja), ajánlott legalább A3/B4.
    És ha A/B4 0W30től félünk, közben az A5/B5 5W30 hígabb. Persze, az emberek b.sznak rá mert csak xWy-al akarják letudni...
    Ezért is írtam példának a TU3-at is, ott is a Total ajánlását követve láss csodát, tök jó bele az A5 - és még akad jó pár példa. Mármint nincs csoda, a Ladába kellettek a sűrű olajak, a 40-esek. Az elmúlt 20 évből nincs olyan motor, amibe ezek ne lennének jók (1-2 ősrégi 1.8as esetleg ami még a 80 évekből származik).
    Ha a gyártó partnere leírja hogy jó bele, elhiszem. És igazuk szokott lenni.

    Azt hagyjuk már, hogy a hidegoldal miatt mondjuk valamire hogy híg; ha a melegoldal egyezik! Addig 5-10× sűrűbbek hidegen (langyosan) a motorolajak 40°on, és mondjuk télen 0°fokon még nagyobbra nyílik az olló (csak ezt kevés adatlapon tüntetik fel azért a 40°os adatot nézem). Nyilván látott más is olyan videót amiben olajat csorgatnak hidegben, de Gajdán Miklósnál is van 1-2 idevágó anyag.
    Azt ne mondjuk hogy azért nem jó valami, mert 9,5-12 helyett 100-80-60 mm^2/s sűrű az olaj amíg bemelegszik. Főként, hogy a 0 és 5 jelölés csak a -40 vagy -35°ös szivattyúzhatóságot jelenti.
    Písz.

    Lamergyuri: Nekem is 3 állású monostabil a ködlámpa kapcsoló gyűrű, külön lehet elsőt-hátsót.

    atosan: Bárdinál van több is, két kategóriban, én Wynns-t használtam.
    Szeleptisztítók (Fojtószelep tisztító spray) illetve Karburátor tisztítók (Fojtószelep tisztító spray)
    A EGR tisztító spray 200ml kicsi, könnyen odafér a fojtószelephez; most a WYNN'SKarburátor tiszt. spray 500ml vettem, azt már csak a szárral lehet használni. Kb 5-6 éve használom a család autóin évente 1-3×.
    Légszűrőházról fojtószelepre menő csövet lehúzzuk, gázfröccsöket ad valaki bő 2000-ig, amikor nyit a szelep, gyorsan befújunk annyit amit beszippant.
    Van aki állandó fordulatnál csinálja, [link] de kevésbé szeretem mert az alján áll a lé; nyitogatva meg beszippantja mindet.
    Nem egy betegágynál, hanem megelőző/karbantartási célra érdemes használni. (Bár van szerelő aki olyankor is használja, de azért sok dzsuvát nem szíveene küldenék át a katalizátoron.)

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

Új hozzászólás Aktív témák