- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz tyielow #52849 üzenetére
Az elsőben amit írsz az nagyon motorfüggő. Ezt csak a mai modern motorok (nem tudnám évben meghatározni mikortól) tudják, hogy motorféküzemben nullára veszik az üzemanyag betáplálást. A korábbi benzin és dízelmotorok motorféküzemben alapjárati üzemanyagmennyiséget juttattak a hengerekbe.
-
Elemental
addikt
Már a 2002-es a4 audi pillanatnyi fogyasztásmerője is mindig nullát mutatott, ha motorfékkel gurultam.
A témához, én úgy szoktam, hogy ha 5-ösben megyek, és valami miatt meg kell állnom, akkor fékezek kuplung nélkül, majd a fékút legvégén, amikor már majdnem az alapjárati fordulat alá esne a fordulat, akkor teszem üresbe.[ Szerkesztve ]
-
Elemental
addikt
válasz philoxenia #52853 üzenetére
Most finoman degradálni próbálsz? Mert ez a hozzászólásod eléggé értelmetlenre sikerült.
-
mezis
nagyúr
válasz MasterDeeJay #52844 üzenetére
"Gyakran látom hogy az elöttem lévők meg nyomkodják a féket, pedig le lehet menni motorfékkel. "
Nekem még úgy tanították, hogy lejtőn üresben soha nem gurulunk. Ez még abban az időben volt, amikor csak barkácsolni kellett ahhoz, hogy motorféknél ne kapjon benzint a Zsiguli.
Hallottam olyat, hogy leállította a motort, úgy gurult le a lejtőn. Üresben. Túlélte.mezis
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Elemental #52854 üzenetére
Linkelj légy szíves egy komplex összehasonlító elemzést arról, hogy annyit fogyaszt a kocsi 100km-en keresztül, mint amennyit a pillanatnyi fogyasztásmérés másodpercenként jelez!
Egy autó fogyasztása alapvetően a gyorsítás-folyamatos haladás-lassítás alatti fogyasztásból adódik. Minden gyorsításkor jelez egy nagyobb értéket, lassításkor hiába jelez neked nullát, ha utána nagyobbat fog jelezni, mintha nem használnál motorféket. A pillanatnyi fogyasztás egy bullshit, hiszen másodpercenként fog mást jelezni neked. Igazából két autó ugyanakkora távolságon ugyanolyan feltételekkel megtett útjának fogyasztását lenne értelme összehasonlítani, kettős vak teszten, úgy, hogy az egyiknél mindig sebességben van a kocsi, mikor lassítasz, a másiknál üresen kigurulod azt az akár egy-két percet, vagy egy-két kilométert, mikor nem nyomod a gázt... Persze, ha matematikailag le tudod vezetni azt, hogy a feleslegesen lassúra motorfékkel fékezett kocsi kevesebbet fogyaszt, mintha mondjuk gurulok egy lámpára üresben sok száz métert (van, mikor tudom, hogy érdemes) ... Használom gyakran a motorféket, de nem mindig az a jó...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
mephi666
nagyúr
nem tudom, kamionnál hogy van, de nekünk a lassan 30éves astránál letekert kulcsnál zárni szokott a kormány... izgalmas lenne hegyről lefelé szerpentinen gurulva, ha bekattanna és kanyarodni kellene
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
szebe
őstag
-
biker
nagyúr
a régi autóknál igen, kihúzásra. az újak az elektromos kormányzárral akku lemerülésre is bekattannak, így törte össze a kedvenc futárunk a furgonját. Vontatták haza, és a sok villogótól lemerült az akku, és menet közben bekattant (startstop gombos rendszerek nyomogombos indítással nincs bedugott kulcs)
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
válasz philoxenia #52857 üzenetére
A pillanatnyit én is fenntartásokkal kezelem. Sőt nálam az átlag mérője baromságokat mér. Azaz amikor kevesebbet mutat akkor pont nagyobb lesz az átlagom kicsivel. Ezért vezetem is külön appban. [link]
Azt megtanultam eddigi tapasztalat alapján hogy kevesebbet eszik ha: (benzines)
Nincs alacsony fordulaton eröltetve pl nem kezdek erősen/közepesen gyorsítani 4.be 2k fordulaton hanen inkább visszaválltom akár 2.esbe is.
Nem gyorsulok felassan, az előbbiből kiindulva kevesebbet eszik ha 4-5e elpörgetem és bár 30l ír a mérő de sokkal kevesebb ideig mint ha komótosan gyorsítanék 10l kiírva.
Minél kevesebbet fékezek, ez aranyszabály, minden fékezés kidobott energia. (Hibridnél máshogy lenne)
Minél rövidebb ideig melegítem a motort. Télen egy helybe ez 10 perc alatt sem melegszik be, de úton 2-3k fordulat között meg percek alatt meleg. Habár ez a járgányom hülyebiztos nem is pörög fel hidegen 3k fölé.Vintage Story PH szervere újra fut!
-
biker
nagyúr
-
szebe
őstag
-
Reggie0
félisten
válasz philoxenia #52857 üzenetére
Arrol nem kell, boven eleg a 0-as allapotrol. Azt meg magad is ellenorizheted egy oszcilloszkoppal, hogy a piezo nem kap vezerlest, tehat nincs befecskendezes.
[ Szerkesztve ]
-
brd
nagyúr
Azért az megérne egy vaskos pert az adott gyártó ellen, hogy a vezető által végzett tevékenység (pl. kulcs kihúzása) nélkül bekattan a kormányzár, függetlenül attól, hogy van-e töltés, vagy az akku működik-e, mert ezek menet közben is elromolhatnak. Az meg súlyosbító körülmény, hogy forgó keréknél ez megtörténhet.
The only real valuable thing is intuition.
-
szabonagyur
félisten
Kezelési mit írt amúgy vontatásról? Csak mert a legtöbb nem kulcsos autónál le van írva, hogy vontatás előtt miket kell állítani mielőtt a vontatás elindul
Ezt ugye sokan elfelejtik mint azt, hogy automatát sem vontatunk, stb.
(#52865) szebe: meg egy másik kérdés, hogy meddig volt az az autó vontatva elakadás jelzővel? Pár éve amikor egy őzet elütöttem és az út szélén állt az autó valami 4 óra folyamatos villogás kellett, hogy lemerüljön nullára az akksi.
[ Szerkesztve ]
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Reggie0
félisten
válasz philoxenia #52870 üzenetére
"Már a 2002-es a4 audi pillanatnyi fogyasztásmerője is mindig nullát mutatott, ha motorfékkel gurultam."
Szoval de.
-
Reggie0
félisten
válasz philoxenia #52873 üzenetére
Nem azokkal, pont te dobtad be a szalmababot a fogyasztasmerok pontossagan kotoszkodeseddel, amikor arrol volt szo, hogy motorfeknel 0-at fogyaszt-e a kocsi, es van amelyik ezt jelzi is... Ez most nagyon bagoly mondja esete lett Nem veletlen irta Elemental is, hogy ertelmetlen a kommented.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
rushty
senior tag
Ha gyújtás van rajta akkor már nem fog be a kormányzár. hegyről lefelé működött benzinegetes nelkulz
Revolut meghívó pü-ben
-
Chris Kiki
senior tag
válasz philoxenia #52875 üzenetére
A vitátokról kívülállóként:
Szerintem most nincs igazad. A vita a #52852-es hozzászólással indít, hogy motorfék üzemben nincs fogyasztás. Erre reflektálsz a #52853-ben, hogy a pillanatnyi mérés nem pontos.
Szó nem esett mérésről, csak a motorfék üzemben történő 0 fogyasztásról. Ez pedig tény, nem mérésem alapul, ez egy technológiai sajátosság a modern autóknál. Egyszerűen nem fecskendez be az injektor üzemanyagot. Te pedig ide keverted a pillanatnyi fogyasztás mérésének pontosságával kapcsolatos kételyeidet, ami vagy igaz vagy sem (ebbe ne menjünk bele).Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
Elemental
addikt
válasz Chris Kiki #52878 üzenetére
Erre akartam utalni. 2002-ben volt először fedélzeti számítógépes autónk, mentem lefelé valami dombról, mondom akkor üresbe teszem, hogy ne fogyasszak semmit, ránéztem a pillanatnyi fogyasztásra, és meglepődtem, hogy ír fogyasztást, 5-ösbe tettem és akkor meg 0 volt a fogyasztás. Ekkor jöttem rá, hogy a motorfék spórol.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Chris Kiki #52878 üzenetére
A thread innen indult.
A kolléga/fórumtárs hozzátette, azt, amit senki nem vitatott, hogy a mai autóknál nincs fogyasztás motorfékes üzemmódban, bizonyítékként felhozva, a pillanatnyi fogyasztásmérő által mutatott 0 értéket.. Hozzászólásomban ezt nem vitatva rá próbáltam mutatni, hogy a pillanatnyi fogyasztást nézegetve, nem sokra megyünk a kocsi valódi fogyasztásának felmérésekor. Tehát nem tagadtam, bár ő ezt úgy értette, sőt azt gondolta, (nem tudom miért? ) hogy őt ezzel "degradálom" holott ez se szándékomban nem állt, se nem következett a hozzászólásomból.
A kocsi valódi átlagfogyasztását csak a megtett kilométerrel osztott üzemanyagfogyással lehet igazán jellemezni. Laikusként nem tudom pontosan hogyan mér, de igazából nem is érdekel, hogy mit mutat akár a pillanatnyi, akár az átlagfogyasztást jelző műszer a műszerfalon, ha a végeredménnyel igazán csak a benzinkúton fogok szembesülni.
El tudod képzelni, hogy valakinek kiírja két (tele) tankolás között mondjuk a 6 literes átlagfogyasztást a műszer, tudja, hogy pont 400km-t ment, majd ha sikerül 28 litert beletankolni az üzemanyagtartályba, csalással vádolja a benzinkút üzemeltetőjét/kezelőjét? Gondolom furán néznének rá, ha erre hivatkozva hívna ellenőrt....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Elemental #52879 üzenetére
Lejtőn nemigen szeretek üresben gurulni, ellenben például itt, ha tudom, hogy majd zöld lesz nemsokára és nem kell megállnom, üresben közelítem meg a lámpát, majd abba a sebességfokozatba teszem, amit az adott sebességnél és autónál ideálisnak gondolok. Motorfékkel feleslegesen lassulhatok (nem feltétlenül!) majd feleslegesen kell gyorsítanom. Ellenben, ha előttem vált és tudom, hogy relatíve sokára lesz zöld, akkor visszaváltok és motorfék. Nem szeretek fékezni, csak, ha muszáj. Biciklis múltamból következően inkább elveszem a gázt hamarabb, ha tudom, hogy lassítanom kell.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Chris Kiki
senior tag
válasz philoxenia #52880 üzenetére
Továbbra is úgy gondolom, hogy nem volt vita tárgya a fogyasztásmérő pontossága. Lehet, hogy a fórumtárs rosszul fogalmazott, de valójában motorfék üzemben nem történik fogyasztás mérés, mivel egyszerűen nincs mit mérni. Te erre reagáltál, hogy a pillanatnyi fogyasztás kiírt értéke nem pontos: Ha minden kocsi annyit fogyasztana, mint amennyit a pillanatnyi fogyasztásmérője mutat....
Tehát:
1, A válaszod irreleváns, mivel nincs fogyasztás, teljesen mindegy, hogy a mérés pontos-e vagy sem. Erre felesleges volt a pontossággal kapcsolatos felvetés.
2, Nem fogod elhinni, de a pillanatnyi fogyasztásmérés adatai pontosak. Te mondjuk a műszerfalon 1 másodperces frissítéssel látod az adatokat, miközben a fedélzeti számítógép másodpercenként (fordulatszámtól, hengerek számától, befecskendezések számától és egyebektől függően) több százszor mér, és készít statisztikát az átlagfogyasztás számára. És igen, abban a pillanatban a motor pont annyi üzemanyagot fogyaszt, mint amennyit kiír. Ezzel az adattal egy gyorsítási ciklusban Te mint sofőr semmit sem tudsz kezdeni, hiszen értékelhetetlen adat. De egy városi cirkálásnál jól jön ha tudod, hogy mondjuk 50-nél 4-esben vagy 5-ösben érdemesebb hagyni a váltót.Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
brd
nagyúr
válasz Chris Kiki #52882 üzenetére
A vitához nem kívánok csatlakozni, csak egy elméleti kérdés: hogyan lehetne valami pontos mérőeszköz, ha egy feltételezés alapján egy adott üzemben szándékosan nem végzi a feladatát? Mi van, ha kicsit hibás az üzemanyag adagolása és mégis adagol motorfékes üzemben?
The only real valuable thing is intuition.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Chris Kiki #52882 üzenetére
egy városi cirkálásnál jól jön ha tudod, hogy mondjuk 50-nél 4-esben vagy 5-ösben érdemesebb hagyni a váltót
Szerintem itt nem érdemes a fogyasztásmérőt nézegetni, mert minden szitu más. Persze lehet, hogy akit kerülgetnek a forgalomban a városban, az pont ezt csinálja, ellenben szvsz. minimális fogyasztáscsökkenést lehet max elérni.
De még mindig ott tartunk, hogy érdemes-e üresben gurulni, vagy nem? Vegyük azt a szitut, hogy fékezel, mert a motorfék nem elég. Ilyenkor gyakorlatilag a lefullasztás közelébe hozható a motor, ha sebességben van.Mondjuk menj ötödikben a városban és meg kell állnod a lámpánál, mert pirosra vált. Azaz három másodperc alatt kell mondjuk megállnod. Ilyenkor én kiteszem üresbe és úgy fékezek. Mit csinálok rosszul és miért?Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
mezis
nagyúr
válasz Chris Kiki #52882 üzenetére
Fogyasztás mérő: pillanatnyi és hosszabb távra kiírt értékét fenntartással szoktam megnézni.
A pillanatnyi inkább csak vezetés technikai segítség.
Hosszabb táv: mennyire pontos a távolság mérése (gumi kopottság, légnyomás), mennyire lehet pontos a befecskendezett milliliterek mérése ? Fontos a vezérlő elektronikának a pontosság, vagy elég annyi, hogy most éppen változtat x%-ot, mert változott a hőmérséklet, meg éppen emelkedő következett,... Az elfogyasztott rengeteg milliliter összegéből lesz a 10000 - 50000milliliter....
Szerintem az elfogyasztott üzemanyagra pontosabb értéket mutat a töltő állomás.[ Szerkesztve ]
mezis
-
félisten
válasz Chris Kiki #52878 üzenetére
Nem mindegy, hogy valóban nem fecskendez be üzemanyagot, vagy a számítógép a mérési pontatlansága/mérési hibahatára/olyan kevés a mennyiség, hogy nem tudja mérni stb miatt jelez nulla értéket. Csupán erre a többtényezős dologra hívta fel a figyelmet philoxenia. Legalábbis az én értelmezésem szerint.
-
tyielow
aktív tag
A fogyasztás témához: vezess.hu-ról Gajdán Úrnak van egy jó 20-30 perces videója youtuben erről. Alapjárat, motorfék, régi autók és új autók tükrében, ott ezek mind ki vannak taglalva.
[link]YouTube: toty1ka
-
félisten
válasz Elemental #52879 üzenetére
Alapjáraton üresben ha mutat fogyasztást, az maximum óránkénti fogyasztás lehet. Azonban mikor sebességbe tetted, már kilóméter/liter alapol számolt a számítógép és az simán lehet olyan kevés mondjuk motorfékkel gurulva 90-el, hogy egyszerűen értelmezhetetlen számára. Ettől még persze lehet, hogy nem fecskendezett be üzemanyagot a rendszer, csak ennek a megállapításához kevés a fedélzeti által mutatott érték.
-
-
Elemental
addikt
válasz philoxenia #52880 üzenetére
őt ezzel "degradálom" holott ez se szándékomban nem állt, se nem következett a hozzászólásomból
Akkor félreértettelek, sry. -
Chris Kiki
senior tag
Nem ismerem a mai autók befecskendezési pontosságát, erről egy szakembert kellene megkérdezni, de gyanúm szerint a mai technikai fejlettség mellet (és a környezeti normák egyre keményebb betartatása miatt is) mikrogramm pontosságú lehet. Egy motorfordulat alatt lehet akár 7 befecskendezési fázis is hengerenként, ezt a folyamatot nagyon pontosan kell véghez vinni. Ha a szoftver nem csal szándékosan, a fogyasztásmérés pontosságának +/- 1dl-en belül kellene lennie.
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
Chris Kiki
senior tag
válasz philoxenia #52884 üzenetére
Pont, hogy itt érdemes mérni. Hosszútávú egyenletes tempóban történő autózáskor lehet spórolni a jól megválasztott sebességfokozattal.
Ameddig lehet, nem érdemes üresben gurulni. Most nem tudok egzakt adatokkal szolgálni neked, de a Skoda Octavia esetében nagyjából 1100rpm környékén tolja vissza a vezérlés az üzemagyagot a motornak. Addig motorfékezve 0 a fogyasztás.
Mit csinálok rosszul és miért?
Hagydd sebességben a váltót, mondjuk 1200 rpm-ig, közben fékezel ha szükséges, 1200rpm-nél kinyomod a kuplungot, üresbe teszed a váltót és megállsz. Ezt lámpatávolság/rutin/mögöttes forgalom/egyebek függvényében lehet cifrázni visszaváltáss(okk)al is. Én szoktam.Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
Reggie0
félisten
válasz philoxenia #52875 üzenetére
Mint, ha neked sosem lenne helyesirasi/gepelesi hibad
Nem en allitottam, meg oda is irtam
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Chris Kiki #52889 üzenetére
Mindig van mérési pontatlanság.
El van zárva a benzincsap (bizonyos fordulatszám tartományig).
Motorfüggő a dolog.Köszönöm a cikket!
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Chris Kiki #52892 üzenetére
Mint mondtam olyan 3 másodperc az egész.
Városban autózáskor mindig a gázpedálról emelem a lábamat először, viszont, ha fékezni kell, akkor általában sebességet váltanom is. A Berlingo 1.4 nem egy izomautó, negyedikben már nemigen gyorsul 40-nél, vagy igen lomhán. Vitara az sokkal fürgébb, viszont az meg legtöbbször ötödikben van kiguruláskor. Szolnokon nem jellemző, hogy sokat tudj menni egyenletes tempóban sajnos. A lámpánál a beleférek-nem férek bele a jellemző, így a legtöbbször az utolsó métereken kell dönteni, hogy gáz, vagy fék. Ha fék, akkor nincs idő a fordulatot nézni. Szituációfüggő fékezés-gázadás, bevágnak elém, bevágok más elé, szintén nem oldható meg motorfékkel szépen leváltogatva.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Reggie0 #52893 üzenetére
Kijavítom, nekem be van kapcsolva a helyesírás-ellenőrzés.... Telefonról meg nem fórumozok.
Te kötöttél belém egyébként. Tettem egy megjegyzést. Nem írtam ugyan oda, hogy "à-propos", de nyilvánvalónak tűnt számomra, hogy "jut eszembe" volt az ok.
Ha neked ez állító mondat.... akkor nemcsak az idézett szó helyesírásában tér el a nyelvtanfelfogásunk.... Csak annyit kérdezek, mi volt abban a mondatban az állítmány?Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Elemental
addikt
Ha már kuplung meg motorfék. Felteszek egy vezetéstechnikai kérdést. Vezetéstechnikai tréning elméleti részében került megvitatásra. Kézi váltósra vonatkozik. Szerintetek vészfékezés esetén kell kuplngot nyomni, vagy csak arra kell törekedni, hogy fék minél hamarabb?
-
Reggie0
félisten
válasz philoxenia #52896 üzenetére
Ha nem vetted volna eszre nem arra a kommentedre valaszoltam, hanem egy masikra, ahol az osszehasonlito elemzeseket igenyelted a fogyasztasmerokrol. Az meg mar eleg hatarozott volt.
Nem wordben irom meg a kommenteket, mi vagyok en titkarno?
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Elemental #52897 üzenetére
Igazából laikusként azt gondolom, hogy mikor a gázelvétel és fékezés miatt leesik a fordulatszám mondjuk ötödikben 20-30-nál már jelentős lehet a motorfék hatása is, azaz pillanatnyilag nagyobb a lassulás. Mondjuk kettesben ez persze más. Nyilván autófüggő is, mert nem mindegy, hogy 1000 fordulatnál mekkora még a nyomaték. Ki kellene próbálni üres úton az adott kocsinál, adott sebességnél.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
mezis
nagyúr
válasz Chris Kiki #52891 üzenetére
Benzines autóknál pl VISSZACSATOLÁSSAL (is) működik a befecskendezés vezérlése. Lambda szonda adja az információt, a computer meg kalkulál, jósol és vezérel. Ennél nincs különösebb jelentősége a befecskendezett mennyiség pontos mérésének. Elég annyi. hogy az előző adagokhoz képest most mennyivel többet, kevesebbet vagy ugyanannyit.
mezis
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Óra topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- További aktív témák...