Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gaboman

    nagyúr

    válasz bacus #146190 üzenetére

    Akkor mondok az èn motorozàsi műfajomból ellenpéldàt az elektronikai kütyük ellen, tehát offroad.2022 KTM EXC 500, teleszorva mindenféle èrzèkelővel, pilótànk halad az ösvènyen, egyszer csak a szép szeme elé tàrul egy kidölt fa keresztbe az úton.Úgy dönt hogy most is úgy tesz mint ahogy előtte mindig is tette hasonló szituációban.Menet közben mielőtt a fához èr felveszi a motort kerékre.Csak hàt azt ő sem gondolta hogy amikor gàzadàsra a hátsó kerék belemar a homokba, az okos szàmìtógèp úgy konstatàlja mintha csúszna a motor ès elveszi a gázt.Ez àltal a gép nem jött kerékre.Majd odaèrve a fához pilótânk szépen belekostólt milyen lehet Supermannek lenni.Na az ilyen egy régi gépen nem fordult volna vele elő.

    Tudod lehet hogy a sok elektronika àltal ők gyorsabbak, kanyardőlèsszög mèrő, ilyen ABS, olyan kipörgèsgàtlò, wheele elektronika stb....Mert nem èrzik a motor határait, mivel valami mindig segít hogy ne csúszon a gumi, ne tapadjon úgy be, ha pedig mègis akkor mit tegyèl.De nekünk erre magunktól kellett ràjönni, megèrezni.Mert nem volt màs ami segítsen.Erősen ajánlom erre az enduro szakàgat, hogy megtanuljàk milyen elektronika nélkül kitapasztalni mikor mit kell tenni.Persze ez sem garancia semmire, de hogy jobban fogod èrezni a gépedet ebben biztos lehetsz.Az ABS vizes úton, vagy poros aszfalton természetesen hatékonyabb, viszont hosszabb a fèktàv normál úton.

    Mindenki azt vegye ami neki több biztonság èrzetet nyújt.Nekem semmi nem kell bele, mert ìgy èrzem jónak.Főleg mivel kizárólag endurózom ès a műútat látni sem akarom ha nem muszáj rajta valamennyit haladnom.

    Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

Új hozzászólás Aktív témák