- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
Hirdetés
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Program letöltése:
- Google Sketchup hivatalos letöltési oldal
Új hozzászólás Aktív témák
-
imibogyo
veterán
Topiknyitó gyanánt!
Van több látszólag témába vágó topik, de a legtöbb helyen nem tűrik sokáig, hogy mindenféle 3D-s tervekkel és ötletekkel dobálózzunk. A barkács, modding és hogyan is néznek ki gépeink topikokba pedig inkább csak a kész alkotások férnek bele, de maguk a tervek, a tervek módosulásai és az azokról történő ötletelések már nem nagyon. Remélem hasznos topik lesz. Használjátok egészséggel és sűrűn.
-
imibogyo
veterán
Hát, valahogy úgy. Én már többször kaptam figyelmeztetést például a Hogyan is néznek ki gépeink topikban, mert megosztottam egy 3d-s tervet, majd a kész művet. Azt mondták csak a kész gép tartozik oda. A barkács topik szintén nem Sketchup topik, szóval szerintem megint csak jogos a dolog. Arról nem is beszélve, hogy itt Sketchup-os kérdéseket is meg lehet vitatni, míg ott nem igazán szeretik az ilyeneket sem. Nézdd meg most is jóformán 3-4 ember beszélt a terveinkről a többiek be sem kapcsolódnak, mivel őket ez nem érdekli. Arról nem is beszélve, hogy egy jó modding jó esetben nem "barkácsolás és gányolás" témakör, hanem színvonalas munka, ami barkácsolás még lehet, de gányolás már nagy valószínűséggel nem.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz viperabácsi #4 üzenetére
Nem túl bonyolultak ezek a programok. Főleg a Sketchup egy nagyon-nagyon felhasználóbarát valami. Persze ennek ára is van, mégpedig a szolgáltatások számának terén, de például modding ötletek gyors vázolására nem igazán tudok most jobb és ingyenes alternatívát (főleg a rengeteg kész elem miatt). A 3D Warehouse honlapnak köszönhetően egy-egy modding ötletem kb. 1-2 óra alatt készen van.
És hogy folytassuk ahol abbahagytuk a többi topikban.
Jelenleg ez a három tervem fut egymás mellett:(#5) mrbig25
Hát csak azt tudom mondani, hogy hajrá. Én is és a többiek is (ha idetalálnak) biztosan tudunk segíteni és szívesen segítünk is. Én mondjuk mindent biztosan nem fogok tudni, de azért elég magabiztosan kezelem már a programot. Itt még láthatsz pár régebbi tervemet: LINK[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Hát igen, ez egy nehéz dolog. Én nem szakmaként foglalkozom ilyenekkel, hanem hobbiként, de van egy pár program amit komolyabban ismerek, meg van jó pár amit kevésbé. Könyvtárosként én is elég nehezen fértem hozzá ezekhez az ismeretekhez, a gyakorlathoz meg végképp.
Amiket ismerek (nagyjából ismereteim mélységének sorrendjében):
- Google Sketchup
- ArchiCAD
- Maya 3D
- 3DS Max
- SolidWorks
- AutoCADDe most már szinte csak Sketchupot használok, mert nagyon gyors benne a fejlesztés és tervezés, valamint nincs szükségem animációkra és nem igazán használtam ki a "nagy nevek" rengeteg funkcióját. Villámgyors benne a méretezés és van fenn pár ezer modell online, tehát például nem kell neki állnom 4 napot dolgoznom, hogy csináljak egy egyébként nem létező modellt, úgy, mint anno 3DS Max-ban az alaplapomat. Az egyetlen ami hiányzik nekem Sketchup-ból az a fények kezelése, amit mondjuk szintén 3DS maxban két perc volt megalkotni.
(#9) s3toraph:
Közben haladtam tovább a faház tervemmel. Kicsit mókolgatok intarziás lehetőségekkel.
-
imibogyo
veterán
Írtam is, hogy ezek inkább csak olyan kísérletezések, skiccek, nem igazán komoly tervek. Most hétvégén végre hazajutok és addigra meg szeretnék szülni egy valamilyen tervet, mert utána 2-3 hétig biztos nem leszek megint a gépek közelében és már nagyon hiányzik, hogy alkothassak. Egyébként igen, a harmadik a leg letisztultabb, de az eddigi "letisztult" gépeim mindig valahogy végül mindig inkább unalmasak lettek, mint letisztultak. Szóval most szeretnék valami újat kipróbálni. Meg aztán nem lehet mindig csak egy féle stílusban alkotni, mert magad is megunod. Persze bolti cuccokkal előrébb lennék és 100%, hogy szebb is lenne a végeredmény, de hát legózni már egy 5 éves is tud, az nem kihívás.
s3toraph:
Ezeket a mintákat hogyan csinálod sketchupban?
Letöltök egy 2d-s rajzot (google warehouse) és azt emelem rá egy "lapra" majd a kontúr körül "kiemelem" a síkból a lap többi részét és máris megkapom a mintának az intarziáját. Egyébként gondoltam rá, hogy YT-ra töltök fel oktató anyagokat. Itt lehetne kérni, hogy mit szeretnétek látni én meg elkészítem és feltöltöm. Így nem kell annyit magyarázni, meg szerintem egyértelműbb is, mint ahogy el tudom mondani.Ill. a felületeket (plexi pl.) ki lehet választani, vagy le kell tölteni?
Például "plexi" és "üveg" (kékes) hatás van alapból a programban és rengeteg fa, kő stb minta. De lehet egyedi mintákat és felületeket is alkotni.Jó lesz, bár nekem a rácsos jobban bejön designra.
Nem vagy vele egyedül. De azért ez is el fog készülni, csak hogy legyen referenciám. Mert az eddigi összes házam úgy született, hogy az előzőt el kellett adnom.Egyedül a "gáztűzhely" és egy régebbi félkész modom van meg. A többi már az enyészeté. Ezen szeretnék most változtatni. Legyen több féle, több stílusú és legfőképp több darab refrenciám, ha esetleg később komolyabban is szeretnék ezzel foglalkozni.
(#13) adatfalo:
Jöhet nyugodtan, minden ilyen témába vágó dologra személy szerint vevő vagyok. A dugóhúzó pedig szép munka. Valamikor én is öltem sok időt abba, hogy a render is szép legyen, de mára már sajnos kinőttem belőle (örülök, hogy más még nem, így esetleg láthatunk majd szép képeket is az én gagyijaim mellett ). Kevés az idő (ott a gyerek, ott az asszony stb.), szóval ma már csak ténylegesen az ötleteim képernyőre vetésére használom a 3D-s progikat. De ha sokan leszünk és lesz sok hozzáértő kéz, akkor jönnek majd az igényes munkák is.[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Igazán nincs mit, de ne nekem köszönd, hanem a Google-nak. Ha valami kérdésed van jöhet nyugodtan. Napközben dolgozom és sokszor este is, szóval nem vagyok az a napi 8 órát PH előtt ülő alkat, de ha időm engedi és hozzájutok szívesen segítek bármiben.
(#17) Stirlitz: Velkám a topikban.
(#18) Livio: Rajta vagyok, készül, csak nincs sok időm. Még csak ma indult a topik, és még relatíve kevesen voltunk napközben ahhoz, hogy sürgősnek éreztem volna. Oktató anyagok is hamarosan lesznek.
(#19) Drizzt01: ha az időm engedi akkor elindítok egy YouTube mini sorozatot, amiben lesz egy alapozó session, valamint az aktuális problémákra és kérdésekre is próbálok majd válaszolni. De ez még a jövő zenéje, legalábbis biztosan nem ezé a hété, talán jövőhéten már esélyes az első rész. A terveid nem rosszak "első" terveknek, egyáltalán. Hardverekkel pedig sztem ne görcsölj. Warehouse-ból töltsd le ami kell és akkor már csak javarészt illeszteni kell őket.
(#25) FatalEror: igen számtalan dologra használható. Én is szoktam a házakon kívül is jó pár dolog megtervezésére használni, vagyis inkább csak virtualizálni az ötleteimet. Ha valamilyen mechanikai dolgot komolyabban szeretnék modellezni akkor GoTo SolidWorks.
(#27) N.Ferry: kiválasztod az elemet (ha darabokból áll akkor az összes darabját amit méretezni szeretnél) és kattints erre az ikonra (ha nincs kinn az ikonja akkor Menü --> Tools --> Scale), utána a húzógombokkal már tudod méretezni. Ha simán húzod akkor látod, hogy mi történik, ha közben a Shift-et is nyomod, akkor mindig a megfogott ponttal átellenes pont marad rögzítve a többi pont "mozog", ha pedig Controlt nyomod közben akkor a középpontra szimmetrikusan történik a torzitás.
MINDENKINEK: EZ egy nagyon jó oldal rengeteg hardverrel és kiegészitővel. Ez is megy majd az első hozzászólásba.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Igen. Én egyébként körülbelül összevissza ennyit álitottam át a programban, valamint a hardveres gyorsitást kapcsoltam be (hogy ez miért nem lehet alapból ON, amikor nélküle már egy kisebb modell is akad, azt nem tudom. Majd ezek az apróságok is benne lesznek az első videóban.
(#33) s3toraph: YT videók lesznek, mert úgyis van egy alap csatornám. A felvételi gondokat még én sem oldottam meg, lévén még 5 percet sem volt időm vele foglalkozni, szóval még programot sem választottam, de majd megoldom.
sajnos sok olyan elem a WH-ban ami maga nagyobb mint 8 házam egymás mellett
Igen a cm, mm, inch nagyon keveredik a modellek között. Lehetnek méretarányosak, csak épp különböző mértékegységben. Ilyenkor szoktam rajzolni egy adott méretű valamit, mondjuk 287 mm hosszú lapot egy 287 mm hosszú VGA esetében (megnézem neten, hogy pontosan mekkorának kellene lennie az adott hardvernek) és a kettőt arányosítva méretezem át a letöltött modellt. Ez egyszerű trükk, de mindig működik.Neked nem szokott olyan lenni, hogy pl. rajzolsz egy négyzetet, mondjuk reactangle-val, ezt ugye kitölti fehérrel, majd kitörlöm hogy csak a 4 szegélyvonal legyen, húzok bele egy felező vonalat, erre megint kitölti fehérrel?
De igen. Ez adott működés. Engem csak nagyon ritkán zavar, már hozzászoktam. Viszont nagyon hatékony segítség is egyben, hiszen a legtöbb esetben nem drótvázra van szükségünk hanem testre és amikor mondjuk egy 32-szöget kell kitöltened telivé, akkor hatalmas segítség, hogy nem kell körbemenned a teljes kerületen ceruzával.Apropó solidworks, az mennyire bonyolult sketchuphoz viszonyítva?
Nagyon én sem vagyok otthon benne SW-ben, de talán azt tudnám mondani, hogy úgy viszonyul használati bonyolultságban a Sketchup a SolidWorks-höz, mint egy fejsze a nemzetközi űrállomáshoz.Én konkrétan napokat lőttem el olyan alap dolgok (SW esetében inkább folyamatok) megtanulására, ami Sketchupban magától értetődő és 5 perc alatt megtanulható. Egyébként ez nagyban függ attól, hogy mi az amit használtál már előtte, illetve mennyire tudsz autodidakta módon tanulni (YT, Google, blogok stb.). Ha például AutoCAD-ben, Maya-ban, vagy 3DS Max-ban dolgoztál már valamit akkor elég rövid lehet SW-vel is az ismerkedési szakasz.
Bár szerintem teljesen más a célja a két programnak. Arról nem is beszélve, hogy SW-hez nincs egy olyan kiforrott modellkészlet, mint Sketchuphoz és így elég nehéz mondjuk számítógépházakat tervezni, mert egyszerűen ha nem létezik az adott ház, vagy hardver, akkor azt le kell gyártanod, ami nagyon nem 5 perc. Persze egyedi tervezésnél (szerszám, egyedi mechanikus kütyü stb.) sokkal jobb az SW, például tudsz benne kötöttségeket adni, hogy ez a valami egy másik valamihez kötve csak ilyen tengelyen mozoghat és csak ettől-eddig (ami hasznos mondjuk egy szerszám tervezésekor, de eléggé felesleges egy ház megalkotásakor).
-
imibogyo
veterán
Leghatásosabb a Ctrl + Mozgatás megoldás (elég egyszer megnyomni a Ctrl-t mozgatásonként, tehát nem kell nyomva tartani. Ha új elemet, vagy újabb másolást akarsz végrehajtani akkor újra meg kell nyomni. Látni lehet a négyirányú kurzor mellett megjelenő "+" ikont, ez jelzi, hogy klónozás-mozgatás módban vagy, mert így nem csak másolod az adott modellt, hanem azonnal mozgathatod is, arról nem is beszélve, hogy az eredetivel 100%-osan megegyező helyről tudod így elhúzni a tárgyat nem kell a kamerával szenvedni, ami beillesztéskor elég sokszor előfordul. Ha igazítani is szeretnéd gyorsan a másolt valamit, érdemes oldalélt, vagy csúcspontot megragadni, mert azzal fogja hozzácuppantani a következő elemhez az éppen mozgatottat. Például nagyon könnyű így mondjuk sakktáblát létrehozni, mert ha egyformák az elemek akkor pillanatok alatt illeszthetőek.
Ha másol-beillesztet használsz akkor jóformán random helyre rakja ki a modellt (na jó nem egészen, a kurzorhoz teszi) és alapból szabad-mozgatás módban lesz. Míg a Ctrl + Mozgatás megoldással például alapból tudod valamilyen tengely mentén mozgatni a tárgyat ha "zárolsz" egy tengelyt a Shift-tel.
Ehhez folyamatosan nyomva kell tartani a Shift-et, tehát először nyomsz egy Ctrl-t amire megjelenik a "+" ikon a kurzorod mellett, majd utána amikor mozgatsz és rajta vagy egy tengelyen (zöld, piros, vagy kék tengellyé változik az elmozdulást jelző vonal) akkor tudsz Shift-el tengelyt zárolni, ha ez sikeres akkor az adott tengely vonala megvastagodik és innentől csak ezen tengely mentén mozgatható a tárgy egészen addig, míg nyomva tartod a Shift-et. Ezzel a módszerrel nagyon gyorsan lehet sormintát készíteni (például, mint nekem a faház előlapján látható sok függőleges pálca).
(#36) Pete55555: igaz, de személy szerint én nem kedvelem ezt a megoldást.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Na most tudom, hogy én vagyok az über-lusta, de én biztosan nem álltam volna neki kézzel. Erre vannak unatkozó emberek, hogy az ilyeneket legyártsák nekünk. Vagy itt van egy másik is, mondjuk ez más stílusú, vagy van ebből még több féle fenn. "Mesh", "metal mesh", "wire mesh" ezekre érdemes rákeresni. Persze tovább kell még ezeket alakítani, de legalább nem a nulláról kell kezdeni. Mondjuk ha valakinek pont egy fajta kell és az nincs, akkor nincs mese.
Azért remélem nem egyenként mozgattad a kis hatszögeket.
[ Szerkesztve ]
-
-
imibogyo
veterán
Na volt egy kis időm, úgyhogy alkottam. Nyugodtan mondjátok, hogy mi maradt ki belőle, vagy mire vagytok részletesebben kíváncsiak (ezekre fognak épülni a későbbi részletesebb videók). Ez most csak egy ilyen "volt egy kis időm, ezért csináltam egy próba forgatást" jellegű videó és inkább amolyan összefoglalónak szánom. A hangminőségért elnézést, nincs valami túl jó mikrofonom, valamint eléggé beteg is vagyok. Kritikát bírom! Érzem, hogy lesz ez még sokkal jobb is, utólag már látom sok helyen hibáztam, de hát ez a kis szösszenet is beletelt pár órába mire összeraktam.
-
imibogyo
veterán
Lassan én is dobok fel képeket. Egyelőre kedvcsinálónak régebbi terveket fogok sorra posztolgatni, hátha ötletet adok valakinek. De majd készülnek újabbak is.
Amúgy a videóra szinte senki sem jelzett vissza semmit. Volt valami haszna? Elfogadható minőségű volt? Vagy feleslegesen dobtam el 3-4 órát a forgatásra?
Mondjátok nyugodtan, csak akkor nem dolgozom vele, ha nincs értelme. Tudom, hogy sok hiba van benne (egér kurzor valamiért nem akart mozogni, csak maga a kurzor kinézete változott mindig, de ettől még szerintem simán követhető volt), meg egy picit össze-vissza is lett (éjszaka forgattam), de nem volt időm "forgatókönyvet" írni, így mondtam ami eszembe jutott.
-
imibogyo
veterán
válasz Pete55555 #65 üzenetére
Igen aki szereti a gyors-gombokat annak mindenképp érdemes. Én nem szoktam nagyon használni őket, mert enélkül is elég gyorsan megy minden. A videóban nagyon lassan dolgoztam, hogy követhető legyen, ha nem kell közben beszélnem is, ez egy 5 perces videó lett volna.
De összeírhatnád a legfontosabbakat és akkor mehet majd első hsz.-be, úgyis haladok szép lassan azzal is. Szerintem hétvégére már összeáll valami. Nem lesz hosszú, nem azért készül lassan, csak nincs időm.
(#66) N.Ferry: ok, nem lecseszésből írtam, csak elég sok munka van vele és feleslegesen én sem szeretek dolgozni, mert ez értékes időt von el a saját dolgaimtól és a családomtól. Persze ha hasznos én van értelme, akkor szívesen csinálom.
-
imibogyo
veterán
válasz Pete55555 #68 üzenetére
1, 2: Hát nálam gáz, mert mindig mellettem van ( ), így mindig tud osztani, ha a barkácsolást választom ő helyette (persze sarkítok, eléggé támogat ebben a hobbiban). Februárban pedig jön családunk legifjabb barkácsoló-gányoló palántája, ifjabbik Imre, így most amiatt is nagyon sok az egyéb teendőm, valamint kötelességem (gyerekágy készítés, terhes feleség válláról amit csak lehet levenni stb.).
3: Ok. Majd igyekszem én is.(#69) N.Ferry: jelöld ki a teljes lapot, vagy alkatrészt (ha csoportban vannak, akkor menj bele a csoportba (Edit group) és úgy jelölj ki mindent. Apró tanács: a legjobb ha nem készítesz több szintű csoportokat, tehát csak egy csoportod van (max még egy sub-csoport mondjuk a négy lécből álló keretednek, azután már csak az alap modellek legyenek, ez nagy mértékben megkönnyíti az utólagos színezéseket).
1: Ha egyszínű a modelled, akkor a "Shift+Festékes bödön" kombóval (három pötty a festékes bödön kurzora mellett) kattints valahova a kijelölt alkatrészeken (természetesen a kijelölt "translucent" materiallal --> videóban van festegetés). Így mindent átfestesz egy lépésben.
2: Ha nem egy színűek akkor kattints végig minden oldalt. Vigyázz, ha a belseje más színű a testeknek, mint a külseje, akkor azokat is külön át kell festeni, különben kívülről mondjuk belelátsz a testbe, belülről meg nem látsz ki.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Van ilyen lehetőség, de ilyen célra én más programokat szoktam használni, tehát mélységében nem ismerem. Annyit tudok, hogy "Scene" vagyis jelenet alapú az animáció és nem modell alapú (ez elsődlegesen kameramozgáshoz jó). Tehát nem a modell mozgását animálod le közvetlenül a modellből, hanem ilyen stopmotion-ös technikával kell dolgozni.
Szóval jóformán képkockánként animálsz (de a program kiszámolja a köztes lépéseket egy-egy jelneten belül, tehát neked csak az első és az utolsó állapotot kell megadnod az adott jelenetnek, például, hogy "kinő a földből egy kocka"), de egy videó jobban szemlélteti ezt, mint ahogy elmondom. Itt van egy profibb lépésről-lépésre videó egy animáció készítéséről, ami már nem frame-by-frame tevhnikával készült, hanem "section plane"-el.
Ha az animációt a kameramozgásra akarod megtenni a köztes mozgását ki tudja számolni a program magától (ilyenkor ténylegesen Scene-eket kell létrehoznod, tehát nem Section Plane-el dolgozol), így egy körbejárós videó nem egy nagy kunszt. Ilyet már én is csináltam.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Igen de ezt a plexi esetében pont "festéssel" éred el. Átlátszó "festékkel" kell bevonnod a modellt, hogy látszódjanak mögötte az alkatrészek. Nekem is több házamon van "füstplexi", hogy látszódjon mögöttük az alaplap stb.. Nézd meg a terveim között.
(#75) tDr1v3r: jöhetnek tervek is rajtad kívül.
(#76) s3toraph: na akkor örülök. Egyébként csak azért érdekelt ennyire a visszajelzés, hogy van-e értelem csinálnom. A sebességre visszatérve gondolkoztam rajta, hogy megmutatom ténylegesen mennyi idő alatt készítek el egy tervet, tehát amikor nem "oktatok" közben. Úgy sokkal-sokkal gyorsabb, viszont természetesen jóval követhetetlenebb is.
A kezdeti konfig részből egy későbbi részben csak a menü átszerkesztését és a hardveres gyorsítás bekapcsolását gondoltam megmutatni. Nagyon mást nem is állítottam rajta.
A konfigomat láthatod az adatlapomon:
- i7 3770k stock
- 16 GB RAM
- 7970
- 120 GB SSD Win 8.1
- 3000 GB HDD - adatoknak sketchup modellek is innen futnak(#78) Stirlitz: ok, köszönöm. Sok pozitív visszajelzés jött, biztosan lesz folytatás. A következő videóban a rajzolásé lesz a főszerep, említés szintjén volt az első videóban is, de majd most mélyebben is belemegyek.
(#80) Drizzt01: Átméretezéssel tudsz letöltött modellt is átméretezni, vagyis Menü --> Tools --> Scale és utána húzogatod a kis zöld pöcköket. De #28-ban részletesen leírtam N.ferry-nek válaszolva.
(#81) zolee5016: már írtam többször, hogy készül az első hsz. csak nagyon el vagyok maradva (ma is dolgozom itthonról ). Este lehet össze tudom dobni neked a tervet, majd igyekszem.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Na akkor volt értelme. Jövő héten jön az új rész részletesen a rajzolásról.
(#86) s3toraph: A4-Tech X6-80D. Egy kb. 3000 Ft-os példány. Semmi extra de a célnak megfelel. A görgője nekem sem dönthető. Gyorsbillentyűnek "o" betű a forgatás, majd bal egérgombbal tudsz forogni. Nem vált vissza automatikusan, "space"-el váltasz vissza kijelölésre.
(#88) s3toraph:
(#87) tDr1v3r: ok. Azért várjuk majd.
(#81) zolee5016: bocsi, kicsit elhúzódott a dolog, de még egy fél órája is dolgoztam. Tessék itt van egy gyorsban összedobott terv. Remélem jól értettem amit szerettél volna elérni.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Nagyon megültetek.
Tessék itt van még egy régi tervem a "kenyértartó".Ezek közül amiket ide bedobok természetesen bármit lophattok, ha még eddig nem mondtam volna (vagy még nem tettétek volna meg ), ötletet, vagy komplett tervet is ha valakit érdekel. Azért teszem őket "közkinccsé", hátha valakit megihletnek. Sajnos amikor tervek szempontjából termékenyebb voltam sem volt időm őket megvalósítani. Ez azóta sem változott.
Ja és készülget az újabb videó is. Azért csak készülget mert még nincs kész a "forgatókönyv" amit most mindenképp szeretnék, hogy ne legyen annyira összecsapott, mint a múltkori.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Hát igen ez egy nehéz szakma.
(#109) viperabácsi: köszi. Várom a munkáidat. Meg persze a kérdéseidet is, remélem tudok rájuk válaszolni.
De hogy ha már itt vagyok, megosztok egy másik régebbi projektemet is (igazából ez egy ház két féle megoldása, egyszer vízzel, egyszer léggel). Ezeket amúgy csak azért dobálgatom be, hogy akik nem látogatják sűrűn a topikot, azok is hátha kedvet kapnak egy kis tervezgetésre. Ha már csak pár elborult ötletet látunk egymástól nagyon beindulhat az ember fantáziája. Ezért is tartom fontosnak a rosszul, vagy rosszabbul sikerült terveimet is megosztani, mert rész ötletek lehetnek benne, amik másnak tetszenek.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Csak nem szoktam őket tökéletesíteni. Van egy kb. ötletem azt gyorsan megvalósítom, de a részleteket már nem szoktam kidolgozni (kábelezés, csövezés stb.). Egy-két régebbi gépemen meg vannak ezek is csinálva, de az újabbakon már csak a lényegre törekszem. Azért köszi, jól esik az elismerés. De semmi más nem kell hozzá, csak leülni és nyomni pár éjszakát a progit (én is ezt tettem), egy idő után már megy magától.
És vannak tőlem sokkal profibbak itt a PH-n is. Én például soha nem szoktam foglalkozni vele, hogy ilyen minőségű legyen a render (na jó ezt nem magyar srác csinálta), mert nem látom értelmét, nem kiállításra megy a tervem, csak hogy lehessen egyben látni az ötletemet, hogy életképes-e? Elég sok tervet kukáztam már, mert fejben jó ötletnek tűnt, aztán amikor megrajzoltam kiderült, hogy nem életképes.
(#115) Supr@: szólj nyugodtan ha nagyon nem megy. És ha nem túl bonyolult a terv nem fogok semmit sem kérni érte. Ennyire ne legyünk anyagiasak. Persze ha bonyolult a terv és nagyon sok óra megcsinálni az más tészta, de például zolee5016-nak ezt a tervet bő 5 perc alatt csináltam, úgy hogy közben még fórumoztam is. Na jó itt a házmodell adott volt.
De mivel ismét írtam egy új hozzászólást, igy ismét berakom egy régebbi tervemet.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Nem baj. Majd belejössz.
(#120) jones965: Nagyon szépen köszönöm! Üdvözöllek köreinkben. A videókból készül majd még előreláthatólag, de nem 5 perc összerakni őket. Talán hétvégén már tudom publikálni a következőt. Még egyszer köszi. Egyébként én is nagyon sokat tervezek fejben. Csak azt nehéz megosztani másokkal. ezért szoktam rá, hogy képernyőre vetem őket.
(#121) Pete55555: jobb tapasztalatom van a 12-14-es ventik csapágyazásával és általános (főleg hosszútávú) minőségével, mint a nagyobbakkal. Ezért használok szinte minden tervemben és a valóságban is 12-es, vagy 14-es ventiket, maximum átfestve (mind tervben, mind a kész projektekben). Arról nem is beszélve, hogy kettő irányított 12-14-es ventivel jobban be lehet szabályozni a ház hűtését, mint egy, 18-20-assal, amik általában hasonlóan kevésbé irányítottak. De persze ez szerintem a tipikus ízlések és pofonok kérdéskör.
Esti unatkozós ITX terv:
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz Pete55555 #127 üzenetére
Biztos van benne hiba, jó 10 perc alatt alkottam meg, mert volt egy kis szabadidőm. Egyébként nem azért döntöttem meg, hogy kapjon levegőt, hanem csak úgy, hogy ne legyen unalmas. De mivel pont ráfúj az alsó venti szerintem kapna elég levegőt. Bár kitudja, majd ha esetleg egyszer megépül. Még mindig ott a lehetőség, hogy alulra kap egy szép nagy kivágást, meg egy "szoknyát" ami eltakarna egy alsó ventit és máris meg van oldva a dolog.
Livio: érdekes elképzelés. Tudnál készíteni egy belső képet, hogy mit hogyan rendeznél el?
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Na pakolászgattam a gépemen és ezt találtam. Ez egyike az első komolyabb terveimnek. Több képet nem tudok megosztani egyelőre róla, csak ezt találtam, de ez is elég sokatmondó. A lényeg abszolút látszik rajta, ami nem az az elejében lévő 3x18-as ventisor, ugyanis a felső csatornába kerültek volna a vinyók és az SSD-k. Amik az oldallapokban láthatóak, csak imitációk lettek volna.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz Pete55555 #145 üzenetére
Sajnos nem. Ez most a másik vidék (anyósomnál).
A műhely az én szüleimnél van.(#147) s3toraph: na akkor majd hétfőn este-éjszaka RE.
(#150) tDr1v3r: ezt nézd meg talán így a legegyszerűbb (2:00-tól). Megrajzolod az ívet, úgy hogy zárt legyen a sík, majd a "Push/Pull" eszközzel már szépen meg is van az íves tested. Természetesen ha ezt egy gépház elején hajtod végre, akkor az lesz íves. Másik egyszerű módszer, hogy létrehozol egy téglatestet, majd annak az egyik oldalára rajzolsz egy ívet (úgy, hogy az oldalfalakkal érintkezzenek az ív végpontjai) majd szintén a "Push/pull" eszközzel a nem kívánt részt told át az ellentétes oldalfalig, ha pontosan terzsed ezt meg a "törlendő" test darabka már csak 2d-s lesz (sík), akkor ha elengeded az eszközt akkor ez a rész egyszerűen eltűnik és csak az ives felület marad. A remélhetőleg egyszer végre valahára elkészülő videóban (hétfőn most már tényleg fenn lesz) majd megmutatom az én módszereimet ami a rajzolást illeti. Igyekszem mindenre kitérni benne.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Elnézést kérek mindenkitől, hogy nem sikerült teljesítenem az ígéreteimet, de sajnos egészségügyi gondok miatt nem tudok aktív lenni, és nem is tudom mikor leszek újra az (nem kis gondokról van szó, és sajnos többes számban). Néha be-be írogatok, de többre nem igazán telik most tőlem.
Azért még megosztom az utolsó lemaradt régi tervemet:
-
imibogyo
veterán
válasz Drizzt01 #179 üzenetére
Töltsd le a Pro verziót és 8 napig tudsz szinte bármibe exportálni. Egyébként vannak ilyen mindenféle "DAE to DWG" progik, DAE-be pedig ki tudod exportálni a 3d-s modellt az ingyenes Sketchup-ból is. Fejből nem tudok pontos programneveket, de Google segít (sokat kell próbálkozni, sok a kamu program, de én anno találtam amikor szükségem volt rá).
De ha jól emlékszem a Blender is meg tudja nyitni a DAE fájlokat, megnyitod benne a Sketchup-ból exportált modellt majd onnan ki tudod menteni más formátumba, amit már megeszik komolyabb program.
Itt van még jó pár alternatíva megemlítve, van amelyik elvileg simán megnyitja az skp fájlokat és el tudod menteni DXF, DWG formátumba (nem próbáltam őket).
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz s3toraph #184 üzenetére
Nekem a megnyitás pillanatában a bal legalsó sarokban asztalon lévő terved jön be a legjobban. Túl sok mindent nem módosítanék rajta, de az alsó szint méretezése szerintem nem stimmel. 2 DVD meghajtó és a 2 ventivezérlő sem fér el rendesen egymás felett. Valamint jó lenne látni egy "burkolt" képet, mert így elég nehéz elképzelni, hogyan is fog kinézni. Most nekem egy kicsit átláthatatlan, hogy melyik az eleje, hátulja stb.
-
imibogyo
veterán
válasz s3toraph #187 üzenetére
Szerintem a vékonyabb anyag sem fog nagyon hajolni. Nem 100 kg-t kell elbírnia. 40-50 centiméteren ezek nagyon erősek. Persze valamennyit hajolnak (1-3 mm), de ugye ha az aljára is raksz takarást, akkor sokat erősödnek attól is. Meg persze lehet függőlegesen merevítéseket hozzájuk hegeszteni, amik mondjuk szögvasakhoz csatlakoznának, például az 5,25-ös cuccok két széle adja magát egy-egy függőleges laposvas merevítéshez.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz s3toraph #192 üzenetére
Igen, én is túl vagyok már vagy 30-40 kész terven és 100-150 fölött vannak a saját félbehagyott/kukázott terveim is, de hát ez van. Én már letettem róla, hogy a tökéletes házat akarjam megtervezni. Ehelyett minden egyes tervemmel egy jól élhető és végeredményben tetsző kompromisszumot keresek.
MÁS:
Elnézést kérek mindenkitől. De a videók készítése és a topik szervezése (1. hsz főleg, újabb tervek stb.) továbbra is szünetel még és nem is tudom meddig. Egészségi állapotom (és feleségem bármelyik napos szülése mellett) csak a "létfenntartó funkciók" működtetésére van energiám, úgy mint evés-ivás, alvás, munka. Néha beírok pár sort, ha úgy adódik, de sok mindenre nem vagyok képes. Sokan keresnek privátban is, hogy mikor lesz már új rész, de nem tudok ígérni semmit sem. Igyekszem amennyire tőlem telik.[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Szerintem nagyon jó, alakul ez. Még a részleteket hozzáadod és simán jó terv. Amit viszont nem értek, hogy alulra miért nem nagyobb radit tervezel, ha már ilyen hosszú ("mély") a ház. Vagy van már ilyen radid és azt tervezed most is használni?
(#201) Drizzt01: és ez miért lenne érdeke akármelyik gyártónak is? Nem fogják csak úgy kiadni a "blueprints"-eket. Hogy valaki magánúton megtett-e ilyen méretezést azt nem tudom, még láttam ilyet, de hivatalos forrásból szerintem nem nagyon fogsz találni ilyeneket. Egyébként nem csak te keresel ilyeneket.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Mai napi barkácsolásom. 3220 grammnyi anyagot vett fel a projekt és végül 52 cm hosszú lett. Így már túl nagy volt levélnehezéknek, ezért végül inkább gyerekként funkcionál tovább.
-
imibogyo
veterán
-
imibogyo
veterán
Ha jól látom a kiindulási alap egy Cubitek Mini Cube és az előlapot pedig a Cooltek W1 inspirálta? Egyébként nagyon tetszetős házikó és a terv is profi. Sajnos nekem ritkán van energiám ennyire kidolgozni egy tervet.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz Drizzt01 #260 üzenetére
Sajnos én nem tudok rá válaszolni. Anno pont ezért kezdtem el FreeCAD-el is dolgozgatni, hogy ne kelljen a jobbra-balra import-exporttal szenvedni. De elvileg *.dae fájlba ki tudod exportálni a 3d modellt, és azt pl. SolidWorks meg tudja nyitni, majd abból DWG, vagy DXF fájlba menteni.
-
imibogyo
veterán
válasz fidomaster #264 üzenetére
Nagyon tetszik.
És jöhetnek képek a végeredményről is, hogy honnan indultál és hova érkeztél. A múltkor is csak azt beszéltük, hogy magát az építés folyamatát ne itt tárgyaljuk ki. Egy végeredmény kép részemről abszolút on-topik.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- További aktív témák...