Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tboldi

    nagyúr

    Na, akkor jöjjön a várva várt szöveg. Vigyázat, hosszú lesz! :B

    Szóval, 4 órányi rendelőben várakozás után (kontroll) végre indulhattam a szalonhoz. Előzetesen jelezni kell, hogy mikor és mit szeretnél tesztelni, én kb. azelőtt egy héttel odaszóltam telefonon. Odaérve már csak annyit mondtam, hogy jöttem a megbeszélt időpontra tesztelni. Mondták, hogy rendben, itt egy papír, ezt kellene kitölteni, illetve kérnék szépen a személyit, a lakcímkártyát és a jogsit. Amíg irkáltam, a kártyákat lefénymásolta az eladó. Miután végeztünk ezzel, visszamentem az autóhoz beöltözni, a srác közben odahozta az R1200GS Adventure-t. Elmondott róla pár infót, főképp a gyorsváltó működését ecsetelte, meg hogy ilyen-olyan üzemmód van, stb. Én csak bólogattam szorgalmasan. :D

    Felültem, konstatáltam, hogy nem kicsi (főleg a legutóbb vezetett oktatói Hornethez képest), és elindultam. Első észrevétel: egy picivel több gáz kell elinduláskor, mint azt elsőre gondoltam volna, de pillanatok alatt hozzá lehet szokni. A kereszteződésből kikanyarodva rögtön jön a második: az indexkapcsoló kicsit messzebb van, hála a GPS tekerentyűjének. Végül is ez sem probléma, csak eleinte oda kell rá figyelni. Végigmentem a korábban linkelt körön, közben próbáltam kicsit kacsázgatni, hogy érezzem, milyen vele, direkt belementem egyes úthibákba szintén tesztelés céljából, illetve a tempomattal szórakoztam (qrva jó :D). 1-2 piros lámpánál, és az egyik vasúti átjárónál meg kellett állnom, ilyenkor mindig hozzáért a vádlim a bukócsőhöz letételkor, talán mégsem olyan nagy ez a motor. :D A blokk karaktere nekem nagyon bejött, teljesen kiszámíthatóan viselkedik, és még 6-osban is úgy húz, mint egy mozdony. A gyorsváltó is tetszett, de alacsonyabb fordulaton kicsit rángatósnak bizonyult a kapcsolás, inkább kuplungoltam. 4-5k-es fordulat felett viszont pazar, röccenés nélkül vált a következő fokozatba. A kezelőszervek nagyon puhán/finoman működnek. Végig olyan érzésem volt, mintha egy nagy hajót terelgetnék. Semmit nem éreztem az úthibákból. Annyira kényelmes az egész, a futómű is olyan lágyan ringató volt (Dynamic ESA normál, utcai módban), hogy hihetetlen. Számomra talán túlságosan is. Egy kis plusz feszesség úgy mindenben jó lett volna, bár gondolom, valamennyire javítható a különböző elektronikai kütyük beállításával. Ennek ellenére annyira magától értetődően csinál mindent, és annyira kezes... Nem ezt várná az ember egy ekkora batártól. Amit még észrevettem, hogy gázadáskor van egy pici, de érezhető spät, mire felpörög a motor, hála az elektromos gázkarnak.

    Visszaértem, össze-vissza dicsértem az eladóknak és a szüleimnek, majd kitöltöttem megint egy papírt, és jöhetett az R1200RS. Mondták, hogy egy percen belül odahozzák a bejárathoz. Hozták volna, de kiderült, hogy valaki rajtahagyta a gyújtást és lemerült az aksi. :D Sebaj, addig a bárban ittam egy hideg üdítőt. ~20 perc után indítható lett, úgyhogy oda is adták. Első blikkre is már jobban tetszett, mint a GS, a hangja főleg. Az RS dobjának sokkal markánsabb dörgése van. Most is elmondta a srác, hogy ezen is van minden, ami az előzőn, ugyanúgy nem kell kuplungolni váltáskor, stb. Ugyanazt a kört tettem meg ezzel is. Sajnos pont kifogtam 3-4 turistabuszt, amik végig előttem szütymörögtek, ráadásul egymás mellett a belső és a külső sávban... Az összes lámpánál meg kellett állnom. Miután megszabadultam ezektől (lekanyarodtam Ménfőcsanakra), egyből előzhettem egy traktort. Ekkor lett egy jó nagy vigyor az arcomon, ami végig megmaradt. A blokk ugyanaz a nyomatékgyár ebben is, ugyanolyan jól kezelhető és kiszámítható. A váltó szintén. Viszont a gázreakció itt sokkal közvetlenebb volt. Később vettem csak észre, hogy DYNAMIC módban volt a motor, nem kizárt, hogy emiatt éreztem jobbnak. A kezelőszervek finom működése ugyanúgy megvan az RS-nél is. A futómű és a fékek feszesebbek, határozottabbak a GS-énél, sokkal közvetlenebb is a kapcsolat az úttal. Pont annyival jobb, mint amennyit hiányoltam előtte. Mondjuk nem is meglepő, hiszen ez egy sportosabb modell. Kicsit alacsonyabb, jobban előre kell dőlni, a láb is jobban be van hajlítva (nem is értem hozzá a hengerhez), de egyáltalán nem kényelmetlen, sőt! A második kör után is elmeséltem a tapasztalataimat mindenkinek, beszélgettünk még egy kicsit a hogyan továbbról, aztán elköszöntünk.

    A GS is nagyon tetszett, de az RS vitte a pálmát nálam. Pontosan olyan, amilyennek képzelem a következő paripámat. :C

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák