- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bul07
nagyúr
Ez igen [link] kemény
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Reggie0 #53802 üzenetére
Nem értettem, miért akarod leszedni a felniket a Vitarákról.... Mondjuk nekem ált. a zajudi, meg a béjemvé szokott kellemetlen pillanatokat okozni, pláne, ha tizenöt-húsz évesek....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Reggie0
félisten
válasz philoxenia #53805 üzenetére
Mert ugy nem kepeznek mozgo akadalyt, sem kozveszelyt
-
Reggie0
félisten
válasz philoxenia #53807 üzenetére
Szurkevel nagyritkan. De tobbnyire sargaval. Kekkel ritkan, mert utalok buszozni.
[ Szerkesztve ]
-
MasterMark
titán
válasz philoxenia #53807 üzenetére
Nem az autóval van probléma, hanem azokkal akik olyat vesznek.
Switch Tax
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz MasterMark #53809 üzenetére
Mi a baj velük? Az, hogy 4-5 milláért nem vesznek inkább egy lerohadt sza luxuskocsit nyugatról, amiben mindent ki kell kötni, hogy menjen, de így is karácsonyfa a műszerfal....?
Nem telik mindenkinek új priuszra. Na mondjuk a sok bömös/mercis/ajudis csákónak előbb utóbb legalábbis priusza lesz, ha Priusa nem is....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Reggie0
félisten
válasz philoxenia #53810 üzenetére
4-5 milkaert nem csak lerohadt premium autot kapni, hanem jopar pareves kozepkategoriat. A legfillerbszobb legprimkobb autot azert nem veszi meg barki, csak akinek valamilyen misztikus okbol az a fontos, hogy uj legyen(azaz total gyik a muszaki dolgokhoz). Pont az oreg szar alternativaja, ez az az uj szar, normalis ember meg a kozeputat valasztja, mert jol akarja elkolteni a penzet.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz philoxenia #53812 üzenetére
Miert kene ehhez konstruktornek lenni? Te netalantan szakacsnak tanultal, hogy nehogy veletlen kakiba kostolj?
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Reggie0 #53817 üzenetére
Le style est le même animal...
Boa Costructorra gondoltál?
Azt már sejtem, hogy mi az, aminek te nem tanultál....
Eddig is megvolt a véleményem, de sikerült rontanod rajta....[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Reggie0
félisten
válasz philoxenia #53818 üzenetére
Jaj ne, almatlan ejszakaim lesznek attol, hogy mit gondolsz rolam...
De legalabb rajottel, hogy nem kell az elet minden apro dolgabol szakertonek vizsgaznod, hogy valamit tudjal is rola.
[ Szerkesztve ]
-
-
Reggie0
félisten
válasz philoxenia #53820 üzenetére
Nem is ertem eddig miert olvastad
-
MasterMark
titán
.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Reggie0
félisten
válasz stickermajom #53823 üzenetére
Nekem ismerosi es kollegalis korbol van a meritesem. Mindegyiknel az volt a fo szempont, hogy 5 gurigaert nem veszek hasznaltat, mert szar, atvernek, szervizelni kell ketnaponta illetve a masik fo szempont a nem kell foldszintes auto volt. Es mind olyanok, akiknek elso sajat auto, szoval eleg egyertelmu a szitu, nulla tapasztalattal mendemondak menten megvezetve hoznak egy nem racionalis dontest. Aztan nekik hiaba magyarazza az ember, hogy a szar auto ujonan is szar es a markaszervizzel se kell kevesebbet hadakozni ha kifogja, mint barmelyik autokereskedessel vagy maganszemellyel.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz MasterMark #53825 üzenetére
Egyaltalan nincs. Egy 2 eves Astra J/K vagy Octavia ezerszer jobb valasztas.
-
Reggie0
félisten
válasz MasterMark #53827 üzenetére
Az uj auto sem uj, ha mar hazagurultal vele. De TFH 1 evestol nem uj az uj auto. Akkor van meg 4 evig egy hasznalt szar autod, mig egy 2 eves astraval/octaviaval szinten lesz egy onfeledt 3-4 eved, csak legalabb az auto se szar.
[ Szerkesztve ]
-
kw3v865
senior tag
válasz MasterMark #53829 üzenetére
Én se vennék újat. De valójában addig jó, míg sokan így gondolkodnak, ahogy ők. Ha nem így lenne, jóval kisebb lenne a kínálat a használtpiacon.
-
Reggie0
félisten
válasz MasterMark #53829 üzenetére
Persze, az embereket nem lehet onmaguktol megmenteni. De attol meg masnak lehet rola megalapozott velemenye, ertem, hogy ettol erzi jol magat, de attol meg objektiven hulyeseg.
-
bul07
nagyúr
válasz Reggie0 #53826 üzenetére
2év alatt bármilyen autót tönkre lehet tenni, úgy is hogy nincs benne kilométer
Aztán a következő tulaj szív veleDe akár a km órát is tekerhetik már ennyi idősen is
Simán megcsinálják a sokat guruló autókkal hogy minden második olajcsere megy hivatalosan és vissza tekerik azt a 30e km így akár 2-3 évesen dupla annyi km van benne
Mondjuk 70e Km mutat és van benne140-150e kmAz hogy 2éves kocsi az jobb mint az új badarság, új kocsi az új kocsi
Ha meg kifutott a pár éves garanciából ne is beszéljünk róla, utána már csak nagy ritkább esetben lát márkaszervizt, ha céges akkor nagyobb eséllyel
Ez már régen is divat volt
Hajtottam egy kocsit még 2000évek elején, majd kaptam egy másik cégeset
Én 96e km adtam le a 3éves kocsit (amit ellőtte 18 hónappal 6e km órával kaptam) majd egy hét múlva mikkor megnéztem lám lám 25e km mutatott az órájaAz meg hogy milyen márka szinte mindegy a motoroknál
Dacia Dusterbe olyan motorokat is szeretek ami ugyan úgy mentek Mercedes kocsiba
Persze belsejében van különbség[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
Megbízhatóság szempontjából agy új autó az új autó
Egy 3éves kocsi lehet agyonhajtott megbízhatatlan valami is, amiről a vevő nem fog tudniKényelmi dolgok, ott már számít az ár egy olcsóbb fapados példány tuti nem nyújt annyit mindent egy új korában 2x 3x annyiba kerülő
Kinek mi számít
Mondjuk én meg nem szeretek földre ülni, így ha a pénz nem számítana tuti nem vennék alacsony üléspozíciójú kocsit
Vezetésbe sokkal kényelmesebb biztonságosabb egy magasabb kocsi, jobban belátni mindentÖcsémnek Duster van, belsejével van bajom de a műszaki dolgaival semmi
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
MasterMark
titán
-
nagyúr
válasz MasterMark #53835 üzenetére
Ez most a világ legnagyobb hülyesége amúgy.
Szubjektív dolgokról felesleges vitázni.Nekem volt igen alacsony autótól (mitsubish cordia) egész magas is (ford Galay, S-max) - mielőtt valaki IFA-val jön, az nem szmélyautó -, és mindegyiknél van előny, hátrány.
Igen, a kicsit magasabból jobban kilátni előre, de ez az előny a mai divat-suv világban olvadozni látszik.
Amikor a misibácsi kordéja (mistubishi cordia ) volt, akkor sem éreztem, hogy az előregondolkodós mivoltom hátrányba hozna, igaz nem is láttam el minden átlagautó felett, sőt, inkább egy fejjel alacsonyabbnak éreztem magamat. De annak is meg volt a varázsa.Előre (és hátra is!) tekintős stílussal azért sok dolog kompenzálható akár magas, akár alacsonyabb autónál.
Illeszkedni az autódhoz annyi (teljesítmény, stabilitás, stílus stb), mint a saját és mások biztonságát is előtérbe helyezni. szerintem...
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
bul07
nagyúr
válasz MasterMark #53835 üzenetére
Miért
Ülj le a földre, majd utána egy székre honnan látsz többetHa mész egy Dusteral csak a példa kedvéért kisebb kocsik felett simán átlátsz és látod hogy az előtted autózó előtt mi történik
(Nekem az oktató azt tanította hogy forgalomban nem az előttem autózó lámpáját figyeljem, hanem az előtte lévő autó lámpáját és így reakció időt nyerek, magasabb kocsiból ezt is könnyebb)
De amúgy valami érvet írhattál volna hogy miért
Milyen ész érv van a kijelentésed mellet(#53836) cappa72
Magasabb üléspozíciónak mi a hátránya?
És itt most nem arról van szó hogy egy magasabb kocsi máshogy viselkedik mondjuk kanyarban, de ez már műszaki kérdés és hogy melyik gyártó ezt hogy tudja megoldani megint más dologNa meg a lentre mászás is szempont így 40 felett
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
félisten
válasz MasterMark #53835 üzenetére
Ez egyébként így van ahogy a kolléga írja. Tapasztalatból írok, mivel a suzuki swift-től a nyergesig mindenféle járművel járom/jártam az utakat az elmúlt 25 évben.
-
MasterMark
titán
Ha mindenki széken ül, akkor ugyanannyit látsz, mintha mindenki a földön ülne.
Nem közvetlen a magas üléspozició a gond, hanem annak a hozománya. Azaz sokkal könnyebb tetőre rakni az autót. Ez a hamis biztonságérzet.
Én is előre figyelek amennyire tudok, általában átlátni az autókon. Ha meg nem látok előre akkor jobban lemaradok pl. dobozos autó mögött.
Lauda: Persze ez nyilván ok, nem is erre gondoltam, hanem erre a fajta hozzáállásra.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
bul07
nagyúr
válasz MasterMark #53839 üzenetére
Na jó de itt egy Octavia és Duster volt említve, tehát föld meg szék, nem szék meg szék
Az hogy borulékonyabb tény, de ez sokmindenitől függ hogy ki borítja meg
Egy rossz sofőr egy Octaviat is megtud borítaniMinden kocsinak megvannak a maga határai, ezt a sofőrnek éreznie kell és ahhoz kell vezetnie, tudnia el hogy az adott kanyart milyen sebességgel tudja bevenni, vagy milyen nagy kormánymozdulat fér bele
De ettől még igaz hogy magasabban ülve jobban kilátni így forgalomban kényelmesebb és biztonságosabb
Városban meg borulékonyság nem is igazán tényező 50-70-nél nagy balfasznak kell lenni hogy saját erőből valaki megborítsaNa meg amilyen utak vannak egy városi terepjáró jobban bírja, sima autónak kínzás egy Budapesti kör autózás
8évig egy Peugeot Expertett hajtottam, ez még egy városi telepjárónál is magasabb
Ezzel egy időben édesapámnak egy régi talán 1995-ös Toyota corolla kocsija volt , na az aztán tényleg alacsony
És mikkor abba kellet beleülnöm vezetni olyan rossz érzésem volt mint egy egérnek az óriások világában, semmit nem láttam előre csak a előttem lévő kocsi kipufogóját[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz MasterMark #53841 üzenetére
Hosszúság széllesség
Duster -> hossz: 4341, szél/tükörrel:1804/2052
Octavia-> hossz: 4689, szél/tükörrel:1829/1994Na akkor melyik nem való a városba
Annyi hogy a Duster tükrei kicsi kijjebb állnak, de behajtva kisebb mint az Octavia
De lehetne más kocsit is nézni de szerintem bőven az átlagba lenne a széllessége meg a hossza, így ez az érv se igazán jóTalán a kaszni súlya és e miatti fogyasztás, na de ez megint motor kérdés, hogy mivel hasonlítjuk össze
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
Ezek nem Hammer méretűek
Akkor nézünk egy Opel Corsa kocsit
Corsa-> hossz: 4060, szél/tükörrel:1765/19601804-hez képest 39-el kisebb, 3.9cm-rel
Persze hosszra rövidebb így parkolni kiesebb helyen is elfér, de szélességre majd egálCsak látszatra nagyobbak mert magasabbak
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
(#53841) MasterMark válaszoltam és abban van méret
Amúgy meg Vitarából indult ami egy kategória a Disterrrel
És hogy inkább használt közép mint egy új normál, ami megbízhatóság szempontjából(pontos előélet tudat nélkül) nem védhető vélemény
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
stickermajom
addikt
válasz Reggie0 #53826 üzenetére
Igen, jobb választás, ha elérhető ilyen a piacon. Sajnos pont nem az Astra/Octavia vásárló híres arról, hogy gyakran cserélgeti az autóját.
Mikor 2018-ban autót kerestem négy olyan feltételem volt amiből nem akartam engedni az 1-2 éves autónál: kombi, digitális klíma, nem hokedli alap ülés, xenon/LED. Látható, hogy nem voltak túlzott elvárásaim.
Ha a kombit még le is számítom, ez a Szentháromság gyakorlatilag pár autóra redukálta a választékot, mert itthon a 7-es BMW-t is halogén fényszóróval és tekerős klímával venné a nép, ha tehetné, úgyis csak az számít, hogy kifelé mutasson. Jól példázza ex kollégám, aki a kellemesen felszerelt Octavia és alap Superb közül az utóbbit kérte volna céges autónak és hosszú beszélgetések után választotta csak az Octaviat.
Ha engedsz az életkorból, akkor 3-4 évesen bővül a kínálat a levetett lízingesekkel, de a fix 30 ezres intervallumok miatt ott azért bejön a szerencsefaktor is, illetve az igazán jó vételek ki sem kerülnek, elmennek házon belül. Külföldre az átlag nem fog kimenni keresgélni és a neppert sem bízza meg, mert teljesen érthető módon utálja.
Szóval szerintem nincs gond a Vitarával, ahová azt az autót szánták vállalható döntés. Én tökre meg tudom érteni, ha valaki nem akar valami nepper kavicsos parkolójában alkudozni hanem inkább bemegy a szalonba és rábök egyre.[ Szerkesztve ]
-
MasterMark
titán
Legalább az új autót az új tulaja ronthatja el úgy ahogy akarja. Főleg ha nem ért hozzá, hogy használtat vegyen, akkor garantáltan autóamortizálós tulajról van szó, merthá' van rá gari.
bul07: Inkább dustereznél az aláírásodban lévő touran helyett? Az a touran jobb autó így ránézésre.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Reggie0
félisten
Lehetni mindent lehet, sot fel ev alatt is agyon lehet vagni. Csak eppen nem jellemzo, ha meg cegtol veszed, akkor ugyan ugy van ra szavatossag illetve gyartoi gari, amit kb. ugyanakkora problema ervenyesiteni mint uj autonal a garit, mert a hiedelmekkel ellentetben az sem megy siman.
Az uj szar kocsi, akkor is szar kocsi, ha uj.
Jobb is, ha nem markaszervizbe hordjak az autot, ott sokkal kevesbe valoszinu, hogy normalis szerelot kapsz ki, mert az araik ellenere a szereloket nem szeretik megfizetni. Meg ket olajcsere kozott sem biztos, hogy mar latni fogod ugyan azt a szerelot. Egyedul a garancia miatt kenyszerulnek az emberek oda hordani az autot, nem veletlen utana nem viszi oda senki. Mert nem hogy draga, a minoseg is nulla.
A 2 eves auto problemait meg ugy adod elo, mintha ezek a jarmuvek nem uzemelnenek 10+ eves korukig, azok honnan kerulnek akkor elo, ha olyan nagy a kockazat mar 2 evesen is? Sehol, fel van fujva a problema, mintha a horrorsztorik minden masodik eladasnal elofordulnanak, pedig egyaltalan nem az a jellemzo.
Most nem a motorokrol beszeltunk, hanem ugy am blokk a minosegrol. Se nem a Dusterrol, hanem a Suzuki Vitararol, ami kozismerten egy szar olcso konstrukcio. Gondolj peldaul a felfuggesztesere, a legotvarabb tipus, persze olcso szervizelni, mert keves alkatreszbol all, itthon ez a szempont sokak szemeben. Aztan, hogy elpattog meg a villamossinen is az kit erdekel, hiszen uj auto.
Aztan ott van a zajszigeteles, olyan durvan hallatszik a gumi hangja, hogy mar csak azert is 90-nel mennek az autopalyan, mert nem lehet megmaradni benne. Es lehetne sorolni a hibakat.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...