Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BigManus

    addikt

    válasz blattida #17297 üzenetére

    " Nem keltem bal lábbal, csak unom már az állandó kérdezősködést, a nulla gondolkodást, az állandó mással akarom megoldatni a problémáimat mentalitást, mert, ugyan ez egy fórum, de nem óvodás, azaz némi szellemi tevékenység és önállóság elvárható, szerintem, pláne úgy, hogy nem pénzért kel,itt pötyörészni másoknak, válaszolni ezerszer ugyanazt, mert szinte senki sem olvas vissza a kérdezők közül, még egy nyomorult oldalt sem. "

    +1 :R

    Nem a győzelem a részvétel hanem a fontos...

  • mrszitya

    senior tag

    válasz blattida #17297 üzenetére

    Nem akarok nagyon vitába szállni, pláne úgy, hogy új 6-os Comodo-t még csak screenshot és videó formájában láttam csak, de szerintem sem ez a legkönnyebben kezelhető biztonsági szoftver, messze nem...
    A hatékonysága persze ugyanakkor nem kérdőjelezhető meg, és nem is konkrétan a Comodo, hanem általánosságban a legtöbb szoftverfejlesztő ellen szólnék most röviden.

    Lehet hülyének nézni minden végfelhasználót, hogy mér' nem hajlandóak gondolkodni, elbutulás, stb., de szerintem felesleges, nem is igaz, (na jó, részben :) ), és ez nem mentesíti a szoftverfejlesztőket.

    Ha csak és kizárólag a felhasználóbarát, könnyű kezelhetőség lenne szempont a védelem megválasztásánál, a Comodo nem (sem) rúghatna labdába jelen formájában, és szinte biztosan az MSE nyerne.

    Én azt tartom nevetségesnek és gáznak, hogy a gyártók többsége minden évben nagy ráncfelvarrást csinál, új funkciókat pakol be, állandóan átrajzolják a szoftvert, de magasról tesznek arra, hogy teljes mértékben érthetőek és egyértelműek, (és kellően részletesek) legyenek a riasztások, üzenetek.

    Eszükbe sem jutna például, hogy telepítés közben egy interaktív bemutató jelenjen meg mondjuk, amely az alapvető tudnivalókat ismertetné, mik azok az exploitok, miért kell frissen tartani a rendszert, a flasht, és a többi szoftvert, mire figyeljünk a szoftverek telepítésénél, amikor automatikusan nyomunk a továbbra, és jön az Ask toolbar és társai, hogy gyanakodni kell (illetve rögtön törölni), amikor MSN-en Live-on Facebookon egyszer csak teljesen váratlanul magyar anyanyelvű ismerősünktől, angol nyelvű üzenet érkezik képnek látszó exe, scr fájllal, és hogy ilyenkor értesíteni kellene az illetőt.

    Ha riasztás/törlés van, jóformán semmit nem tudunk meg, hogy mégis miért veszélyes a cucc, miért jött fel ez a riasztás, hanem egyszerűen az "arcodba nyomják" vagy éppen "elhallgatják," hogy xy fájl törölve/karanténozva, azért mert CSAK. Más esetben, ha a hips vagy viselkedéselemző jelez, kiírja ugyan az okot, melyik alkalmazás, melyik komponense, mit követett el, de a kínai nyelvet hamarabb megtanulja az ember, mint megérti, miért baj ez mégis konkrétan...

    Megelégednek azzal többnyire, hogy piros, sárga, meg zöld színekkel operálnak: nesze neked, fogd meg jól, "úgyis hülye vagy," ne akarj többet tudni. A marketing, a design kötelező évenkénti cseréje sokkal fontosabb, mint hogy normális dokumentációt, érthető jelzéseket csináljanak. Hasonló ez, mint az autógyártás, több szempontól.

    Arra akarok kilyukadni, nem menthetetlenül (s egyre) butá(bb)nak kellene nézni a felhasználót, hanem egyszerűen segíteni és megkönnyíteni a fejlődését. Az más kérdés, hogy ez érdeke-e a cégeknek... :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák