Hirdetés
-
Kihajtható támasszal és nyolc hangszóróval szerelt tablet a Lenovótól
ma Bemutatkozott a Lenovo Tab Plus, egy különleges szórakoztatórendszerrel ellátott táblagép.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Megérkezett a Razer DeathAdder V3 Hyperspeed verziója
ph A Pro és a vezetékes változat után tehát itt a Razer saját rádiós megoldását használó változat, mely 8 grammal könnyebb is az előbbinél.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
adalbert1
veterán
Gondolkozom, hogy a Focus II/C-max/H Astra mellé felvegyem a Honda Jazz-t is a megnézendő autók listájára, az ezzel foglalkozó hozzászólások nagy részét átolvasva úgy tűnik, hogy általánosságban jó véleménnyel van mindenki róla.
Pár keresés után úgy tűnik, hogy a használt-piaci árban körülbelül egy sávba esik a hasonló korú Focusokkal/H Astrákkal, és a csomagtér is hasonló méretű.
Ti választanátok Focus/Astra helyett? Igaz, hogy a csomagtér hasonló méretű, és jól variálható, azért tartok tőle, hogy papíron egy méretosztállyal kisebb, illetve a motorok se túl erősek (nem mintha a másik 2 modell 1.6 motorja olyan nagyon erős lenne, de azért egy 20-30 le különbség van) - viszont ennek ellenére városi használatban nem olvastam panaszt rá.
Illetve melyik modellt érdemes keresni? Nagy különbség van a 2008 előtti és utána lévő generáció között? -
adalbert1
veterán
Sikeresen találtam egy olyan kereskedést, ahol szinte az összes általam érdekesnek talált típusból van készleten (H Astra, Jazz, Focus II, Corolla/Auris, C-max), holnap szerintem elmegyek megnézegetni őket - ha még nem konkrét vásárlási szándékkal megyek, csak ezeket a típusokat összevetni, akkor ti milyen szempontokat néznétek? Nekem hirtelen ezek jutottak eszembe: vezető üléspozíciója, ergonómia, hátsó helykínálat, csomagtér mérete, hátsó üléssor dönthetősége.
-
vzsryl
nagyúr
válasz adalbert1 #148461 üzenetére
"Sikeresen találtam egy olyan kereskedést, ahol szinte az összes általam érdekesnek talált típusból van készleten (H Astra, Jazz, Focus II, Corolla/Auris, C-max), holnap szerintem elmegyek megnézegetni őket"
"az értékesítő alig akart kulcsot kihozni (kb. 6 autót néztem volna meg, 2-t hozott ki)"
"persze az ő szempontját is megértem, de azért nem esett jól"
Tanulság:
1. Nem lesz fenékig tejfel egyetlen kereskedés sem, sőt...
2. Vagy pofátlan leszel, és addig próbálkozol, míg sikerül rendesen gyakorolni a vásárlói jogaidat, vagy úgy jársz mindenhol, mint tegnap.
3. Megunod, és elhozol THM nélkül valamelyik erre alkalmas kereskedésből egy új autót, "amibe először te finghatsz bele".Én a 2. pont első felét követném, de ha visszafogottabb típus vagy, akkor ez az opció nem fog működni.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Chereiose
addikt
Sziasztok!
Mostanában (vagy legalábbis a nyár folyamán) szeretnénk lecserélni a VW Passat B6 kombinkat (2.0 PD TDI dízel). Egyszerűen már feleslegesen nagy, 2007-es és van benne 224 ezer km, tehát pár évvel fiatalabbat szeretnénk, illetve a legfontosabb, kisebbet. Ennek az az oka, hogy főleg télen, kora tavasszal csak városban használtuk eddig is a mostanit, tavasszal-nyáron lejárunk balatonra a nyaralóhoz, de ezen kívül nagyon más hosszabb utakra nem szoktuk használni, mostanában pedig egyre gyakrabban használjuk egyesével vagy kettesevel, tehát nem nagyon "tömjük meg". Fogyasztását tekintve autópályán nagyon jó, városban azért eléggé eszi a dízelt. Így a családdal nem vagyunk nagy autószakértők, én olvasgattam most a napokban a kisebb autók iránt. A keret a passat eladásával kb. 2.5 millió FT lenne, átírással együtt, persze jó lenne ettől kevesebbért is. Üzemanyag tekintetében mindenképpen benzinest akarunk, részben a dízel hisztéria miatt, a városi fogyasztás és a csendessége miatt. Francia, olasz autókat inkább kerülnénk.
Először a suzuki swifteket néztem, mert vonzónak találtam, hogy alig pár éveseket és keveset futottakat lehet venni ilyen pénzért, illetve hogy 1 tonna sincsen. Aztán jobban belerágva magamat a témába rájöttem, hogy elég pici autó, csomagtartója biztosan kicsi lenne ha esetleg 3-4-en mennénk el valahova, valamint az 1.2-es motor ilyen kevés nyomaték mellett túl nagy szenvedés lenne, főleg a 2 literes passat után, ugyanakkor a fogyasztás tekintetében városban nem rossz. Utána néztem a Honda Jazzt, ami még jobban megtetszett, mint a suzuki, nagyon praktikus és tágas amellett, hogy nem hosszú autó. Csak itt is aludva rá 1-2 napot arra gondoltam, hogy motorilag kb suzuki szinten van, pedig 2010-2011es évjáratokat szépen lehet találni 2.3-2.4 millió körül. Végül a VW csoportot nézegettem, korábban megfordult a fejemben a polo, de annak sem túl tágas a hátsó fele és a csomagtartó is kicsi. 6-os golfok tetszenek nagyon, de ennyiért a 2010-es évjáratokban is nehéz találni, illetve itt mindenképpen TSI motorosat vennénk, teszteket olvasva van bennük erő, még az 1.2-esben is, persze nem tudom, mennyire megbízhatóak. Amin viszont jó "ajánlatnak" tűnik az a Skoda Fabia, 2011-12-es évjáratúak, TSI motorral, ennyi pénzből ki is lehetne fogni talán egy jót. Hasonlóan a Jazzhez ez is praktikus és tágasnak tűnik a tesztek alapján. Hangszigetelés is fontos, videók alapján a VW-k a legcsendesebbek, honda pl. elég hangosnak tűnt. Persze nehéz netről megállapítani, azt tervezem, hogy elmegyünk egy autókereskedésbe és beülünk azokba, amik vannak nekik, és ha lehet kipróbáljuk.
Kicsit hosszú lett a mondandóm, mobilról írva nehézkes volt, köszi ha végig olvassátok és várom a tippeket, segítségeket
[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Chereiose #148897 üzenetére
1.2 tsi a leginkább érintett a vezérlési botrányban, 2012-től jöttek a javított, szélesebb láncos verziók.
1.2-es Jazz nem egy erőgép (nekem is van) de bőven elég a normális közlekedéshez. Mivel dupla gyertyás már 2800-as fordulaton ott a nyomatékcsúcs, így nem kell forgatnod hogy haladj vele. Pakolhatóságában meg inkább egy Golf méret mint sem Polo.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Chereiose
addikt
Hát az elég nagy baj, azért jó lenne egy TSI, de így eléggé tanácstalan vagyok. Golf-polo-fabia-jazz 4-esből leginkább a golf ajánlott akkor? Csak ott meg az a probléma, hogy egy 2012-es TSI inkább van 2,5 millió vagy még fölötte, ami kicsit már sok nekünk
Amúgy a jazz mennyit eszik városban, illetve autópályán? Autópályán a hangos az mennyit jelent kb, beszélgetni is alig lehet annyira? 2010-től felfelé sem javult semmit a hangszigetelés?
footy: Nekem is ez a bajom a jazzel, néztem autópályás videót és ott is hallani rendesen. Elmegyünk majd egy kereskedésbe is kipróbáljuk, lehetőleg majd autópályán is.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Chereiose #148903 üzenetére
Az mk2 javult zajcsillapításban de azért egy Polo/Golf halkabb.
Városban olyan 5,7-6 körül forgalom függő pályán fix 130-nál én 6,2-t mértem és országúton meg elvan 4,7-5-ből.
Viszont a Jazz mellett szól még hogy nem kokszosodik míg a TSI igen. És egy pucolás olyan 110k + áfa körül megy.
#nincsbennetarcsi
-
Chereiose
addikt
Viszont az írás alapján csak 2009-ig volt rossz ez a HTP motor nem? 2012-es évjáratra is igaz?
Amúgy pont ilyen PD TDI motor van most a passatunkban, amit írnak 2 év alatt nem volt gond vele még (kopp kopp).Értem, valószínűleg ha veszünk egy 5-6 éves TSI-t úgyis rá kellene költeni ezeket a szerviz költségeket. Te melyiket vennéd egyébként, Jazz vagy Fabia, esetleg valamelyik VW( ez viszont árban magasabb, mint a honda vagy a skoda), egy sima benzinessel? Persze ezt majd úgyis személyes tapasztalat dönti el, ki kéne néznem valamelyik kereskedést, ahol vannak ezek a típusok.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Chereiose #148911 üzenetére
A 2 literes PD TDI kétféle befecskendező rendszerre gyártották az egyik jó a másik meg fos. Simán lehet hogy nektek a jó van.
Igen a a javítások után már nem rizikósak a tsi-k.
Háát én elkég japán párti vagyok ezért Jazz. A turbós motorok fenntarttási felárát a 2-3. vevő fizeti meg. Nála fosik be a turbó, nála kezd el csörögni a vezérműlánc stb. Szóval ilyen turbós kis csodát max újként vennék. De azt mondom próbáld ki őket. Egy drágább mobilt sem veszel meg látatlanba érted...
Persze kényelmes, meg jól megy a kistrubós de ennek ára van. 130k-ért szívósor pucolás meg 120k-ért turbó, stb. Ha belefér és az, hogy alul nyomatékos neked ér ennyit akkor semmi gáz. Ez egy kalkulálható és beárazható tényező.
Máshogy fogalmazva: nem az a kérdés hogy bekövetkezik-e vagy sem, hanem csak az hogy mikor. Kokszosodni az összes fog, ez tervezési sajátosságából fakad. A turbó előbb-utóbb elfárad az is cserés vagy felújítás...Szóval próbáld ki, nézd meg az alkatrészárakat aztán számolj és aztán eldöntheted kell vagy sem. Nekem volt TSI autóm szerencsére idejében megváltunk tőle a második gazdinál jöttek elő a gondok.
#nincsbennetarcsi
-
Chereiose
addikt
válasz Vesztor87 #148923 üzenetére
Nehéz kérdés, mi így tavasszal/nyáron 2 hetente azért használjuk autopályán is, szóval valami olyan kéne ami városban és a pályán sem zabál, meg azért nem egy tetű, de itt látva egy TSI fenntartását (főleg mivel használtan vesszük) kicsit elment a kedvem attól. Autópályán megy jazz lehet kellemetlen lenne (még a 2. generációs is), a tempót nagy nehezen hozná de a hang az a kritikus pont. Ebből a szempontból lehet egy VW jobb lenne, de azt meg már sima turbó nélküli benzinesbe ritkán találni manapság.
-
penge111
addikt
Sziasztok! 1 millió forintig milyen autót ajánlotok, ha honda jazz volt az elképzelés. 2 felnőtt+1 gyerek részére lesz. Főleg városi autózásra, évi 4 alkalommal autópálya 800 km oda-vissza, ne hagyjon cserben Horváthországi út esetén Nagy autókat nem szeretem, kis családi, lehetőleg ferdehátú kivitel. Sajna álomautó 2005-2006-os jazz inkább 1.4-1.5 millió az értelmesebb példány. Én Ford fiestára gondoltam 1.4 benzines, jó alternativa Jazz helyett? Mik a hibái? Vagy van jobb ötlet? Köszönöm a válaszokat előre is.
PSN: Dragonmage1980, http://huncritic.hu/
-
penge111
addikt
Sziasztok! 1 millió forintig milyen autót ajánlotok, ha honda jazz volt az elképzelés. 2 felnőtt+1 gyerek részére lesz. Főleg városi autózásra, évi 4 alkalommal autópálya 800 km oda-vissza, ne hagyjon cserben Horváthországi út esetén Nagy autókat nem szeretem, kis családi, lehetőleg ferdehátú kivitel. Sajna álomautó 2005-2006-os jazz inkább 1.4-1.5 millió az értelmesebb példány. Én Ford fiestára gondoltam 1.4 benzines, jó alternativa Jazz helyett? Mik a hibái? Vagy van jobb ötlet? Köszönöm a válaszokat előre is.
PSN: Dragonmage1980, http://huncritic.hu/
-
Kornel
veterán
válasz FrankMonzano #149136 üzenetére
A jazz sem kevésbé műanyag.
Sőt...
Összeszerelésre esélyes, hogy rosszabb is. -
vzsryl
nagyúr
válasz lenko #149176 üzenetére
Én közvetlenül T25 Avensis kombi után vezettem gombócot és semmivel sem volt hangosabb a stift. Golf 4-et azt 2-3 hónappal régebben, és nem volt nagy hűha, még egy első gen. Jazz is sokkal halkabb. Autópályán viszont nem próbáltam őket, ott már jobb lehet a Golf 4.
Szerintem városban cirkálni a gombócnál nincs jobb az 1 milliós ársávban, még a Yaris sem, főleg hogy abba férfi sofőr nem ajánlott (kis cuki női beltér, középső cockpittel... fújj...).megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
FrankMonzano
őstag
válasz #94529552 #149199 üzenetére
Ez attól is függ mennyiért menne el a golf. Szívem szerint hasonló méretben gondolkodnék, de lehet bevallalnék egy kisebb autót is, ami kevés km-es, megkíméltebb. A lényeg, hogy jó állapotban legyen, kevés kilométerrel, de azért ne legyen full puritán. Kb olyan 1-1.1 körül gondolkodnék. Fiesta 1.4? Jazz? Ja és csak is benzin! A kompaktokból csak hasonlót kapnék ennyiért, mint a golf, nem? Amúgy az enyém 2004/6 havi.
-
nagyúr
válasz vzsryl #149196 üzenetére
Páromnak gombóc Switje van már vagy 6 éve. Szoktam én is vezetni, viszonyításképp nekem egy régebbi Honda Civic VTi-m van.
Személyes véleményem nekem is az a saját tapasztalatom alapján hogy a Swift egy teljesen jó városi autó. Sőt, meglepő de például a kormányzása nekem jobban bejön mint a gyárilag sportos Civicemé (annak túl könnyű). Ha városba megyünk akkor mindig a Swifttel szoktunk. Ezerszer könnyebb vele parkolni, két embernek meg elég. Még hosszabb távokra is van hogy ezt választjuk. Azt hiszem 2005-ös évjáratú az övé és eddig még nem volt vele semmi extra költség csak a kopó cuccok. Mondjuk az is igaz hogy csak 105k km van benne.
Oké, nem egy prémium autó érzetét kelti de 1M környékén szerintem kisautó méretben mindenképp megfontolandó. Mondjuk ha én keresnék ilyesmit akkor még a Honda Jazz lenne esélyes mert azt nagyon dícsérik de azzal túl sok tapasztalatom nincs.Més que un club!
-
bajnokpityu
félisten
válasz Kornel #149363 üzenetére
40-140ben 80-120ban 80-180ban jobb a civic.
helyette inkább 1.6 szivó vitarát vettem én is. még az is lehet, h nem marad a kezemben a kilincs, vagy valami kezelőszerv. honda az a jazz és a volt accord, sztem.
és én még akkor néztem, h valami nem kerek az ufoval, amikor ment a hype körülötte, ha emlékszel. úgy volt, h anyának ufot veszünk, de élőben már nem adtam ki rá pénzt, inkább hozzáraktam kicsit.
eladó Kawasaki j300 robogó
-
kisza25
félisten
minden a tengelytávtól függ és minél újabb egy kisautó, ez annál nagyobb általában, pl KIA RIO 2017 nek 2580 mm, amíg egy golf 4-nek 2512 mm, de az mk4 polo-nak meg csak 2465 volt, mondjuk a polo most fog nőni, eddig nem sokat nőtt
A jazz is tök nagy belölről[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
zamar
csendes tag
válasz FrankMonzano #149528 üzenetére
Barátnőmnek nemrég vettünk 2006-os 1.3-as Swiftet. Helyi márkakereskedésben vette újan az előző tulajdonos, félig meddig ismerős volt garantált 60000km-rel. Kizárólag hosszabb távra használta, de ritkán. Minden szerviz időben el volt végezve, olajat, váltóolajat távolságtól függetlenül időben lecseréltette. Gyakorlatilag olyan az autó mint az új. Nem volt olcsó a többihez képest, mert 1.470M volt két garnitúra gumival, klíma elektromos ablak, piros ülés stb. Váltó valóban gyenge pontja, de helyi szerelő 60 körül meg tudja csinálni a nyelestengely csapágy cserét ha előjönne. Tisztában voltam, hogy ez valószínűleg elő fog jönni, de úgy gondolom még így is jobb vétel, mint egy Mazda2, Yaris vagy akármi. Kb 10 évre terveztük és mivel más típushibája nincs ezen és az ABS kockán kívül úgy gondolom megéri, mert se rozsda, se motorikus probléma nem jellemző rá. Megnéztem egy pár Mazdát, Yarist, Jazzt de elkeserítő volt a kínálat. Néztem olyan Swiftet is 1,2-ér ami körbe volt zúzva, egy másiknak a futóművel lógott 1,1ért.
-
diegho
nagyúr
válasz FrankMonzano #149594 üzenetére
Jazz, Meriva, Fiesta, Yaris, ezek mind jó autók. Bár 1M-ért már 2-es fókát is lehet venni - szépet is.
-
Richard!
addikt
Üdv!
Vidéki kisvárosi szaladgálós autót keresek édesanyámnak.
A keret maximum 2000€. Elsősorban itt nézek kint, de ha van egy tuti vétel, nem zárkózom el a hazai vásárlástól sem.
Tényleg a Honda Jazz a legjobb alternatíva?
#csakbenzinesEladó inverteres, wifi-s hűtő/fűtő Fisher klímám: https://hardverapro.hu/apro/fisher_comfort_plus_inverteres_split_klima/hsz_1-200.html
-
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz diegho #149631 üzenetére
Jah csak a Merivának sem nagy a csomija. Végigjártam ezt én is. Még Nissan Note-ot is néztem de hiába. Nem volt ellenfele a Jazznek. Igaz csak 180 cm vok.
Egyedül ami negtívumot tudok felhozni ellene, hogy nekem túl rövid az ülés ülőlapja elöl. Másba tényleg nem tudok belekötni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
penge111
addikt
válasz diegho #149627 üzenetére
Hát én nem tudom, én 193 cm vagyok, sógor 2006-os Jazz autójába vígan elfértem, és a pedálokkal se voltak gondok. Megjegyzem jelenleg egy 2004-es Matizt vezetek, ebben is elférek, igaz a jobb térdem éppen éri a középső konzolt, de nem zavaró. Ha tehetném én is Jazzre váltanék, de 1.4-1.6 misi között vannak az értelmes darabok 2005-2007 közöttiek, régebbit már nem vennék. Így marad a Ford Fiesta.
PSN: Dragonmage1980, http://huncritic.hu/
-
theuprising
tag
válasz kovacsroli #149680 üzenetére
Szia,
ekkora távhoz már van értelme bőven a dízelnek. A következő kérdés, hogy benzinben vagy dízelben gondolkodsz? Mennyire számít a márka, a kinézet, az autó (márka) megítélése? Méret? Egyterű, kombi, sedan? Felszereltség (pl.: automata, manuális)?
Ha "minden mindegy, csak menjen, ne egyen sokat, és ne kelljen folyton szervizbe vinnem", akkor a Swift méretében a Honda Jazz-t ajánlom (benzines, manuális), mindenki szereti, Totalcar népítélét átlag: 8.81. Sima egyszerű szívómotor, láncos vezérlés amit nem kell cserélgetni. Van klíma, ABS, minden alap ami kell. Fogyasztás befér a limitbe. A becsületesnepper is előszeretettel ajánlja ezeket, nem véletlenül.
-
theuprising
tag
válasz dkaro #149686 üzenetére
Ha mindenképp Corsa kell, akkor úgy érdemes venni, hogy bevizsgáltatod előtte márkaszervizben/szakszervizben, ez viszont a te költséged. A nepperek is csak annyit tudnak megnézni vásárláskor amit helyben meg tudnak, persze nekik nyitottabb a szemük és tudják mit nézzenek és hallgassanak.
A Corsát nem ismerem, de ha első autónak az a fontos, hogy megbízható legyen, ne álljon szervizben folyton, tehát alacsony fenntartási költsége legyen és olcsó, akkor ne fűzd magadat olyanhoz, hogy "2008 utáni", meg "max 150.000km". Legtöbbször ezek nem reális számok, értékek. Tekert az óra, vagy a tulaj lesz.rta a kocsit, olajcsere össze-vissza volt, csak akkor ment szervizbe ha már gurulni is alig bírt. Nekem egy Toyota Avensisem van, 620.000 (igen, hatszázhúsz!!! ezer km) van benne, semmi baja. Azért, mert mindent időben, pontosan szervizeltek rajta. Minden kopó alkatrész sistergls, zúgás, remegés és mindenféle probléma-előjel előtt ki volt rajta cserélve, a motorja gyári, olajat nem eszi.
Bátran mellé merem állítani egy 150.000km futású autó mellé, hogy melyik van jobb állapotban.Ez csak egy szélsőséges példa volt, ebből leszűrve a lényeg, amit rengetegen mondanak, főleg nepperek: "állapotot veszünk, nem kilométert, vagy évszámot".
Amúgy megkérdezhetem, miért pont Corsa?
Ahogy lejjebb is írtam, a Honda Jazz hasonló tulajdonsággal bír mint a Corsa, viszont legendásan megbízható.kovacsroli:
Reális a ~4.2-es fogyasztás, viszont a Renault dízelei nem híresek a megbízhatóságukról. Dízel-nyűg lehet kettőstömegű, részecskeszűrő, turbófeltöltő, porlasztó... ezek mind több százezres tételek, hiába kicsi a motor viszonylag ráadásul a dízelek büdösek. . Plusz ha jól tudom azok nem láncosak, hanem szíjasak (valaki szóljon ha nem így van), tehát ~150ezrenként vezérlést kell cserélni rajta. Ha dízel, akkor ne a Renault, hanem a Yaris, bár erős átvilágítással, mert hiába kicsi motor, hiába Japán tech., a dízel az dízel.
[ Szerkesztve ]
-
dkaro
őstag
válasz theuprising #149688 üzenetére
Szia!
Köszi a válaszod. Egyszerű oka van. Kisebb méretű, alacsony fogyasztású, megbízható autót keresek napi ingázásra bp-re (50km oda vissza). Több ismerős ajánlása alapján Corsára és Fiestára szűkült a kör. Ebből azért lett a Corsa mert 10 évnél fiatalabbat szeretnék a Fiestánál viszont a 2010 előtti "kerek lámpás" nem tetszik az újabbak meg inkább közelebb vannak a 2M-hez mint a 1.3M-hoz.
A jazzt néztem sokáig de ami 1.5 alatt van azok a 2004 és előtti modellek és tudom, hogy használattól függ de a kor azért egy jó kiindulási pont.
Sajnos tényleg nem értek a kocsikhoz a legboldogabb akkor lennék ha lenne olyan szolgáltató aki kiválasztja a tutit, bevizsgálja és elhozza nekem meg csak pengetnem kell és első használat előtti nagyszervizbe elvinni -
dkaro
őstag
válasz theuprising #149690 üzenetére
Írok, köszi.
De akkor bedobom ide a közösbe
Melyik legyen?
2008-2009 Corsa vagy 2004-2005 Jazz?
Igényeim: Benzin,Klíma,Alacsony fogyasztás, Napi 50km ingázás Bp és agglomeráció között, olcsó szervizelés
Ár max 1.3M -
TD87
újonc
Igen, igaz a forgalmiban lévő besorolás alapján tiltották ki az autókat, de gyakorlatilag ezeke az Euro 3-alatt lévők voltak A forgalmiban ezek a 6-8-ig terjedő kategóriák.
A 2001 körüli Avensis is Euro 3-as, ha jól tudom. Ami jelenleg egyáltalán nem gond, de már felvetették megszorítások lehetnek igaz az ilyen kategóriás dízelekre is.
És ha egyszer ez lesz az ilyen benzinesekre is? Ez nem biztató előjel.
A Toyota meg tényleg elég szürke, és hát a leírtak alapján ez a Corolla modell hozza az elvárt minőséget. Kár.
Csalódás, ha ez a Corolla ilyen már a japánokban se lehet bízni? Olajzabálás nem hangzik jól, de jó hogy megkérdeztem, nem halottam erről eddig. És egy ilyen 100 ezres motorfelújítás javítás mennyire oldja meg? Kis idővel újra előjön, vagy kitart azért.A 7. generációs Hondánál már halottam váltó gondokról a ráncfelvarrás előtt, de a 2004-2005-ös 1.6-osoknál állítólag már nincs ez a típushiba.
Apámnak 2005-os Jazz-e van, na az elég megbízható már csak azért is a Hondák felé húzok. Csak hát ez a motor dolog.
A Mazda meg, bár ízlés kérdése, de szerintem jól néz ki ,de csomagtartója is kisebb, és ügye a rohadás.
Ja, amúgy ismerősöm meg Mazda6-ost akar venni, 10 év körülit, gondolom a rohadás azoknál is ugyanúgy gond.
Tanulságos válaszok csak nem kerültem közelebb a döntéshez
-
dkaro
őstag
válasz theuprising #149694 üzenetére
Na annyit írt a nepper, hogy a Jazznél nincs jobb.
Van 2005-2006-os abban az árban ami számomra elfogadható, mert mint írtátok a 2005 előttiekkel azért akadnak gondok.
Mennyivel drágább a szervizelése egy Jazznek mint a Corsának? Csak körülbelül, hogy tudjak mire számítsak. -
Kornel
veterán
válasz dkaro #149716 üzenetére
Ha a jazz-nel maradsz, csak tőle vegyél, mert a piac 60-70%-a kintről behozott lelakott visszatekert óráju dűledező foskupac.
Ha tőle is veszed, én ettől függetlenül rászánnám azt a 15-20k-t egy komplett markaszervizes átvizsgálásra, elsősorban rozsdát keresve. Ha le van taknyolva az alja, akkor hagyd ott, 99%, hogy tüneti kezelés, elfedve a fajó igazságot. Futóművet alaposan nézzék át, legyen lengéscsillapító mérés, fék mérés, illetve rázópad is, kifejezetten nézesd meg a kormánymű állapotát, a kormányösszekötőket jobbra balra erősen mozgatva hallod, hogy kopog-e a fogaslec. Ha egy kicsit is mozog, tehát lóg a fogaslec, hagyd ott, vagy tervezd be az új kormánymű árát, 4-500k. Bontott ugyanilyen lesz, felújítani (rendesen) nem lehet.
Ezen kívül nézesd meg, hogy mikor volt gyertya csere, bár én azt is beterveznem első szervize, 8 gyertya 30-40k körül mozog, plusz az összes folyadék és szűrő csere esedékes már ilyen korban, és 99%-ra mondom, hogy az olajon és max. a fekolajon kívül nem cserélték rajtuk semmit.
Értsd: 10 évesen cserés a fagyallo, gyári Honda 5 literes kevert kedvezménnyel 10 ezer, csak hogy érezd az árakat
Váltóolaj szintén arany árban van a gyári, de csak gyárit szabad belerakni, a többitől megkotlik a váltó.
Nézz rá, hogy a kuplung hogy van megoldva, ha külön körön van a hidraulika, mint a civicben, akkor ugye a fekolajon függetlenül abban is folyadékot kell cserélni, mert sose szoktak.
Üzemanyag szűrő szintén cserés, mert nem szokták, a tankban van ott is elvileg, 2 órát biztos ellesz vele egy szerelő, ha nem többet...
Nagyjából ennyi jutott eszembe, ezekre figyelj, és tervezd be őket, hogy ne érjen meglepi. -
Kornel
veterán
válasz dkaro #149719 üzenetére
Ha jazz-nel maradsz, ezeket nézesd meg, keress egy olyan embert, aki ért hozzá.
És ha a becsneppertol veszed, talán megúszhatod a szándékos lehuzast.D korzika kisebb azért, mint a jazz, viszont biztosan olcsóbbak hozzá az alkatrészek, tehát összességében olcsóbban fenntartható autó, mert minden elromlik, ha más nem a futóművet fogod javíthatni.
[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz Kornel #149717 üzenetére
Jazz-nél én még nem találkoztam a fogasléc kopásával. Fórumokról nem rémlik, hogy lenne ilyesmi.
A családban van egy 120 meg még egy 160k körül. Egyiknél sincs gond a kormányművel.
Szerintem az csak a Civicet érintette.(#149721) dkaro
A Jazz minden szempontbol sokkal jobb auto mint a D corsa. Egyetlen hibája a relatív gyenge zajcsillapítás. (bár a D Corsa se jeleskedik ebben)
(Importnál pedig a rozsda)[ Szerkesztve ]
-
Dolby
senior tag
válasz Citroware #149726 üzenetére
Szerintem az tartja jól az árát amit sokan venni akarnak, tehát vegyél bármit amit TC-on erőszeretettel ajánlanak, az emberek nagy része ha nem is közvetlenül de részben onnan tájékozódik. Pl a sokat emlegetett Jazz sem csak a valós minősége miatt tartja jól az árát szerintem, hanem a híre miatt, és hogy sokan keresik/veszik.
Persze ez csak a sima amortizációra vonatkozik, ha kifogsz egy peches példányt ami szétesik alattad akkor hiába a jó hír, sokat veszítesz rajta pár év alatt is.- Nyugalom, a hosszú élet ritka!
-
vzsryl
nagyúr
válasz Citroware #149726 üzenetére
Japánok, VW konszern (VW, Skoda, Seat), modernebb koreai típusok.
Leginkább a következő típusok: Corolla, Avensis, Civic, Jazz, Accord, Swift, Mazda 3, 6, Golf, Passat, Polo, Octavia, Fabia, Ceed...
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
BigBlackDog
veterán
válasz Citroware #149726 üzenetére
#csakahonda
Viccet félretéve a saját véleményemet, tapasztalataimat meg tudom osztani Veled. Alapból az értékvesztés legnagyobb része szerintem az első 4-6 évben megvan, azután már relatív kisebb összeget lehet bukni egy autón, az újkori vételárához képest (persze, ha vigyázva van rá és rendesen megkapja a törődést).
Ahogy észrevettem francia, olasz márkák esetén relatív gyorsabban bekövetkezik az értékvesztés. Takarékosabb, benzines konstrukciók és megbízhatónak, alacsony fenntartási költségigényűnek titulált autók (pl. Swiftek, Jazz, Corsa) is jól tartják az árukat használtan az eddig általam látottak alapján. Szerintem igazából a kereslet-kínálat határozza meg ezt a dolgot eléggé nagy mértékben. Nagy kereslet és ehhez nem elég nagy kínálat esetén mászik felfelé az ár. Így aztán néha eléggé elborult árakat lehet (?jogosan?) elkérni egy szép, megkímélt hibamentes autóért, ami a márkájából/típusából kifolyólag egyébként is keresett, megbízható konstrukció. Nem sokban, de azért az is erősen befolyásolhatja, hogy mennyire volt megkímélve, ápolva az évek az autó, mivel vevői szemmel az aktuális állapotot érdemes nézni elsősorban.
Használt (8 évnél időseb), kis-közepes méretű autónál én 3-7% évenkénti értékvesztéssel szoktam kalkulálni.
Itt írtam le régebben még a véleményemet ezzel kapcsolatban. De a korábban írtak és a fentiek is csak a saját nézőpontomat adják vissza, ez meg nem feltétlen esik egybe a valósággal.
[ Szerkesztve ]
-
dkaro
őstag
válasz #94529552 #149733 üzenetére
Szia!
Szakszervizbe biztos viszem, már ha engedi ha eladó. Ha nem engedi akkor meg egyértelmű.
De nagyon elültették a fülemben a jazzt. Van egy ismerősömnek 2006os és nem nagyon van vele gondja. Van 1 hónapom dönteni kb. Szerintem az lesz amelyikből éppen jobbat/szebbet találok jó áron. -
penge111
addikt
Valki keresett itt Jazz-t elég szükös kerettel, asszem 1.3 misi. Becsületesnepperes Igaz 2005 előtti, de nézesd meg, próbáld ki mennyire kemény a futóműve lehet a célnak megfelel, meg kérdezd meg visszahíváson részt vette, lufikat cserélték-e benne. No meg 1.2, ha nem akarsz sokat pályázni, akkor jó is lehet.
[ Szerkesztve ]
PSN: Dragonmage1980, http://huncritic.hu/
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sorozatok
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- DIGI kábel TV
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Elden Ring
- További aktív témák...