Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Befutott a Destiny 2: The Final Shape premier előzetese
gp Néhány nap múlva befut a játék legújabb nagy DLC-je, amely pontot tesz egy hosszú évek óta tartó harc végére.
-
Támogatja a legújabb Windows frissítést az új AIDA64
ph A 7.30-as verzióval a korábban bemutatott sötét mód is javult.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
válasz Integrale #163694 üzenetére
A Pumpe Düse Einlage Turbo Direct Injection motorokkal nincs baj, pusztán a befecskendező elemek ára költségesebb (itt az adagoló és a porlasztó egy egységet alkot), és ami 2000bar-al tolja be a gázolajat a rendszerbe, ott a hibalehetőség is több, mint egy adagolós egységnél.
#163696 bitpork: Értelemszerűen, ha még be lehet szerezni adagolós dögöt is, ami árban ugyan ott van, és olcsóbb fenntartani, akkor mi az ésszerű választás?
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Integrale #163697 üzenetére
Ha alaposan elolvastad, akkor kifejtettem hogy nem saját részre lenne, így ennek keresése nem az én reszortom.
#163698 von toth: Ez főleg állapot függő, de mindennel be lehet fürödni.
#163700 bitpork: Ez elég megosztó, ugye véleménye mindenkinek van, annak főleg aki nem ért hozzá. De ismerős szerelővel beszéltem, ő nem igazán ajánlotta, mivel vélhetőleg hozzá fogják vinni, így ésszerű olyat választani amit el fog/mer vállalni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz bitpork #163704 üzenetére
Végül öröm lett az ürömben, és egész jót mosolyogtam a történeten. Hasonló történt velem is, ott egy WagonR+ volt az alany, és gyújtás ráadása után nem indult. Két hétig ültek rajta, végül kábelköteg cserével orvosolták a hibát.
#163706 Coyot: Erre írtam korábban hogy mindenkinek van pozitív/negatív véleménye a PD-ről.
#163708 molnarpeter: Megcsinálja, igényes az ilyesmire. Pusztán életszemlélete hogy a 105 lovas PD még szódával elmegy, a többi az már nem megy el kétmillió km-t.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Eljött az idő hogy barátnőm számára keressünk "olcsó", aránylag igénytelen kisautót, amit persze időnként én is használatba vennék. Annyi igénye van hogy kulturált legyen, klímával és szervóval felszerelve, lehetőleg 15 évesnél nem idősebb. Tehát ne egy pénztemetőt keres. Én a G13BB blokkos Swift felé hajlok, ki is néztem (ezt). Képek és felszereltség alapján (ha-ha), nem egy leélt kisautó. Mennyire lehet befürödni vele?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz BigBlackDog #168733 üzenetére
Mondanám hogy kissé zavar, de ennyi pénzért (robogó ára) csodát nem kell várni, már a klíma és szervó is ajándék ha korrekt állapotban van az autó. Idős autó nyűgök alatt nem tudom mire gondolsz, előző 15 éves autónknak nem voltak nyűgjei, bár az egy tulajos volt. Vezérlés, folyadékok, betét és tárcsa csere, illetve alváz és küszöbvédőzés mindenképp meg lenne csinálva.
Ugyan ezen a gondolatmeneten, F Astra, B Vectra is szóba jött, még TDI-ket is néztem picit drágábban, de őszintén szólva napi használatra, 15 évestől öregebb neki már nem lenne ideális.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz BigBlackDog #168738 üzenetére
Az viszont benne van, gondoltam erre is, bár ez eléggé lutri, mert az előéletébe nem látni bele.
Majdnem fél éve adtuk el a Wagon R+-t, bár korrekt áron vitték el, de garázsban tartott, gyári, 2003-as 120 ezer km-t futott, polírozatlan, alvázvédőzött, rozsdamentes autó volt. Hasonló lenne az ideális cél, csak kicsit nagyobb, esetleg komolyabb kiállású járgány (a Swift pont nem az) .
B Vectra és F Astra az ország keleti régiójában a szegényebb (etnikum) autója, nagyon meg kell lesni őket, mert a legtöbb olajcsere nélkül, hidegen nyelezve tölti a mindennapjait.
#168739 footy: Egész tetszetős, de nem került be a top3-ba. Swift-et is csak azért lestem, mert valamennyire ismerem a G13BB blokkot, semmi más oka nincs annak, hogy azt vennénk.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Luck Dragon #168758 üzenetére
Valahogy a Thalia nem jön be, ezerszer inkább a Clio. Illetve hogy szűkítsem a kört, előny ha kombi vagy hatchback, illetve ha kissé nagyobb méretű, tehát kompakt, alsó közép kategória, azaz egy mostani kisautó mérettel el fog boldogulni, és eléggé biztonságosnak találom. Azt hiszem a Swift ötletét kezdem elvetni végleg, mert ha közbejönne egy 130km/h-s autópálya tempó, elég oldscool lenne 4000rpm-en pörögni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz BigBlackDog #168762 üzenetére
Az valahogy kiesett eddig, de szerintem ami állapotban is korrekt, az már túlmegy a kereten.
#168764 t1: Ha a szíjas G13BB-t vesszük alapul, 100/3000, 130/4000 lesz a matek.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tothgera30 #168770 üzenetére
Közben szűkítettük a kört, Chevrolet Lacetti esett be a képbe. Ez mennyire ajánlott típus?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
válasz Csabroncka #171135 üzenetére
Szeretem az őszinte állapotú autókat. Az eleve riasztó, mikor ki van szilikonozva az egész verda.
Ui.: Ez a Gépjárműadat-lekérdező nekem sehogy sem működik. Valaki tudna rendszám alapján meglesni nekem valamit?
#171169 Kolondrum: Az Opel kizárást nem értem. Egy H Astra Z16XER-el nem lőnél mellé. Továbbá szintén mk2.5 Focus, illetve SX4 amit meglesnék.
#171174 máyköl: Így már mindjárt más, azt gondoltam nálam van a hiba.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Egy barátom szemez egy Skoda Rapid 1.0 TSI gépjárművel. Kifutó modellként, Family setup-ban kapná 4,1m-ért, ami nem rossz ár. Viszont a 3 hengeres 999ccm-es aggregát (95 vagy 110le) megbízhatóságának megítélésével hadilábon áll. Érdemes belevágnia? Melyik verziós vásárolja?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz SzlobiG #173171 üzenetére
Olvasgattam róla és Vályi Pista YT-s adását lestem anno róla. Bár nem vallom magam három henger pártinak, de két-három személynek kellemes lehet a mindennapos közlekedéshez. Biztosan nem fog nagyobb ccm-eset venni, egyrészt már csak készleten maradt darabok közül 1.0TSI-k vannak, másrészt a kategóriájában elég jól felszerelt autót egész korrekt áron kapnak a kifutó szériából.
#173173 Csabroncka Átlag négytagú család anno 2015 Ladával leélt 10+ évet, szóval el lehet férni, kisautókban is. Manapság túl van misztifikálva kissé.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz SzlobiG #173178 üzenetére
Ezt matekoztuk mi is. Pont kedvező lenne a felhasználás, mivel hétköznap 20-30km-es melóba járás, hétvégén pedig hosszabb autópályás távok.
#173179 LuckyL: Végül is, elírtam 2105-ösre gondoltam. Számomra kellemes emlékek szövődtek hozzá. Azért a 60 éves történet ki lett sarkosítva, akkoriban pont hogy hódítottak a gépjárművek, a nagyvízen túl pedig két tonnás vasakkal, klímával közlekedtek.
#173182 bajnokpityu: Ezt aláírom, időnként érdekes konklúziót tudnak levonni. Anno mikor Bencus kiválasztotta A ROBOGÓT (Piaggio Typhoon) minden motorhoz (is) értő szerkesztőségi tag ajánlatára. Később pedig pont egy buta hogyismondjammit vontak le, hogy hát kevés lett a smk. Mikor a kommentelők nagy része fényt derített arra hogy valószínű nem a motor pár alkatrésze kopott (görgők, variátor, szíj, stb.) és emiatt nem képes teljesíteni az uphill-t. Ez beigazolódni látszott, de már válasz erre sem érkezett.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Barátom új autót nézeget, eddig Astra K volt a befutó, 1.4T-vel, de elbizonytalanodott. Tehát kompakt kategóriában mi lenne most a best/buy? Kritérium: Közepes setup (klíma, tempomat), 4 hengeres benzines motor.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz molnarpeter #173575 üzenetére
Öhm, Astra és Auris Hibrid alapmodellek árai között nagyjából 2 milkacsoki különbség van. Nem biztos hogy visszahozza egy olyan illetőnél az árdifferenciát, aki évi tizenötezret pörget bele. Eddig Octavia, Golf, Vitara, Corolla, Astra volt nézve, utolsónál elég jó ajánlatokat kapott. Bár lehet én vagyok kissé elfogult az Astra irányába.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz diegho #173586 üzenetére
Ahogy molnarpeter írta, elég szűk látókörű az általad leírt verzió. Tegyük fel hogy az az autó lesz 5, 10, sőt még 15 éves is. Mivel jelenlegi autója egy 2000-as évjáratú Skoda Fabia, ezért a leendő autójával is legalább ennyi időt tervez. Viszont ha parkoláskor mondjuk betörik egy indexbúra, akkor lehet nem akar márkaszervizben 44 ezret otthagyni, és celluxszal sem akar kókányolni, köztes megoldásként bontóból vesz 10 ezerért egyet. Tehát olyan autót keres amire kiad például 5m forintot, de mivel kb. 20 évente tud ennyit félretenni autóra, nem mindegy mit vesz belőle.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz AMD Power #173709 üzenetére
Az diesel volt (1.6 CDTI)...
Bár részben emiatt is került Astra ST a családba. Személyes véleményem hogy 1.6 szívó benzinessel el lehet közlekedni, ahhoz még tartós F17-es váltó társult, illetve a blokk még akár 1.8-as fúrásig is elbírná. Ami jelenlegi ajánlott, még az 1.4T, de ahhoz M32-es váltó van (aminél fordultak elő hibák, gyárilag kevés mennyiségű váltóolaj miatt).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Lefty #173753 üzenetére
Alaposan nézd át, dokumentációt, és fényezést is (küszöbök, ívek, sárvédők, ajtók, motorháztető, csomagtérajtó, tető), nekem a 2011-es autó, és a 70 ezer km nem áll össze. Aki ilyet vesz, évi 15 ezer km-t (szerintem) legalább megtesz vele.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Véleményt kérnék, mennyire észszerű döntés 10+ évre megvásárolni egy fiatal párnak egy ilyen Auris-t? Városi közlekedés, két hetente hosszabb utazás a perspektíva.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Mágus2 #173828 üzenetére
Maximum egy, bár annyi a kombi vonzata hogy kerékpárt is szoktam szállítani. Tehát lehet érdemesebb lenne eleve azt keresni.
#173829 Doki16: Így átnyálazva tényleg nem kóser a dolog. Elsősorban tisztán elektromos lenne a cél, de ami tetszik (pl.: E-Golf) még brutálisan drága. De egyre inkább én is kombi felé húzok, már csak a sporteszközök szállítása vagy kirándulások miatt is. Viszont városban ez lehet hátrány, mivel nehezebb vele parkolni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Jelen helyzetben úgy alakult hogy öcskös keres melóba járós autót. Viszont kulturált beltér, klíma, szervó fontos lenne. Mindenképp szívó benzinmotorral, mert elég sok rövid távot kapna szegény. A rá szánt keret: cca 4-500k. Természetesen nem szalon állapot a cél, hanem reális, használható, kevés rozsdával vagy rozsdamentes karosszériával rendelkező közlekedőedény.
- 2002-től fiatalabb (ha lehet).
- klíma.
- 4 vagy 5 ajtós (egy kerékpár beleférjen).
- 1.4 vagy 1.6ccm közötti lökettérfogat.
- lehetőleg elterjedt típus, az alkatrészbeszerzés miatt."A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz hobizoli #182737 üzenetére
Nah, igen. Szerencse kell hozzá hogy egy épkézláb állapotú legyen ami nem volt ropira törve, és az alja nincs szétrohadva.
#182738 Cifu: Így már becsúzott a képbe a Z16XER motoros H Astra és BGU (és talán BSE, BSF - bár ehhez nem értek) motorkódú Golf és konszern hasonszőrű autói.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz SaNyEe #182745 üzenetére
Változnak az igények, szinte folyamatosan. Többször autó vétel előtt sok olyan kritérium megfogalmazódik amire később nem is lesz szükség, vagy ki sem használjuk. 2018 május óta van meg az Astra ST, és mostanság már kacérkodunk a gondolattal hogy a következő lehet e-Golf vagy Leaf lenne, de akkor meg időnként a kombi forma hiányozna (és hogy csak bedobom a hangárba a bevásárolt árut).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz SaNyEe #182778 üzenetére
Valószínűleg még jó pár évig nem aktuális, mivel a váltás valamilyen téren visszalépés lenne, vagy anyagilag irreális. Másrészt most 5 éves, lassan 120 ezer km-rel, 10 ezrenként olaj, szűrők és minden más cseréjével, frissen alváz-védőzve biztosan tartós lesz. Jövőre kap egy vezérlés cserét, illetve egy váltóolaj cserét (hivatalosan nem cserélnek), a többit még kifundálom.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz tboldi #183020 üzenetére
Nyelestengelycsapágy hibával nem találkoztam, volt aki írt róla, de elenyésző a G13BB-nél. Inkább EGR szelep meghibásodása, katalizátor, és ABS kocka hibája (fékolajcsere hiánya) jellemző. Futóműve talán az első pont ami megadja magát, legalábbis óvatos használattal kb. 120 ezer km alatt azzal volt a legtöbb problémánk.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz CactuS #183056 üzenetére
Érdekes, mikor Focus mk 2.5-öst és H Astra-t lestem, a kintről hozottak közül sem volt olyan amelyiknek rozsdás lett volna az alja. Mondanám hogy volt olyan ami 9-10 éves volt. Bezzeg első tulajos WagonR-ünk már 9 évesen csipásodott a küszöb végénél. Pedig le volt alaposan mosva a sólé is, és waxolva is lett. Később üreg és alvázvédőzés lett a megoldás. Emiatt a 3 éves J Astra is megkapta, így legalább nem kell emiatt aggódni ha öregszik a járgány.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Soulfly842 #183128 üzenetére
Igazából bármelyik elterjedt kompakt kategóriás szívó benzinmotorral szerelt autót nézheted nyugodtan. Rizikós költségek nem lesznek, kettőstömegű, részecskeszűrő szintén nincs bennük, szóval faék egyszerűséggel lehet számolni. Ha ilyen évjáratban kellene keresnem, akkor személy szerint Lancer, Auris, Astra H, Focus mk2.5, stb. körül nézegetnék.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Soulfly842 #183134 üzenetére
Ha már a Toyota féle hibrid vasak is szóba jöttek, a Honda Insight-ra is vetnék egy pillantást. De a Prius mk2 is erősen ajánlott.
- Lehetséges, de ami kint olcsó annak oka van. Nyíregyháza használt autó kereskedelme elég érdekes (nem pozitív értelemben). Korábban már írtam erről.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Kicsit nagyobb a hype körülötte mint amit szerintem érdemel. Ez is benne volt, hogy félvállról vette az egészet, és talán kissé bunkó stílusban kezdte a dolgot. Másrészt pedig 300km+-t utaztunk egy roncsért (akkor 5 éves Focus mk3). Amin állítása szerint egy ajtót fújtak. Mikor odaértünk egy fiatal srác fogadott, mikor festék vastagságmérőt kértem, már mondta is hogy a fél oldala le volt darálva, és ki lett cserélve. Utána a kedvem is elment tőle (főképp hogy telefonban teljesen mást mondott). De videóit nézve világos hogy főleg törött/sérült autókat hoz.
Senki sem szent, ismerős kereskedő mondta, hogy ha egy autón ha nem keres 250-300k-t, akkor nem is foglalkozik vele tovább. Ez egy ilyen történet.
Így inkább igazolható előéletű flottás autókat nézegetnék, ha van rá lehetőség. Ilyet vettünk 2 éve, gyári fény körbe, 3 éves, 100k km, minden papír rendben... és azóta is, megy ahogy kell neki.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Mennyire reális 800k-1m környékén G Astra Classic II-t keresni? Természetesen a szokásos 1.4 szívó, klíma, 4-5 ajtó kritériumokkal.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Kinéztem egy [link] G Astra Classic-ot. Szerintem teljesen reális. Mennyire lehet ez korrekt vétel?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz szabonagyur #188029 üzenetére
Emiatt végül nekem is kiesett a rostán. A belső tere egy köpedék. Kormány kráteres, kézifék,- és váltószoknya foszlik, csomagtér ajtón festéklepattanás. Bal hátsó ajtóban a hangszóró és a rács hiányzik. Körben parkolási sérülések. Ha rá lenne költve ezeknek a tételeknek a javítása, akkor többe lenne mint amennyiért jóval szebb állapotút el lehet hozni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
2008 Astra G Classic vélemény? Első tulaj, elvileg hibátlan.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz bandus #188104 üzenetére
Ránéztem a Ceed árakra, de 1,3-1,5m alatt nem találtam olyat ami kevés km-t futott, és látszik hogy "gazdája volt". Illetve kicsit fura igény, de mindenképp "gyakori" autót keresünk, az alkatrész ellátottság miatt. Belső térrel nekem nincs bajom, nem egy Dacia Logan, nem hullik szét hamar, és nem is zörög. Több igény egy 1m-os 10+ éves autóval szemben nem nagyon van.
#188105 Drughi: Venni lehet, csak nem ugyanez a kávéház lesz. Mindenképp olyat keresek amire megvásárlás után, alap szervizen kívűl (folyadékok cseréje, alvázvédőzés) nem kell lényegesen több havi fizetést költeni. A km. nem gyanús, mi is évi 10 ezret megyünk. Előző autónk (2003-as új vásárlás) 2019-ben 121 ezer km-rel adtuk el.
#188106 tboy93: Hasonló a cél, nehogy OT-s legyen tizenöt év múlva. Persze jó lenne a kinézett darabot 900-ért megfogni, ha tényleg olyan ahogy elképzelem (bár a gyorskötözővel felaplikált rendszámkeret elég gondos munka, de lehet olcsóbb lett volna egy másikat venni).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Ádám16 #188122 üzenetére
Szerinted 1m környékén egy 10+ éves autónál kb. annyi legyen elvárható, hogy ne hulljon szét? - Persze nem csak ennyi a kritérium, de ne zörögjön a beltere, legyen egyben, és aránylag tartós legyen. Ehhez persze mindent meg fog kapni. Ha visszaolvasol, és értelmezed (ha már e/2-ben írtad), akkor jeleztem is hogy nem nekem lenne vásárolva.
Én személy szerint G Astráért tökéletes állapotban sem adnék többet 700-nál. - Tavaly 650-ért ment a tökéletes állapotú WagonR+-unk.
Millió környékén Vasalóswift, Avensis, Corolla, esetleg 500-600 körül egy tényleg jó Almera 1.5 is jobb, mint egy G Astra szvsz. - Szétnéztem, ilyen áron, évjáratban és kevés km-rel nincsennek az általad leírt autók.
#188123 Drughi: ...4évig volt igazán használva, utánna mondjuk átvette anyu, aki kevesebbet megy. - A linkelt darabot a fia használta még, de képek alapján eléggé egyben van.
Nem vitatom a vásárlási "módszered" én is inkább a kínálat tetejéről vennék egy műszakilag jobb állapotú kocsit, mint hogy a kínálat aljáról vegyek egy modernebbet, de rosszabb állapotban. - Ha a kínálat aljáról keresek, annak tuti több sebből vérzik a bele, és idővel úgy is rá lenne költve az az összeg, mint ha egyszer egy megkímélt, gondosan szervizelt autót vesz az ember, és utána csak jóformán csak folyadékokat cserél benne.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Ádám16 #188122 üzenetére
Mégis találtam, Corolla van, igaz idősebb 2 évvel, és dupla annyi a futott km. Avensis nincs. Almera is akad, szintén jóval többet futott, és idősebb. Swift pedig egyel kisebb autó, nem is értem hogy jön a listába.
Tehát ha ajánlanál gondolom évjárat tól/ig, és adott motortípus vagy motorkód, mert így nagy langyos víz. Persze nem vagyok részrehajló, szétnéztem Grande Punto, Fiesta, Logan, Lacetti, amikből van dögivel, de hasonlóan szépet mint a linkelt darab most nem találtam. Ha több km lenne benne, nem zavarna, de megkímélt, garázsban tartott darabot, első vagy második tulajtól keresnék inkább, mert állagmegóvás egyszerűbb mint mindig locsolni bele a pénzt. Illetve akinek kellene, tudom hogy jó sok évig meg fogja tartani, és nagyon fog rá vigyázni. Így talán érthető hogy a kor igényeihez megfelelő faék egyszerű szerkezet kellene.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest