Hirdetés
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
ph A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Byk01
senior tag
Kezdek egyre inkább félni a budapesti utakon.
Az utcánk végén ma elkezdték felújítani a villamos síneket, így lezárták az út végét. Állnak a nem kis gépek (teherautók, daru, stb.) kereszteben, hosszában, melyiknek hogy van dolga, és ki is van téve az út közepére egy mindkét irányból behajtani tilos tábla. Az utca elején ott a zsákutca tábla, és egy terelést jelző sárga tábla is. Ennek ellenére az autósok tömege jön, nyomja a gázt, és az utolsó 50 m-en kezd fékezni, mert akkor kezdi felfogni, mi is a helyzet.
De az a suzukis is jó volt, aki be akart kanyarodni a lezárt kereszteződésbe a lezárt jobbra kanyarodó sávból. Szépen kikerülte a terelést, és, (gondolom azon egyszerű gondolattól fűtve, hogy abban a sávban zöld volt a lámpa), ment tovább egyenesen az arra az irányra vonatkozó piros ellenére."Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
raczger
őstag
[link]
"román rendszámú nyerges vontató áttért a szemközti sávba"www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
AMD Power
titán
válasz raczger #38602 üzenetére
Ezek a ... már megint.
[ Módosította: philoxenia ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
félisten
[ Szerkesztve ]
-
Gépötty
senior tag
Közúti közlekedés biztonsága ellen elkövetett veszélyeztetés vétsége.
Vagy valami ilyen.Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak
-
MaciG
addikt
válasz AMD Power #38600 üzenetére
Valóban nagy tahó a bmw-s, ugyanakkor azt én is utálom ha a mentő nem használja a hangjelzést (szirénát). Értem én hogy őket is zavarja, de így meg balesetveszélyes. Nem véletlenül van az kitalálva. Pár éve volt egy olyan baleset, hogy a busz zöld jelzésnél jött egy mellékutcából egyenes, a főúton meg a pirosnál döngetett egy rendőr aki a hangjelzést az utolsó pillanatban kapcsolta be mielőtt nekicsattant a busznak...
BANZAII
-
Byk01
senior tag
A magyar KRESZ.ben pl csak akkor mehet mindenen keresztül a mentő/rendőr/tűzoltó/stb., ha a megkülönböztető jelzéseIT használja, szóval villog is, meg szirénázik is.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Chris Kiki
senior tag
Én úgy tudom, csak akkor számít megkülönböztető jelzésnek, ha a szirénát és a fényt is használja egyszerre. Tehát nincsen IT. A másik dolog pedig, hogy akkor sem mehet keresztül mindenen csak úgy. Ha tilos jelzésen áthajt és balesetet okoz, akkor az övé a felelősség.
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
félisten
válasz Chris Kiki #38611 üzenetére
A hang es a feny is megkulonbozteto jelzes, kulon kulon is. Elsobbsege a tobbi jarmuvel szemben viszont csak akkor van, ha egyszerre hasznalja mindkettot.
-
Byk01
senior tag
válasz Chris Kiki #38611 üzenetére
Nyilván a piroson nem rongyolhat keresztül csak úgy, de ebben a felelősség kérdésben nem lennék ilyen biztos.
Egyik oldalon ott van az ő felelőssége, hogy meggyőződjön arról, hogy megkapta-e az elsőbbséget, viszont meg kell adni neki minden helyzetben.
Ez kb. olyan, mint a lakott területen a megállóból elinduló busz, amit szintén el kell engedni, de ő nem indulhat el, amíg meg nem győződött arról, hogy elengedik (aztán bizonyítsa mindenki az igazát)(#38613) Sotho Ha az a "70 éves szar" nem lett volna biztonságos repülésre alkalmas, nem kapott volna repülési engedélyt. Egyébként meg nem csak a 70 éves gépek szoktak lezuhanni, hanem új, rendszerben álló gépek is: [link], [link], [link], [link]
[ Szerkesztve ]
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
Nem háborúzni akarnak vele, hanem bemutatót repülni. Erre most is ugyanúgy képes, mint újkorában.
Egy harci gépnél az elavulás jellemzően abban jelentkezik, hogy az újabb fegyverrendszereket nem tudják adaptálni rá. Esetleg az jöhet még a képbe, hogy a harci repülési doktrínák változásával, másféle repülési tulajdonságokra van szükség. Az 50-es években jellemzően a sebesség növelés volt a cél, ennek rendeltek alá szinte mindent (nézd meg pl. az F-104-et!
Aztán később a 70-es évektől fontossá vált a manőverezés, és persze folyamatosan a minél nagyobb hatótávolságú, minél pontosabb és minél több célt megsemmisíteni képes fegyverrendszerek.Szóval egy repülő nem fog azért lezuhanni egy repülőnapon (se máshol), mert elavult, viszont mindig is kíváncsiak lesznek a régi gépekre is az emberek, hisz azokat másol nem fogják látni repülni, csak egy-egy repnapon.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
Akkor miért a "70 éves szar" és "elavult" gépet hibáztattad?
Minden gépnek vannak korlátai, amikkel a pilótának tisztában kell lennie, és aszerint repülnie.[ Szerkesztve ]
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
biker
nagyúr
ja, csak nem műrepülőgép, hanem vadászgép
elég sokat jártunk régen bemutatókra, alapesetben 1000m a hurok minimum magassága, bemutatón, műrepülőknek 300m (red bull air race más tészta)
ez meg kezdte kb 100m magasból?Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
TaaT
veterán
Ahogy korábban írták, semmi köze egy repülőgép korának hogy lezuhan-e vagy sem. Külföldi repülőnapok rendszeres résztvevői szoktak lenni első és második világháborús repülőgépek.
Repülőiparban nem úgy avulnak el a dolgok mint az autóiparban, az F16 (1974) és F15 (1972) pl még mindig korszerű gépeknek (negyedik generáció) számítanak.
biker: "csak nem műrepülőgép, hanem vadászgép"
Műrepülni vadászgéppel is lehet. [link]
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
Gépötty
senior tag
Itt egy érdekes eset, ha kocc lett volna, akármi is lehetne a végkifejlet, attól függően, kinek hisz a bíróság.
A Youtube videón nem látszik annyira mint az eredetin, de a Puntos leindexelt jobbra, még a lakott terület tábla előtti balos kanyarban, aztán észrevette, hogy nyitva van a kapu. Átpattintotta az indexet balra, és még jó, hogy figyelte a tükröt, mert a Skodás már előzte.
Helyben én sem láttam az előzményeket, csak a videót nézve lett tiszta a történet.Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak
-
félisten
-
-
updog
senior tag
bocs, nem válasznak szántam, hanem újnak
Még ennyire se kéne méltatnom hogy ide leírom, de fel tudnak húzni a hülyék, főleg ha erőszakosak...
[link] képen jobbra a zebránál vártunk páran gyalogosok. Nézek föl, autóknak sárga, majd piros. Nézek előre, gyalogosoknak zöld. Mivel már volt szerencsém hülyékhez, még egyszer néztem balra, és milyen jól tettem, o:ko:rállatja látom hogy rámarkol a kormányra és áthúz a piroson/gyalogoszöldön. Azt még tudni kell, hogy (neki)jobbról nem csak gyalogosok kapnak zöldet, hanem jobbról mindenki, többek között a 74-es troli is....
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
mephi666
nagyúr
írtam már: itt kecskeméten eljárok egy középiskola mellett bringával nap mint nap melózni, kb 2naponta hasonlóval találkozok... a gyalogos zöld olyan rövid, hogy a zebra felénél járva villogni kezd és legalább 2percig piros marad... kocsival nem nagy kunszt várakozni, mert nem is kereszteződésről van szó, másra sem kell várni, max a zebrának kell(ene) elsőbbséget adni... ha majd nagyon le akarom cserélni a bringát, egyszer tuti itt fogom kitolni egy barom elé, amikor már zöld a zebra... rohadtul fel tud bosszantani: talán akkor raknak majd ki ide egy kamerát, ha kivasalnak egy óvatlanabb iskolást, aki csak a zöldet figyeli
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Sotho
őstag
Én meg szétdudáltam egy taxist miközben neki volt elsőbbsége, de nem baj megérdemelte amúgy is.
-
mezis
nagyúr
válasz negroo #38633 üzenetére
Még soha nem volt gondom taxissal az elmúlt évtizedekben. Nagy gyakorlat, jelentős helyismeret, persze, hogy gyorsabban tud haladni az átlag autósnál.
(Nagyon régen volt egy olyan vicc, hogy az utas a taxiban látja, hogy piros a lámpa, taxi átzúg. Következő lámpa ugyanúgy. A harmadik zöldre vált, taxis satuzik. Utas kérdezi, most miért álltunk meg ? Taxis: most keresztben jönnek a taxik. )
A rendszerváltás után sokan próbálták ezt a "piroson még átférek"-et. Nem mindenkinek sikerült. Mostanában már ritkábban látok ilyet. Bizonyára a kameráknak, büntetéseknek, jogszabályoknak is jelentős szerepük van ebben.
mezis
-
negroo
aktív tag
Ne haragudj, de fényes nappali teli piroson át menős videoim vannak. Taxisok mindig is örültek voltak tisztelet a kivételnek, de nem te fékezel padló fékkel, mert jönnek? Van olyan felvételem is, hogy a zebrán álltam a gyalogos miatt dudáltam, mert a taxis gyorsan jött. Utána utas elött anyázott meg akart ölni. AZ ilyen kérem szépen ha idegbeteg és nem hogy meg köszöné a segítséget ne szolgáltason. Talán jobban járna a leendő hulla jelöltnek.
-
mezis
nagyúr
Este is kell az a hangjelzés.
Nekem volt olyan esetem, hogy este, olyan 50 - 60 körüli sebességgel közeledtem egy alacsonyabb rangú útkereszteződéshez. (Ott általában nappal is alig volt forgalom.)
A fák törzsén láttam olyan fényeket, ami egy balról gyorsan jövő járműtől eredhetett, ezért lassítottam.
Szerencsére. Így "lemaradtam" a csak a kék villogóját használó rendőrautóval való találkozóról. Volt egy olyan érzésem, hogy a kéket is csak akkor kapcsolta be.[ Szerkesztve ]
mezis
-
félisten
Az idevonatkozo jogszabaly 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól
Eleg egyertelmuen fogalmaz:
42. § (1)267 A megkülönböztető jelzéseket (villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más hangjelzést) használó gépjármű, illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetővé kell tenni.
negroo forumtars majd attanulmanyozza.
-
félisten
válasz negroo #38642 üzenetére
Marhasag mar bocs. En nem ismerhetem a belso szabalyzasukat, ezert azt sem tudhatom, hogy elsobbsege van. Nekem a kreszt kell betartanom, nem egy olyan szabalyzast, amit nem ismerhetek. Legkozelebb pedig ird fel a rendszamot es jelentsd be a keruleti kapitanysagon, aztan majd elmagyarazzak neki, hogy mikor van elsobbsege es mikor nincs.
[ Szerkesztve ]
-
mezis
nagyúr
válasz negroo #38642 üzenetére
Egy belső szabályozás (rendelet) nem írhat felül egy törvényt. Márpedig a törvényben ÉS kapcsolat szerepel.
(Az más dolog, hogy olyan belső utasításuk lehet, hogy éjszaka a lehetséges mértékig minimalizálják a megkülönböztető hangjelzést. Ezt nappal is megtehetik, sokszor csak a kereszteződés közelében kapcsolják be vagy amikor nem nagyon akarják észrevenni őket.)mezis
-
negroo
aktív tag
-
Elemental
addikt
válasz Elemental #38646 üzenetére
Megcsörgettem a sógorom, aki tűzoltó, hogy mit szoktak csinálni. Hajtott a kíváncsiság, na Mondta, hogy este 10 után csak villognak és ha veszélyes, vagy beláthatatlan útszakaszhoz érnek, vagy olyan kereszteződéshez, ahol nem működik a lámpa, vagy működik, de nem nekik van zöld jelzés, akkor kapcsolják csak be a hangot. Városon kívül pedig alapból nem használnak szirénát nappal sem, csak ha épp ott van valaki előttük, aki nem veszi észre őket.
Persze azt is mondta, hogy ez a kresz szerint szabálytalan, és ha bármi van, akkor alapból a sofőr a hibás, mert csak a sziréna és a villogó együtt érvényes. Annak ellenére így szokták.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz negroo #38648 üzenetére
Csak kerlek ne terjessz marhasagokat nyilvanos forumon. Meg valaki komolyan veszi.
=> Kivétel este. Akkor is köteles meg gyözödni az elsöbségéröl, de csak piros lámpánál használhatja este addig fény jelzéssel mehet, de elsőbsége van <=
Hangsulyozzuk ki, hogy nincsen elsobbsege. Csak ha mindketto jelzes egyszerre mukodik.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Kupon kunyeráló
- Diablo IV
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- SONY LCD és LED TV-k
- Sorozatok
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Cooler Master - Masterliquid 240 AIO CPU Hűtő
- ASUS ROG Strix Scope NX TKL Deluxe HU
- Up2Stream Pro V2 multiroom audio vevő - receiver board távirányítóval
- Eladó használt Logitech MX Keys Mini Vezeték nélküli billentyűzet, Nemzetközi kiosztás
- AMD Ryzen 7 3700X CPU + gyári Wraith Prism hűtője (amit sosem használtam)
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen