- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Epson nyomtatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen TV-t vegyek?
- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Túlfeszültség ellen védő elosztó
Hirdetés
-
Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
ph Az Assassin IV széria legújabb verziója egy vapor chamber talpat kapott, így már 300 wattig használható.
-
Free Play Days 2024 - 23. hét: TopSpin 2K25, The Ascent
gp Az elért eredmények továbbra is megmaradnak természetesen.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
mumtaz
senior tag
válasz KTMHobby3 #74647 üzenetére
Mázlista. Az enyémre a 70-es Airsal alu szett 53000HUF. Egyébként bírta, míg vizet nem kapott. Most pont ezért áll, mert szét kellene borítani az egész blokkot, ugyanis a csapágyak is mentek a csatába, meg a főtengely is.
Elvben minden meg van, kivéve a hengert. Viszont bent áll a munkahelyemen, mert ott akartam szétszedni, viszont olyan sokat dolgozom, hogy meló után már nincs semmi energiám akár csak egy csavart is kicsavarni és hétvégén meg örülök, ha összecsorgatok magamban annyi vért, hogy elkezdjem a következő hetet.Meg most itt az autóm is, amit egy hónapja vettem és azzal is vannak gondok, amire mondjuk nem jöttem még rá, hogy mi a baja, mert "szegény a keverék". Kevés benzint kap. Bárcsak karbis lenne, aztán max nagyobb fúvóka, meg némi játszadozás a levegő csavarral.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
siti
senior tag
válasz KTMHobby3 #74705 üzenetére
Papír rendszám nélkül? nem fognak adni OT se.
- csókolom, van egy motorom, motorszám, alvázszám, tessék megnézni, nem körözik nem lopott, nincs senkinek a nevén (vagy ha igen, meghalt, itt a halotti, itt a hagyatéki hogy rám hagyta), itt a regadó, forgalomba helyezés pénze, biztosítás, műszaki, kérek szépen forgalmi, rendszám.
- tessék, páros számra végződik jó lesz?
- igen, köszönöm!ilyet szerintem csak a privát lakatlan szigeteden tudsz megcsinálni
4-es pont:
http://mavamsz.hu/gyik/602/ot_rendszamu_jarmuvet_szeretnenk_vasarolni[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
suste
veterán
válasz KTMHobby3 #74791 üzenetére
(50ccm) 2T-nél eleve leszabályozzák a variátorban a sebességet, gyujtásnál a fordulatot (plusz egyéb fojtások).
Ezek eltávolítása vajon tuningként kezelendő? Vagy Nálad más módosítás is volt? Ez a kb 10000-es fordulat már nagyon a vége, vagy ezzel még elutazgatsz?
Egyébként köszi az infót!!! Jó ha van ilyen adat is.... -
őstag
válasz KTMHobby3 #74815 üzenetére
A videók lényege az lett volna, hogy lássátok milyen egy jól beállított motor, ami nem csak lakott területen használható közlekedésre, hanem autóúton sem balesetveszélyes, mert van benne kellő erő és sebesség. Örülök, hogy egyesek 10 percnyi videóból kiragadtak egy 5 másodperces részt, ahol kényszerből kielőzöm a sort, hogy ne rohadjon a fejemre a melegben a bukósisak Egyébként tényleg hagyjuk a témát, jobban szeretek itt a műszaki megoldásokról olvasni.
Mégegyszer felteszem a kérdést, mert úgy láttam másnál is van ilyen. Hidegen mitől darál a motor, és ilyenkor miért ereget a motor köbméteres füstöt? Mi lehet ennek az oka? A szivató túl sok benzint adagol, amitől nem megfelelő az égés, és így az olaj is elégetlenül távozik a kipufogón át? Ettől a füst?
Automata szivatós kérdés. Eddig kézi szivatót használtam, ezért nem értek az automatához. Ha lehúzom a csatiját, akkor megszűnik a szivató funkció, vagy folyamatosan bekapcsolt szivatóval fog menni a motor?
[ Szerkesztve ]
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
nyogo83
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #74861 üzenetére
Ezt ismerem
Ha keresgelsz, akkor raadasul majdnem minden benzinkutnak a heti benzin/gazolaj "minosegi" adatlapjat is megtalalod, ahol reszletezve vannak az osszetevok az aktualis kuton,aktualis heten vett mintakbol. (de lehet mar volt ez itt targyalva valamikor a topicban)
Szerk: a MOL termekeinek itt a biztonsagi adatlapja az osszes termekukhoz, reszletezve melyikben mi van, milyen aranyban [link]
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #74874 üzenetére
Felrevezeto volt amit irtam, koszi hogy kijavitottad, mert kb 20%-os pillangoszelep allastol 75-80%-ig befolyasolja lenyegesen a kevereket
Viszont ahogy zozyk irja mit produkal, en tennek egy probat vele hogy lejjebb raknam a tut, es megneznem ugy mit produkal most hogy mar a benzinszint is be lett love rendesen. CV karbinal a picit magasabb benzinszint nagyon el tud vinni a malnasba beallitasban.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #74926 üzenetére
Attol hogy a rendor nem buntet bizonyos esetekben meg elnezobb sokszor a segedmotorkerekparokkal, nem azt jeleni hogy legalis.
Mivel a smkp kategoriara nem kotelezo muszaki vizsga, illetve a motor muszaki allapotanak ellenorzese ilyen szinten nem letezik, nem is nagyon piszkaljak a rendorok ugy, mint a rendszamos jarmuveket.
LED-es "izzo" csakis olyan jarmube szerelheto illetve olyan lampatestbe amivel gyarilag a motort ellattak. Tehat gyarilag LED-es fenyszoroja/indexe stb-je van.
Minden mas esetben illegalis.
Pont azert nem engedelyezik, mert a LED pontszeru fenyforras raadasul masabb szinhomerseklettel mint a hagyomanyos izzo, amihez a foncsort terveztek es keszitettek, igy maskepp alakul a vetitesi kepe. Meg ha ez nem is tunik fel, de bizonyos szogben elofordul hogy a szembejovonek zavarobb lesz a fenye, hiaba van jol beallitva.Probalj meg akar LED-es izzoval iranyjelzoben, fenyszoroban, helyzetjelzoben autoval vagy rendszamos motorral elmenni muszaki vizsgara. Ugy kivagnak, mint a huzat.
Megvan a hivatalos rendelet ami ezt szabalyozza, ez alapjan pl az Europai tanusitvannyal (E jelzessel) nem rendelkezo utolagos iranyjelzo/fekkar/visszapillanto/kipufog stb sem szerelheto fel kozuti forgalomban resztvevo jarmure. Az utobbi idoben pedig erre nagyon ugranak a rendorok es eleg rendesen szorjak is a buntetest erte.
Igaz, hogy foleg rendszamos jarmuveknel, de pont az elejen taglalt problema miatt.Szoval ha olyan a rendor, akkor siman megbuntethet erte.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #74935 üzenetére
Igazabol nem velem kell vitatkozni, mert felesleges ebben a temaban.
Vannak erre szabalyozasok, rendeletek, ha nem hiszed, tessek az NKH-nak egy level irni es meggyozni oket hogy neked van igazad. Addig pedig kerlek olvass utana.
Ha valakit meg megbuntetnek mert "az interneten egy forumos azt mondta legalis"-mondattal ervel, gondolom nem szivesen fizetned ki helyette a buntetest.
Az alabbi dokumentumokat (amiket vizsgabiztosok tovabbkepzesere is hasznalnak) illetve reszletesen a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 37. § -at ajanlom olvasd el figyelmesen.
Gépjárművek világító berendezéseire vonatkozó fontosabb jogszabályok és előírások
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
121.Uj_vilagito_es_jelzoberendezesek_Motorkerekparok-1.pdf
LED fényforrású világító és fényjelző berendezésekAz egesz valaszodat ugy ahogy van gyakorlatilag mondatonkent bemasolt paragrafus es ide vonatkozo ECE-ENSZ-EGB rendeletekkel meg tudnam cafolni de felesleges.
De ha tenylegesen utanakeresel, akkor ennel nagyobb mennyisegu anyagot talalsz rola, ezek csak a hirtelenjeben kiragadott dokumentumok.Az pedig, hogy valahol mondjuk a szabalyozas ellenere atmegy a jarmu szabalytalan vilagito es egyeb berendezesekkel, nem vonja azt maga utan, hogy a rendor nem buntet meg vagy kozuti NKH ellenorzesnel nem tepik kette a forgalmijat a jarmunek.
Szerk:
Ja, ezt most lattam meg utolso mondatkent : "Nagyon le vagy maradva a mai technikától."
Legyszives, tenyleg fogadd meg amit irtam fentebb es olvass utana, mert mas formaban erre nem tudok/nem is akarok reagalni, ahogy arra sem, hogy alaveto fizikai es fenytani dolgokat letudsz annyival, hogy "nem igaz"[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #74937 üzenetére
Régi, vagy nem régi, mellékes, amíg hatályos.
Eleve azzal kezdte, hogy amire nincs gyári ledes megoldás, azt nem használhatod közúton ledesre alakítva.
Például ha a mai napig létező MZ gyár a régi ETZ 250-re ad ki ledes fényszórót, akkor hajrá, addig marad a gyertyaláng.És igen, a technika túlhaladt a szabályzáson, példa erre a 40km/h sebességkorlátozás az smkp esetén.
Hihetsz abban, amiben szeretnél, de valótlant ne terjessz, jogsértésre ne buzdíts, mert a fórumszabályzattal szembe megy.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #74945 üzenetére
BA20D vagyok én is, 35/35W a gyári, SRacingnél van xenon és halogén is.
Linkelnél egy E-jellel ellátott ledes izzód BA20D foglalattal?Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #74947 üzenetére
Közel 2 méter magas vagyok és 160 kg, hogy észre vegyenek, az nekem gyalogosan is sikerül, köszi.
Ezen a leden van E-jel?Amazon szerint van. Iga, ez 20W-os. Kár, hogy nem engedi kosárba rakni.
BA20D-20w
led lamps Moped Scooter Accessoire Motobike Light NAO Factory Outlets
With CE, RoHS, DOT, E-Mark certificates, the global standards!
1 Year Hassle-Free Warranty - Lifetime Customer Support!
Product information:
Input voltage: DC/AC 9V ~ 80V
Flux: 1600lm
Color Temperature: 6500K(White)
Lifespan: 50000 hours
Heat dissipatio: Aviation Aluminum radiator
Viewing Angle: Standard seperate High-Low beam
Special voltage: Improt custom COB light source
(light efficiency reach 130lm / W)
Package list:
1PCS M2S-BA20D led motorcycle headlight
1PCS Gift BoxHa minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Tamás9x
őstag
válasz KTMHobby3 #74961 üzenetére
Igen szeretnék látni. már megrendeltem, tudok vetítési képet állítani a foncsorommal így nem probléma, ha túl erős akkor vissza is lehet belőle venni, ami nem is lenne gond, mert így nő a led hatásfoka, alapból túl vannak hajtva legalább nem melegszik annyíra.
Ha kifogna rajtam, akkor van műhely ahol beállítják nekem méterre pontosan.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
nyogo83
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #74960 üzenetére
"Nem árt ha tudod hogy SMKP-ra utólag is szabad felszerelni reflektor/tompított lámpát, a jobb világítás érdekében, ami lehet ledes is. Ez le van írva."
Legyszives ezt valamilyen rendelettel/jogszaballyal vagy barmi hivatalos forrasbol szarmazo dokumentummal/linkkel bizonyisd vagy masold be.
Az elmult par hozzaszolas errol szolt, hatalyos jogszabalyokkal es minden egyebbel az ellenkezojet bizonyitva, bemasolva.
Az olyan valaszt es bizonyitast, hogy "Ez nem igaz." vagy "Ez le van irva" gondolom te se fogadnad el egy vitaban, mint ahogy a linkelt jogszabalyokat sem voltal hajlando atnezni vagy az ellenkezojet bizonyitani.
Mondom meg egyszer: nem a szemelyeddel van bajom, csak barmi konkret hivatalos info alapjan ez felrevezetes amit csinalsz.
Vagy esetleg ha konkretabban fogalmazol, pl igy:
Lehetseges utalogasan ledes vialgitast tenni SMKP-ra, ha a gyari vilagitotestet egy europai megfelelosegi tanusitvannyal rendelkezo teljesen LED-es rendszeru fenyszorora csereled stb.stb. . De ez meg igy sem lenne megfelelo, mert az eddigi ismert szabalyok alapjan ez nem legalis.
Raadasul amit leirtal, az mar megint mas ertelmezesu mint amirol elozoleg finoman keverve volt a dolog (pl LED-es izzo a gyari fenyszoroba).De tudok jobbat:
Ha az NKH-tol kerek egy hivatalos allasfoglalast a temaban, akkor vegre kepes leszel elengedni ezt a dolgot es ha igaz, hogy nem lehetseges ilyen dolog, akkor elfogadod? -
Tamás9x
őstag
válasz KTMHobby3 #74979 üzenetére
Egy 2 tekercses generator a magnes gyuru nem allando igy valto jon le rolla. Alja test, kozep csapolason a vilagitas feso tekercsen pedig az aksi toltesert felelos tilisztorps feszultsegszabalyzo van. Gyarilag a kozep csapolas nem volt eleg a vilagitasnak igy azt kihagyva kotottem direkt aksira a tilisztoros vackot pedig kidobva tettem be egy greatz+kondi +12v 5A es dc-dc-t ami fel van engedve 14v ig. Hogy fel tudja tolteni az aksit a max megengedett ertekig. (Nekem ez 14,4v adatlap szerint.)
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
nyogo83
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #74982 üzenetére
Koszonom, hogy utananeztel!
Az NKH Muszaki Engedelyezesi Osztalyanak irtam egy emailt, amiben tobb kerdest is feltettem az atalakitassal kapcsolatban.
- LED-es izzok alkalmazasa gyari vilagitotestben
- Gyari tipusengedelytol eltero LED-es vilagitoberendezes felszerelese lehetseges-e
- Ha igen, milyen eloirasoknak kell pontosan megfelelni es ha szukses, kell-e barmifele dokumentacio/tipusengedely/barmi hozzaTermeszetesen megirom amint konkret valaszt kapok, hogy teljes legyen a kep.
Azert szeretnem hogy ez a dolog tisztazva legyen, mert mostanaban ugranak a rendorok a gyaritol eltero atalakitasokra, foleg ami akar mar messzirol latszik.
Jo lenne, ha valakit akar innen a topicbol is megallitanak, akkor tudja, hogy mi az amire akar hivatkozhat, vagy mire szamithat, ha esetleg olyan rendorrel fut ossze.[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
válasz KTMHobby3 #74985 üzenetére
Ma hajnalba, rendőrök, karambol, igazoltatás leállítások mellett mentem haza a munkából, rám se hederítettek, pedig kellett rántani egy gázfröccsöt, hogy kikerüljek egy hülyét. Ha normálisan, szabályokat betartva motorozik az ember, akkor felénk nem szekálnak. Pedig messziről ordít, hogy semmi sem gyári...
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
válasz KTMHobby3 #74992 üzenetére
Egy alap koncepcióból, megépítettem a megálmodott motorikus hátteret, hozzá tartozó eletronikát, visszajelző elemeket, még a blokkon sziszolni szeretnék picit. Váltó bővítés, automata kuplung, de akkor a motorfékem kuka így csak kipróbálás, meg az olajos teleszkópok. ha lenne lehetőségem, és technikai hátterem is, akkor faragnék a vázon, a lábtartón, egy pici bukókeret... na de a logika határt szab a hülyeségeimnek.
energy4ever: Akkor nem hagyom ki
nyogo83: Záhony ide kb 45 perc max. Ha van kedved egy kézfogás és közös fotó erejéig, jelezd mielőtt elindultok
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
p5quser
tag
válasz KTMHobby3 #75098 üzenetére
Üdv!
Nemrég 70-es lett a motor. Mostanában mertem vele hosszabb utakra menni és mint kiderült 20-30 perc motorozás után igencsak leesik az alapjárat. Valamint roller feeling van induláskor. Némileg segített rajta hogy az egekbe húztam az alapjáratot, de mint azt itt olvastam, az alapjárati fúvóka bővítése lenne az igazi.
Főfúvóka cserélve lett ~10%-al nagyobbra. 15-20 km/h-tól nincs is gond vele. Szíj, variátor, kuplung cserélve lett ugyanakkor. De ilyen alapjárati fúvókát nem láttam akkor sem a webshopokban.
Szóval ezért nyűglődöm. -
p5quser
tag
válasz KTMHobby3 #75114 üzenetére
"Peugeot gurtner 12-es karburátorhoz". Ez a varrótűs-dörzsárazás viszont ígéretesnek és egyben roppant veszélyesnek hangzik. Nem olvad rá a réz az acélra súrlódás közben? Azon túl hogy kivitelezhetetlen a jelenlegi szerszámkészletemmel, félek hogy sorra repülnének el a fúvókák, izzó nyalábot húzva. Viszont ha esetleg elvinném, vagy postáznám a fúvókát, adnál neki egy esélyt? Természetesen nem ingyen.
-
p5quser
tag
válasz KTMHobby3 #75118 üzenetére
Köszönöm! Tanácsaitokra hallgatva vasárnap játszok egy kicsit a variátorral, kuplunggal, csereberélgetek a régi szettből, aztán meglátjuk mi sül ki belőle. Bár jó lenne egy pótfúvóka, mert ha belefullad a benzinbe a 40-es miatt, lehet rajta akármilyen vario. Jelentkezem még.
Mégegyszer köszi! -
energy4ever
addikt
-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #75398 üzenetére
Koszi, nem is figyeltem oda
Igy van ahogy irod (bar inkabb gorbe ami jobban leirja, szoval alacsonyrol novekszik, majd a maximum elogyujtastol szepen esik, de ez mar mas teszta), csak random beirtam ket szamot, hogy szemleltessem hogy nem fix ertekrol van szo es van ahol megadjak a tobb fordulatszamhoz kotve, hogy mennyire kell beallitani az optimalis teljesitmenyhez. -
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #75420 üzenetére
"vagy nem belevaló, vagy kavics került bele"
Ezek közül egyik sem követelménye annak, hogy nyikorogjon egy tárcsa. Vannak betétek amiknél kell egy bizonyos idő, hogy eltűnjön a nyikorgás, és vannak olyanok amiknél meg soha sem lehet megszabadulni a hangtól. Ilyenkor sokszor az az egy megoldás marad valóban, ha másfajta (gyártó) betétet nézünk bele, holott pedig a nyikorgó is ugyanúgy bele való...
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Winchester95
őstag
-
Lacuss20
senior tag
válasz KTMHobby3 #75708 üzenetére
Szuper! Köszi! Valami még közre játszhat? Most áthangoltam arra amit ìrtam. A Karbi 72 es fuvokával jött. 4. Rovátkába a tű, 2 a ferde csavaron 1.5 a levegőn. Van alapjárat, de max gáznál befullad. Fúvókán kivül okozhat valami elégtelen beszìvott benyát? Illetve miért füstöl mint állat jo keverék mellett, nagygáznál tutira üzemmeleg motor de a végén mégis lefull?! Levegőszűrő fenn legyen ilyenkor végig amúgy? Mikor kezdtem az egészet tömìtések cseréje előtt, akkor szivatóval tudtam menni egyes-kettesbe, akkor viszont nem volt alapjárat
[ Szerkesztve ]
Élj úgy ahogy szeretnél, ne úgy ahogy mások elvárják.
-
Lacuss20
senior tag
válasz KTMHobby3 #75710 üzenetére
Azt hiszem akkor élből benéztem, hogy a könyve szerinti 1:33 ba kevertem xD Most megtettem amit előbb leírtam annyi különbséggel, hogy az alapjárat megvan, megpörgetem odahúzom a szívatót "fél" állásra ahol jobban pörög majd gáz és megyek. Így tudok menni folyamatos gáz mellett, az egyes ki is pörög, a kettesnél eltűnik az erő, de azért lassan gyorsul felfelé nem kimondottan húz, "út" híján az udvar 120m én már nem gyorsítok fel vele, de tudna még gyorsulni valamennyit. A karbi irányába a beszívó soron vatta új tömítés van mindenütt és tuti elég feszen is van húzva, Az úszóházé is tuti kell legyen mert rossz beállításnál még a pici túlfolyó csövön habzott ki a benzin.) Ez már most nincs). A benzin szint a kis vállig van előírás szerint, ha leveszem a karbi alját annak jónak kell legyen. Nem tudom hol szívhat falsot, mi más oka lehet amiért szívató nélkül nem kap elég naftát. A füstölés így már sanszos, hogy miért van Eltömődve nincs a levegő szűrő, de ki van alelke becsülettel még a gyári gumi a két müanyag darab között stb
[ Szerkesztve ]
Élj úgy ahogy szeretnél, ne úgy ahogy mások elvárják.
-
Lacuss20
senior tag
válasz KTMHobby3 #75712 üzenetére
2T racing RE-CORD full szintetik. A dekni baloldalát levettem olajat cseréltem, kipucoltam. Mist elmentem ki a dűlőútra a "szivatós" módszerrel. Visszafele kb époen minimál gázzal tudtam jönni kicsi hìján alapjáraton ha jobban húztam rögtön fulladt. Engedjem le? Keverjek új 1:50 es üzemanyagot gobdolom akkor. De szerintem ezzel se fog nyélgázt engedni. Terheletlenül lábtartón elég sokat tudok neki húzni, de mihelyst mennék is az van amit eddig leìrtam szivazonélkül nem utána meg úgyse nagyon
Élj úgy ahogy szeretnél, ne úgy ahogy mások elvárják.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #75756 üzenetére
Igen, csak a multkor az volt nagyreszt a vita targya, hogy LED-es izzot normal izzora gyartott lampatestbe nem lehet legalisan rakni, mint ahogy xenont vagy mas a normal izzotol eltero mukodesu izzot, mert mas lesz a vetitesi kep.
Altalaban ezert "harapnak" a rendorok es az NKH-sok is. Ha a komplett vilagitotest LED-es, mert arra a fenyforrasra lett tervezve, akkor elvileg azzal nincs gond. Pl ilyen [link]Az meg hogy sajnos valami megkapja a muszakit, attol meg egy NKH-s/rendori ellenorzesen siman elveszik a forgalmit, rosszabb esetben a muszakivizsga allomast is eloveszik, ha olyan jarmure ad ervenyes muszakit amin a jogszabalyoknak nem megfelelo dolgok vannak
De pontosan emiatt kertem/kerem ki a hivatalos NKH-s allasfoglalast, hogy senkit ne erjen meglepetes, mert itthon sajnos nem pont ugy mukodnek a dolgok, ahogy kellene es a vegen ugyis az atlagember szivja meg.
Mondanam itt peldanak az egyik ismerosomet, aki megvett egy Suzuki GS 500-at, lemuszakiztatta, eleg sokminden nem gyari volt rajta. Nyaron egy ilyen fentebb emlitett rendori ellenorzesnel nyert egy forgalmi "elvetelt", mert berendeltek muszaki vizsgara. A kipufogo az nem gyari volt(hiaba volt benne a dB killer es halk volt), fekkarok allithatoak, mind E jelzes nelkuli, es az indexek LED-esek, illetve a fenyszoroban is LED-es izzo.
Ez mind fel volt sorolva mint szabalytalan atalakitas/nem megfelelo es vissza kellett alakitani gyarira.Na most O ezekkel egyaltalan nem volt tisztaban, kezdo motoros, fogalma nem volt ezekrol, illetve a jogszabalyokrol. O is jogosan gondolta, hogy ha muszakin semmiert nem szoltak, akkor minden rendben van.
Ahogy ugye szamos olyan pelda is van, hogy tokeletes eredetvizsgaval/muszakival rendelkezo autorol derul ki, hogy lopott/6 darabbol osszehegesztet/ stb.stb.Ezert mondom, hogy mi szivjuk meg, attol hogy ezeken a helyeken fejetlenseg van. Nem azert jarok en se a tema utan, hogy barki igazat bizonyitsam, hanem a mi/ti erdeketekben.
Ha van egy hivatalos valasz az NKH-tol, akkor akar nyugodtan kinyomtatva a rendor orra ala is lehet dugni, ha kotozkodik.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #75759 üzenetére
"Persze Ő csak az akkori állapotot vizsgálhatja, ha utána csinálja a tulaj az átalakítást, az már nem az Ő sara."
Az ellenorzeseknel ha nagyon kerdeses a dolog, siman megnezik adatbazisban a muszaki vizsgan keszitett kepeket, ha pl arra hivatkozna az ember, hogy ezzel meg azzal lett lemuszakiztatva.
Ha meg utolag van egy szigoritott muszaki, akkor ott szinten megnezik hogy milyen allapotban es milyen felszerelessel ment at legutobb.
Egyebkent a kb ev eleje elerheto ugyfelkapun keresztul a Jarmu Szolgaltatasi Platform, amin keresztul barki (akinek van ugyfelkapus regisztracioja) megtudja rendszam alapjan nezni barmelyik jarmurol keszult muszakin es eredetvizsgan keszitett kepeket.
Mostanaban amugy egyre jobban raszalltak a vizsgaallomasokra, aminek egyfelol orulok, masreszrol nem.
A jo, hogy sok ember nincs tisztaban a jarmuve allapotaval es nem fogja fel, hogy attol hogy ad egy kis plusz penzt hogy atmenjen, meg baleset es eletveszelyes az autoja. A vizsgabiztos meg majd elszamol a lelkiismeretevel.Viszont ami miatt nem orulok, hogy sok vizsgabiztos meg ugy be van csinalva, hogy inkabb a gyaritol eltero (hiaba legalis) felszereltsegu jarmuvet nem is hajlando levizsgaztatni. Pl az egyik vizsgabazis ahova hordtam motorokat mar tavaly szolt, hogy nem gyari kipufogoval ne is vigyek hozza motort, hiaba van E-jelzes, mubizonylat, TUV papir.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Politika
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Bestbuy játékok
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Formula-1
- Epson nyomtatók
- Dark Souls sorozat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen