Hirdetés
- A jövő hónapban párban jönnek a Sony gaming monitorok
- A SteelSeries felfrissítette az Apex Pro sorozatú klaviatúráit
- Egységesíti a terméktámogatást az Intel?
- Kreatív hobbistáknak és profiknak szánt beviteli eszköz(pár) jött a Logitechtől
- Kétféle interfésszel érkeznek a Klevv, jövő hónapra datált M.2-es SSD-i
Hirdetés
-
Legújabb retró beszerzésem - 3Dfx Voodoo4 4500 32Mb
lo Kezdenek fogyi ezek a kártyák, pontosabban a 4 és 5 széria kártyái már lassacskán igen ritkának számítanak. A korábbi...
-
Miniatűr csúcstelefonnal készül a Vivo
ma Persze lehet, hogy az X200 Pro mini képernyője nagy lesz, csak nem túl nagy.
-
A jövő hónapban párban jönnek a Sony gaming monitorok
ph A cég kínálata egy 1440p-s/480 Hz-es OLED és egy 4K-s/160 Hz-es IPS kijelzővel gyarapodik.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
válasz #86322688 #118186 üzenetére
Nem ertem igazabol miröl beszltek
Ha valaki vesz egy fullos dizel citroent vagy barmit, az ne lepödjön meg ha neha a szervizbe kell hagyni par tizezret.
Ha meg az az igeny, hogy olcso legyen es olcso legyen fenntartani, akkor kell venni egy 1.0 benzines akarmit, jo allapotban. Attol viszont nem szabad mast vani, mint elvigyen A-B be.
A kettö nem ugyan az, mas az igeny, masok az összegek.
-
Declare
őstag
válasz #86322688 #118190 üzenetére
Nem tudom mi a regen es mi a most, de "regen" mi volt abban az autoban amivel bejartad europat? Turbo/EGR/DPF/ABS/ASR/ESP/Legzsakok/xenon/többzonas digiklima/navi............
masok is ezen lovagolnak, hogy regen meg most. Regen volt 5 csaladonkent 1 auto a földön, örültek az emberek, hogy nem loval kell menni, ennyi volt az igeny, meg az elvaras. Ma minden haztartasban van 3 auto es amugy is több ember....ergo vannak környezetvedelmi normak, hogy ne fulladjunk meg ezert vannak bonyolitasok es mellette az emberek 80% anak nem annyi az igenye, hogy A-B elvigye az auto, hanem a 3 millios suzuki swift is magatol parkoljon kettö kocsi köze. Ezek mind egyre dragabba teszik az autozast.
Nincs ingyen kenyer. Ha extra kell draga lesz. Akinek ez faj annak meg a modern kor lada szamarajat kell valasztani: Dacia Duster, suzuki swift....szivo benyaval klima nelkül. Annak nem lesz baja
Akinek kell a biztonsag/komfort/design/teljesitmeny, az meg fizetni fog. Vagy a szalonban, amikor atveszi az uj autojat, vagy a szerelönel amikor betolja olykor a hasznalt autojat.
-
kalmanchris
tag
válasz #86322688 #118191 üzenetére
Ahogy Declare is mondja! Trabira mit kellett költeni naftán kívül? Út szélén állítottál gyújtást magadnak. Elvitt ide-oda. Kérdés hogy, milyen minőségbe és sebességgel. Kénylmet, gyorsaságot, luxust meg kell fizetni. Igen, ma már ne nagyon várj arra, hogy fél milliót elmegy egy motor bontás nélkül. Nem tervezik annyira.
Accordban francia alkatrész? Mi volt? Tudom ma már az a szólás mondás, hogy ami elromlik az olasz, vagy francia...
Francia sem állt meg a bx-nél azért. Nekem van egy 2001-es franciám, ami fenntartása vetekszik kolléga felíciájával. Mégis más, ha érted.
Ott van pl a xantia. Mindenki mondja, írja, hogy a 90-es évek 5-ös bmw-ire kell locsolni a pénzt, nem megvenni nehéz. A xantia kb fele annyiba kerül, és ha 100e forintnál többet kell költeni rá évente, akkor megy a mi ez a f.s francia. Bmw-nél nem? Csak egy példa volt.
Azt még hozzátenném, hogy egy mai autó igencsak meghálálja a megelőző karbantartást, törődést. Mondjuk a gyári előírásnál kisebb olajcsere intervallum. Mai motorok ki vannak hegyezve teljesítményre, tele vannak pakolva mindenféle ketyerével, hogy teljesíteni tudják az előírt normákat. Egy samarán nem biztos hogy gond, ha mondjuk már 3 éve, vagy 30e km óta nem cseréltél olajat. Míg egy mai turbós, egr-es motor kényes rá. De aki ezt sajnálja tőle, vagy nem engedheti meg az anyagi vonzatát, az tényleg maradjon max a felicia és a carina szintjén.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz #86322688 #118198 üzenetére
Az 5w40 hidegen eleve "hígabb" olaj, ergo hamarabb "hígul" Melegen ugyan olyan viszkozitása van mint a 10 vagy 15w40-nek Hova tolod az intervallumot? Attól mert 15w olajat használsz még nem lesz jó 3évig meg 25.000 km-ig, sőt inkább rosszabb, a full szintetikus 5w40 tovább bírja mint az ásványi 15w.
"Ezt már mások is tapasztalták, bár az én autómba nem is ajánlják a feszítés miatt a "vékony " olajat."
Ezt se értem, üzemmelegen ugyan olyan viszkozitású az 5w40 mint a 15w40, semmivel sem "vékonyabb" vagy hígabb...
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz #86322688 #118201 üzenetére
Ja, benne van a gépkönyvben hogy rakható bele 20w is, elhiszem, azt viszont ne felejtsd el, hogy a 15w olaj ilyen az 5w-vel szemben hidegen, amikor is a motor a kopások 90%-t elszenvedi
14 éves autóm nem eszi az 5w-t állapottól függ nem kortól, 95-ös suzukiba is simán beletölteném az 5w-t. Rohadtul nem az a megoldás az olajevésre, hogy egyre "sűrűbb" olajat rakok a motorba
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz #86322688 #118204 üzenetére
Jó, persze, nyilván napi 2x100km pályázásra jó a 10w is (bár azért a full szintetikus olaj még mindig nyerőbb a fél szint. vagy ásvánnyi helyett).
Az megint más tészta, ha olajevős a konstrukció, mint pl. opel ecotec, gyár szerint az 1L/1000km még normális... de ha jól emlékszem VAG-nál is benne van a gépkönyvben ugyan ez
-
Typhoon47
senior tag
válasz #86322688 #118169 üzenetére
Persze tök jó ezek a régi szög egyszerű vasak, de a biztonságuk a mai vasak között egyenlő a nullával. Én meg, ha van lehetőségem nem megmurdálni egy "koccanás" során akkor inkább befizetem azt az X milliót és költök szervizre..stb. ez egy ilyen játék.
"Education is important but big biceps are importanter"
-
Elektrosokk
addikt
-
tomiii.
tag
válasz #86322688 #118222 üzenetére
Hmm. Ezt a Lancát nem ismertem,furcsa egy személyautóban, a difi zárat természetesen igen, hisz offroadozunk.
[ Szerkesztve ]
-
roberto211
őstag
válasz #86322688 #118237 üzenetére
"sok mindent nem mondanak ám az isiben."
Dehogynem. Egy haverom 1éve jár szakmai suliba autószerelő lesz belőle elvileg, aztán szokta mesélni,hogy a mesterek miket szoktak neki mondani műhelyben gyakorlaton.
Olajcseréről kezdve ,"durrantásig",stb.. Persze nem ezt tanítják, hanem mesélik,hogy mik vannak márkaszervizekben..
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
tomiii.
tag
válasz #86322688 #118237 üzenetére
Műhely alatt nem tudom mi értesz, mert azért az autókat nem műhelyben tervezik, rakják össze. Én is gyárból mentem egyetemre, XC90-es kormányoszlopát is teszteltem, bár az még szakmám előtt volt, ezután mentem ebbe az irányba. A műhelyben az csinálták amit én előírtam, ha hernyó börből kellett fogaskerék, akkor abból csinálták.
Na de, hogy on is legyek,
500k körül Puntón, Swiften kívül mik vannak? Egy tanár ismerősöm szeretni lassacskán autót venni. Nő. 500 csak az autóra lenne. Általában egymagában utazik, max ketten. balesete óta fél is ráadásul, szóval se autópálya se semmi extrém körülmény. Csak A-ból B-be, olcsón. Sierrát, Samurait, w123-at, E30-at valami sugallat alapján nem ajánlanék.
Neki a Swift tetszik, de itt a környéken van pár olasz autó bontó, plusz olasz autóra specializálódott szerelő(pedig ezek sose romlanak el ). Én 1.3 Swift-re szavazok, faék egyszerű mindkettő úgyis.
Más tipp?
-
Integrale
veterán
válasz #86322688 #118224 üzenetére
12 evig volt Prismank. 1.6 108 le, a 2.0 turbo vegul nem kerult bele. Digitklima sosem letezett ebben a modellben, az a Themaban volt. 4 elektromos ablaktol kezdve minden kutya fule benne volt, kormany csak agassagban volt allithato. Ha azt mondom, hogy 460e km-rel adtuk el 25.000 Ft-ert, ugy hogy egy digiplexet kellett cserelni, meg egyszer telen beszart a jobb hatso ablak, semmi gondunk ne volt vele.
Elsirtam magam eladaskor, barmennyire is gaz. 12 ev alatt azerr hozzano az emberhez. Aztan jott a helyere egy ideig melle, egy Croma, aztan egy 2.0 Dedra, aztan 1.9 Dedra, most melle meg az Alfa. Nem szerelek sokat.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
roberto211
őstag
válasz #86322688 #118261 üzenetére
Pedig némelyik francia egész jó.. Megane,Clio,régi 206,207 ek, 406os se volt rossz,.. Citroenből xsara picasso,stb.Természetesen benzinbe.. Dízelt nagyon kevés modellből vállalnék be nyugodt szívvel... Talán Honda dízelt vennék ha dízel kéne, mert ha jól tudom az saját fejlesztés és nem is rossz.. Meg isuzu..
Mostaniakat nem annyira ismerem..
Olasz az nagyobb lutri valóban mint egy francia de biztos ezek közül is vannak jók..
iRico: Arányokat nézd ne azt hogy most nektek jó és akkor elvan dőlve,hogy jó... EZ kb olyan mint a v6 tdi vita.. Muneznek hibátlan de mellette sok sok embernek csődöt mond ha szoktál így olvasgatni felhasználói tapasztalatokat.. Nem csak itt, bárhol..
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
nesa
veterán
válasz #86322688 #118200 üzenetére
A gyarak semmit nem csinaltak van olyan motor ami megjelenesekor 80 as evek elso fele 5000km es intervallum volt eloirva, a legvegen 97 korul 15000km.
az 1929 ds be is 5000-7500km kozott mindig lecsereltem, a mostani dizelbe kiprobaltam a 10k-t de nem tetszett az a fekete takony amit kiengedtem, ugyhogy ataltam 7500ra, nem is tudom lehet ennek is 15k van eloirva de tok mind1.
-
Integrale
veterán
válasz #86322688 #118268 üzenetére
Akkor kevered valamivel. A Delta Integraleba sem volt digitalis klima, a Prisma pedig a Delta sedanja.
Neked vagy Dedra-d volt, vagy Themad. Kepet kereshetsz a digit Prismarol, nem lesz.
Nekunk a csucsfelszereltsegu volt abbol a modellbol, lampamosoja/torloje is volt, ami a legritkabb extra a Prisman, a klima csak egy gomb, ami a 3 tekerentyu kozott van a belso keringtetes mellett, az, hogy a tekerentyut tekerve, egy analog kis palcika mutatja a himersekletet, a sebesseget es az iranyt, az nem digitalis.Ez nem digitalis.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Jön a Heroes of Might and Magic: Olden Era
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- iPhone topik
- Háztartási gépek
- Xbox Series X|S
- Autós kamerák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest