Hirdetés
- Minimalista microATX-es ház hagyta el az In Win tervezőasztalát
- A jövő hónapban párban jönnek a Sony gaming monitorok
- A SteelSeries felfrissítette az Apex Pro sorozatú klaviatúráit
- Egységesíti a terméktámogatást az Intel?
- Kreatív hobbistáknak és profiknak szánt beviteli eszköz(pár) jött a Logitechtől
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Minimalista microATX-es ház hagyta el az In Win tervezőasztalát
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Milyen házat vegyek?
- Így építsd a billentyűzeted!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
-
Felárat fizet az atomenergiáért a Microsoft
it A Jefferies szerint a Microsoft prémium árat fizet a Constellation számára, hogy indítsák be a Three Mile Island-i atomerőművet.
-
Hihetetlenül erősnek ígérkezik az S25 Ultra
ma Tovább javultak a teljesítménypontszámok, az órajelek már-már gyanúsak.
-
PlayStation Plus 2024 Essential - Az októberi lista
gp A következő hónapban többek között a Dead Space felújítását kapják meg az érdeklődők.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dany007
veterán
válasz jozefgucci1 #84730 üzenetére
Hát nem is tudom... csak halkan merem megjegyezni, hogy annyi pénzért, annyi éves autónál szerintem, de csak szerintem lehetnek olyan igényeid, hogy ne legyen szarrákopva a bőr az ülésen...
-
Dany007
veterán
No, egész korrektül muzsikál a Mondi. A héten kétszer is voltam Pesten vele. Volt lehetőség kicsit hajtani a pályán. Igen pozitív a tapasztalat.
Gyakorlatilag észre se venni a 150-160-as tempót, annyira kellemes és könnyed. De a család is ezt mondja akiket vittem, nem venni észre a sebességet és a stabilitás is sokkal jobb, mint a régi Mondiban vagy a mégrégebbi Omegában volt.
Ééés azért ha 160-nál nyomtam neki egyet még lódult volna a gép! Azért nem rossz egy 1.8-astól. Sajnos az érdi emelkedőt ez is megérzi... a többit viszont nem.
Így is végig a belső sávban tudtam haladni folyamatosan. Egyetlen egyszer volt - a két út során összesen - egy Merci terepjárós aki elől le kellett húzódnom a középsőbe. Aztán ennyi. Ilyenkor tényleg jól jött volna a tempomat, csak belövöm azt had menjen, úgyis előlem húzódnak le nekem nemigazán kellett.Fogyasztást is sikerült mérnem úgy sacc per kb-ra. Olyan 8 literre jött ki úgy, hogy volt benne Pest belváros, itthoni város plusz az autópálya 150-160-as tempóval. Szvsz nem olyan rossz...
A héten feltöltöttem a cd tárat is... hiába írták, hogy nem olvassa ez a típus az írott cd-t, olvassa az nagyon szépen. És a gyári hang is egész tűrhető... Persze közelében sincs a régi Mondiba beépített mélyláda erősítő plusz hangszórós kombónak... de "ezt adták hozzá" alapon kiváló.
Meglepő módon az ablaktörlő is korrekt, nem csíkoz. Viszont a bogarak maradványait nem viszi le... Sőt még a gépi mosó se viszi le... Ha erre van valami technika, bevált módszer, akkor azt szívesen venném.
Hétvégén úgyis megint takarítás lesz. Gyerek a kocsiban evett és össze morzsázott mindent...
Ja és vettem 5 ezer forintért(!) ülésvédőt, hogy a gyerek ne az ülést rugdalja szét ha éppen rájön...
Érdekes módon a Mondi már az elmúlt 2-3 hétben többet lett mosatva / takarítva, mint az Omega az elmúlt 3-4 évben összesen.
Szóval no, kellemesen megvagyunk. -
Dany007
veterán
válasz mokus1 #84800 üzenetére
Persze, és majd szlalomozok az autók között, mint valami vezetéstechnikai pályán.
Amúgy tudom tudom... már gyűjtök a csekkre.
Nemrég hallottam valakitől, hogy vesznek még 500 trafipaxot és fixen kirakják 20-30km-ként a pályán... plusz az útdíj ellenőrző autók is mérni fognak... Nem lesz szép világ.
Bár én kibékülök a 140-es tempóval is ha arról van szó.@runner 125:
Köszönöm! Asszem átmegyek a "szaktopikba" mert van még kérdés...
Végülis sikerült ablaktisztítóval lekapargatni a sok bogarat... de aztán rájöttem, hogy a motorháztető meg az első lökhárító is tele van... a mosó azt se viszi le...
Egyébként a por meg a kosz annyira nem látszódik ezen a "pezsgő színen" de a bogarak igen.Más:
Ja és van pár profibb kép az autóról a kereskedőm által: -
Dany007
veterán
válasz Ace owner #84805 üzenetére
Áh, az majd később lesz talán... : )
Most jövőre műszaki, ha addig nem lesz semmi akkor akkor rendbe rakatom (?) plusz kilakatoltatom a két hátsó ajtó alján kezdődő korróziót. Aztán meglátjuk mi lesz a következő évig, mert két év múlva akarok új nyári gumikat is. Meg persze ami közben közbejön...
Szóval alufelni majd csak ezek után.@tomcsi23: Bezony. Amúgy ja az érdi emelkedő nem egy 1.8-asnak való. Na nem mintha ment volna föl lazán ha adok neki egy kis lendületet, plusz rányomok a gázra... de fölöslegesnek éreztem... egyszerűen el kell fogadni, hogy oda már kevés az 1.8 125 ló...
Én már annak is örülök, hogy a többi, kisebb emelkedőt meg se érezte... nem úgy mint a 2 ezres Omega, amelyiknek rendesen nyomni kellett a gázt ha nem akartam, hogy 130-ról 100-ig hulljon vissza rövid idő alatt. -
Dany007
veterán
Hehe, biciklisekről tömören. [link]
Lehetett volna még pár oldalnyit hozzáírni. Látszik, hogy csak hirtelen felindulásból írta, de azért van benne valami. -
Dany007
veterán
Ez így van. Ezért sem akarom én megmondani a magamét - csak ha valaki nagyon kérdezi - és inkább olvasni más, komolyabb, racionálisabb véleményét. Még nem nagyon találkoztam elfogulatlan írással.
A valóság viszont az, hogy akikről te beszélsz ők vannak a legkevesebben. Ellenben a biciklisek nagyrésze mégcsak a kreszt sem ismeri így ha nem teljesen egyértelmű a helyzet, urambocsá' a táblákat is nézni (és ismerni) kellene, na ott már véget ér a tudomány.
Az autósok többsége legalább ismeri a kreszt ( ), de a főbb szabályokat biztosan. Ők csak szimplán bunkók (mármint egy részük). -
Dany007
veterán
Megint felb...ták az agyam már reggel...
Az idióta bmw-s úgy hajtott át az alsóbbrendű útról keresztbe, hogy még csak nem is lassított! Pedig ott virít neki az "elsőbbségadás kötelező" tábla! Komolyan mondom, ezek betegek.
Ha 10 másodperccel előbb érek oda akkor telibedarál balról. És már csak ránézésre se 50-nel ment...Mi a fenét lehet ilyenkor csinálni? Valamiért ignorálják azt az "elsőbbségadás kötelező" táblát. Pedig jól látható. És utánakérdeztem, elég sok a probléma és a baleset ott ebből adódóan...
Rendőrséggel kéne beszélni vagy az önkormányzattal? Mindenhol vannak ismerősök... ha tudnának valamit csinálni lehet megtennék ha szépen kérem...
Mert azért ez nevetséges.
Most már egy hónapja direkt nem arrafelé járok mikor reggel viszem a gyereket. Most két napja véletlenül, reflexből megint arra indultam, erre tessék.Már gondolkoztam azon - ezt talán már írtam is - hogy nyomtatok egy b...ott nagy táblát rikító piros betűkkel, hogy "Elsőbbségadás kötelező" és egy nagy nyíl ami felfelé mutat a kresztáblára.
-
Dany007
veterán
válasz atos19881101 #85016 üzenetére
Most csak saccoltam... A lényeg az, hogy mentem a kereszteződés felé, én pár méterrel előttem meg elhúzott keresztbe az az idióta.
És nem belátható kereszteződésről van szó! Azt se mondhatja, hogy látta, hogy nem jön senki...
Tudom, mert az első 5 ilyen eset után direkt elmentem arra mert azt hittem nincs kint nekik tábla. De van és jól látható.
De még ha jobbkezesnek is hiszi a fószer, akkor se hajthat át így keresztbe...@Melack:
Jah, akkor menjek ki egy bontókalapáccsal, pár kátyút gyártani!
Egyébként nem lenne rossz ötlet a fekvőrendőr + útra felfestve az elsőbbségadás jel plusz nagyobb tábla és lejjebb tenni azt a táblát, hogy mindenképpen szemmagasságban legyen. Vagy esetleg egy stop táblát kirakni, nem tudom... De ha beállna oda egy rendőr elég szép összeget tudna össze büntetgetni egy nap alatt. -
Dany007
veterán
Annyit tudok tenni, hogy nem arra megyek... De akkor is idegesítő.
A bizalmi elv nélkül meg kb nem is lehetne autót vezetni. Tehát ha mindig azt feltételezem, hogy úgyse adják meg az elsőbbséget nekem, akkor mehetnék 20-szal végig a városon, mert elvileg bárhonnan kijöhetnek elém, nekem jöhetnek stb... =/Hogy mi az oka azt nem tudom... Kivagyiság? Nagyzolási hóbort? Felsőbbrendűség érzet? Passzolok...
Épp tegnap volt a híradóban, hogy egy fiatal srác a bmw-jével fékezés nélkül nekihajtott egy kerítésnek, kitört egy gázcsonkot és felgyulladt a kocsi is meg a ház is aminek nekiment... A gyökér srác meg elfutott hátrahagyva három lány utasát akik mind megégtek...
Szóval ez egyszerűen értetetlen számomra. Keménykednek ők a májerek meg a menők... aztán amik valamit a saját fasságukból elcsesznek akkor meg elmenekülnek mint valami szánalmas nyuszi. A felelősséget már nem vállalják. Gusztustalan az ilyen. Ha már az úton kemény akkor legyen kemény akkor is ha valamit elcseszett...@atos19881101:
Igen, ez mondjuk a ritkábbik eset. Viszont abban a kereszteződésben egy hét alatt legalább 3x akartak belém jönni, mert valamiért jobbkezesnek hiszik azt a kereszteződést. Ennyi "bunkó" nem lehet... Évekig jártam arra, de most, hogy kicsit újabb autónk lett már nem merek.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz atos19881101 #85027 üzenetére
Áh, van ott ismerős a közelben lévő két cégtől is és ott is rendszeresek a problémák. Volt már belőle több nagy ordibálás-anyázás...
@tomcsi23:
Ha egyszer-egyszer van ilyen akkor azzal még megbékél az ember, hogy van pár idióta barom... de ha rendszeresen...
Mutatom én is.
Innen jövök én:
Innen meg a bunkók:
Tisztán látszik még így is az elsőbbségadás kötelező tábla, ahogy az is, hogy megállás nélkül abszolút nem lehet belátni semmit!
-
Dany007
veterán
Persze, azért én is figyelek.. főleg a belvárosban amikor dugó van... Olyankor egyből megszaporodik a taplók száma és olyankor is bevágnak az ember elé amikor nem kéne...
Csak ez pont olyan kereszteződés, ahol azért nem gondoltam volna és igazából be se látom. Lassítva megyek ott, kb 10-20-szal hogy kivédjem ha valaki nekem akarna jönni. De ezzel meg pont az a gond, hogy a baromarcú emiatt azt hiszi, hogy tényleg jobbkezes utcában van mert ugye még én lassítok és látszólag adnék neki elsőbbséget...@Tankblock:
Na igen, télen gyakori a hókotró de amúgy semmi nagyobb jármű ami tanulópénz lehetne az ilyeneknek.
@barca0519951:
Igen igen, Veszprémről van szó.
-
Dany007
veterán
Na igen. Eleinte én is azt játszottam, hogy lassítok és kb én adtam elsőbbséget. Csak rendszeresen felb..tam az agyamat és úgy döntöttem inkább másik úton megyek. Szóval ja, mindkét lehetőséget kipróbáltam.
De jobban esne az ok megszüntetése, mint az elkerülése.Azért meglepő, hogy te több helyen is rendszeresen tapasztalsz ilyet. :S Durva mik vannak. (szerk.: akkor még azt azért talán belátni.. de akkor is felháborító az ilyen... Tegyenek csak szépen minden lámpás kereszteződésbe kamerát és aki a piroson(! nem a sárgán) megy át szépen büntessék szarrá. Ahogy elnézem megérné a befektetést.
@barca0519951: Ja levágtam, hogy nem palotai.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
-
Dany007
veterán
válasz Mr.Grincs #85176 üzenetére
Én is azt mondom, hogy dízel után 1.6-os...
Nekem most 1.8 126 lovas Mondeom van, de nem egy gyorsulásbajnok.
Jó, komolyabb, mint a régi 2 ezres Omegám, meg a régifajta 1.8-as 116-os Mondeo... Tehát ezeknél jóval dinamikusabb.
De azért én bevallom az őszintét, ez még így sem egy hűde dinamikus gép. Ezek után én azt mondom, hogy egy 2 ezres 146 lovas Mondeoval lennék teljesen megelégedve. De az igazi, ennél erősebb, nagyobb motor lenne csak!Szóval no, én biztos nem vennék 1.6-os benyást a helyedben. Hidd el, rohadt szar érzés lenne.
-
Dany007
veterán
válasz XtremLor #85183 üzenetére
Lécci ne vedd bunkóságnak a következő kérdésemet.
Csak érdekelne, hogy akinek van pénze második autóra, ráadásul 3-4 éves második autóra... annak mért számít ennyire a fogyasztás?
Elnézést nem akarok tényleg mások pénztárcájában turkálni, de mindig is érdekelt hogy ezt most így mért?
Csak mert én legalábbis úgy gondolom ha keresek annyit, hogy két autót is fenntudjak tartani, ráadásul másodiknak egy majdnem új 3-4 éves autót venni... akkor ott engem már biztos nem érdekelne, hogy 6 vagy 8 litert eszik az autó...
Tényleg no offence és nem akartam bunkó lenni. (ha céges autó vagy 40-50k-t megy egy évben akkor más, akkor érthető, de azt gondolom egy "második" autó csak nem megy évi 40-50k km-t)[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz jozefgucci1 #85189 üzenetére
Az lehetséges. És egy logikus indok a "második" autóra.
De továbbra sem magyarázza az ennyire alacsony fogyasztás fontosságát.
Főleg ha csak "szaladgálni" kell. Mert érted, alacsony futás esetén a fogyasztáson csak párezer forintot lehet spórolni havonta...Más lenne a helyzet ha napi(!) több száz km-t menne vele. Akkor már tényleg jelentős összeget lehet spórolni azon pár liter / 100km-es fogyasztáson is. No de ha csak "szaladgálni" kell...
Biztos az a gond, hogy magamból indulok ki. Sokat nem keresek, legtöbb hónapban még az országos átlagot se éri el a fizetésem... Gyereket nevelek, lakáshitelt fizetek stb... De mégis, sose érdekelt, hogy az Omega 10 litert evett százon. Persze nem is mentem sokat évente 12-17 ezer km-t kb...
Most a Mondeo 7,8-7,9 körül fogyaszt vegyesbe. De semmi pénzért nem vettem volna 1.6-osat csak azért, hogy 1-2 literrel kevesebbet egyen... Egyszerűen nekem nem éri meg a kisebb motor azt a pár ezer forintos különbséget havonta...Más a helyzet pl apósoméknál. Ők munkából adódóan heti(!) több ezer km-t autóznak szerte az országban. Na nekik már mindenképpen megéri a dízel mert jelentős összeget spórolnak vele.
De ugye visszatérve még mindig csak egy "második" "szaladgálós" autóról van szó. -
Dany007
veterán
Szerintem meg olyan átlagos talán... Asszem 12-15k az országos átlag(?).
Hát, úgy számolgattam, hogy a havi 900km az az alap. Az minden hónapban megvan fixen. Az már 11k évente. Erre jönnek rá a kirándulások, amiket tervezünk most az "új" autóval főleg. Ebben a hónapban pl holnap fogunk harmadszorra Pestre menni. Ez így pl már plusz 500km ebben a hónapban. Szóval na, a 12-15k / év az biztos meglesz.
Persze ebben benne van a napi munkába járás - asszony és gyerek cipelése és hazahozása - családlátogatás 2 hetente a szomszéd városba, bevásárlások, plusz havi 1 Pest (ami nekünk kb 250km).Szóval na, visszatérve.
1. Az tényleg havi 8-11k forint különbséget eredményezne. De megintcsak visszatérek arra, hogy vajon megér-e mindez annyit, hogy gyengébb motorral küszködjön az ember. Egy olyan kereset mellet, ahol megengedhető a 3-4 éves második autó vajon mennyit számít érdemben havi 8-11 ezer forint?
2. Mivel dízelről volt szó, muszáj felhoznom, hogy köztudottan drágább a szervizelése, mint a többet fogyasztó benzineseknek. Ezért is mondják, hogy dízel 30-40k km / év fölött érdemes / gazdaságos venni. No de a kiindulási alapunk egy "második" szaladgálós" autó volt. Nem hinném, hogy akár csak 20-30k-t is mennének vele majd évente. Főleg ha van egy elsődleges autó a hosszabb távokra.
Egy szó mint száz, én biztos nem vennék egy pici Corsát pici dízel motorral csakhogy kevesebbet fogyasszon. Szó se róla, vennék pici Corsát a kényelmesebb városi autókázás szempontjából, de a fogyasztás miatt biztosan nem. (tehát na, számomra is indokolható a kis autó városi autókázásra, de csak a fogyasztás miatt én biztos nem csinálnék ilyet) -
Dany007
veterán
Az 1.3 Corsa 200nm? : o
Lehet csak csodalkozom, mert az 1.8-as ecotec volt a Mondiban 112le es valamivel 200nm felett..De mindegy mert nem is ertem mirol vitazunk, mikor az elmult 5000hsz egyontetu tanulsaga az, hogy varosba nem erdemes dizelt venni. Es ugy kompletten a szakmai cikkek es szakemberek tobbsege se ajanlja a dizelt rovid tavokra kis eves futasra...
Az a havi 8-11k meg siman elmehet szervizre. Egy dizel nem csak akkor dragabb ha valami nagy baj lesz vele...
Es igen, tapasztalati megifgyelesem az elmult 8 ev ugyfelei alapjan hogy akinek van penze boseggel az mind szarrago garasoskodo zsugori ember. Persze tisztelet a kivetelnek...
No mindegy kar eroltetni... Foleg ha alapvetoen azert egyetertunk.
-
Dany007
veterán
válasz runner 125 #85231 üzenetére
2M ? De miért? Mert 30+ éves?
Régen volt egy 84-es Sierránk... akkor jövőre az is megérne 2M-t? Már nem is látni a hahu-n eladót belőle...szerk.: látom megint én értetlenkedek csak... Túl fiatal vagyok biztos.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz runner 125 #85233 üzenetére
Ja értem értem már... A kevés kilométer. Mondjuk az tényleg nagy dolog ha 34 év alatt tényleg csak 7k km-t tettek bele. Bár számomra akkor se növekszik az értéke, de legalább így már kezdem érteni.
-
Dany007
veterán
válasz tomiii. #85236 üzenetére
Fogalmam sincs. De már többször is rákerestem a hahu-n csak nosztalgiázás miatt is, de már csak 90-es évekbelit találtam....
3 Sierránk is volt anno egymás után... megközölve egy audi 100-assal...@hobizoli:
Asszem kezdem már érteni. Gyűjtőknek sokat érhet, plusz ezek szerint vannak kuriózumnak számító darabok is. Hát érdekes mindenesetre.
-
Dany007
veterán
válasz tomiii. #85239 üzenetére
1.6-os 1.8-as és 2.0-es is volt! Bár asszem a 2 ezres már fiatalabb volt. Azt valamikor 2000-ben vettük. Kb azon tanultam meg vezetni... (de az is még 90 előtti típus)
Az a gyorsulás amit a direkt gázpedál (vagy mi a szösz ) okozott azóta is hiányzik... Csak a durva dízelekben éreztem eddig olyat. Benyásban azóta sem.Szépek szépek szerintem még mindig kívülről. Belsőre már persze nagyon oldschool.
-
Dany007
veterán
válasz trassher #85391 üzenetére
Szerintem se olyan gáz. Nem túl csilli-villa, nem egy hányadék, mint az ilyenektől megszokott.
Múltkor volt egy szintén opel valami linkelve... csíkosra festve, hátsó spoilerrel stb... na az volt gáz!
Ez ahhoz képest igényes kategória. A belseje is tetszett.
A rendszámtábla tényleg furán néz ki. Mintha egy hirdetést szögeltek volna ki random falra...
Ami igazán gáz, hogy mindez egy kis 90LE Astrában, no meg a szöveg... Csontinál csak vicces, tudja az ember, hogy csak bohóckodnak. Itt meg nem tudom... -
Dany007
veterán
válasz mokus1 #85402 üzenetére
Ritka rondák ezek a felnik... Amúgy elsőre nem lenne csúnya. De az elrontja az egészet. No meg ahogy látom elég rendesen átépített.. 97'-ben szvsz még nem volt ilyen eleje ezeknek... Így viszont nem illik a hátuljához...
Meg nem tudom mi az a piros kinövés a lökös jobb (szemből nézve bal) oldalán? Műtétileg eltávolítható?Meg az eladó se lehet valami nagy nemtom ki.. 6 ingyenes kép van, ő 5-öt tett fel, köztük egy éjszakait / estit, de a belsőről egy darab sincsen. Persze azért megkímélt állapotú, de a km-t nem merte kiírni. Ráadásul dögnagy 2.8-as motor.. zabálhat rendesen. Mindezért 1,4M kicsit sok. Jó, biztos a sok "plusz" kerül ennyibe, de összességében inkább mínusz.
Szerk.: Amúgy a képekre én is kíváncsi vagyok. Nekem is nagyon tetszett az a típusú Alfa.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Lehet, hogy értéke van, de azokkal a fekete betétekkel mocskosul nem illik hozzá. Szép aluszín, nagyküllős stb... Ráadásul ívelt küllős kéne, nem pedig ilyen szögletes, ami kb sehol nem jelenik meg máshol az autón...
De tényleg, senki nem tudja mi az a piros izé ami kilóg az elején? :S
-
Dany007
veterán
válasz blt.62 #85450 üzenetére
Szép szép! A belsőről nincs kép? Mikor még én is Picassot néztem egy darab bőröset nem találtam...
Csak nem Te vagy az aki itt az oldalon leírtak szerint már hónapok óta árulod / cserélnéd az autót?
Egyszer visszaolvastam Picasso témában és láttam egy ilyen tagod aki a bőr üléses Picassot akarta asszem 1 milla körül eladni. -
Dany007
veterán
válasz tboy93 #85507 üzenetére
Ez szép volt tényleg.
De, mielőtt messzemenő következtetést vonnál le, azért nézz meg más autót is. Ne csak olyat, amit valaki roncsként megvett bagóért majd összegányolt belőle valami autófélét.
Nem azt mondom, hogy amúgy nem találkoznál durva esetekkel, de nyilván ez volt a legalja... Persze még az se biztos.Franconak sajnos igaza van: "nem olyan időket élünk, hogy akinek van és működik, az eladná". A 14+ éves autóknál én is ezt tapasztaltam. Amelyik jó azt hülye lenne eladni a tulaj, mert annyi pénzért nem kapna másik, hasonló állapotú megbízhatót. Akinek meg szar vagy épp költeni kéne rá az meg tolja is fel a netre...
Bár én csak pár típust néztem az elmúlt 1 évben rendszeresen, de ott is ez a tapasztalat. Ami fent van olyan 5-600k-ig azzal mind volt valami. Persze ez még nem jelenti azt, hogy roncs, de valami mindegyikkel volt. Amelyikkel nem az meg már 20-30%-kal a legdrágábbak fölött volt árban is. -
Dany007
veterán
válasz tboy93 #85515 üzenetére
Kategória függő.
Nekem mondjuk az a Honda annyira nem tetszik. Túl olschool külsőre. Meg pici, de az az én hülyeségem.
Régebbi autókból elég necces jobb állapotút kifogni. Olyat ami nem volt törve, na azt meg tényleg nem nagyon.
De nem baj ha törve is volt, csak legyen szépen megcsinálva és ne érjen szerkezeti elemet a törés. Ha 1-1 lökös vagy ajtó cserélve volt hát nagy kaland. Csak legyen szép. 12-15 éves autónál ez nem számít kirívónak.Én anno Mondeo Mk2-t néztem 5-600k-ig bezárólag. Mivel 600k volt a legdrágább mk2 (ami nem ST) így gondoltam ennyiért csak kapnék valami normálisat, mert nem is jót kerestem, csak normálisat.
Találtunk is egyet, a legdrágábban hirdetettet. Aztán szemrevételezéskor kiderült, hogy azért mégiscsak van csomó apróbb hibája. "Garantált" alacsony km volt benne szervizkönyvvel, de a szervizkönyv tök üres volt. Műszaki épp akkor járt volna le. Pár dolog nem egyezett a leírtakkal (4 ablakemelő, cd-s rádió stb). Plusz a 4 rajtalevő gumi annyira szar volt, hogy ahhoz is új gumit kellett volna venni hogy hazahozzuk.
No a lényeg, hogy a végösszeg már annyi lett volna, amennyiért már mk3 Mondeot is kapnék és akkor még nem volt szervizessel átnézetve tüzetesebben az autó. Erre még rájött volna az "első szerviz" összes költsége.
És ez volt a legdrágábban árult, legígéretesebb mk2 akkor a hahun. Erre írták, hogy költségmentes / csalódásmentes. Hát egyik se volt, meg se vettem. -
Dany007
veterán
válasz tboy93 #85543 üzenetére
Nem vagyok képben a Hondával így nem tudom milyen áron futnak. De az évjárat mért megkötés? A külső miatt?
És csak ez a Honda lehet? Szerintem érdemes lenne tágítani a jelöltek körét. Nézz ki egy másik típust is. Úgy talán könnyebb lesz.
Amúgy próbáld ki, hogy rákeresel a hahu-n a kritériumaidnak megfelelő autóra. De úgy, hogy árat nem állítasz be! Egy min. 10 forintot és egy max 1,5M-ot beállíthatsz na. Aztán nézd meg, hogy mennyi a legdrágább autó azok közül. Vedd annak a 70%-át árban és annál olcsóbban nem is nézz autókat.
De lehet még ezért is leugatnak majd itt a fórumon.
Általában a felsőbb árszegmensből érdemes nézelődni, mert ott van esély arra, hogy jó autót találsz.Most mondok egy példát mire is gondoltam. Kívánt autó, kívánt felszereltségben: 300 ezertől 1M forintig kapható a hahun. Mondjuk. Ezesetben 700k alatt ne is nézz, de inkább 800. Alatta biztos, hogy hulladékot adnak.
Logikus. Ha én elakarnám adni az autómat, első dolgom lenne megnézni milyen árban futnak azok a típusú és felszereltségű autók, mint az enyém. És ha tudom, hogy az enyém tényleg jó állapotban van az ottani átlaghoz képest és tudom, hogy gondoztam, vigyáztam rá akkor biztos, hogy nem fogom jelentősen olcsóbban adni, mint a legdrágább fentlévő.Azért meséltem az én példámat, mert én is 5-600k körül kezdtem. De muszáj volt följebb mennem, mert annyiért nem volt normális autó.
De egyébként jó hozzáállás, hogy kitartasz az elveid mellett. Legrosszabb esetben nem veszel autót vagy vársz amíg lesz kicsit több zsé.
A kérdés már csak az, amit !Overdose! kollega is mondott, hogy megér-e ennyi pénzt egy ilyen autó? Megérné egy 1.4-es gyufásdobozért 7-800k-t + szervizt kiadni? Akkor már inkább bepróbálkoznék egy első focus-szal. Az legalább csöppet modernebb forma. -
Dany007
veterán
válasz tboy93 #85645 üzenetére
Én is úgy tudom, hogy 400k alatt nem nagyon van normális helyen telibefújás.
De persze ez nyilván függ az autótól is meg hogy metált akarsz-e fújatni vagy nem...Nem véletlen, itthon is, de németbe meg méginkább divat, hogy megveszik az új autót alapáras színben (fehér vagy fekete) és egy dekoros céggel behúzatják autófóliával telibe az egészet. Azért, mert olcsóbb. Na most a mi cégünk pl közel 150-300k között húz be autókat, autótól függően.
Ha ennyiért lefújnák kompletten lakatosmunkával együtt akkor a kutyának se kéne az autófóliás telibehúzás...Más.:
A biztosítás nekem is soknak tűnik 90LE-re évi 20 ezer??? : o
Nekem 125LE-re 1.8-as, B03-ban(!) 15.880 per év a Uniqa-nál![ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Mekkora élmény lehet a reggeli ~ 10 perces indulási procedúra...
Gondolkodtam én is valami hasonlón. De a francnak sincs kedve minden reggel azzal kezdeni, hogy kinyitja az ilyen zárakat, a szerkezetet meg el kell helyezni valahol.. aztán ha megállok akkor meg visszahelyezni, visszazárni... Hát nemtom.
-
Dany007
veterán
válasz H A M M E R #85721 üzenetére
" hogy mit képzelek, egy 4-6 éves autónál természetes, hogy mindenhol meg van törve/javítva, ha nem tetszik, vegyek újat"
Hehe. Szerintem kihagyott egy 1-est az elejéről... Nehogymár egy 4-6 éves autónál is törvényszerű legyen a körbetörés... 10-12 év fölött azt mondom okés. Ritka sérülésmentest találni, persze nem lehetetlen csak ritka. Na de hogy 4-6 évesnél nagy elvárás legyen a sérülésmentesség az azért túlzás szvsz.
-
Dany007
veterán
válasz raczger #85754 üzenetére
Én is a Volvo-ra szavaznék.
Azok után, amit a BMW-ről írtál.. Elképesztő. És mégis mit szólt az eladó, mikor említetted a tetőalbak és a vonóhorog hiányát? :S Azért egy kib...ott hirdetést megtanulhatnának már kitölteni... én is sok ilyennel találkoztam. Felét már kilehetett szúrni a képekről is. Röhej.Meg amúgyis. Az a BMW belső már nagyon oldschool. Szvsz gagyihatású. Nem tudom miért. Semmi modern formavilág nincs benne.
A Volvo ezzel szemben sokkal komolyabb. Belsőre pedig szintekkel modernebb - ránézésre -. Fiatalabb is pár évvel, meg nekem speciel külsőre is sokkal jobban bejön.
Én is szerettem volna egy ilyet, de nem tudtam volna fenntartani. -
Dany007
veterán
válasz raczger #85787 üzenetére
Elképesztő ismételten... Az igénytelenség csúcsa.
Igen azért gondoltam, hogy a 140 lovas megy rendesen. A sebességet már én se nagyon veszem észre a Mondiban. Asszony is csak pislákolt, hogy már megint "átlépted a sebességhatárt", és ezekben már nem nagyon érezni meg egy 100-140-es tempót.
Mondjuk a Volvo még 1-2 fokkal jobb lehet, mint a Mondi. Csak legyen pozitív az átvizsgálás eredménye!@neduddki:
Szegény srác... Lehet még nem ismer téged eléggé.
@tboy93:
A hátulja nekem is tetszik. Ez azért már valamivel modernebb kinézetű, mint a múltkori.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz VegyesTamás #85835 üzenetére
Üdv!
Nagyon szép hibaleírás. Küzdesz vele rendesen, ahogy látom...
Megoldást, ötletet sajnos nemfogok tudni adni. Viszont a hibaleírás rendkívül ismerős!
Apósom Omegája ugyanezt produkálja már pár éve! Nemrég nálam volt egy hónapig és katasztrófa volt használni... A probléma csaknem megegyezik azzal, amit te is leírtál.
Indításnál, illetve indulásnál csak úgy tudtam elindulni, hogy közel 2000-ig pörgettem a motort. A finoman próbáltam indulni, akkor lefulladt! De ez kb minden indulásnál, útkereszteződésben is, tehát amikor már jár a motor, egyesbe rakom vagy lassan kettesbe stb... csak csúsztatott kuplunggal és nagy gázzal volt hajlandó menni, különben lefulladt.
Aztán ugyanúgy ahogy nálad, alacsony sebességnél egyszercsak teljesen random(!) elmegy a gáz. Olyan, mintha hirtelen nem nyomnám tovább a gázt, pedig a lábam meg se mozdult. Ilyenkor hiába nyomom jobban a gázt, semmit nem ér. Az autó lassul a motorfék fékezi az autót. Ugyanaz segít, ami nálad. Ha teljesen elengedem a gázt majd újra nyomom, na akkor már megy. Esetleg váltok egyet vissza és akkor is megy tovább.
De csak alacsony sebességnél csinálja ezt. Mentem vele sokat pályán, ott nem volt gond.
Amúgy ott is minden rendben volt! A hőmérsékleti dolgokat nem volt időm megfigyelni, mert csak egy hónapig volt nálam...A röhej, hogy após is volt 3-4 szerelőnél a problémával de fogalmuk sincs mi lehet a gond.
98'-as 2.5-ös dízel Opel Omegáról van szó. 600k fölötti km-rel.
Nem tudom mi lehet a hiba oka. Nem értek hozzá. De a leírás alapján ugyanaz mindkettőnél. Továbbá biztosra veszem, hogy nem valami triviális / általános dolog, mert azt a szervizesek megtalálták volna... -
Dany007
veterán
válasz VegyesTamás #85863 üzenetére
Ja értem. Akkor ha esetleg lesz megoldás, kíváncsi lennék rá mi az.
Egyébként szerintem így eladhatatlan az autó. Első próbaúton kiderül, hogy valami mocskosul nincs rendben. Aztán ha a bevizsgálás során sem tudják megállapítani a hiba okát, az eladó is csak kamillázik hogy mi lehet a gond, akkor úgy ki a fene venné meg?
Donornak, alkatrésznek? Mert ismeretlen hibával, amit ráadásul több szerviz sem képes megoldani / rájönni a hiba okára, így másként nem nagyon lehet eladni az autót csak alkatrésznek.@raczger:
Bakker, pedig már én is beleéltem magam a Volvo-ba pedig nem is én veszem. Egyébként ja, elég bunkóság az ilyen...
@focvis:
Lehet én értem félre, de akkor ezt mire írtad pontosan? :
(#85861) focvis:
"Sokat használtam kulcsos 1.4 Astra G Caravant, sík úton 190+ (óra szerint), nem spórolósan eszik 7-et. "Mert ez az én olvasatomban azt jelenti, hogy az 1.4-es Astrával 190 fölött mentél miközben 7 litert evett.
De mondom, lehet félre értem, csak akkor nem tudom mi az eredeti értelme a mondatnak.[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz Laraxior #85935 üzenetére
Ahogy olvastam múltkor pár cikket ezekről, nagyon nem mindegy milyen méretű gumit rak fel az ember... Figyelni kell a váltóméretre ill a megengedett maximális eltérésre...
Így az a pici is könnyen módosíthatja a km órát. Persze ez a legkevesebb amit a nem megfelelő gumiméret okozhat. -
Dany007
veterán
Én se értem ezt az Octavia imádatot. Sőt, úgy kompletten nem értem mért vannak manapság annyira felkapva ezek a Skodák. Egyáltalán nem szép. Belül meg kb semmilyen. Nulla. A tervezőnek szvsz minimális szépérzéke nem volt, mintha kényszerítették volna rá, ő meg gyorsan összegányolt valamit, hogy legyen valami...
Amúgy tényleg fapados. Ennyi pénzért pár évvel idősebben de sokkal komolyabb gépet találnál szvsz. Az a Toyota meg a C-Max is szintekkel jobb. Szerintem. -
Dany007
veterán
válasz runner 125 #85961 üzenetére
Lehetséges. Egyébként valamiért nekem is az a tipikus régi Skoda jut eszembe róla. Sőt, a guglinak is.
Azért meg kell hagyni vannak igényesnek tűnő, kívül-belül szép darabok is, de szinte kizárólag a legújabbak és legdrágábbak közül.Furcsa mód az elmúlt pár évben rengeteg közintézmény céges autója volt ill még ma is ez a Skoda. A SuperB-t meg agyon istenítik, de fogalmam sincs miért...
Mikor még úgy volt, hogy 1,5 M lehet a keretem, néztem én is 1-2 SuberB-t igaz nagyon az alsó ársávban, de abszolút nem tetszett. Mármint annyi pénzért. Hiszen annyiért már volt S60 S80 S40 és a kettő között hatalmas különbségek voltak. Jó fenntartásban is, de hogy kicsit hazabeszéljek, annyi pénzért egy Mondeo is szintekkel komolyabb, igényesebbnek tűnő, mint u.a. az áron bármelyik Skoda. És akkor ott már a fenntartásban sincs akkor nagy különbség.@Pitu:
Ha a csomagtér fontos akkor kombi. Van 1-2 típus amelyikben a kombi is szép. Igaz ritka.
Ami meg a strapabíróságot és a fenntartást illeti, ha tényleg csak évi 7-8k km-t mész akkor egyik típus se fog vagyonba kerülni ha megkapja ami kell és nem roncsot veszel. Ilyen kis futással még a kopóalkatrészek is lassabban kopnak.
Meg ugye 7-8k km évente az nulla. A többség a dupláját teszi bele egy autóba ha csak átlagosan használja, de aki "utazóautónak" az meg mégtöbbet. Tehát szvsz arányaiban jóval lassabban fog neked elhasználódni az autód, mint annak aki mondjuk megy évi 20k km-t. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem kell rá majd költeni, de arányaiban egy évi 20k km-t futó autón előbb elkopnak bizonyos alkatrészek, mint amelyikkel csak évi 7-8k-t megy az ember.Egyébként nehéz elhinnem, hogyha megnéztek egy C-max-ot meg azt a korábban linkelt Octaviat akkor ti nem találjátok szebbnek, igényesebbnek a C-max-ot kívül belül. [link] [link] -2004-es mindegyik (gugli szerint)
-
Dany007
veterán
válasz !Overdose! #85995 üzenetére
Csak azert azt hasonlitottam, mert az szerepelt a kollega linkjeben is. Az is 2004-es Octi volt.
Amugy a masodik link mar tetszetos valoban. Az elso az nem. Egy dog nagy gyari navi minden autot feldob picit, de azon kivul minden mas csunyacska.
No de a lenyeg az ar! Melyiket milyen aron. Mert most probaltuk a cmaxot az octabiahoz hasonlitani...
Gondolom az altalad kinezett Superb azzal a felszereltseggel mar tobbe kerul. Ahhoz arban passzolo cmaxot kene nezni vagy hasonlot.De mint mondtam vannak szep Skodak is, csak dragabban es sok esetben azon az aron de par evvel idosebben komolyabb, minosegibb gepet kapni mas gyartotol...
Jo mondjuk nalam meg mindig egy fullos boros Rover 75 belseje viszi a palmat... Azt csak a sok sok millios autom korozik le nalam...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest