- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- OLED TV topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Microsoft Surface
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen TV-t vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
lujó55
őstag
válasz tomcsi23 #22950 üzenetére
Na ez az! Tapasztaltátok már? Lámpa visszavált és még 100 m-re vagy. Ilyenkor már nem nyomom neki (a múltkor már kisebb vagyont fizettem a fékbetétre meg tárcsákra), erre a mögöttem lévő kivágódik a másik sávba és beelőz elém. Majd ott áll a pirosnál ő is. Amikor meg elindulunk szépen letér az útról jobbra.
-
dragonfx
veterán
válasz lujó55 #22946 üzenetére
és aki 5méterr emegy a másik félig a másik sávba átlógva és még mutogat is villog?
ez a bármi előtt megállni hülyeség.ilyne alapon 10zel menjél, mert a világűrből beesik eléd egy meteor és nem fogsz tudni megállni.
A 2 ellenröző nyilacskáét nem tudja senki betartani mert álló forgalom, dugo lenne minden pályán.-kiba sok aza táv.még egy is sok.ez a féklámpás tényleg mükődik.és ténylega biztosítós papírozás meg ameddigre pénzt látsz belőle...áéhhh nem szabad.
én sárgánál még gázt adok.khelben te egy idiota vagy, majd 1x bekapsz magad mögé egy krómcsöves x6ot és akkor lehet te fogsz xarul járni.pláne ha 3 ukrán 2 ajtós szekrény vezeti.lehet nem fognak xarozni hanem megtolnak, ugyis tellik a 300+lóból pár átadása, ha nem hajlandó a kolléga értelmesen a forgalom ritmusát felvéve autozni.ne tartsd fel a forgalmat, csak mert de deffenzíven vezetsz, ésugy érzed ettől neked jó, és kevesebb veszély forrása vagy.!!!
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
lujó55
őstag
válasz dragonfx #22953 üzenetére
Na nehogy már!
Arra nem lehet felkészülni, hogy egy Being pont kényszerleszállást hajt végre, sőt arra sem, ha a szarvastehén átugrik a vadkerítésen. De arra igen, hogy ha valami van az út mellett akkor ott bármi meg történhet. Amikor a leállósávban van valaki én még át is megyek a belsőbe, mert bármi történhet.
A követési távolságjelző nem arra van kitalálva, ha az M7-en dugó van a Balcsi felé, hanem ha tekersz 130-al, ne fuss rá az előtted hajtóra. Amúgy a 2 csíkot úgy határozták meg, hogy bárki meg tudjon állni, ne csak a jó reflexű cowboyok.Más: Khelben profi! Minden szabályt betart és ezért még semmi retorzió nem érte. Sőt, még szeretik is érte, hogy 30-al megy, ahol ilyen tábla van. Ugye, Khelben? Mi már ezt megbeszéltük és kiderült, hogy én vagyok a s.ggf.j.
-
Khelben
nagyúr
válasz dragonfx #22953 üzenetére
Olvasni tudsz? Belátható távolságon belül. Ha 100-ról 70m alatt állsz meg, de a kanyar/bukkanó/köd/sötétség miatt csak 50m-t látsz előre, akkor nem mehetsz 100zal, hiába annyi a megengedett.
A kitétel meg arra vonatkozik, hogy ha mész egy iskola előtt, ahonnan gyerekek rohannak ki a keskeny járdára, akkor hiába látsz el 2 km-re, nem mehetsz 50-nel, mert számítanod kell rá, hogy esetleg eléd kerül egy.De azért jó tudni, hogy vannak olyan emberek, akik nem látnak be egy bukkanó mögé, de azért átrongyolnak rajta, aztán ha áll ott valami, legfeljebb összetörik.
[ Szerkesztve ]
-
lujó55
őstag
Én meg az út mellett álló autó visszapillantóját is nézem, hogy van-e a kocsiban valaki, vagy csak parkol. Ez is sokat segíthet. Mondjuk én amúgy is keresem vezetés közben a szemkontaktust. Jó tudni, hogy nem csak a fejét forgatja valaki, hanem lát is és felfogja, hogy jövök. Általában munka után 16-17 óra között annyira fáradtak az emberek, hogy hú. Majd nézzétek a gyalogosok szemét, alig fogják fel, hogy mi van, mert a gondolatuk teljesen máshol jár.
-
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz dovitt #22958 üzenetére
Jogszabály.
Tompított fényszóró vetítési képe.
130km/h:3,6=36m/s azaz a belátható úthossz 3 másodperc nagyjából....
Fékútra vonatkozó adatok.
Ismeretlen úton vezetsz. Mire kell számítanod? A táblákkal jelzett veszélyekre, /vadveszély, gyalogosok stb./ de kérdés, kell-e számítanod kivilágítatlan kerékpárosokra például, hiszen a KRESZ azt írja:
26§(4): A jármû sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezetõ jármûvét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály elõtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.Kell és nem lehet....
Úton keresztben fekvő embert például milyen távolságban észlelhet a járművezető sötétben, tompított fényszóró használata mellett.....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
dovitt
csendes tag
válasz philoxenia #22964 üzenetére
jaa autópályán , vadveszély meg gyalogos meg kerékpáros
hát ezt kár volt irni -
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #22964 üzenetére
Az értelmezéssel van baj.
"A jármû sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezetõ jármûvét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül"
Pont. Új gondolat: "és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.".
Ha az lenne, amit itt a kollégák mondanak, akkor nem lenne ott az "és" és így nézne ki a jogszábály: "A jármû sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezetõ jármûvét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül minden olyan akadály elõtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell."
De nem ez van a jogszabályban, hanem ott van az a fránya "és"...
[ Szerkesztve ]
-
plömplöm
őstag
válasz AMD Power #22949 üzenetére
csak szólok, hogy ilyenért már akartak engem megverni. villantottam egy féket, lemaradt, visszatapadt, villantottam mégegyet, már nem maradt le, azután fékeztem is egy picit, de persze figyeltem, hogy csatt ne legyen, nem is lett, aztán meg az első pirosnál mellém jött és céklafejjel reklamált, rövid piroslámpa volt, forgalom is volt, de utána végig mutogatott mindenfélét és a következő pirosnál már ki is szállt és ott ugrabugrált nekem
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz dovitt #22965 üzenetére
Olvastad? Pont támogatólag írtam....
Autópályán gyalogosra vadveszélyre nem kell számítanod, sőt kerékpárosra és traktorra sem. De egyéb úton sem kell, vadra és gyalogosra sem, ha nem jelzik táblával. Kerékpárosra/traktorra/lovaskocsira sem kell, ha az adott útról le van tiltva.
De. Nincs olyan szabály, amely minden veszély lehetőségét leírhatja. Például az út szélén várakozni gépkocsival csak főútvonalakon tilos, a normális ember mégis úgy próbál megállni, hogy minél messzebbről észrevegyék a közlekedők. Persze nem minden sofőr normális....
Khelben megfogalmazása nekem se stimmel, inkább úgy mondanám, hogy olyan sebességgel, hogy a jelentkező veszély lehetőleg elhárítható legyen.
Mert mi van akkor, ha megy egymás után tíz kocsi ötven méterenként sötétben 90-el, majd a nyolcadik elé ugrik ki a vad? Nem gyakori, de előfordulhat. A nyolcadik kocsi ötven méterre lát, ha az előtte haladót nézzük.
Vagy egyedül mész az úton, szembe folyamatosan jönnek, tehát tompítottal, majd a Te sávodban találkozol egy útra dőlt fával? Nem tudod elhárítani a veszélyt, bármilyen óvatos voltál. Vagy Te vagy az első a sorban és Khelben módjára 60-al mész, folyamatosan előzgetnek, az előző gépkocsik közül valamelyik azért szenved balesetet Veled együtt, mert a szembejövő sávban jön egy kivilágítatlan kerékpáros például és visszarántja a kormányt, majd ütközik Veled...
Tehát a tartós tötyörgés sem jó nyilván, de nem mehetsz mereven kilencvennel sem, csak azért mert szabad, ha például helyi lévén tudod, hogy az adott szakaszon valószínűleg ott lesz Józsi bácsi a kivilágítatlan biciklijével az adott időszakban.....
Ha nincs ott éppen, legfeljebb kicsit később érsz haza, de ha ott van....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
lujó55
őstag
válasz plömplöm #22968 üzenetére
Sajnos ismerős a szitu. A szar ügy akkor van, amikor nincs is tanu, hogy lezúgatott egy sallert. Tanu nélkül meg magyarázkodhatsz, hogy mi történt. El kell a hülyéket kerülni. Mondjuk vannak embertípusok, akikről lerí messziről, hogy bűnöző.
Nem, Khelben. Nem Bp, hanem Magyarország. Miskolc, Debrecen, Eger, Veszprém, Győr, Pécs, Szombathely...[ Szerkesztve ]
-
dovitt
csendes tag
válasz philoxenia #22969 üzenetére
jaja. akkor rosszulértelmeztem. bocs
az alap gondolat, hogy lehülyézte azokat akik áthajtottak rajta. továbbra azt mondom, hogy ha az első gázol, a mögötte lévő is átmegy rajta. Nem egy ilyen gázolás volt már pályán.
De ő nem sok ilyen tapasztalattal bir, mint irta , városon belül vezet és csak nappal.
Természetesen a gázolókat nem akartam védeni. -
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #22969 üzenetére
Sokkal prózaibb dologra gondolj: álló kocsisor a kanyar mögött. Ki lesz a hibás, ha beléjük szállsz?
A másik: útra került kő/fatörzs/stb. sötétben. Ki szívja meg, ha nem veszed észre időben?Nem azért találták ki ezt a paragrafust, hogy szívassanak, hanem hogy megvédjenek. Azt a hülyét is, aki magától nem látja be, miért nem mehet sötétben tompítottal 130-cal.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Khelben #22966 üzenetére
Akkor Szerinted sötétben és autópályán mennyivel mehetsz?
Mennyi a féktávolságod az adott szakaszon és időjárási körülmények között? Csinálsz fékpróbát minden sebességmódosítás előtt? Mit jelent a belátható útszakasz például?
Mennyire kell belátnod? Egy átfutó egeret már észre kell venned? Vagy csak egy átfutó elefántot? Nappal és ragyogó napsütésben például mi az a méretű tárgy/élőlény, amit már észre kell venned, hogy megállhass? Egy úton heverő gerenda, vagy egy úton lévő üvegcserép? Próbáld ki egyszer, hogy milyen méretű akadályt látsz magad előtt sötétben tompított fényszórónál, mi az ami előtt még meg tudsz állni, mi az ami előtt már nem.
A KRESZ a kerékpárosra is vonatkozik. Sötétben és forgalomban kerékpároztál már országúton? Mekkora a kerékpáros fékútja adott sebességnél? Mert belátni a legtöbbször szó szerint szinte nullát lát be, lévén a kerékpárok első lámpái alig világítanak meg akkora mértékben és olyan nagy területet, hogy ha nincs forgalom az úton, akkor is csak pár méter a távolság, ha jönnek szembe, nincs az a szem, ami alkalmazkodhatna annyira a szemből jövők fényszóróinak vakítása után, hogy az úton lévő gödör/kő stb. észrevehető legyen egyáltalán. akkor a kerékpárt sötétben csak tolni lehet? Akkor persze gyalogos leszel és a szemből érkezők sávjában tolod, ahol csak néznek, hogy mi az a fény?
Leírva sok minden szépen mutat a Fórumon, de a valóság azért más....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz plömplöm #22968 üzenetére
Igazából, ha Veled csinálja ezt más, akkor Neked is idegesítő lett volna. A nagyon tapadót, ha van rá lehetőség, hagyom előzni, ha nincs, az előttem lévő mögött tartok nagyobb távolságot, hogy neki ne lökjön egy esetleges fékezésnél....
Ma is mentek el mellettem városban úgy, hogy én 60/70 között mentem és a belsőben jól megelőztek, most ez miért idegesítsen? Ha ő vállalja az esetleges büntetést, érjen oda hamarabb., én előbb indulok inkább mindig....
Az más, mikor veszélyt okozó módon előzget valaki a szabályosan haladó forgalomban, az engem is idegesít....
Ezek felénk ellenben általában román rendszámmal közlekednek, .....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
lujó55
őstag
válasz philoxenia #22975 üzenetére
Wazze, olyanon megy a vita már megint amire nincs megoldás.
1.) Vannak közlekedési szabályok, amiket be kell tartani, mert nem véletlenül alkották meg őket szakemberek. Ugyanakkor egy picit túl is vannak méretezve, mert beleszámolták, hogy nem mindenki úgy tartja be. Pl. ha egy kanyar előtt 40 van, azt általában még havas úttesten is be lehet venni 45-tel.
2.) Mindenki úgy vezet amekkora rutinja van. Feleségem ritkán vezet, ő inkább döcög a külső sávban. Én meg szlalomozni is tudok, mert érzem, hogy beférek (erre nem kérek kommentet).
3.) Ha idegen helyen járok és bonyolult a közlekedési szitu akkor nem hajtok, mint egy állat, hanem figyelek ezerrel. Ha csak helyben kell kocsikáznom ahol naponta többször járok, még a kátyukat is ismerem névről.
4.) Vannak esetek amik szinte elkerülhetetlenek. Erre nincs szabályozás, mert nem is lehet alkotni. Na pont egy ilyen eset történt ott is. A kanyarba nem úgy hajt be senki, hogy hú, ott áll valaki, mert ott egyértelmű, hogy nem szabd megállni, csak belátható helyen. A vonat sem úgy megy, hogy jé, jön Ohatpusztakócs és lehet, hogy Józsi bácsi a teheneket most hajtja át a sorompót megkerülve. Egyszerűen van egy valószínűségi változó. Kinek mennyi vér van a pucájában úgy hajt a beláthatatlan helyeken.
Nekem a szervíz állította be a tompítottat. Ha úgy hagyom ahogy ők csinálták, akkor max. 60-nal mehetnék. A kátyuk miatt egy kicsit emelnem kellett. -
philoxenia
MODERÁTOR
A kommentek az érdekesek...[link]
Ja és az illető kocsira vette fel a hitelt ergo találkozhatunk vele az úton... Ezután már nemcsak a bömösöket kell figyelnem, hogy nem-e dragon jön szembe/mögöttem....[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #22975 üzenetére
Azért kaptál jogosítványt, hogy ezeket kb. meg tudd ítélni...
-
zoo8800
veterán
válasz philoxenia #22978 üzenetére
Talán csak elírta, rossz napja van, stb.
rip and tear, until it is done
-
jozefgucci1
addikt
Nálam amúgy reggelente rendszeresen adódik hasonló szitu , hogy a barom vagy le akar tolni a belsőben , mikor 70-el megyek , vagy a másik véglet , mikor anyuka 40-el megy a belsőben.Mindkettő nálam kiüti a biztosítékot.A nyomulós barmokat legtöbbször amint tudom elengedem ,de mikor nem tudom , mert pl sor van és ő mégis tol le na akkor villantgatom és is a féklámpát.Úgy lőttem be a kéziféket ,hogy már világít a lámpa , de még nem fog .
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
-
tomcsi23
veterán
válasz jozefgucci1 #22982 üzenetére
Kézifékre is világít a féklámpa
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
lujó55
őstag
-
deicide
veterán
válasz Khelben #22979 üzenetére
2éve az olaszországi utunk majdnem elég rövid lett, mert Ajkánál a 8ason átfutott előttünk egy róka. Hajnali 4 óra volt, töksötét, 70-el mentem, a lámpa kb 100m-t világít be. A róka kb 20m-el előttem indult el az út bal oldaláról lendületből (ezt a távot 70-el 1mp alatt teszi meg az autó) és mire odaértem, már át is futott. Mire átraktam a lábam a fékre, addigra vége volt a szituációnak. Ebben az esetben mit tehettem volna? Az én megítélésem szerint szinte semmit, mert azért egy főúton, ahol 100 a megengedett, nem szívesen megyek 40-50, max ha meglátom, nem rántom el és átmegyek rajta.
Volt ennél is jobb élményem, télen, hóban egy beláthatatlan kanyarban mentem kb 20-30al, amikor kb a kanyar közepén egy csattanást hallottam, a kocsi bal hátuljának nekiütődött egy átfutó őz, amit én már nem is láttam, csak párom, amikor elnézett jobbra...kicsi karc lett a kerékdobon, de semmit komoly, viszont majdnem összeszartam magam a csattanástól a semmiből...
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
sasa311
veterán
válasz deicide #22988 üzenetére
Ilyesmire nem lehet felkészülni, de valljuk be, ilyesmi nem is gyakran történik...
Amúgy el kell ütni a pitsába a rókát, ha jön mögötted valaki és ráblokkolsz majdnem biztos, hogy csattantok, ha meg elrántod a kormányt akkor az árok se sokkal bizalomgerjesztőbb.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
dízelracer
senior tag
válasz lujó55 #22992 üzenetére
Nekem egy ismerősöm törte rommá az autóját autópályán pár éve. A nagy büdös semmi közepén elé szaladt egy nagytestű kutya. Elhúzta a kormányt de a kutya is pont abba az irányba próbált menekülni, visszarántotta megforgott és a szalagkorlát szépen körbetörte az egészet. És még a szerencsétlen kutya sem úszta meg élve. Azóta úgy van vele, hogy satufék + kormányon kitámaszkodni és nyíl egyenesen át kutyán macskán vaddisznón bármin, ő nem kockáztatja még egyszer az életét senkiért/semmiért.
-
félisten
-
Zozzant
addikt
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
- Üzletből, garanciával DeLL XPS 15 9500 i7-10750H 32GBRAM 1TBSSD/GTX1650Ti 15,6"4KTOUCH
- i5 12400f 3070 gamer pc
- DeLL Precision 7740 workstation, üzletből, I7-9850H/32RAM/512GBSSD/NVIDIA QuadroRTX3000/17,3"FULLHD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest