- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- TCL LCD és LED TV-k
- Plazma TV topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Minisforum dokkoló OCuLinkkel
- Milyen egeret válasszak?
- Fával ékesíti magát a Jonsbo Mini-ITX gépháza
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Gaming notebook topik
- Fali konzol lapos tévékhez
Hirdetés
-
Minisforum dokkoló OCuLinkkel
ph Ezzel szinte bármilyen VGA-val kiegészíthetjük mini számítógépünk hardverét.
-
A játéktelefonokat is megbabonázza az AI
ma Remélhetőleg a mesterséges intelligencia ránéz a Red Magic 9S Pro hőkezelésére.
-
Zenless Zone Zero - Érkezett egy újabb karakter videó
gp A PC-re, PlayStation-re, Androidra és iOS rendszerekre szánt alkotás jövő hónap elején debütál.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Acheron #131981 üzenetére
Hát akkor se. Csak kicsit olvasgattam, és a 2.0 D4D is hol jó, hol nemjó, a 2.2 inkább nem jó, mindenki mást mond. Az ilyen motort én inkább elkerülném. Max akkor nem, ha van jó szerelőm, vagy elég pénzem pluszban.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
rbalint88
addikt
válasz Acheron #137789 üzenetére
Toyota klub foruman biztos tudnak beszerzesi forrast es szakit is mondani
BLACK: ha a szervizes atvizsgalas nem mond semmi rosszat, bele lehet ugrani. 2.4-es motor karbantartasa kicsit cifrabb, de ha azt megkapja, akkor nem szokott beszarni cserebe. Szervizes atvizsgalas nelkul nem vennek 2.4 automatat...
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Acheron #137821 üzenetére
Ha csak a motorkód van benne a forgalmiban, egyszerűbb a csere. Ha a motorszám van benne, akkor vagy papíron is végig kell vinni a cserét, vagy a régi blokkot javítani, amelyik olcsóbb. Konkrétan mi a baja?
Integrale: Red Sun-éknál érdemes lehet rákérdezni, hátha tudnak segíteni pár tippel.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Acheron #137866 üzenetére
Avensis/IS? Nem lenne jobb 2.0 D-4D blokkra cserélni? Ha volt a típusban, minden papírozható. Gyakoribb, megbízhatóbb, talán olcsóbb is bontottan. Végleges kivonáshoz külföldre kell eladni vagy bontóban kell intézni alvázszám kivágást, hivatalos bontáshoz vízügyi hozzájárulás meg kiskutya füle kell
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Acheron #137887 üzenetére
Chip esetleg? Én magam nem kifejezetten vagyok a mindent okosítás oldalán, de ez esetben a megbízhatóság még a húzott 2 literessel is bőven jobb lenne, mint a 2.2-es gyári blokkal (szerintem). Ha garis és/vagy márkaszervizbe hordott, akkor jó ötlet a gyártó felé jelezni, én hosszíbb átfutási időre, és költségmegosztásra tippelek.
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Acheron #137942 üzenetére
Gondolom nem mondok újat azzal, hogy fogyasztóvédelem, gyár felé szervizre panasz. Reméljük a legjobbakat, kíváncsian várom a fejleményeket Konkrétan lehet tudni, melyik kereskedés, vagy amíg nincs vége az ügynek, inkább hagyjuk?
supreme7: Király +1 Jobb felül hasznaltatautó elgépelés
-
Declare
őstag
válasz Acheron #138502 üzenetére
ezek mind hasznaltfüggö dolgok azert. Lehet egy 100 lo alatti kis kasztnis auto is jo varosba, de ha egy limuzint nezünk, amibe az ember neha bepakol, meg bepakolja a csaladot/baratokat, akkor azert valtozik a kep.
Varosban oke a dolog, ott max csak sokat fogyaszt egy alulmotorizalt valami, de ha mar palyazni is ki kell vele menni, akkor ott folyamatosan többet fog fogyasztani ha valami alul van motorizalva (mert erölködik a motor), illetve az is ciki, amikor jön az emelkedö es be kell sokorlni a teherautok köze, majd a lejtön meg ujra fel lehet gyorsulni 160 ra (lattam ilyen mutatvanyt nem eggyet ).A masik meg a föut. Na ha ott elözni akarsz, akkor azert megint csak nem mind1, milyen teljesitmeny van a kocsidba....vagy mehetsz 70 el valami kalapos suzukis/loganes mögött egesz uton
Szoval is-is, hasznalat es soförfüggö is a dolog
-
runner 125
nagyúr
válasz Acheron #140495 üzenetére
Nézz át index-re, az S60 topikba. Lizso bőven 350.000km fölött jár az automata, pöckölt 60-asával. Már abban is 6 gangos Geartronic van, nem volt vele gondja, igaz ha jól rémlik adott periódusonként le szokta cseréltetni a váltóolajat.
Ha nyers adatokra vagy kíváncsi, a 0-100-as sprint úgy 1 másodperccel tuti rosszabb a kézihez képest, bár ez mondhatni általános automata hátrány. Nyilván a Volvo-k karakterénél nem a sportos vonások jellemzőek, de már mozdonyként tol a 163 lovas is. (Emellett az 5 henger duruzsolását a mai napig élvezem)
Potenciál itt is megvan, az övé is valahol 230LE és 440Nm környékén van jelenleg."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz Acheron #140504 üzenetére
A T5 már durva automatával is.
Noh meg ott van a kick-down kapcsoló, ha lepadlózod visszadobja pár fokozattal a váltót és rászabadít minden lóerőt."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Acheron
őstag
válasz Acheron #140504 üzenetére
Sziasztok!
Hamarosan aktuálissá válik az autó csere, és elindul a keresgélés.
Addig is próbálom szűkíteni a kört. Az általános szükséglet kb 15 - 18 ezer km / év, a rutin: napi 20 km pálya, 50 km országút, 10km város. Kifejezetten szeretem a tempós haladást.
Az eddigi autóim közül az S60 D5 (163 lovas) vitte e prímet, azt az autót nagyon szerettem, (öreg volt a lelkem, 13 évesen, 360 ezer kilométerrel adtam el)
Most a cél egy a nagy átlagnál kicsivel erősebb, (200+) lóerős benzines, utcai autó, 4, vagy 5 ajtóval. Árban kb 3 - 3,5 misi a keret (+ az egyéb költségek, átírás, szerviz, stb)
Valami olyasmit keresnék benzinesben, ami hozza a D5 feelingjét vezetésben (az nekem szinte tökéletes volt - néha jó lett volna kicsit több erő). Emellett nem baj, ha nem egy vagyon a fenntartása (előre láthatóan a saját márkaszervizével, vagy szakműhellyel fogom szervizeltetni).
Nagyon jó eséllyel indulnak nálam a Volvo -k, azon belül az S60 -ak. Korábban linkeltem egy épp eladó T5 -öt, de ez azt hiszem 5 sebességes automata - utóbbi nem igazán javasolt, ahogy olvasom a fórumot.Véleményeket szívesen fogadok a konkrét autóról.
Az S60 -on kívül nézegettem még Insigniákat, de ezekről szintén nem túl jó a közvélekedés, ha jól vettem le.
Képbe jött még a Ford Mondeo -ja, erről nem tudok sokat (ez már eléggé kilóg a keretből, de valami hasonlót el is tudnék képzelni - ha egyébként rendben van a típus).
A párom most egy 1.6 dízel Octavia -t hajt, meglepően jó kis autó, így elgondolkoztam egy 2 literes RS Octavian -is (messze nem egy S60, de ár érték arányban nem tűnik rossznak, pl egy ilyen, vagy - ha megszalad a ló, egy ilyen)
Ezek teljesítményben kb ott vannak, amit már bőven elegendőnek tartanék - a logikus énem viszont ilyenkor szól közbe, hogy a 18 colos felnire gumit is kell venni időnként (magyarán a 17 is bőven elég, de az öreg S60 még 16 -os papucsokon ís vígan alázta a többséget), és a benzin fogyasztást is jó lenne valahol 10 liter körül megfogni normál, nyugis menetben.
Ti mit ajánlanátok a fentiek (nem a konkrét linkelt autók, hanem a típusok) közül vagy akár azokon kívül, merrefelé nézelődjek? -
rbalint88
addikt
válasz Acheron #140856 üzenetére
"Ti mit ajánlanátok a fentiek közül vagy akár azokon kívül, merrefelé nézelődjek?"
Magad elé egy papírlapra, hogy eldöntsd mi fontosabb: a 10 liter alatti/körüli fogyasztás és olcsó fenntartás vagy az élmény vagy hogy fiatal legyen?
Sajnos, bár nagyon nem kevés pénz 3M Ft, ezen szempontok egyidejű teljesüléséhez kevés. Olyan 5M körül már lehetne nézegetni ilyesmi tudású és korú autókat....
Mondjuk ha bejönnek a Volvok, akkor néznék megint S60-at (meg S80-at és V70-et is), csak már a 185 lovas motorral, mert ahhoz a problémamentes 6-os automata van, no meg egy chiptuning után 220 ló körül tud. -
veterán
válasz Acheron #140856 üzenetére
Hasonló autót használok, mint amit linkeltél Octavia. 21 ezer km átlagfogyasztása 8,9 liter. Az általad megadott napi rutin dinamikusan kb. 8 literes fogyasztást jelent. (nem 240-es döngetést értettem a dinamikus alatt)
A 18"-os kerékre szerencsére egy népszerű, így megfizethető gumiméret (225/40r18) került, középkategóriás abroncs 25 eFt, prémium 30 e Ft/db.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Acheron #140856 üzenetére
Ez így tényleg nehéz, mert ahogy rbalint is írta, ha érezhető előrelépést szeretnél, az valahol 5m-tól indul.
Ettől függetlenül ha tényleg ennyire tetszett a 60-as, én simán vennék újra egy újabb, kisebb futású, megkímélt darabot valahonnan a gyártás utolsó éveiből (2008-9-10), akár D5-tel, T5-tel, de a 170 lovas 2.4-es 5 hengeresben is ott a lehetőség.
Hobby szinten rá szoktam szűrni, ugyan manapság már ritkábban tűnik fel ilyen példány itthon, de jellemzően 2,7-3,2 körül fel fel bukkanik néha egy egy első tulajos, patika példány.
Lehet meglincselnek ezért, de hiába fiatalabb, egy használt Skoda-ért, Mondeo-ért az életbe nem adnék 4m ft-ot, hiába RS optika meg egyebek.3,5-4 körül még az IS250-et nézném meg, vagy ha diesel, akkor kizárólag a 150 lovas verziót szabad megvenni belőle, a 177 lovas mind betegágy, ezt tükrözi a piaci áruk is.
Apropó, esetleg Accord? Oké, h diesel, de a jobb féle, megbízható, nyomatékos, viszont méretet tekintve biztosan nagyobb a 60-asnál.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz Acheron #140887 üzenetére
Megfelelő helyen abból is kihoznak 195 lovat, index forumon kérdezz rá, szívóban 1500kg mellé már azzal is lehet dinamikusan közlekedni.
Jónak tűnik a T5, csak hát automata.. azért egy ilyen szerintem kézivel nagy feeling, bár nem tudom automatával mennyire rugalmas, próbáld ki.
Csak a 150 lovas benzines Accord nem egy rakéta, a 2.4-es meg ritka és drága, főleg kézi váltóval. (Automatával felejtős, lomha és sokat eszik.)
Mazda 6 2.5-ös benzinmotorral esetleg, más tippem már nincs.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz Acheron #140892 üzenetére
Két féle kóddal szerepel az 5 sebességes Geartronic: Aisin AW55-50 és Aisin AW55-51SN, utána kell nézni h mik a különbségek és melyiket melyikbe rakták. Mivel turbós, automata benzinest akkor nem néztem, így nem is olvastam utána, úgyhogy ezt passzolom.
Index-en kérdezd meg, Etyibátyót keresd, ő a Volvo-Dunaautó szervizvezetője, biztosan tud segíteni.6-osból legfrissebb biztos nem fér bele, az előtte lévő generációra gondoltam.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
rbalint88
addikt
-
rbalint88
addikt
válasz Acheron #140987 üzenetére
Gyari/TRW cuccal javitva a futomuvet tartos azert, meg altalaban a kisebb-olcsobb alkatreszek adjak fel a kuzdelmet elso korben. Kormanyosszekoto, ilyesmi. Nekem eddig 30k ment a futomure es tovabbra sem zorog, ami most nagyobb rakoltes lesz, a 13 eves gyari gatlok es a hozza kapcsolodo sallangok csereje. Ez is csak azert draga, mert az igenyes futomu miatt hatul is van toronycsapagy, ugyhogy a kis biszbaszokbol osszejon azert egy 80k. De ez is olyan, hogy most 5-10evig megint jo akkor. Az mondjuk segit a futomu lelkivilagan, ha csak 17-es kerekkel jarsz es nem 19-essel
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Acheron #141356 üzenetére
Nem vagyok kereskedő, sem szakértő, de tudom ez a típus kerülendő, viszont a kicserélt új motor már valami javított változat, vagy később ennél is elő jöhet ez? Ha ez már javított változat, akkor én megcsinálnám és megtartanám, hiszen egy úgymond új motoros elég jól felszerelt, képek alapján elég szép állapotban lévő kocsid lesz. Veszel egy másik használtat, ki tudja még mennyit kell majd rákölteni, ez meg tudod full rendbe lenne, és még 1 év garid is van rá.
-
őstag
válasz Acheron #141356 üzenetére
csak akkor csináltasd meg ha mégis inkább megtartod, ez az autó új motorral sem fog elkelni 3 milláért
ha eladásra akarod megcsináltatni, akkor bontott motort keress, vagy ha lehetséges csináltasd meg a mostanit, sokkal jobban jársz
1.5 milláért ott ne hagyd a kereskedőnél, annál motorhibásan többet kapsz érte
talán ez lenne a legjobb ötlet, így ahogy van meghirdetni
amikor nekem volt egy váltóhibás kocsim, meglepően magas űron megvette valaki, aki értett hozz/volt alkatrésze[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
diegho
nagyúr
válasz Acheron #141356 üzenetére
Alapvető szabály, hogy 2.2 D4D és D-CAT Toyota motort soha nem szabad megvenni használtan. Ha a vásárlás előtt kérdezel nem jársz így. Ettől a Toyota még mindig a legmegbízhatóbb autó, van 1 szériahibás motorjuk, ez van, másnak több is van, de mindig is aranyszabály volt, hogy Toyota csak benzines/hibrid lehet, a többit meg sem szabad nézni, mert nem tudnak dízelt gyártani (meg minek is, amikor a benzinessel bitang jó fogyasztást lehet csinálni) Ezért kizárni a Toyotát a jövőben elég nagy butaság lenne, hiszen az Avensis az egyik legjobb vétel a kategóriájában. Én eladnám így ahogy van és keresnék egy benzineset.
-
diegho
nagyúr
válasz Acheron #141373 üzenetére
És ez a hozzáállás még mindig sokkal jobb, mint a többi márkánál, azért ezt ne felejtsük el, de azt sem, amit mindenki mondott, ha a vásárlás előtt legalább 1 embert megkérdezel, akkor meg sem veszed, nem véletlen az, hogy a dízel olcsóbb használtan, mint a benzines.
-
rbalint88
addikt
válasz Acheron #141356 üzenetére
csak akkor csináltasd meg, ha megtartod. viszont ha nem új autóba ülsz át belőle, akkor igencsak figyelembe venném ezt a megoldást is. tudom, most nagyon haragszol a toyotára, de sajnos a többi márka panaszkezelése sem jobb és ugyanúgy bele lehet nyúlni ott is hibás konstrukcióba, amiről később derülnek ki a turpisságok, ha valami fiatalt veszel. meg így végigfuttatva fejben, hogy ebből mibe érdemes átülni, nem nagyon jut eszembe olyan típus, ami kevésbé lenne nyűgös, főleg ha ebben a javított, már problémamentes motor lesz.
RocknRoller: Alfa/Fiat JTD motorok megbízhatók. alapvetően ilyen árkategóriába beleférő autóknál a rozsdát kell megnézni, a futóművet idővel megeszik a magyar utak, ezen kívül komoly baj nem nagyon szokott lenni. évi 2-300ezer Ft betakarja az alapos, nem csak állapotmegőrző, hanem javító szervizelést is, ha nem valami kutyaólat veszel. 900-ból már elég jó, 140-150 lovas, 6 gangos 1.9JTD 16V(mjet) motoros Alfa 156-ot lehet venni, a belső facelifttel van esélyed a tempomatra, szóval 2002 utánit nézz, új műszerfallal.
-
Kornel
veterán
válasz Acheron #141373 üzenetére
Csinaltasd meg, és tartsd meg.
Nincs jobb opció jelenleg.
Az egy év gari lejártáig mindenkepp ez a legolcsóbb megoldás.
Amúgy meg 20 evre lesz egy problémamentes autód így, max. a kopó dolgok cseréjével.
Ha továbbra is lelki gondokat okoz a történet, akkor nem veszel több toyotat, és kész, de ezt nem érdemes közvetlen a javítás után eladni, beleülsz valami másik márka használt dízelébe, ott meg befigyel esetleg egy magasnyomású pumpa/csucsok, vagy turbo, esetleg kettostomegu, akkor azt is eladod, mert szar? Márpedig ha nem újat veszel, ezek mind benne vannak a pakliban. Nalad most ilyen gondok évekig nem lesznek ezzel. -
molnarpeter
nagyúr
válasz Acheron #141356 üzenetére
Maszeknál próbáld meg, hátha bedobnak értelmes pénzért egy bontott motort (=lehető legolcsóbban próbálnék használhatót varázsolni belőle, mielőtt kiszállok).
RocknRoller: Golf 4/Octavia 1/Leon 1.9 SDI-vel. Tetű lassú, de tempomat is van olcsón utólag. A váltóban egy szegecs tud elszakadni, de az eddig biztosan megtörtént 150e futás felett. Klímakompresszor lehet hiba nagyritkán. 6 légzsák, ESP is megcsíphető, ennyi km-re talán a biztonság sem utolsó Ha 120-nál gyorsabb szakasz is van a napi körben, akkor inkább 90 lovas 1.9TDI, ott kettőstömegű+turbo bejön, mint hibalehetőség, de kevesebbet is tud enni a hosszabb váltó miatt.
[ Szerkesztve ]
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Acheron #141382 üzenetére
De bármit veszel azzal is meglehet szívni nagyobb kiadásokat...
De persze te tudod, ha eladáson gondolkodsz elsőnek megpróbálnák így meghirdetni...
Amúgy mennyit eszik városban? Én most vettem kombi Insigniát 2.0CDTi 160 lovas (2010es), szintén 1600 kiló felett van de városban 7 alatt is elvan ha normálisan mész (igaz nem automata).
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Acheron #141810 üzenetére
Ha meg tudsz békélni a belső tér dizájnjával és az anyagokkal, akkor szeretni fogod. A Toyota hibrid rendszere a legkiforrottabb a piacon, nem lehet vele mellé nyúlni. Gyorsításkor a "bőgést" el kell fogadni, de ezért kárpótol az automata váltó a dugóban és az alacsony fogyasztás.
Ha most keresnék ~5M forintért autót, akkor én is ilyet vennék (vagy Lexus CT200h-t)."Less but better" - Dieter Rams
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #141810 üzenetére
Tökéletes, erre lett kitalálva a HSD rendszer. A beltér minősége japános (értsd igénytelen) cserébe nem elromlós és tényleg keveset eszik. Power módban elég szépet lép az elko motor miatt már 0 rpm-től max nyomatéka van. Power módban egy gyengébb 2 literes dízelt (130-140) lenyomsz vele állórajtból.
Az akksik cellánként cserélhetőek és vehetsz hozzá garit is.
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
válasz Acheron #142325 üzenetére
octavia vagy s-max közül amelyik neki jobban tetszik. ha nincs 2-nél több gyerek, tökmindegy, mindkettő hodály. mondjuk ha az s-max valami erősebb, mint az 1.6tdci, akkor arra szavaznék.
toyotás kérdésedben én aurist biztos, hogy nem vennék. viszont ha bejön a hibrid vonal, akkor megnézném a helyedben a kia niro-t, élőben is pofás. sajnos beülni nem tudtam, akkor hozták az országba, még fóliás volt a pappasnál. 7év vagy 150k km garancia, meg eleve nem egy ördöglakat... és nem buta bégetős cv van benne. dizájnra is szerintem mérföldekkel jobb, mint az auris, aminek főleg a beltere és a feneke problémás számomra, még így a facelift után is.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Acheron #142328 üzenetére
Szerintem a belsővel sincs semmi gond, cégesen mi állíthattuk össze milyen legyen, szerintem abszolút nem rossz. Illetve az 1.6 CRTDI is meglepően jól megy, és elég halk is, annyi hogy a gyári fogyasztás több azért mint a valós, de ha céges lesz, és fizetik, meg nem számít úgysem.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Acheron #142335 üzenetére
Igazából egy 2.4-es benzines S60/S80/V70 kéne 2003-2006 környéki évjáratból, manuális váltóval. Csak ez ugye nem ilyen egyszerű a használt piacon.
Még gondolkozok, hogy milyen alternatíva van még, ami kényelemben, komfortban, belső méretben hozza kb. a Volvo szintjét, de fent is lehetne tartani? VW-ből mindegyik ilyen korú példány már agyon van használva szinte, Fordoknál benzines motorválasztékkal van gondom, szóval egyelőre gondolkozok...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #142325 üzenetére
A turbó papíron 1 literrel eszik többet a valóságban meg az inkább +2-3 liter ha városban használod. De nézd meg a spirt-en mi a valós fogyi ([link][/L)]. Munkába járni meg rövidtávokra a legrosszabb választás turbós autót venni.
A kérdés inkább az mennyi ideig tartanád meg. Ha csak pár évre akkor ne fizesd ki a HSD felárát.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Próba
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- TCL LCD és LED TV-k
- Plazma TV topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mesterséges intelligencia topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...