Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kr0y

    csendes tag

    válasz PociAti #16486 üzenetére

    Sziasztok!

    „dicséretes "tervezett elavulás" fogalmával” ???

    A tervezett elavulás nem dicséretes, csak azok szoktak kiállni mellette, akiknek anyagi érdekük fűződik hozzá.

    A vásárlóknak konkrét anyagi kárt okoz, tönkreteszi a környezetet.

    Az EU is harcol ellene, Franciaországban pl. a csalás kategóriájába esik és letölthető börtönbüntetés is kiszabható miatta.

    Jelen esetben a felhasználó által egyszerűen nem cserélhető szivacsot tettek a nyomtatókba és egy számlálót, ami egy idő után megállítja a nyomtatást követelve a szervizt, mert a szivacs tervezetten festéket szívott magába.

    Ez a vásárlók érdekéve ellentétes, vevők nagy része ezt nem tudja előre és vásárláskor sem tájékoztatják őket. Más kérdés, hogy amennyiben beperelik az Epson, a cég ki tudja-e mosni magát.

  • Kr0y

    csendes tag

    válasz Varshi #16491 üzenetére

    Hol van az összemosás? Arra reagáltam hogy :
    "„dicséretes "tervezett elavulás" fogalmával”"

    Azt írtam hogy a tervezett elavulás nem dicséretes, hanem rossz.

    Egy-két irodalom a a tervezett elavulásról:
    https://www.parlament.hu/documents/10181/1789217/Infojegyzet_2019_23_tervezett_elavulas.pdf/dd5e4a97-27df-867d-e160

    https://hu.wikipedia.org/wiki/Tervezett_elavul%C3%A1s

    Jelen esetben arról volt szó, hogy az alkatrészek megfelelő erősségűek, csak úgy tervezik a nyomtatót, hogy a tervezetten festékkel megtelő szivacsot az átlagfelhasználó ne tudja kicserélni, valamint a szoftveres tiltást feloldani.

    Ilyenkor költsége keletkezik a tulajdonosnak (termék szervizbe juttatásának költsége, szervizköltség vagy új eszköz vásárlás). A felesleges szállítás és szervizeltetésnél is van környezetszennyezés, de a felesleges elektromos hulladék keletkezése sokkal rosszabb.

    Lehet, hogy valamit félre értesz ott is, ahol csupa nagybetűkkel írsz szavakat. Még hasonlót sem mondtam, hogy nekem személyesen akarna valaki kárt okozni.
    A szervizköltségnek vagy az új eszköz megvásárlása a termék tulajdonosának a kára, ami haszont hoz a szervizeknek és a gyártóknak. Senki nem akar személyesen kárt okozni senkinek, csak a gyártó törekszik a maximális profitra.

  • Kr0y

    csendes tag

    válasz psg5 #16499 üzenetére

    Nincs véletlenül több nyomtató telepítve a notebookon és rosszra akarsz nyomtatni?
    Mit jelent az, hogy hibát mond és függőbe teszi a nyomtatást? Van egy konkrét hibaüzenet, ha igen mi?
    Feltételezem, hogy el sem indul nyomtatás, de ez sem teljesen egyértelmű.
    Azt is meg lehetne próbálni, hogy törölsz mindent a nyomtatási sorból és jegyzettömbből csak egy A betűt próbálsz nyomtatni. Az működik?

    Varshinak igaza van abban, hogy "sok ponton el tud vérezni ez a kapcsolat".

  • Kr0y

    csendes tag

    válasz PociAti #16498 üzenetére

    Remélem sikerült meggyőznöm, hogy a tervezett elavulás rossz. Aki akart megértett, ezért minden további írásom felesleges. Amit utoljára írtál arra még reagálnék.

    „számláló önmagában nem ellenség” ez így van. Az ahogyan használják az az inkorrekt. Egyébként ma már a szenzorok sem lennének túl drágák, de ez mindegy is.
    A presztízsveszteség elkerülésére a megállított, házilag csak hekkeléssel újraindítható nyomtatás sem a legjobb módszer.
    Nem csak a 10-20.000 Ft körüli nyomtatóké a probléma lsd. Epson EcoTank.

    „A gyors életciklus sem teljesen ördögtől való. Az iPhone ” Amikor nem az új generációk „jobbá tételével” hanem a régiek elrontásával, próbálkoznak, akkor viszont igen, az ördögtől való. Konkrétan az Apple is befürdött vele mikor a gyors életciklus (profit maximalizálás) érdekében szoftveresen elkezdte lassítani a régebbi telefonjait. Pedig meg sem állította a működésüket, csak lassította. Abban az esetben, ha nem bukik le vele, ez akár alapértelmezett eljárássá is válhatott volna nála egy-egy új generáció kiadásánál.

Új hozzászólás Aktív témák