- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- BIOS frissítés
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Robitrix
senior tag
Na azért generációról generációra gyorsul a RT sebesség is. Mivel egyre gyorsabb a RT-t támogató hardver elemek sebessége és mennyisége a fiatalabb kártyákban. Ha évekkel ezelőtt mondjuk egy rtx 2080S csinált RT-ben mondjuk 40 FPS-t, ma ugyan abban a játékban ugyan olyan beállítással egy 4080 csinál vagy 70-80 FPS-t.
-
Peace
nagyúr
válasz hahakocka #106 üzenetére
Én tartottam tőle, de eddig abszolút meggyőzött a technológia. CP2077, Alan Wake 2, Darktide...ezekben használtam. Nincs látványilag észrevehető romlás, nincs latency. Mondjuk én kontrollerrel játszok, de gondolom itt is érzékelhető lenne, ha bármilyen hátránnyal járt volna. Főleg Darktide esetében, ahol 120 FPS-el megy az online hentelés és ha nem reagálna azonnal az irányításra, akkor gáz lenne. Nincsenek minimum FPS bezuhanások. CP-ot 70-120 között, AW2-t 60-100 FPS között vitte, mindkettő esetében ugye maximum grafika Path tracinggel. Az az igazság, hogy annyira új technológia még, hogy ennyit bírnak az új generáció kártyái. FG-t kikapcsolva a 4090 is elvérzik CP2077-ben 4K felbontáson 20-25 FPS-el, olyan szinten terheli a path tracing. Majd két generáció múlva már nem lesz ezzel gond, de addigra meg jön majd valami újabb fícsör.
-
Sinesol
veterán
válasz hahakocka #106 üzenetére
Minden frame fake, mindegyiket a vga allitja elő…
Az, hogy melyik milyen metodussal kerül előallitasra, csak technikai reszlet, szerintem kutyat se erdekel, ha jo az eredmeny.
Egyebkent gyakorlatilag senki nem mondja meg, ugyanaz a minőseg a framegeneration kepkocka is, mint a normal modon szamolt. De a felskalazast se nagyon veszed eszre, ha jo minősegről törtenik, peldaul egy 1080p ultrarol törteno 1440p-re skalazast sose fogsz megkülönböztetni a nativ 1440ptől. Kiveve persze ha AMD van, mert az ő megildasuk nagyon bugos, artifactos, tele van kephibakkal.[ Szerkesztve ]
-
D55
aktív tag
Aki ilyet ki mer jelenteni, az nem játékfejlesztő, és remélem, hogy igazi játékfejlesztők bezárják egy hétre ahol egy GT710 + N-es Celeron configon futó játékokat kell tolnia (a biztonság kedvéért driverből is 5-ösre lockolt fps limittel), hogy enni és inni kapjon addig. Ja, a lényeget elfelejtettem, 4GB RAM-mal, 5400-as 2,5"-os laptop HDD-ről swapeltetve!
-
Dilikutya
félisten
Csak idő kérdése volt, hogy a DLSS és társai ne egy extra, hasznos funkció legyenek, hanem egyre fontosabb. Ahelyett, hogy régebbi kártyák kapnák, az újakba építik be az új fejlesztéseket. Az RTX4000 szériánál már a funkcióknál vezető helyen van a DLSS, most meg a frame generation. Tudtam, hogy a fejlesztők rá fognak állni, de talán adtam volna még egy generációt ennek.
Anno azt is mondta valaki, azért nincsenek demók, mert az odabaszna az előrendeléseknek a minőseg miatt. Ezelőtt 20 évvel mindennek volt demója, mindig letöltöttük, és nem vette el a kedvünket, amilyen állapotban érkezett. Egy patch meg nem volt akkora, mint a játék 10+%-a, sőt olykor lényegesen több, párszáz kB, esetleg pár MB méretűek voltak, ami a teljes játékhoz viszonyítva is elenyésző volt. És miután feltelepítetted, játszani is tudtál, nem kellett a 0day patch-el indítani.Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
D55
aktív tag
válasz Dilikutya #111 üzenetére
Középkategóriás VGA-khoz jó dolgok ezek alapvetően, hogy ne kelljen se a kijelző panel natív felbontásáról lemondani (ami ugye az LCD-k óta egyet jelentett a hányadék mosott képpel a pixelek normális oszthatóságának hiánya miatt), se a fények, árnyékok és mindenféle shader effektek gazdagságáról, se pedig a kellemes képkockasebességről. És még pl. az upscaling quality, de akár balanced presetjével simán élesebb részleteket kapsz akár, mint egy túltolt TAA-val upscaling nélkül vagy egy gagyi FXAA-val. Szóval ez így mind szép és jó. Még azt mondom az FG is singleplayer esetén, ahol 1-2 század másodperc latency nem számít.
De hogy szándékosan, kimondottan ezekre alapozni az elvárható mértékű optimalizáció helyett, az egyszerűen üldözendő magatartás, nem tudok rá szebbet mondani. És jó, hogy említed a demokat is. Jó, persze talán manapság videók / streaming útján több eljut egy-egy új játékról a lehetséges vásárlók felé, mint régen, amikor ez még nem volt annyira hétköznapi dolog. De akkor is, itt megint csak ez a beképzelt, öntelt mentalitás. Hogy add vakon a pénzed, hidd el jó lesz az... Miközben egyre több a példa rá, hogy nem lesz jó, hanem inkább botrányosan rossz. És a szomorú, hogy ehhez kell, nagyon kell az is, hogy rengetegen közülünk, játékosok közül szarokavilágba módon szórja a pénzét kritika és számonkérés nélkül...
-
Dilikutya
félisten
Középkategóriás VGA-nál van azért olyan, hogy tudjuk, hol a határ, melyik felbontáson használható jól. Én ilyen téren beszoptam tavaly az új monitorral, mert 4K, de nem csak játékra használom, és bizony tetszik a 28" és a 2160p felbontás. Játékoknál még amúgy nem nagyon volt bajom belőle, mert amikkel játszom, azokat még elbírta eddig a videókártya, vagy pedig már az 1080p-t sem támogatták menüből.
Tökjó dolog az FSR/DLSS, de nem a normális programozás kiváltására kéne használni. Egy RTX4090 esetében ki se kéne ejtenünk azt a szót, hogy DLSS, brutális GPU, tonnányi Vram, annak mindent is bírnia kéne 4K felbontáson ma normális sebességgel, és kompromisszumok nélkül. Ugyanígy a többi kártya teljesítményarányosan a kisebb felbontásokon. Ehhez képest az van, hogy az RTX4000 szériát már eleve a DLSS-el promózták.
Nem olyan gáz egyébként a nem natív felbontás, persze ne legyen nagy különbség, de 4K helyett az 1440p teljesen jó, nem mosott a kép. 1080p-nél már nyilván más lenne a helyzet.
Lehet persze csalni, ultra helyett ami alatta van, hol minek hívják, igazából ott észre se venni a különbséget, de az irány egyértelmű, a felskálázás az új optimalizáció.
De nincs itt semmi látnivaló, az emberek már akkor előrendelik a játékot, amikor az még a fejlesztőnél is csak egy működésképtelen félkész kód.Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
-
nagyúr
válasz Dilikutya #113 üzenetére
Ültess le 100 embert egy vaktesztre, ahol egy natív és egy felskálázott streamet kell megkülönböztetniük (tehát nem 8x kinagyított statikus képkockarészleteket, hanem mozgó játékot) - fogadni mernék rá, hogy a találati arány nagyon közel lenne a teljes randomságot képviselő 50%-hoz. Az a szörnyú gyanúm, hogy még akkor is ez lenne a helyzet, ha a felskálázás valamelyik combosabb interpolációs módszerrel történne. Így azért nehéz meghozni azt a döntést, hogy "srácok, toljunk még 3 hónapot a megjelenésen, hogy ne csak DLSS mellett menjen normális sebességgel". És ez pont ugyanoda lyukad ki, mint az utolsó mondatod...
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
PTM
tag
válasz Dilikutya #113 üzenetére
"Tökjó dolog az FSR/DLSS, de nem a normális programozás kiváltására kéne használni."
Ezzel egyetértek.
"Egy RTX4090 esetében ki se kéne ejtenünk azt a szót, hogy DLSS"
Ezzel nem, amikor egyes monitorok 4K @ 240-nél, sőt, dual 4K @ 240 Hz-nél tartanak. 4090 ide vagy oda, még optimalizált programozással és ilyen kártya mellett is van helye a DLSS és hasonló technológiáknak.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz huskydog17 #116 üzenetére
A kb. 50% hitrate alatt arra gondoltam, hogy a fele találná el, hogy melyiket látja, ami gyakorlatilag random - azaz szinte senki nem tudna szisztematikusan, megismételhetően különbséget tenni.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
D55
aktív tag
Ez eddig oké, de a probléma itt az, hogy kb. olyan hozzáállás, mintha elismert szakemberként elmennél dolgozni egy céghez, mondván 5 év alatt ott papírforma szerint van lehetőséged egy többszintes családiház árát megkeresni (ez annak az analógiája, hogy veszel egy flagship kártyát, ami "bírjon el 3 évig mindent is"), majd a főnököd úgy döntene hirtelen a munkaszerződés megkötésekor, hogy inkább csak 2/3-ad fizetést ad az előzetesen megbeszélthez képest, és ami majd emiatt hiányzik a házhoz 5 év után, azt majd fedezd inkább hitelből (és ezt ilyen rezzenéstelen módon közli veled, mintha hirtelen mi sem lenne természetesebb). Tehát maga a mentalitás az, aminek már az alaplogikája botrányos, még ha meg is lehet magyarázni mindenféle önmagukban jogos érveket odaállítva mellé.
[ Szerkesztve ]
-
Peace
nagyúr
Én úgy látom, hogy önmagukban is nagyon erős kártyák ezek, itt igazából az RT öli meg őket nagyon továbbra is, abból is inkább a Path tracing. Nincs jelenleg olyan hardware, ami röhögve megbírkozik velük. 4090 is 20 FPS körül viszi CP2077-et FG nélkül 4k-ban, ha be van kapcsolva a PT.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Tedd hozzá az analógiádhoz, hogy hitelt kellene felvenned, de a törlesztőrészleteket a céged fizetné, amin 100-ból 1 ember felháborodik, 99 meg leszarja, mert nem érzékeli a különbséget.
Azt senki nem ígérte Neked, hogy a flagship kártya 3 évig mindent is bír - ezt jellemzően azok az emberek találják ki, akiknek a normál keretük felett van a flagship kártya, és így próbálják meggyőzni magukat, hogy jól választottak.Természetesen engem is zavar az a fajta igénytelenség, aminek a következményeként nem a shaderek futnak 2x gyorsabban, hanem a fake frame insertion megduplázza a framerate-et, vagy a DLSS megnöveli 50%-kal. De ez nem új keletű dolog, a DLSS előtt egyszerűen erősebb kártyát kellett venned néha egész röhejes vizuális minőségű játékokhoz. Ha van legalább közelítő elképzelésed arról, mi folyik egy AAA játék fejlesztése során, különösen a határidő közeledtével, akkor azt is tudod, hogy ez az igénytelenség alapvetően nem a fejlesztők hibája, és ha kicsit továbbgondolod a dolgot, akkor elég egyértelműen kijön, hogy az AAA-kategória és -piac sajátosságaiból majdnem megkerülhetetlenül jönnek ezek a dolgok. Ellenben jó hír, hogy nem kötelező AAA-játékokkal játszani
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
PTM
tag
"Ellenben jó hír, hogy nem kötelező AAA-játékokkal játszani "
Sőt, egyenesen azt látom, hogy egyfajta folyományként az indie, most már inkább AA címek címek népszerűek lettek. A legtöbbször én is szívesebben játszom több ilyen, tízórákban mérhető, "feszesebb" játékkal, mint egy AAA-vel.#124 Dilikutya
Sok olyan van, az igaz.
De azért másféle is bőven.[ Szerkesztve ]
-
#57018880
törölt tag
Igen, akad azért pár jó, nekem most a Last Epoch (EA még pár hétig) volt a kellemes meglepetés, jobban tetszik mint anno a Diablo 3 + Kieg.
Látszik, hogy nem top studio minőség, de az is látszik, hogy a legjobb ötleteket igyekeztek bele venni, plusz a játékosok által sokat nyávogott dolgok is benne vannak. A játék áramvonalasabb mint egy D2 ami még most is a referencia alap sok modernebb arpgben.
Ezek mennek egy 1060/1650/stb szintű VGAn is aránylag zökkenőmentesen.
-
PTM
tag
válasz #57018880 #125 üzenetére
Azt nem ismerem, de megnézem majd. Januárban én a kaland-logikai vonalon mozogtam, Chants of Sennaar és Cocoon volt, most pedig a Tunic jön, de arról nem tudok még semmit. Csak hogy amennyire szemét, annyira kreatív is.
De bocs az offért, ennek az új GPU-ról kéne szólnia.
-
D55
aktív tag
#121, #122:
Arra nagyon is jó dolognak tartom a DLSS-t, hogy ott segítsen, vagy arról a szintről kiindulva adjon még pluszt (mondjuk fps-t pl. az említett 240Hz-es kijelzőkhöz), ahol már minden hagyományos megoldás ki van merítve (beleértve ebbe a becsületes optimalizációt is), illetve ahol ilyen teljesítményigényes új megoldások jönnek be a képbe. Sőt, annak idején konkrétan a DLSS (upscaling) vett meg, hogy maradjak NVIDIA vonalon továbbra is, mert quality preseten nagyon szépnek tartom azt az élsimítást, amit ad (kb. TAA minőség ghosting és blur nélkül) és az FSR csak citrompótló lehet mellette (bár látszik egy fokozatos fejlődés, de még mindig nem ért kellően oda mellé).Amin viszont kiakadtam, hogy már van olyan fejlesztő ha jól értettem, aki ki merte azt jelenteni, hogy "innentől akkor baszunk majd optimalizálni, mert majd upscalinggel megoldja a user magának a nyomorát". Ez szerintem viszont már ilyen megközelítésben elfogadhatatlan (hiszen már egy jó ideje eleve így is nagyon súlyosan el van hanyagolva már az optimalizáció, mint szempont!), kis túlzással mintha azt mondaná kb. egy autós, hogy mivel neki van gyalogoslégzsák meg automatikus vészfékrendszer az új autójában, ezért ő innentől nem fog óvatosan közelíteni a zebrákhoz, mert majd a technika segít megvédeni a gyalogos életét ha az kikolbászol elé.
[ Szerkesztve ]
-
sixpak
nagyúr
Szerintem ez csak a PC-nél lesz probléma.
Konzolok esetében minden rendben lesz, ha PC-n akar játszani a paraszt, akkor meg fizessen.
A konzolos kiadások jelentik az eladások túlnyomó részét, még jobban le fogják szarni a PC-t, mint eddig tették.
Kíváncsi vagyok, hogy mikor jön el az az idő, hogy nem tol el az ember minden csúszkát koppanásig jobbra, ha 30fps-nél többet szeretne.
Mondjuk én 40-50 fps-el már elvagyok, nem kapok agyfaszt azonnal.https://www.flickr.com/photos/86396338@N05/
-
Dilikutya
félisten
PC-s eladások egyáltalán nem lebecsülendők. Amúgy nem csak PC-re lehet szart kiadni, emlékezzünk csak pl. a Cyberpunk 2077 vagy az Arkham Knight startjára, átmenetileg némely konzolos változat értékesítése is szünetelt a kiadás minősége miatt.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
podtibi
senior tag
Már elnézést, de nem csak mostani játékok léteznek, nagyon sok játék van bőségesen pc-re is. Az egy másik dolog hogy a pc nem játszás céljából indult, amíg a konzol igen. Az meg kész röhej, hogy mára már a konzol méreténél kisebb erősebb pc-t összerakhatunk.
Ezt inkább rád bízom.
-
mindhunter
csendes tag
Ezeket a Supereket inkább már inkább kihagytam, nem láttam értelmét sokkal előrébb velük magamat. A 16GB is kevés lehet később. Pl az Alan Wake 2 van, hogy megeszik 15 GB vga memóriát ha bekapcsolom a 4K textúrákat. Eladtam a sima 4070Ti-t, aztán megembereltem magam, vettem egy 4090-et. Itt azért van különbség.
-
Dilikutya
félisten
Én most csak simán egy konzolnál erősebb, de méretben kisebb PC-re gondoltam. Minden brand gyártónak van ilyen, rengeteg HP-nk volt előző munkahelyemen, kis konzollal ment a monitor hátára, fasza cucc, sima mobil/laptop CPU és RAM van bennük, meg 2,5" SSD, illetve most már M.2 is lehet. Igaz, videókártya ezekben nincs, de ott az IGP, az AMD-nél az is elég erős tud lenni, úgy rémlik, a konzolokban is az van.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Low Noise
senior tag
Már vannak tesztek a 4080 Szuperről is, a teljesítménye a sima 4080 hoz képest mérési hibahatáron belül van
Kitguru: "RTX 4080 NOT SO Super" [link]
JayzTwoCents "Cheaper but still a terrible value... RTX 4080 Super"
[ Szerkesztve ]
-
carl18
addikt
Igazság szerint nem lenne rossz ez a generáció, de ami írányba megyünk nem feltétlen jó.
Mert úgy látom lett DLSS/FSR felskálázás, de a játék fejlesztők majd úgy állnak hozzá nem kell optimalizálni majd a DLSS megoldja.
Magyarán vissza jutunk majd nem oda egy 1080P 144hz-es játékmenet natív felbontás mellet egy RTX 4090-et ígényel. Ez fejlődés? Nagyon nem, nekem mint írány nem tetszik.
"Ragyitar" Ez a játék nekem nem tetszetik, de a gépigénye ireálisan magas.
Ha ebbe a írányba megy pc gaming master race hogy majd minden felskálázni kell akkor nem kérek belőle.Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
Terek
tag
Ezek a száraz tények sajnos,ezt az irányt nyomatja az nv a többiek pedig követik.
Egy reccsenés lesz a következménye 1-2 generáción belül.Akkor a gyártók válaszút elé lesznek állítva,hogy hogyan és merre tovább mert az nv féle professzionális árazás nyomatása a consumer vonalon még 1-2 generációt fog bírni.
Én így hirtelen azt mondom az nv kifog szállni és csak a 2000-2500$-os ársávban fogja képviseltetni magát az éhsége miatt. -
carl18
addikt
Már most is látni a 300 dollár alatti kártyákat el engedte az Nvidia.
Csinált egyet RTX 4060 címszó alatt 299 dolcsi plusz adó/áfa.
Szép lassan ez a ár egyre magasabb lesz, talán 400 dollár alatt nem lesz kártya a RTX 5000 generáció alatt.
Szerintem maradnak a piacon, csak nagyobb lesz a árrés.
Például RTX 5080 999/1199 dollár ha nem több minimum.Most a Nvidia 4080-4090 bebizonyította többet is ér egy gpu mint 1000 dollár ha elég erős.
Nvidia bőrkabátos pali mondtam "The more you buy, the more you save"
Magyarán minél erősebbet veszel annál többet sporolsz.
Ezzel is a 4090 felé terelték a vásárlokat.
Talán a RTX 5090 32gb vram mellet lehet 1999 dollár, ha mondjuk 60%-al tudja verni a 4090-et úgy is venni fogják. RTX 5080 1299 dollár RTX 5070 meg 899/999 dollár valami ilyesmi árképzést tudok elképzelni.
Minél kisebb a NM annál drágább a gyártás, meg még sok sok minden emelkedése emel majd az áron.
Valahol olvastam az Nvidia kiszál a pc piacró, talán a X70/X80-at tartják meg.
Azokat lehet majd kapni, az AI kártyákba több a pénz.SSD/Ramok áremelkedése is várható ha igazak a hírek. Ez minimum 20-30% lehet ahogy nem rég olvastam. 20-60% között ki tudja hol a vége, így a új kártya generáció árait is megdobja.
[ Szerkesztve ]
Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
Peace
nagyúr
Ez jól hangzik, de az amortizációs mutatók még mindig a legrosszabbak ezeknél a kártyáknál. Én is sokat bukok, mert a 4070 Ti Super megjelenésével még nagyobbat zuhant a kártyám értéke, de bőven nem akkorát, mint azoknak fog, akik 1 milláért rárepültek a 4090-re. Meglátjuk mennyibe mennek majd azok a kártyák használtan, ha kijön az 5090.
-
#57018880
törölt tag
Mondjuk Ultra (alias: marketing) presettel teszteltek, és hát Ubisoft termék. Ha csak nincs róla valamilyen vlog, hogy milyen hűdekorszerű technikákkal optimalizálták a játékot, akkor azt mondanám, hogy inkább spórolósra vették.
Azért így is elszomorító persze, hogy a 4060 szint nem tud kiköhögni 60fps-t 1080p felbontáson.
Most csak egy ilyent találtam elsőre, nem mentem bele nagyon a keresővel. forrás: kitguru
Nekem itt is a medium-high egyedi setting tűnik élvezhetőnek.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- PlayStation 5 Pro teszt
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest