Hirdetés
-
Elden Ring - Shadow of the Erdtree - Tippek és trükkök kezdéshez
gp Az itt összeszedett trükkökkel kicsit nagyobb magabiztossággal indulhatunk el felfedezni az árnyékok földje megannyi rejtélyét.
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
válasz F_Zolee #242780 üzenetére
Nem szabad pazarolni! Egyébként kb. másfél hete néztem, akkor még kb. 50-60%-os szinten volt az olaj. Azóta volt kb. 600 km agglós járat, meg egy pár száz kilométer intenzívebb autópályázás. Szerintem utóbbi miatt eshetett hirtelen ennyit.
De a tanulság; mindig legyen a csomagtartóban tartalék olaj! Ráadásul ennek már nem jó a szokásos 0W-30, hanem 0W-20 kell, amit kutakon sem igazán lehet kapni.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Shadowbull #242788 üzenetére
Városban nem igazán volt sokat (legalábbis dugóban), de azért 60-90 km/h közötti tempót azért számottevően ment. Rövid utak annyira nincsenek, 20-25 perc szokott lenni minimum a menetidő. Ennek ellenére elképzelhetőnek tartom, amit írsz.
-
BigBlackDog
veterán
válasz macilaci78 #242792 üzenetére
Ha Budapestre jövök, akkor inkább 35 perc a minimum (autópálya miatt azért az utolsó 5-10 km már üzemmeleg motorral történik). Országúton előfordulhat a 25 perc is.
-
BigBlackDog
veterán
válasz macilaci78 #242939 üzenetére
Lehet, hogy arra céloztak, hogy a baleset idején pont elektromos üzemben közlekedett.
-
BigBlackDog
veterán
válasz macilaci78 #243382 üzenetére
Én azért tapasztalom ezt a fizetőkapus megoldást elég sok, autópályás kúton itthon is; M1, M7 végig ilyen szerintem és talán M3-M5 tengelyen is elég sok helyen botlottam bele.
-
BigBlackDog
veterán
Utánfutó (750 Kg) választással kapcsolatban van valakinek tapasztalata? Pl. honnan és milyet érdemes, új/használt, stb.?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz koxkids #243545 üzenetére
Ezt én is éreztem, de nem jöttem rá. Ráadásul 18 óra után jöttünk már arrafelé, amikor azért nem jellemző a forgalom. Tippre lehet, hogy M0 beállt és rászabadult a városra a forgalmának egy része.
Népliget-Újbuda Center 30 perc volt. Fele út kb. araszolás, másik fele kicsit jobb tempóban volt már. Úgyis mindig kérdezve van, hogy mit tud a TSi a dugóban, erre az 5 kilométerre ezt 12.5 l/100 km-t dobott (start-stoppal);
-
BigBlackDog
veterán
Esetleg Budapest-Kolozsvár útvonalra van valakinek bevált útvonaljavaslata? Magyar szakaszra M3-M35-M4 van betervezve.
-
BigBlackDog
veterán
Golf 1.5 eTSi hajónapló; 2. kötelező szerviz (57.5e km, 19 hónap után) megtörtént. Ami volt;
- Olajcsere, olajszűrő-csere
- Pollenszűrő-csere
- Gyertyacsere
- Fékfolyadék-csere
- és.... szoftver frissítés
Volt még két észrevétel, amit említettem;
- Hideg időben, kb. az első 1 kilométeren nyöszörgés jön az első futóműből egyenletlen útfelületen, vagy fekvőrendőrön. > Megnézték, nem találtak semmi problémát. Ma reggel nem hallottam, de egyébként sem vészes, nem foglalkozok vele.
- 1-1.5 hónapja konstans hibaüzenet + sárga felkiáltójel van az SOS segélyhívó rendszer miatt. > Szoftverfrissítés nem segített, vagy kábel, vagy modulcsere kéne valószínűleg. Komplett tetőkárpitot bontani kell, jó sok napig-hétig tartana a javítás, esetleges alkatrészcsere. Megegyeztünk, hogy az autó így is működik és majd visszajövök "később". Mindenesetre lehetséges, hogy a fekete szigszalagot előtúrom azért otthon.
Szerviz (Seat Szabó) hozzáállásával teljesen meg voltam elégedve, piros pontot adok ismét. Autót tisztán adtam, tisztán kaptam. Beltér szétrobbantása előtt telefonon felhívtak, hogy akkor otthagyom-e tovább az autót, vagy inkább ne folytassák.
Szoftver frissítés ismét nagyon szuperül sikerült. Elmondások alapján egy éjszaka kellett míg a két visszahívásos akció frissítése települt. Bejelentkezéskor harmadszorra sikerült is a user+pass párost ellenőriznie (előtte csak "Hiba történt, próbálja újra!" üzenetet kaptam, pedig a jelszó jó volt). Ezt követően már örültem, hogy a felhőből lehúzza a beállításaimat, de hozta a szokásos formát; minden beállítás elmászott, ülést koppra. Nem nagy gond, már hozzászoktam, otthon 2 gyári beállításra visszaállítás után 4. kísérletre sikerült ismét főfelhasználó legyek az autóban és így már be tudtam mindent állítani.
Az új szoftverben megannyi, "hasznos" újdonság vált elérhetővé. Amiket eddig tapasztaltam;
- Bekapcsolt adaptív tempomatnál már sokkal többször vitorlázik (állítja le a motort), racionálisabban használja ki a lejtős részeket. Ez mondjuk tényleg pozitív.
- Megjelent a klímamenüben egy "Gyors hűtés" és "Max AC" elem. Korábbi Leonban volt ilyen, Golfban eddig nem.
- Automatikus, hőmérsékletfüggő kormány- és ülésfűtés állításánál már nem csak "Be" és "Ki" opciók vannak, hanem a fűtési fokozatot is ki lehet választani.
- Megjelent egy opció, hogy kulcs közelítésekor világítást kapcsoljon. Ilyenkor kulccsal, 8-10 méterre megközelítve bekapcsol a világítás és 1-2 méternél nyitja az ajtókat is (ha ez is be van állítva). Ez különösen élvezetes akkor, mikor az ablak alatt parkoló autó mindig egy percig elkezd világítani, mikor a kulcsot tartalmazó fiókot megmozdítom a szobában.
- Mobilappból bekapcsolt irányjelzésnél már a világítást is bekapcsolja.
- Parkolószenzorok hangja megváltozott, csipogás helyett most már bimbammol.
- Érintőfelületek (pl. világításkapcsoló) használatánál kattogó hang hallatszik érintések esetén.
- "Asszisztensrendszerek" képernyő sarkában megjelent egy "IQ.Drive" felirat.
- Vezeték nélküli töltő használatánál megjelenik egy ikon a fedélzeti rendszer értesítési területén.
- Apróbb UI módosítások, pl. listázó képernyőknél lista elemek között elválasztó elem, más betűtípusok.
Egyébként vezetni még mindig jó az autót és mintha gyertyacsere után kicsit finomabb is lenne a motor járása. -
BigBlackDog
veterán
válasz brumi1024 #243961 üzenetére
Elvileg van OTA, de nálam eddig a szervizes frissítés, vagy gyári visszaállítást követően működött csak, akkor is legfeljebb 1-2 hétig jöttek a frissítések pár naponta. Onnantól kezdve semmi nem érkezett OTAn a következő szervizig/gyári visszaállításig. Gondolom, ez is egy bug lehet.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Snoop-y #244072 üzenetére
Tboldi nem arrafelé lakik?
Esetleg Honda topikba érdemes lehet még bekérdezni, többen is vannak ott Győriek, ha jól rémlik.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Sokan írtak itt a rosszabb minőségű üzemanyagról, közben a Golf újabb pozitív rekordot döntött; 5.37 l/100 km-es értékkel (590 km-es távon). Harmada intenzívebb pálya volt, beesett egy kis város is, de a többi országút.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Flashback #244435 üzenetére
Én egy Vitarában próbáltam. Közúton sportosabb indulásnál és kanyarban-körforgóból való intenzív kigyorsításnál éreztem valamennyire a hatását. Földúton, sárban nem próbáltam. Én plusz pénzt nem adnék, ha átlagos helyen, aszfaltozott felületen kell csak közlekedni. Nem tudom, hogy Corolla Cross esetén milyen megoldás van, de fogyit is növelheti.
-
BigBlackDog
veterán
Asszem ma sikerült új dimenzióba lépnem a zajkereséshez használt eszközök kapcsán. Éppen a szerviz manualját túrtam a Golfnak, mikor megláttam, hogy van kifejezetten zajkereséssel és zajcsillapítással kapcsolatos fejezet is. A leírás szerint létezik egy adag, különböző frekvenciájú, szinuszos hangfájl a zajkereséshez. Kíváncsiságból kipróbáltam; telefonra letöltött zajgenerátorral, 30-90 Hz-es frekvencián, 80%-ra tekert hangerővel gyönyörűen előjönnek a beltérben a rezonanciaforrások.
Eddig csak a Decathlonos, rezgőmotoros masszázshengert használtam ilyen helyzetben, de ez a megoldás sokkal jobb eredményt ad! -
BigBlackDog
veterán
válasz cOxeR #244486 üzenetére
Igen, helyes elgondolás. A masszázshenger egy ilyen eszköz volt. A felületre (pl. műszerfal, ajtókárpit) rászorítva tudott azért segíteni, de azért kellett keresgélni, hogy milyen módon tudja jól átadni a rezonanciát.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Tsebacsi #244485 üzenetére
Az autó hangszóróira, viszonylag nagy hangerővel ráeresztettem egy 30-90 Hz-es, szinuszos hangforrást (jelen esetben egy appból). 1 mélyközép hangszóró van ajtónként, meg egy középen is van a műszerfalban. Ezzel a felállással az egész autó átvette ezt a frekvenciájú rezgést és gyönyörűen hallhatók voltak a pontatlan illesztéseknél a zizegések. Hozzáteszem, hogy ilyen mértékű "zörgést" menet közben még nem sikerült előidéznem.
-
BigBlackDog
veterán
Ismerős, nálam a fiókban még van valahol egy ilyesmi sztetoszkóp. Hasonló célra kellett, motortérből jövő morgás forrását kerestük, nagyon hasznos volt.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Tsebacsi #244547 üzenetére
Alapos mosás (mikroszálas ronggyal/kesztyűvel) és szükség esetén előkezelés (sebbenzin és denaturált szesz a kátrány és egyéb szennyeződés ellen) után kézzel kicsit megpolíroznám. Lényeg, hogy polír előtt tiszta legyen a felület, ne akadjon meg kezed semmi szennyeződésbe. Eltűnni nem fog, de szerintem lényegesen halványabb lesz. Onnantól kezdve inkább elviselném, nem akarnám leszedetni + fényeztetni a lököst + egy vagyont otthagyni.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Shadowbull #244868 üzenetére
Fékporparára megoldásként majd visszajönnek a dobfékek.
-
BigBlackDog
veterán
válasz 6030D #245216 üzenetére
Ilyenkor faültetés nem játszik? Néhány csemete, meg egy-két karó (
fa vagyvas), ami védi a csemetét?Felénk is egy-két helyen megjelentek a 30-40 cm magas sziklatömbök. Alapból nincs gondom vele, de sokszor majdnem az út szélére rakják már ki a kisebb utcákban. Ha jön szemből is autó, akkor kb. lehúzódni sem lehet a padkára (+sötétben nem látszik).
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz stickermajom #245743 üzenetére
Kellett Neked ilyen különleges és ritka autó! Egyébként ennyire egyedi a mérete, hogy más Dacia pollenszűrője nem jó?
Amit csinálnék; otthon kiszed, porszívó + kompresszor, majd biocides fertőtlenítés, aztán fél nap szárítás.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Vismajor01 #245827 üzenetére
Mondjuk a kép alapján nem lennék benne biztos, hogy kétsávos. Széles, de nem látok felfestést a körforgóban és sávinformációs tábla sincs kint.
-
BigBlackDog
veterán
válasz MasterMark #246020 üzenetére
Azért havonta egy-két alkalommal előfordul, hogy megindul a sor, az előttem lévő is ugrik, majd lefullad. Ilyenkor nyom az ember egy satut és reménykedik, hogy a mögötte lévő nem tolja meg hátulról. "B" opció; nem indulok rögtön az előző autó megmozdulásakor, hanem óvatosan kezdek előrecsorogni, majd tisztes távolságnál gyorsítok csak.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eredeti Mazda alufelni-garnitúra